Tamara Lund on kuollut

Suomi24toimitus

Laulajatar ja näyttelijä Tamara Lund on kuollut. Lund kuoli 64-vuotiaana pitkäaikaisen sairauden murtamana. Lund teki neljä vuosikymmentä kestäneen uran klassisen musiikin ja musiikkiteatterin parissa.

Lue uutinen Ilta-Sanomista:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/sahkeet.asp?id=1026662

121

103301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rentukka

      sairaus hänellä oli?
      Pidin aina hänen äänestään ja muista Tamaran elokuvasta Tuomi kukkii

      • -s-

        ..joku syöpä sillä oli.


      • kaiga ja vieno

        hän oli meille romaneille kaikesta parras laulaja oiken ystävälinen ihminen jäme kaipaman Tamara


      • kaiga ja vieno
        kaiga ja vieno kirjoitti:

        hän oli meille romaneille kaikesta parras laulaja oiken ystävälinen ihminen jäme kaipaman Tamara

        jämme kaipaman sinua Tamara olit kaikesta parras laulaman meijän kaikjen romani hejmoiten mielestä otame surrun osa


      • SeNimimerkki

        sillä ollut rintasyöpä? oliko?
        oli aika hyvät bosat, ennen siis sitä syöpää.


      • ...
        -s- kirjoitti:

        ..joku syöpä sillä oli.

        ..kun kerroin äidilleni et Tamara Lund on kuollut,hän oli aivan ihmeissään,että miten Tamara Lund voi olla kuollut? Sehän oli vielä jokin aika sitten Apu-lehdessä tyttärensä Marian häissä,ja näytti kuvissa Niin Pirteeltä.Sanoin:"Niin ne ihmiset vaan kuolee joskus..":(


      • Topias
        SeNimimerkki kirjoitti:

        sillä ollut rintasyöpä? oliko?
        oli aika hyvät bosat, ennen siis sitä syöpää.

        Tamara Lund ei sairastanut rintasyöpää.


      • MMJKLÖMW
        kaiga ja vieno kirjoitti:

        jämme kaipaman sinua Tamara olit kaikesta parras laulaman meijän kaikjen romani hejmoiten mielestä otame surrun osa

        ELÄMÄNKERTA LUETTU....MEILLÄ ON ELÄMÄNKERTA HIMASSA VUODELTA 2000 JOLLOIN TAMARA OLI 59-VUOTIAS...


      • Hinttarisi oon
        SeNimimerkki kirjoitti:

        sillä ollut rintasyöpä? oliko?
        oli aika hyvät bosat, ennen siis sitä syöpää.

        Sulla kusipää lienee tunne-elämän syöpä?


      • kaiga ja vieno kirjoitti:

        hän oli meille romaneille kaikesta parras laulaja oiken ystävälinen ihminen jäme kaipaman Tamara

        Oliko Tamara puoliksi romani vai kokonaan?


    • Pihlaja

      Kukaan ei laula kauniimmin iskelmän kuin lauloi Tamara Lund *Pihlajan*.
      Näin tämä aika menee ja elämä päättyy.. osanottoni.

      • Rhanna

        Osanottoni omaisille. Tamaran kuolema tuli kyllä täysin yllätyksenä...Vielä alkukesästähän hän säteili tyttärensä Marian häissä ja lehtikuvien mukaan lauloikin siellä.


      • leena susanna
        Rhanna kirjoitti:

        Osanottoni omaisille. Tamaran kuolema tuli kyllä täysin yllätyksenä...Vielä alkukesästähän hän säteili tyttärensä Marian häissä ja lehtikuvien mukaan lauloikin siellä.

        Hän oli hyvä laulajatar ,upea esiintyjä ja
        minua kosketti kaikki hänen laulut,operetti
        niinkuin näyttelimisetkin .KIITOS
        OSANOTTONI SUURESSA SURUSSA MARIAN JA TERON perheille ja LÄHEISILLE


      • ainole

        Olen samaa mieltä, olemme menettäneet ihanan laulajan. Osanottoni omaisille ja meille kaikille.


      • omaisille.
        ainole kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, olemme menettäneet ihanan laulajan. Osanottoni omaisille ja meille kaikille.

        Hänen äänensä oli upeaakin upeampi.... ja ulkonäkönsä kauniistakin kauniimpi. Hänen laulunsa kun kerran kuuli, niin jäi mieleen ikuisesti.....kahden näin hämyssä illoin, kanssasi olla mä sain.... ei sanoja tarvittu silloin.... hyväile, hyväile vain..... Vielä kerran lämmin osanottomme. Tukholman Romanit.


    • lulu

      Osanottoni Tamara Lundin omaisille ja läheisille.

    • kaihomieli..

      Äsken kuului radiosta Tamara Lundin sanoittama ja Rami Sarmaston säveltämä laulu Sinun omasi. Tamaranhan piti mennä naimisiin Sarmaston kanssa, mutta Sarmasto kuoli juuri ennen häitä, hääpukukin oli jo hankittu. Tämä Sinun omasi laulu Tamara Lundin esittämänä on kyllä niin kaunis, että kylmät väreet menee selässä kun sitä kuuntelee.

      • Irma

        Kaunis laulu tuo Sinun omasi. Näin Tamaran ja Ramin kerran Turussa koulutyttönä.Kaunis ja rakastunut pari.
        Osanottoni läheisille!


    • Tietämätön jässikkä

      En ole tainnut kuullakaan tai en ainakaan muista kuulleeni. Oliko hän kuuluisakin?

      • Tiituuuh

        EI! Kun katsoin uutisia ensimmäisen kerran torstaina, ja siellä kerrottiin Tamaran kuolleen, huusin täysiä että EIIIIIIIIII!!!! Tamara oli niin loistava laulaja. Jos kukaan yrittää hänen tilalleen, niin ei voi! Minusta Tamaralla oli hyvä elämä. Harmi, ettei hän jaksanut enää pitkään. Mutta hän oli hyvä taistelija siitä huolimatta. Otan todella osaa Tamaran läheiset =( Tämä on teille kova paikka, niinkuin meille muillekkin Suomalaisille. Mutta, itkeähän saa aina! Antakaa sen surun tulla reippaasti! ;(


    • tuulikesa

      Lämmin osanotto Tamara Lundin omaisille!
      Hän oli loistava ja maineikas laulajatar, kansainvälisestikin tunnettu, Maria on yhtä eloisa, elämä jatkuu hänessä. Kyllä Tamara jää elämään monien suomalaisten sydämissä. Hän oli kuin tähdenlento! Kaunis ja kirkas!

    • miten..

      miten se sillälailla..?? :o Eihän hän edes vaikuttanut sairaalta... :(

    • a v a
    • 60 korvissa oleva nainen

      .........uskomatonta, miten elämä sammuu niin odottamatta (omaisia lukuunottamatta?)
      Osanottoni omaisille. Onneksi Tamara ehti nähdä tyttärensä häät ja näytti niin pirteältä kuvissa. Oli tämä yllätys.....surullista..

      Kohta 60-nainen

    • Ilona

      Osanottoni hänen omaisilleen ja kaikille sureville voimia!

    • Lund

      Osanotto omaisille.Kunnioitetaan muistoa.

    • Ikuinen ihalija

      Tamaran Lundin poismeno, kuolema tuli todellisena yllätyksenä. Kuulimme siitä herättyämme ja se sai silmämme kyyneltymään.

      Muistan hänet jo nuoruudestani.
      Kuinka hyvin ja ihanasti, koskettavasti hän lauloikaan. Operetti- ja oopperamaailma on minulle vieraampi, mutta ei siellä pärjätä vuosikymmeniä, mikäli ei ole lahjakas ja Tamara oli mestari. Tamara, joka hallitsi niin klassisen, kuin viihdemusiikin ja sai sydämemme nyyhkimään muutamia levytyksiään kuunnellessa. Näihin sävelmiin kuululuvat ehdottomasti esimerkiksi; Sinun Omasi. Yksinäinen Pihlaja, sekä Jäljet Hiekassa.
      Hänellä on ehdottomasti oma paikkansa Suomalaisessa musiikkihistoriassa - ja sydämissämme!

      Toivon sydämestäni Tamaran tyttärelle ja perheelle voimia ja Jumalan siunausta elämässään.

      Saakoon Jeesus siunata teitä ja lohduttaa surussanne!

      "Jumalan kansalla on siis yhä sapattijuhla edessään. Se joka pääsee Levon maahan, saa levätä kaikkien töidensä jälkeen, niin kuin Jumalakin työnsä tehtyään"
      Hebr. 4: 9-10

      Ottaen osaa suureen suruunne.

      B.L.Maríefors A.Dahlstedt

      • j323

        Jeesus Kristus on Jumala ja olet Hänelle niin arvokas ja Hän rakastaa sinua niin paljon että kuoli syntiesi sovitukseksi.Usko Jeesukseen niin saat elää IKUISESTI !!!
        Lue Raamattua!!!


    • Seija

      Tamara oli kansan rakastama laulaja ja näyttelijä.Osanottoni omaisille.

      • turvokki

        Tamara lähti liian varhain. Olisimme tarvinneet häntä vielä, mutta elämä on tälläistä, huomista ei tiedä kukaan. Raskasta varmasti läheisille. Elämän on vain jatkuttava.


    • hentsu

      Tamara Lundin muistoa kunnioitten ja osaa suruun ottaen.

      Voimia omaisille.

    • mutta......

      ihmiset kuolee, mutta musiikki elää ikuisesti

    • kissanpissa

      siis kuka tamara lund...?
      olikse sukua maria lundille?? mä en ees tiiä kuka on maria lund...=)
      jos sellasta on olemassakaan...=)???!!!
      no, joka tapauksessa otan osaa...!
      p.s. voisko joku kertoo kuka se oli?
      p.p.s. tai ei tarttekkaan. se tais olla se laulaja/näyttelijä... kannattais munkin olpetella lukemaan noi artikkelit kokonaan ja kunnolla...XD

      • tyttö kemistä

        oli se tamara lund maria lundin äiti.hyvä laulaja ja näyttelijä.


      • Soraääni

        Viihdemusiikin ja operetin maailmassa jonkinmoista kansainvälistäkin nimeä saavuttanut tekijä oli kyseessä.

        http://www.google.fi/search?hl=fi&q=Tamara Lund&btnG=Google-haku&meta=

        Tamara Lund-Ionita oli kaikkea muuta kuin henkilökohtainen suosikkini! Mieleni teki sulkea radio aina hänen esiintyessään.

        Tämä on kuitenkin vain minun mielipiteeni; jokaisella on oikeus olla eri mieltä kanssani.

        Omaisille läheisen ihmisen menetys on tietenkin kipeä asia. En halua millään tavoin loukata sillä, että en osannut tippaakaan pitää Tamara Lundin laulutaiteesta.

        Lämmin osanottoni heille kaikesta huolimatta!


      • tiina
        Soraääni kirjoitti:

        Viihdemusiikin ja operetin maailmassa jonkinmoista kansainvälistäkin nimeä saavuttanut tekijä oli kyseessä.

        http://www.google.fi/search?hl=fi&q=Tamara Lund&btnG=Google-haku&meta=

        Tamara Lund-Ionita oli kaikkea muuta kuin henkilökohtainen suosikkini! Mieleni teki sulkea radio aina hänen esiintyessään.

        Tämä on kuitenkin vain minun mielipiteeni; jokaisella on oikeus olla eri mieltä kanssani.

        Omaisille läheisen ihmisen menetys on tietenkin kipeä asia. En halua millään tavoin loukata sillä, että en osannut tippaakaan pitää Tamara Lundin laulutaiteesta.

        Lämmin osanottoni heille kaikesta huolimatta!

        Osanottoni.
        En usko todeksi, että kuolema korjaa niin aikaisin ihania ihmisiä.


      • Lokakuun maa

        Löytyihän sieltä joku, joka haluaa briljeerata sillä, että on elänyt koko elämänsä tyhjän kaivon pohjalla


      • Lokakuun maa
        Lokakuun maa kirjoitti:

        Löytyihän sieltä joku, joka haluaa briljeerata sillä, että on elänyt koko elämänsä tyhjän kaivon pohjalla

        jotka eivät edes halua peitellä omaa tietämättömyyttään. Jos todella haluaa tietää, kuka T. Lund oli, niin on paljon parempi käyttää selainta ja vaikka googlen avulla selvittää asia, kuin tulla tänne kyselemään itsestäänselvyyksiä.


    • jepa16

      osanottoni omaisille!voimia!

    • Tamarasta operettiasussaan

      Hän oli niin suloinen, kaunis ja lahjakas.

      Menetimme jotain korvaamatonta hänen poismenossaan.

      :-(

    • nainen turusta

      Osanottoni omaisille suureen suruun.

    • Aina fanisi...

      Kukaan...ei koskaan laula yhtä upeasti iskelmää
      nimeltä, JÄLJET HIEKASSA, kuin TAMARA LUND !
      LEPÄÄ RAUHASSA!

      • Tupsu

        Tamaran muistoa kunnioittaen ja voimia Tamaran omaisille suuressa surussanne.


    • mimmi

      En ollut edes lukenut mistään, että hän sairasti olin puulla päähän lyöty kun radiouutisissa kerrottiin Tamaran kuolemasta! :(
      Mutta syöpä on niin arvaamaton sairaus toiset voittavat taistelun, toiset eivät

      Osaanottoni Tamaran omaisille, erityisesti Marialle voimia ja uskoa oman laulu-uran jatkoon hän on perinyt äitinsä lahjakkuuden.

    • ihailijasi

      Lämmin osanottoni omaisille ja voimia.

    • Marialle ja muulle suvulle

      Tamara oli aikamme ensimmäisiä kansainvälisesti tunnustettuja tähtiä, upea taiteilija ja hieno ihminen.
      Osanottoni koko Tamaran lähipiirille.

    • LOIMAAN MIES

      Osanottoni Tamara Lund:in omaisille!!

      • Tamaran ihailijai

        Osanottoni Omaisille.


      • nadja

        suurin osanottoni tamara lundin perheelle ja voimia ja suurta jumalan siunausta,turvatkaa herraan.tv:hkin:romanit


    • Mattiaaro

      Rukoilen ja toivon sulle kauniita unia!
      Olit se laulaja, joka sai minutkin hyvälle tuulelle. Lähdit liian aikaisin.

      • suremme kanssanne.

        .Monet laulunne veivät meitä eteenpäin ja piristivät päiväämme,kiitos teille siitä kaikista.Emme voi sanoin kuvailla sitä tuskaa minkä tunnemme kun ette ole enää keskuudessamme.Omaisille haluamme sanoa äitinne on nyt jumalan luona ja jumalan pitää äitistänne huolen,siellä ei ole tuskaa,ei sairauksia vaan siellä on ainainen ilo.Uskon että nämä sanat soivat kun lähditte pois tästä maailmasta ja saavuitte taivaaseen.Menen jeesuksen luokse,sana viimein huulilla soi,minun liitetään pyhien joukkuun ,mustat mullat ei estää mua.jeesus minut nyt noutavi pois ,astun kristalli virtaan missä tuskaa eikä sairautta oo.Jälleen näkemisen toivossa teitä muistaen .T.Suomen Romanit


    • Kuuntelijasi

      Ajattelen Sinua ja laulujesi sanomaa...

    • poika

      Kiitos kauniista lauluistasi Tamara Lund

    • Tarjaleena

      Kuka oli Tamara Lund?

      • etkö todelal tiedä

        Hän oli tunnettu ja menestyksekäs laulaja...luulisi yleis-sivistykseen kuuluvan että tietää hänet


      • Mobiili

        Oma äitini kuoli aivan yllättäen vain 58-vuotiaana. Muistan vielä hyvin sen shokin ja kauhean surun. Voimia hänen tyttärelleen ja läheisilleen.
        Onneksi Tamara ehti nähdä myös tyttärensä onnen ja häät kesän alussa.

        (p.s
        sen verran vielä kiukuttaa typerät "kuka hän oli-kommentit", että typerät ihmiset jättäkää tuollaiset kirjoittamatta. JOS ei parempaa kommentoitavaa ole, niin turha tulla tyhmyyttään tänne julkituomaan.kiitos)


      • seiskan mainoksessa

        oli kyllä melko nuori


      • hesekiel

        Kuka sinä olet sitä kysymään kun et tiedä?


    • Minullekkin

      Poismeno tuntuu ikävältä,mutta elämä on hänelle
      toivottavasti antanut paljon.

    • a.v.a
    • -emppu-

      MITÄ?? onko tämä totta!!!!? ei voi...
      onko hän se maria lundin mutsi...??EI EI EI EI EI EI VOI OLLA TOTTA!! aaaapua... jumalan siunausta hänelle... x(

    • Tamaran muistolle

      Voi surkeus sentään , kyllä tuntuu tosi pahalta menettää tamaran kaltainen laulaja, itse nuoruusmuistossani aina tamaran lundin kappaleet soi ja ne toi aina yhtä ja toista mukavaa mieleen , ihania musistoja.Olisi tamara saannut vielä saada olla parissamme viihdyttämässä ja laulamassa romanttisia lauluja, Rauha hänen muistolleen.

    • ritviecav

      Juuri eilen kuuntelin tällä Italiassa hänen levyään Rakkauden siivin. Mutta muistan hänen laulunsa Mä oon mikä oon, muistaakseni vuodelta 1962 tai 1963. Odotin ensimmäistä tytärtäni. Synnyin samana vuonna kuin Tamara. Surullista...

      Voimia ja lohdutusta omaisille ja ystäville.

    • millajoona

      osanottomme koko perheeni puolesta! voimia marialle surun keskellä!

    • uutinen

      osanotto Marialle! toivottavasti toimitus voisi muistaa häntä.

    • iranu

      ...ja pidin näkemästäni ja kuulemastani.
      Ylväs, kaunis nainen, kaunis ääni, lahjakas, kielitaitoinen, moniosaaja.

      Surunvalittelut Marialle. Ja Terolle. Ja Aleksandrulle.

      Hän oli Teidän.
      Nyt hän on meidän kaikkien.
      Suremme kanssanne...

    • Osaa.

      Lämmin osanottoni kaikille läheisille.

      Tamara jää tuikkimaan yhtenä suomen laulutähdistä.

      >Miska ja Nyyti

    • Ihailija 60 -luvulta

      Syvä osanotto Iki-ihanan Maria-tyttären sekä muidenkin läheisten suruun.

      Tamara ei kuitenkaan kuole koskaan.
      Iki-ihailija jo 60-luvulta....

      • avtir

        Tamara Lund on myös minun ihanteeni. osaanottoni
        näin "netin "välityksellä sinulle Maria ja miehellesi.VOImia ja siunausta molemmille!


    • hilima

      en ole uskoa että se o totta, ihana ihminen, loistava esiintyjä. jaksamista omaisille. mikä mnetys!

      • ihailijasi

        Taas yksi kirkas helmi poissa helminauhastani.
        Nuku rauhassa.
        Emme unohda sinua.


      • Äiti Tre

        Maria Lundin omaisille.


    • Äiti Tre

      Osanottoni syvään suruunne Tamara Lundin omaisille.

    • artti.tapani

      Helmi ja minä otamme osaa suuren taiteilijan poismenoon.

    • Ihailija

      Laulusi jäävät elämään.

    • kepun kannattaja

      Keskustapuolue suree yhteisesti vankkumattoman kannattajansa poismenoa.
      Tamara Lund toivoi Esko Ahosta Suomen presidenttiä, siinä hankkeessa ei onnistuttu, mutta Sitraan mies pääsi.
      Muistelemme kekrijuhlissa Tamaraa lämmöllä.

      • blackmagictiger

        ja teki pitkän uran suomalaisilla ooppera.operettilavoilla.SÄÄLI ETTÄ TAMARA 1941-2005 POISTUI KESKUUDESTAMME 64-VUOTIAANA..


    • ihmettelee

      Vai etta sairauden murtamana...? Han naytti niin kauniiltakin loppuun asti...

      Voi miten outoa etta han on kuollut.

    • ja muille Tamaran..

      ..rakkaille..

    • Olavi

      64 vuoden ikä on nykyään jo hyvä saavutus vaikka onkin lääkkeet apuna. Eiköhän tuohon ikään mennessä olla jo kaikki tehty ja koettu.

    • EAK

      Kuulin äitisi poismenosta vasta myöhään illalla.
      Olen useamman tunnin ollut sanaton.
      Olisin halunnut kaivaa esiin vanhoja levyjäni ja kasettejani saadakseni juuri nyt kuulla hänen levyttämiään, minulle niin rakkaita ja - merkityksellisiäkin lauluja. En jaksanut etsiä niitä. En ole jaksanut kuin ihmetellä elämämme nurinkurisuutta.
      En tiennyt äitisi edes sairastaneen. En lue juorulehtiä.
      Tiesin, että sinut vihittiin alkukesästä, ja jo silloin olin varma, että sinä olit onnellinen. Kuten äitisikin tuntui aina olevan.
      Voi olla, että et koskaan näitä sanojani lue, mutta edes itseni takia minun on pakko saada näitä lausua.
      Kun oli varhaisnuori ja koin elämäni ensirakkauden, äitisi levyttämät Lapin tango, Sinun omasi ja Hyväile, hyväile vaan merkitsivät minulle siinä rakkaudessa niin paljon... Myöhemmin myös äitisi levyttämä Uralin pihlaja merkitsi minulle paljon...
      En sanoin osaa kertoa, miltä minusta tuntui kuulla äitisi poismenosta. Eivät minun sanani nyt sinun suruusi auttaisikaan, mutta toivon, että joskus tulevaisuudessa lueskelet näitä Suomi24:n järjestämiä viestittämismahdollisuuksia tämän surumme yhteydessä. Sattuu niin paljon. Koskee. Sydämeen.
      Äitisi oli upea ihminen. Kun hän aikoinaan lähti Saksaan työskentelemään, olin hieman pettynyt, mutta kun huomasin hänen olevan onnellinen ja - saatuaan sinut - vieläkin onnellisempi, olin minäkin onnellinen hänen puolestaan.
      Muistan kerran, kun hän vieraillessaan Suomessa lauloi jossain televisioitavassa konsertissa kolme laulua. Nauhoitin ne kaikki. Ne kaikki ovat minulla vieläkin videokasetilla. Upeaa kuultavaa ja nähtävää. Siihen aikaan sinä olit aivan pieni tyttönen.
      Kun tulitte äitisi kanssa Suomeen jäädäksenne, olin iloinen. Olin iloinen siitäkin, että sinusta oli kasvanut upea ihminen - kuten äitisikin oli. Äitisi oli myös pitänyt huolen siitä, että puhuit virheetöntä suomen kieltä. Arvostin sitä jo silloin suuresti, ja arvostan vieläkin. Toivon, että Terokin taitaa vielä suomen kielen; kaksikielisyys on aina rikkaus - monikielisyydestä puhumattakaan.
      Kuten sanoin, en seuraa juorulehtiä, mutta toki joihinkin juttuihin olen vuosien mittaan törmännyt. Sinä vaikutat aivan yhtä upealta ihmiseltä kuin äitisikin oli. Sympaattiselta, lämminhenkiseltä ja oikealla tavalla tavalliselta, luonnolliselta, aidosti tuntevalta ihmiseltä... Sellaista käyttäytymistä, joka äidilläsi oli hallussaan, tuntuu olevan sinullakin, ja toivonkin että jatkat samaan tyyliin edelleenkin. Sydämestäni toivon myös, että olet avioliitossasi onnellinen. Niin toivoi varmasti äitisikin.
      Suruani en siis sanoin osaa kuvata. Ehkä sitten, kun muutama päivä on mennyt, kaivan esiin vanhoja levyjäni ja kasettejani. Sitten kuulen ja näen äitisi laulavan jälleen kerran niin puhtaasti, kauniisti ja - tunteet laulaessaan mukanaan.
      Minä suren, Suomen musiikkia rakastava kansa suree, mutta kukaan meistä ei kuitenkaan varmasti osaa kuvitellakaan sinun surusi määrää. Voin omasta puolestani vain toivoa sinulle jaksamista. Omassa elämässäni olen kokenut, että mitä raskaampi suru meitä kohtaa, sitä enemmän tuolta jostain me voimia saamme. Voimia sinullekin toivon.
      Muista myös, että siinä mitä suremme, on kovin paljon juuri sitä omaa ikäväämme... Pois lähteneillä ei ole kärsimyksiä, huolia ja murheita; ne ovat meillä täällä. Meillä, jotka suremme ja ikävöimme.

      • SeNimimerkki

        murjaisit. Tackar och pockar, Uralin Tango ja Lapin Pihlaja rock!


      • EAK
        SeNimimerkki kirjoitti:

        murjaisit. Tackar och pockar, Uralin Tango ja Lapin Pihlaja rock!

        viestissäni mielestäsi näit?
        Senkö, että kirjoitin Uralin pihlajasta noiden tangon tyyppisten laulujen yhteydessä? Uralin pihlajahan on valssi - aivan.
        Yksinäinen pihlaja vastaavasti on lähinnä tango-tyyppinen laulu, jonka Tamara Lund levytti vasta vuonna 1972.
        Itse muistelin haikeasti lähinnä hänen 60-luvulla levyttämiään lauluja...


    • kroz

      Lämmin kiitos suurelle taiteilijalle. Intohimo ja viileys, nöyryys ja ylpeys, ilo ja suru olivat kaikki läsnä taiteessasi. Tulemme ikävöimään sinua. Laulusi elävät.
      OSanottoni omaisille

    • in memoriam Tamara

      työpaikkamme kahvitauko oli juuri alkamassa kun saimme suruviestin,suuri suomalainen laululintunen Tamara Lund on poissa.Kahden minutin hiljaisuudella muistelimme sinua,sinussa oli karismaa,säteilyä.osasit ottaa areenan kuin areenan omaksesi,kynttilät palavat meillä töissä jo toista päivää,kuvasi on muistuttamassa meitä sinun panoksestasi suomalaiselle musiikille.Olet jälleen kerran myös muistutus siitä miten hyviä lääkäreitä meillä on.Nuku rauhassa tuskasi ovat poissa,tyttäresi Maria jatkaa sinun viitoittamalla tiellä.Isosisäni löytämä hautavärssy,joskin pienen lapsen mutta sopii tähänkin:"Nuku pikku lapsonen
      vuoteellas valkealla,Jeesus on täällä vartioimassa sua rakkaani,kukaan ei voi sua vahingoittaa.Kiitos
      vielä kerran.

      • arska

        kyllä mustempi päivä oli esim utin liikenneonnettomuus jossa äiti ja 2 nuorta lasta kuoli,se koskettaa paljon enemmän


      • Uhty
        arska kirjoitti:

        kyllä mustempi päivä oli esim utin liikenneonnettomuus jossa äiti ja 2 nuorta lasta kuoli,se koskettaa paljon enemmän

        Olen samaa Utin kolaria miettinyt, ja näin! En osaa sanoa muuta kuin elämä kulkeen.

        Kolme nuorta meni kerta heitolla manan majoilla ilman saavutuksia joita pääsisimme suremaan.


    • vanhakuntaivas

      Jos vainajaa kunnioitetaan niin ei ainakaan täälä siitä toitoteta

    • Woman_86

      Tamara oli tosi hyvä laulaja.=) Moni hänen faninsa kaipaa häntä nytten ja varmaan myös hänen tyttärensä.. Otan osaa kaikkien suruun..

      • blackmagictiger

        mäkin muistan nähneeni joskus jonkun tamaran ja hänen miehensä konsertin.Toivon että Maria lund jatkaa äitinsä perinnettä..


    • junejetton
      • puhut

        Minulla on syöpä. En kuulu mihinkään riskiryhmään, syön terveellisesti ja olen hoikka. Eikä suvussa ole syöpää. Liikuin ennen syövän toteamista 10 tuntia viikossa aktiivista liikuntaa. En käyttänyt alkoholia kuin satunnaisesti, enkä edes juonut kahvia. Silti syöpä tuli.

        Tuollaiset sinun antamasi linkin "tutkimukset" vain syyllistävät syöpään sairastuneet: "on sinun oma syysi, että sairastuit".

        Jos syöpä on tullakseen, se tulee, vaikka olisit elänyt minkälaista elämää ennen sitä.

        Joskus olen katkera ihmisille, jotka ryyppäävät, rällästävät, syövät rasvaisia ruokia, elävät kuin ellun kanat ja kuolevat sitten korkean iän saavuttaneena ihan tavanomaiseen infarktiin. Ja vielä katkerampi olen sinun kaltaisillesi, jotka tulevat ihmelinkkeineen väittämään, että syövän voi itse estää elämällä ja syömällä oikein. Paskapuhetta, sanon minä! Syövän riskiä ehkä voidaan vähentää esimerkiksi lopettamalla tupakoiminen, olemaan syömättä karsinogeenisiä ruokia ym. Mutta sekään ei takaa varmasti, etteikö silti voisi sairastua syöpään.


      • pepa
        puhut kirjoitti:

        Minulla on syöpä. En kuulu mihinkään riskiryhmään, syön terveellisesti ja olen hoikka. Eikä suvussa ole syöpää. Liikuin ennen syövän toteamista 10 tuntia viikossa aktiivista liikuntaa. En käyttänyt alkoholia kuin satunnaisesti, enkä edes juonut kahvia. Silti syöpä tuli.

        Tuollaiset sinun antamasi linkin "tutkimukset" vain syyllistävät syöpään sairastuneet: "on sinun oma syysi, että sairastuit".

        Jos syöpä on tullakseen, se tulee, vaikka olisit elänyt minkälaista elämää ennen sitä.

        Joskus olen katkera ihmisille, jotka ryyppäävät, rällästävät, syövät rasvaisia ruokia, elävät kuin ellun kanat ja kuolevat sitten korkean iän saavuttaneena ihan tavanomaiseen infarktiin. Ja vielä katkerampi olen sinun kaltaisillesi, jotka tulevat ihmelinkkeineen väittämään, että syövän voi itse estää elämällä ja syömällä oikein. Paskapuhetta, sanon minä! Syövän riskiä ehkä voidaan vähentää esimerkiksi lopettamalla tupakoiminen, olemaan syömättä karsinogeenisiä ruokia ym. Mutta sekään ei takaa varmasti, etteikö silti voisi sairastua syöpään.

        Luitkohan tuon artkkelin nyt kunnola läpi ?


      • pepa
        puhut kirjoitti:

        Minulla on syöpä. En kuulu mihinkään riskiryhmään, syön terveellisesti ja olen hoikka. Eikä suvussa ole syöpää. Liikuin ennen syövän toteamista 10 tuntia viikossa aktiivista liikuntaa. En käyttänyt alkoholia kuin satunnaisesti, enkä edes juonut kahvia. Silti syöpä tuli.

        Tuollaiset sinun antamasi linkin "tutkimukset" vain syyllistävät syöpään sairastuneet: "on sinun oma syysi, että sairastuit".

        Jos syöpä on tullakseen, se tulee, vaikka olisit elänyt minkälaista elämää ennen sitä.

        Joskus olen katkera ihmisille, jotka ryyppäävät, rällästävät, syövät rasvaisia ruokia, elävät kuin ellun kanat ja kuolevat sitten korkean iän saavuttaneena ihan tavanomaiseen infarktiin. Ja vielä katkerampi olen sinun kaltaisillesi, jotka tulevat ihmelinkkeineen väittämään, että syövän voi itse estää elämällä ja syömällä oikein. Paskapuhetta, sanon minä! Syövän riskiä ehkä voidaan vähentää esimerkiksi lopettamalla tupakoiminen, olemaan syömättä karsinogeenisiä ruokia ym. Mutta sekään ei takaa varmasti, etteikö silti voisi sairastua syöpään.

        Luitkohan tuon artkkelin nyt kunnola läpi ?


      • kunnolla
        pepa kirjoitti:

        Luitkohan tuon artkkelin nyt kunnola läpi ?

        Mutta sinä et taitanut lukea kunnolla edellisen kirjoittajan tekstiä. Artikkelissa mainitaan tavanomaiset ohjeet: syö enemmän vihanneksia ja hedelmiä, vältä rasvaa ja lihatuotteita, kasvissyöjillä on vähemmän syöpää kuin lihansyöjillä. Liiku enemmän.

        Mitä uutta tuossa muka oli? Sitähän suomalaisetkin terveystutkijat ovat vuosikymmeniä tolkuttaneet. Ja edellisen kirjoittajan mukaan hän oli syönyt terveellisesti ja ainakin minun näkökulmastani katsoen liikkunut keskivertosuomalaista enemmän ja ja silti sai syövän.

        Toisekseen artikkeli käsitteli yksinomaan amerikkalaista ruokavaliota, joka on takuulla rasvaisempi kuin normaali suomalainen ruokavalio. Vertailukohdaksi oli otettu japanilaisten ruokavalio ja rintasyövän kohdalla oli taas mainittu soija. Suomalainen tutkija on pätevässä suomalaisia koskevassa tutkimuksessaan todistanut selkeästi, ettei soijalla ole mainittavaa vaikutusta.

        Totta kai meillä kaikilla olisi parantamisen varaa syömisissämme ja liikkumisissamme, minulla ainakin, mutta pelkästään niillä keinoin ei syöpä poistu maailmasta. Jopa pienet lapset sairastuvat syöpään. Menepä selittämään heidän vanhemmilleen, että syöpä olisi ollut estettävissä.


      • ...on
        puhut kirjoitti:

        Minulla on syöpä. En kuulu mihinkään riskiryhmään, syön terveellisesti ja olen hoikka. Eikä suvussa ole syöpää. Liikuin ennen syövän toteamista 10 tuntia viikossa aktiivista liikuntaa. En käyttänyt alkoholia kuin satunnaisesti, enkä edes juonut kahvia. Silti syöpä tuli.

        Tuollaiset sinun antamasi linkin "tutkimukset" vain syyllistävät syöpään sairastuneet: "on sinun oma syysi, että sairastuit".

        Jos syöpä on tullakseen, se tulee, vaikka olisit elänyt minkälaista elämää ennen sitä.

        Joskus olen katkera ihmisille, jotka ryyppäävät, rällästävät, syövät rasvaisia ruokia, elävät kuin ellun kanat ja kuolevat sitten korkean iän saavuttaneena ihan tavanomaiseen infarktiin. Ja vielä katkerampi olen sinun kaltaisillesi, jotka tulevat ihmelinkkeineen väittämään, että syövän voi itse estää elämällä ja syömällä oikein. Paskapuhetta, sanon minä! Syövän riskiä ehkä voidaan vähentää esimerkiksi lopettamalla tupakoiminen, olemaan syömättä karsinogeenisiä ruokia ym. Mutta sekään ei takaa varmasti, etteikö silti voisi sairastua syöpään.

        Uskon että elämällä terveellisesti voi osittain ehkäistä syöpää.Ja ainakin tupakoinnin osalta asian luulis olevan itsestään selvä,jos vetää savua sisäänsä niin ei se ainakaan terveyttä edistä.Suvussani on muutama keuhkosyöpään kuollut tupakoitsija.Ja saahan terveellinen elämäntapa sinänsä elämän tuntumaan paremmalta.Tää ei paljon lohduta sairastunutta sen tiedän.Todellakin joskus käy mielessä että jotkut täällä rellestää elämänsä läpi ja porskuttelee suhtkoht terveenä ja katkeruutta ei voi välttää.


      • mimmi

        Nyt kaikki jotka ihmettelivät mitä Tamara on muka eläessään saanut aikaan, lukekaa tuo linkki niin ymmärrätte...


    • Ansku

      Jaksamista suuressa surussanne. Ette ole yksin.

      • Nuukkari

        Hesarissa luki, että Tamara oli sairastanut syövän pari vuotta sitten, mutta se oli saatu pois. Nyt tämän kuun alussa syöpä oli puhjennut uudelleen ja nopeasti hän siihen sitten menehtyi :(


      • a.v.a
        Nuukkari kirjoitti:

        Hesarissa luki, että Tamara oli sairastanut syövän pari vuotta sitten, mutta se oli saatu pois. Nyt tämän kuun alussa syöpä oli puhjennut uudelleen ja nopeasti hän siihen sitten menehtyi :(

        Tamara Lundilla todettiin syöpä pari vuotta sitten. Silloin turvauduttiin leikkaushoitoon. Viime vuoden syyskuussa syöpä uusiutui ja kuluvan kuun alussa sairaus alkoi levitä räjähdyksenomaisesti kaikkialle elimistöön.

        Kiitos taiteilijalle elämäntyöstään, jonka hedelmistä moni musiikin/teattein ystävä on kotoisissa kuin myös kansainvälisissä ympyröissä saanut kunnian nauttia.


      • marjuska
        Nuukkari kirjoitti:

        Hesarissa luki, että Tamara oli sairastanut syövän pari vuotta sitten, mutta se oli saatu pois. Nyt tämän kuun alussa syöpä oli puhjennut uudelleen ja nopeasti hän siihen sitten menehtyi :(

        mahasyöpä


    • tapahtuu

      AAMEN

      • rita

        Tällaiset ääliömäiset, sairaat,julmat kirjoitukset pitäisi jättää omaan arvoonsa tai poistaa täältä!


    • surullinen =;(

      toivoisin että tänne vastaisi vaan ne jotka on ollu Tamara opetuksessa

      • kyllästynyt huomionkipeisiin

        Kai muutkin saa ottaa kantaa asioihin!
        Mokoma itsekeskeisyys.


    • rita

      Lämmin osanottoni omaisille.Tamara oli upea taiteilija,kaunis ja lahjakas.Hänen laulunsa tulevat elämään.

    • opera

      Lämmin osanottoni Tamara Lundin lähiomaisille

    • hän kuoli

      Jokapaikassa toitotetaan, että hän kuoli syöpään, mutta ei missään, että mihin syöpään. Olen sairastunut itsekin, joten siksi kiinnostaa.
      Syvä osanotto läheisille.

      • turkulainen ihailija

        vatsasyöpä


    • Niinkö?

      Ai että tunnettu laulaja, joo'o. Työpaikalla tehty pikainen kysely osoitti, ettei kukaan osannut nimetä yhtään Lundin biisiä, eivät hekään jotka papattivat laulaja kuuluisuudesta.
      Runnettu kauniista tyttäristään ja innokkuudestaan kissanristiäisiin, biisejä ei tunne kukaan!

      Kyllä nyt jeesustellaan kun on kuollut, oisitte ostanut sen levyjä sillon ku se eli, ai niin se musiikki oli niin paskaa ettei kukaan muista ees biisejä.

      • Ale

        Voisin luetella satoja Tamaran biisejä, mutta mitäpä sinä sillä tiedolla tekisit. Jos olet tehnyt kyselyn kaltaistesi tollojen keskuudessa, en ihmettele, jos kukaan ei tiedä mistään mitään.


      • Katinka

      • minna

        Sinulla taitaa itselläsi olla ammottava aukko yleis-sivistyksessä ja työpaikallasi lauma tolloja jotka kuuntelee jotain suomipoppia.Kyllähän Tamara Lund on kuuluisimpia suomalaisia musiikin saralla,ei hänestä ole voinut olla kuulematta jos yhtään pitää korvansa auki.


    • dddd

      Kansallinen TV Chat lakko 1.8.2005
      Alati kasvava määrä ihmisiä Suomessa alkaa olla kyllästynyt maksamaan TV-lupaa kun useimmat TV-kanavat suoltavat päivisin ja öisin chat- ja peliohjelmia.

      Näillä ohjelmilla kanavat nettoavat suunnattomia summia rahaa samalla kun ohjelmien laatu kärsii huomattavasti. Aiemmin kanavat saivat rahaa valtiolta ja mainostuloilla ja ohjelmat olivatkin vähintäänkin kelvollisia. Nyt rahantulo on kymmenkertaistunut samalla kun ohjelmien tuotantokulut ovat laskeneet huomattavasti, ohjelmien laadusta puhumattakaan.

      Onneksi ihmisillä on mahdollisuus vaikuttaa. Haluamme lanseerata Suomen ensimmäisen TV-chat ja TV-peli lakon 1.8.

      Tarkoituksena on ettei kukaan lähetä yhtäkään viestiä yhteenkään chattiin tai tv-peliin maanantaina 1.8. klo 0.00 - 24.00. Lakko on tarkoitus uusia piakkoin, ja niin usein että tv-kanavat alkavat parantaa tarjontaansa ja chattien ja pelien määrää vähennetään tuntuvasti.

      Värvää jokainen kaverisi mukaan ja osallistu itsekin, laadukkaamman TV:n puolesta!

      Lähettäkäää ilmotusta eteenpäin!!!

    • Apua tarvitseva

      Voisiko joku kertoa kuinka menee Tamara Lundin kappaleen sinun omasi laulun sanat.
      Olisin sanoista todella kiitollinen.

      • Punaiset Ruusut

        Autionna katu öinen nyt valvoo,
        unisena lyhty loistettaan luo.

        Ikkunassa yksi on jota palvoo,
        kiihkeänä koko sieluni tuo.

        Suukon hellän painan poskelles
        ja syliin suljen Sinut näin
        on hyvä olla kanssas lähekkäin,
        sun vain, Sinun omasi ain oon,
        kai olla saan..

        Elämässä paljo nähdä saa väärää,
        sydämessä tunne oikea on.

        Sinulle vain koko rakkauden määrä
        mittaamaton aina sykkivä on.

        Suukon hellän painan poskelles
        ja syliin suljen Sinut näin
        on hyvä olla kanssas lähekkäin,
        sun vain, Sinun omasi ain oon,
        kai olla saan..


      • Ne kesäyöt
        Punaiset Ruusut kirjoitti:

        Autionna katu öinen nyt valvoo,
        unisena lyhty loistettaan luo.

        Ikkunassa yksi on jota palvoo,
        kiihkeänä koko sieluni tuo.

        Suukon hellän painan poskelles
        ja syliin suljen Sinut näin
        on hyvä olla kanssas lähekkäin,
        sun vain, Sinun omasi ain oon,
        kai olla saan..

        Elämässä paljo nähdä saa väärää,
        sydämessä tunne oikea on.

        Sinulle vain koko rakkauden määrä
        mittaamaton aina sykkivä on.

        Suukon hellän painan poskelles
        ja syliin suljen Sinut näin
        on hyvä olla kanssas lähekkäin,
        sun vain, Sinun omasi ain oon,
        kai olla saan..

        Kaunista on ...
        ikuisesti ...


    • keminMaalainen

      uusi uutinen?

    Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1240
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      47
      858
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      51
      794
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      94
      758
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      750
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      82
      717
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      671
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      625
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      621
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      51
      615
    Aihe