Joskus on helpompaa ja vapauttavampaa elää yksin, jolloin:
Mielenrauha lisääntyy: Sinun ei tarvitse tarkkailla toisen katseita, viestejä tai tekemisiä.
Kontrolli on itsellä: Voit keskittyä täysin omaan hyvinvointiisi ilman, että kenenkään muun käytös horjuttaa itsetuntoasi.
Vapauden tunne: Saat rakentaa arjen omien ehtojesi mukaan ilman pelkoa pettymyksistä.
Mustasukkaisuus juontaa usein juurensa aiempiin huonoihin kokemuksiin tai syvään turvattomuuden tunteeseen, jota parisuhteen dynamiikka voi ruokkia. Tauko suhteista antaa tilaa hengittää ja ehkä tarkastella näitä tunteita kauempaa, ilman painetta muuttua kenenkään takia.
Olen ollut aina hirveän mustasukkainen,jos olen vakavammin jonkin kans. Nyt pidän hetken hupina miehiä.
Sinkkuna parempi olo
29
334
Vastaukset
- Anonyymi00001
No mutta, sustahan ei muuhun olekaan mustasukkaisuutesi takia.
- Anonyymi00026
Miehenä ajattelen aika lailla samoin, paitsi en pidä huvia naisten kanssa niin kuin ap miesten kanssa, oletan näin. Itsenäisenä kannan vastuuni itsestäni, eikä muut pääse aiheuttamaan huolta ja mustasukkaisuuden tuntemuksia itselle, jälkimmäinenkin on enemmän toisen käytöksestä johtuvaa, jonka aistii toisen käytöksestä.
Luonne-erot ja näkemyserot synnyttää ristiriitaisuuksia, jotka sitten helposti myös väärin ymmärretään, luottamuksen puutteen takia. Meitä on moneksi ja aina ei miehenlogiikkakaan löydä ymmärrystä naisenlogiikasta, vaikka kuinka haluaisi. Siksi sinkkuus houkuttaa monesti enemmän kuin suhteilu.
- Anonyymi00003
Alkutekstissä oli paljon asiaa.
Sitten: mustasukkaisuus. Ei hlvetti. Eikun juurikin se. Jollei toiseen voi luottaa niin miksi edes seurustelee sellaisen ihmisen kanssa?
Kohteeksi joutuminen on kamalaa. Autosta löytyy seurantalaite. Puhelin tutkitaan. Kirjeet luetaan. Tavarat kollataan. Tehdään tarkastuskäyntejä työpaikalle ja harrastuksiin. Jatkuva draamailu ja ahdistava ilmapiiri.
🤮
xLinerKun kamalia kokeneet valittavat kamaluuksista (ja itsekin ovat muuttuneet kamaliksi), miksi he kertovat kamaluuden aiheuttajasta PASSIIVISSA?
Tämä tapa on hyvin yleinen ja kummallinen, enkä ole keksinyt siihen selitystä. Jos taas joku kertoo, miten joku on ollut aivan suloinen, aiheuttajasta AINA kerrotaan AKTIIVIMUODOSSA.
Mikä on tämän tyyliseikan selitys?å.ä.ö kirjoitti:
Kun kamalia kokeneet valittavat kamaluuksista (ja itsekin ovat muuttuneet kamaliksi), miksi he kertovat kamaluuden aiheuttajasta PASSIIVISSA?
Tämä tapa on hyvin yleinen ja kummallinen, enkä ole keksinyt siihen selitystä. Jos taas joku kertoo, miten joku on ollut aivan suloinen, aiheuttajasta AINA kerrotaan AKTIIVIMUODOSSA.
Mikä on tämän tyyliseikan selitys?Eräs mahdollisuus putkahtaa mieleeni. Aktiivikerronnassa paljastuu, onko kamaluuden aiheuttajia monta vai yksi. Passiivikerronnassa ei. Pyritäänko passiivilla saamaan kerrontaan lisää voimaa?
- Anonyymi00007
Onko siihen aihetta ja syytä niin itseäni ei haittaa jos naiseni katsoo puhelintani kunhan ei sekoita ja muuntele asetuksia niin vapaasti saa katsella ja kirjeet avata eli yhteisiä kirjeitä niin ei minulla ole mitään salattavaa eikä salaamisia ja jos olis niin onko silloin aihettakin olla mustasukkainen ja suhteessa en ole pettäjä ja enkä halua edes antaa aihettakaan siihen mutta mitä sinä xliner oikein touhuat kun kumppaniltasi salaat ja teet pettämisjuttuja voi voi sentään
- Anonyymi00008
Ei ihmisiin nykyaikana kannata luottaa. Tai no on ne ennenkin maallakin pettäneet.
- Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Onko siihen aihetta ja syytä niin itseäni ei haittaa jos naiseni katsoo puhelintani kunhan ei sekoita ja muuntele asetuksia niin vapaasti saa katsella ja kirjeet avata eli yhteisiä kirjeitä niin ei minulla ole mitään salattavaa eikä salaamisia ja jos olis niin onko silloin aihettakin olla mustasukkainen ja suhteessa en ole pettäjä ja enkä halua edes antaa aihettakaan siihen mutta mitä sinä xliner oikein touhuat kun kumppaniltasi salaat ja teet pettämisjuttuja voi voi sentään
Ei se kyttääminen ja rajoittaminen mitään auta. Ne jotka käyvät muualla sekstaamassa tekevät sen kuitenkin.
Lähde menemään jollet voi luottaa. Vai onko tärkeämpää päästä alistamaan?
Jollei kunnioita toisen rajoja niin on syytä lähteä eri suuntiin. Mulla on aina omia asioita jotka eivät kuulu kenellekään toiselle. Minäkin suon toisille yksityisyyden.
Ihmiset ovat erilaisia. Jos on kova tarve päästä kontrolloimaan toista, niin kannattaa etsiä sellainen samanlainen omistushaluinen tai joku jota henkinen väkivalta ei haittaa.
xLiner - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei se kyttääminen ja rajoittaminen mitään auta. Ne jotka käyvät muualla sekstaamassa tekevät sen kuitenkin.
Jollei kunnioita toisen rajoja niin on syytä lähteä eri suuntiin. Mulla on aina omia asioita jotka eivät kuulu kenellekään toiselle. Minäkin suon toisille yksityisyyden.
Ihmiset ovat erilaisia. Jos on kova tarve päästä kontrolloimaan toista, niin kannattaa etsiä sellainen samanlainen omistushaluinen tai joku jota henkinen väkivalta ei haittaa.
xLinerSiksi toisekseen, olen aina sanonut ja sanon taas, että toisen voi pettää niin monella muullakin tavalla kuin tekemällä seksiä jonkun toisen kanssa.
xLiner - Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
xLinerMitä omia asioita joita täytyy salailla ja salata en minä sitä pahana pidä jos naiselleni täytyis kertoa missä olen mihin menen ja kenenkä kanssa ja kauanko aion olla ym minusta naiseni kuuluukin tietää mitä touhuan ja puuhaan ei minulla olisi salattavaa
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Mitä omia asioita joita täytyy salailla ja salata en minä sitä pahana pidä jos naiselleni täytyis kertoa missä olen mihin menen ja kenenkä kanssa ja kauanko aion olla ym minusta naiseni kuuluukin tietää mitä touhuan ja puuhaan ei minulla olisi salattavaa
No kerro äitilles.
xLiner - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
No kerro äitilles.
xLinerKerros ny mitä salailet
- Anonyymi00017
Anonyymi00016 kirjoitti:
Kerros ny mitä salailet
Eihän ne sitten mitään salaisuuksia olisi.
xLiner - Anonyymi00018
Anonyymi00017 kirjoitti:
Eihän ne sitten mitään salaisuuksia olisi.
xLinerKyllä muille voit kertoa mitä kumppanillesi et kerro ja salaat ja salailet
- Anonyymi00022
Linukka sai "kyttääjä-kohtauksen"! 🤣🤣🤣
Voin nähdä miten kiemurtelet, kuin kyy, jolta lyöty pää irti. 😁 - Anonyymi00024
å.ä.ö kirjoitti:
Kun kamalia kokeneet valittavat kamaluuksista (ja itsekin ovat muuttuneet kamaliksi), miksi he kertovat kamaluuden aiheuttajasta PASSIIVISSA?
Mikä on tämän tyyliseikan selitys?Vältän lukemasta yksin jätettyjen/jääneiden valituksia.
Yhteinen piirre on oman osuuden vähätteleminen ja/tai sensurointi kokonaisprosessin kuvauksessa.
Mutta passiiviin.
Passiivia käytetään kohdistamaan ajatuskokonaisuus ihmisryhmään. Toinen seikka voisi olla, että ei haluta kohdistaa arvioita/arvosteluja entiseen puolisoon kuten tässä ketjussa.
Lisäksi passiivilla on helppo yleistää kerrontaa. Esimerkiksi palstalla henkilö esittää neuvokasta vaikka ei kuitenkaan omakohtaisesti ole kokenut keskustelun aihetta kovin läheiseksi tai empiiriset havainnot asiasta tyystin puuttuvat.
En tunnista syitä tällaiseen kirjoittamiseen sen tarkemmin. Lieneekö puhekielestä opittu tapa joka kirjoittajan ajatuksissa sitten siirtyy kirjalliseen muotoon.
Aktiivimuodon käyttö keskusteluissa ihmissuhteista on vaarallista.
Jostakin syystä kastroimaton haareminvartija ylisti päämiehensä vaimoja pääeunukin kuullen. Aamun auringonnousu olikin sitten hänen viimeisensä Bosporin salmen rannalla!
Mies 65
- Anonyymi00004
kallista on sinkkuna elää, mutta pakollista, olla sellainen aikakin, , jotta pystyy aikuistumaan eli itsenäistymään, sellainenkin elämänvaihe, jmuuten olisi ikuinen laqpsukainen ja lapsellinen
- Anonyymi00009
Miten niin kallista? Maksaa omat kulut, töissä käyn. Ihan hyvin pärjään. Jos olisi puoliso elämässä siivellä,se vasta kallista olisi.
- Anonyymi00005
voi itse päättää kaikki asiat kuin milloin esim seksiäkin ottaa, haluaa
- Anonyymi00006
jotenkin niin tyttöjen kanssa joku hassu prli-idea... tämä joo aika hauskakin juttu voi tulla.
mikä joku puudutusaina.. joku niin prokaiini, niin paikallispuudutus kokaiinin johdannainen, mutta jos toimii hyvin... - Anonyymi00012
Sinkkuna olemisessa on paljon hyviä puolia eikä moni välttämättä kaipaa parisuhdetta lainkaan. Onneksi nykyään saa ihminen itse valita haluaako suhteen vai ei. Joskus aikoinaan oli oletuksena, että jokainen meni naimisiin ja sai lapsia. Tästä poikkeavia katsottiin herkästi kieroon.
Mustasukkaisuus sen sijaan ei kuuluu parisuhteeseen. Se on sinänsä inhimillinen tunnw, mutta se pitää osata käsitellä niin, ettei altista kumppania vainoavalle ja ahdistelevalle käytökselle. Mustasukkaisuus rikkoo paljon sellaista, mistä muuten olisi voinut kasvaa jotain kaunista.
Aletheias- Anonyymi00019
Mutta onko mustasukkaisuus itse aiheutettua eli tekeekö jotain mikä saa aihetta siihen ja entä jos kumppani ei anna aihetta siihen ja jos kumppani huomauttaa ettei pidä jostain asiasta niin eikö toinen halua lopettaa sen touhun eikä halua aiheuttaa mielipahaa kumppanilleen
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Mutta onko mustasukkaisuus itse aiheutettua eli tekeekö jotain mikä saa aihetta siihen ja entä jos kumppani ei anna aihetta siihen ja jos kumppani huomauttaa ettei pidä jostain asiasta niin eikö toinen halua lopettaa sen touhun eikä halua aiheuttaa mielipahaa kumppanilleen
Jos leikkii kumppaninsa tunteilla niin, että tietoisesti haluaa aiheuttaa toisessa mustasukkaisuuden tunteita tai tekee jotain muuta, mikä saattaa laukaista mustasukkaisuuden tunteita (esim pettää), niin tuollainen menee henkisen väkivallan puolelle. Kumppanilleen täytyy haluta tehdä hyvää, ei satuttaa.
Aletheias - Anonyymi00021
Anonyymi00020 kirjoitti:
Jos leikkii kumppaninsa tunteilla niin, että tietoisesti haluaa aiheuttaa toisessa mustasukkaisuuden tunteita tai tekee jotain muuta, mikä saattaa laukaista mustasukkaisuuden tunteita (esim pettää), niin tuollainen menee henkisen väkivallan puolelle. Kumppanilleen täytyy haluta tehdä hyvää, ei satuttaa.
AletheiasTotta kumppani on tärkein ja ei sitä halua satuttaa ja menettää
- Anonyymi00013
Pakkasiltapäivänä autotallipistecomin erään oven luona tarinoitua.
Henkilöt
Huonekaluliikkeen johtajatar (suku kotoisin Mogadishusta)
Kahdeksan kantajaa (sama alkuperä kaikilla kantajilla, mutta eivät ole sukua keskenään) miehiä
Minä
Johtajatar:"Kauanko on ilmaista purkausaikaa?"
Minä:"Kaksi tuntia."
Johtajatar:"Siitä on jo puolitoista kulunut."
Johtajatar kantajille:"Jättäkää ne patjat auton viereen, kannetaan sisään myöhemmin."
Kantajat:"Ne värjäytyvät valkoisiksi. Lunta."
Johtajatar:"Ei se mitään, huolehdin asian."
Johtajatar:"Viisitoista minuuttia jäljellä, ei me ehtiä kaikkea. Aika loppuu. Tulee maksua."
Minä:"Kantakaa rauhassa. Tehdään semmoiset paperit, että purkaus oli kaksi tuntia."
Johtajatar:"Sinä olet kultainen."
Minä:"Kuuluu työhön."
Johtajatar:"Onko sinulla perhettä?"
Minä:Ei."
Johtajatar:"Onko sinulla lapsia?"
Minä:"Ei."
Johtajatar:"Minulla on yksi. Ja mieheni on tuo (osoitti kädellä). Meillä on kaksi kauppaa."
Minä:"Hienoa, näytätte kovin yritteliäiltä."
Johtajatar:"Oletko naimisissa?"
Minä:"Olin, vaimo on kuollut."
Johtajatar:"Milloin?"
Minä:"Neljä vuotta sitten."
Seuraa pitkä hiljaisuus. Rouva hieroo sormella leukaansa.
Johtajatar:"Tarvitsetko vaimon?"
Minä:"Mitä maksaa?"
Johtajatar:"Ilmainen."
Minä:"Mietin asiaa. Otan yhteyttä jos kiinnostun lisää. (Olin jo soittanut hänelle, niin tiesin numeron)."
Mutta!
Niin kuin kaikki tietävät, halvimpien kodinkoneiden ylläpito tulee pitkässä juoksussa kaikkein kalleimmaksi.
Mutta taaskin tarinan opetus.
Älkää ampuko viestin tuojaa.
Eihän sitä koskaan tiedä, mitä...
Mies 65 Anonyymi00015: "No kerro äitilles. xLiner"
Kolkko.- Anonyymi00023
Ihme draamaprinsessa olet.
Sait vastauksen multa, onko nyt hyvä mieli?
(Käytä sitä sääliä kaipaavaa ainutta sormeasi muuhun 🍑👈)
xLiner Anonyymi00023 kirjoitti:
Ihme draamaprinsessa olet.
Sait vastauksen multa, onko nyt hyvä mieli?
(Käytä sitä sääliä kaipaavaa ainutta sormeasi muuhun 🍑👈)
xLinerTaas pilkkaat aivoverenvuodon jälkitilaani. Kertoo mielentilasi laadusta ja nimenomaan muille. Olen jo tutustunut riittävästi psykopaattiseen ja katkeraan luonteeseesi sekä satamajätkämäiseen puhetapaasi ja kiroiluusi.
Jotta ei kirjoituksesi johtaisi väärinkäsityksiin, kerron uudestaan, että olen mies.- Anonyymi00025
å.ä.ö kirjoitti:
Taas pilkkaat aivoverenvuodon jälkitilaani. Kertoo mielentilasi laadusta ja nimenomaan muille. Olen jo tutustunut riittävästi psykopaattiseen ja katkeraan luonteeseesi sekä satamajätkämäiseen puhetapaasi ja kiroiluusi.
Jotta ei kirjoituksesi johtaisi väärinkäsityksiin, kerron uudestaan, että olen mies.Hei, ((🍑👈))!
xLiner
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen vaalilupaus oli euron bensa
Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.1382368Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin
Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n692280Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin
Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi661959EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa
Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt741654- 1041523
Topi osti Askon
Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan1021498Oliko se oikeasti epäselvää
sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men1191391Uskomatonta touhua!
Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki321244Kastaa ja upottaa on eri sanat
Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan2191191- 811134