Why Intelligent People Stay Away From Marriage and Children — Arthur Schopenhauer
1
- "Ole siis yksin ongelmiesi kanssa. Monet yksinelävät miehet tunnetusti ongelmallisia."
Minulla on hyvin vähän ongelmia. Itseni kanssa ei ole enää ainuttakaan. Ja se tekee elämästäni helpomman ja ongelmattomamman.
Naisilla on aina ollut sellainen kummallinen harhaluulo, että he ovat jollain tavalla rikastuttanut mun elämää, vaikka todellisuus on ollut päinvastainen. Silloin kun mies oivaltaa, että naiset on lähes kaikessa saamapuolella ja antamassa hyvin vähän, muuttuu moni asia miehen elämässä. Myös naisten käytös miehen elämässä. Naiset tulevat nöyremmäksi kun ymmärtävät sen, että kuin vähän heillä on lopulta annettavaa ja kuin paljon saatavaa. Nainen on kokonaisuudessa astia, mikä ei täyty ellei mies täytä sitä. Jos nainen on astiana kuin seula, on silkkaa typeryyttä yrittää täyttää sitä astiaa. Kaikki hyvä valuu siitä läpi ja seulaan jää kaikki kuona.
_
Paitsi nykyaikana keksitään jonkinlainen teoria ja sen jälkeen yritetään sovittaa se todellisuuteen. Ei oikein toimi. Mutta suurimmalle osalle menee läpi, koska se markkinoidaan tieteenä.
Ymmärrys alkaa siitä kun tietää teorioiden olevan vaan teorioita, joilla ehkä yritetään ymmärtää todellisuutta. Todellisuus sellaisenaan taas vaan on. Pitää olla tarkkanäköinen nähdäkseen sen.
Arthur Schoppenhauer on todennut jotenkin näin myös seuraavaa:
"Ensimmäisten minuuttien syntymäsi jälkeen päätetään sinun nimi, uskonto, rotu ja kulttuuri. Sen jälkeen sinä käytät koko elämäsi taisteluun sen puolesta mitä sinä et ole itsesi puolesta päättänyt"
Jos haluat arvioida tai arvostella Schoppenhaueria, olisi suotavaa perehtyä häneen vähän enemmän kuin tämän aloituksen perusteella. Sama pätee myös kaikkiin muihin filosofeihin.
1
- "Jos ongelmasta puhuu ja siitä kampanjoi, ongelma on hyvin aktiivinen. Sitä ei ole poistettu elämästä."
Naiset on mestareita näkemään ongelmia siellä, missä niitä ei ole. Ja ovat myös mestareita aiheuttamaan ongelmia kykenemättä ratkaisemaan niitä tai ottamaan vastuuta ongelmien aiheuttamisesta.
Jos mies pitää ongelmista ja niiden ratkaisemisesta, hän pariutuu naisen kanssa. Silloin se toiminta ei lopu ikinä, koska nainen emotionaalisena olentona ei osaa elää ilman ongelmia. Kun ei ole ongelmia, ei ole tunteita. Nainen ei tunnista muita tunteita kuin ongelmien aiheuttamat tunteet. Silloinkin kun naisen tunteet herättää jotkin positiiviset asiat, löytää nainen niistä ennen pitkää jotain negatiivista, eli ongelmia. Ja taas alkaa ongelmien aiheuttaminen sen sijaan, että arvostaisi ongelmattomuutta ja sitä mitä on. Naiselle ei riitä elämän tuomat ongelmat, naisen pitää aiheuttaa niitä itse lisää jotta tuntisi olevan elossa.
Nainen on vähän kuin **ira. Kouluttamalla hänet, hänestä voi saada hyvän ja uskollisen kumppanin. Jos taas ei kouluta, naisesta tulee ongelmatapaus. Jossain vaiheessa miehen elämässä hänen mielessä herää kysymys, että kuin monta **iraa hän jaksaa vielä kouluttaa hyväksi kumppaniksi ja tarvitseeko hän edes koulutettavaa kumppania elääkseen hyvää ja ongelmatonta elämää?
Olen lukenut joitakin sinun viestejä täällä. Sinä täytät juuri sellaisen naisen kriteerit, joka on kouluttamaton ongelmatapaus.
1
Perhe-elämän hinta vaan on nykypäivänä yhä korkeampi miehelle. Samaan aikaan kun yhteiskunnan vallitsevaksi ideologiaksi on tullut toksinen hegemoniallinen feminismi ja miesviha, naisista on tullut yhä narsistisimpia. Miesten kannattaa miettiä hyvin tarkkaan, kannattaako sitoa itseään potentiaalisesti haitalliseen sopimukseen, minkä toinen voi rikkoa koska tahansa ilman seuraamuksia, uhkasakkoja tai syyllisiä.
Jos ei nimenomaisesti haaveile erosta, kodin, omaisuuden ja lasten menettämisestä niin riski siihen on aivan liian suuri. Varsinkin jenkeissä osavaltioiden lainsäädännössä voi olla mitä ihmeellisimpiä puolison elatusvelvollisuuksia läpi koko elämän
1
2
"kun mies oivaltaa, että naiset on lähes kaikessa saamapuolella ja antamassa hyvin vähän, muuttuu moni asia miehen elämässä."
Tuossa on just se asia minkä monet miehet on nyt alkaneet huomaamaan. on toki sellaisia miehiä jotka tykkää palvella ja tarjota (provide) ja saavat siitä jonkinlaista mielihyvää. mutta on myös miehiä jotka vaan eivät tunne sillä tavoin. ja heille nainen on lähes pelkkä rasite elämässään. on toki sellaisia naisia jotka haluavat tehdä yksinkertaisia kotitöitä, ja he ovat arvokkaita ja hyödyllisiä, tai hyödyt ja haitat menevät silloin aikalailla yksiin.
Mutta jos nainen on joku ihmeen feministi ja tasa-arvonainen, niin mitä ihmeen virkaa sellaisella oikeasti on? jos se feministi on tosi hyvännäköinen ja mies saa joka päivä olla intiimisti, niin ehkä sitten. mutta sellainen ei vaan jatku koskaan kovin pitkään. en silti pystyisi sietämään sitä omahyväisyyttä ja ylimielisyyttä mikä siitä akasta säteilisi ympärilleen. en haluaisi olla sellaisen vaikutuksen alaisena millään tavoin, sellainen on miehille haitallista säteilyä ja aiheuttaa k**esten surkastumista.
2
Älykäs mies ei tarvitse naista tai avioliittoa - Arthur Schopenhauer
5
142
Vastaukset
- Anonyymi00001
Aldous Huxleyn määritelmä älyköstä:
"Älykkö on sellainen, joka on löytänyt elämästä jotain mielenkiintoisempaa kuin seksi" - Anonyymi00002
Sinä(kin) kulutat ihan hirvittävästi aikaasi jauhaen aiheesta, joka ei sinua kiinnosta. Älykäs ihminen ei toimi noin.
- Anonyymi00003
Aloituksessa on lainattuna minun viestejä poistetusta aloituksesta. En ole tämän ketjun aloittaja. Muuten hyvä, mutta olisi voinut liittää siihen myös yksärin viestit. Olisi kokonaisuus paremmin hahmotettavissa ja jokainen voisi itse päätellä siitä mitä sitten päätteleekin.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Aloituksessa on lainattuna minun viestejä poistetusta aloituksesta. En ole tämän ketjun aloittaja. Muuten hyvä, mutta olisi voinut liittää siihen myös yksärin viestit. Olisi kokonaisuus paremmin hahmotettavissa ja jokainen voisi itse päätellä siitä mitä sitten päätteleekin.
Täällä on nyt liikkeellä joku tyyppi, joka ei itse kirjoita mitään. Hän lainailee vain muiden tekstejä.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei mahtuneet, merkkimäärä ylittyy herkästi. Ja sen viestit nyt on aina sitä samaa roskaa, ainoa asia mitä niistä voi päätellä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial151730Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1401712Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3041352Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221098Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2101086- 132984
- 285965
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt3935- 10915
- 77897