Avaruus on tällä hetkellä muutamia miljoonia valovuosia laaja joka suuntaan, eikö totta..?

Ja yhä se laajenee ainakin miljoona kilometriä sekunnissa..?

Osaatteko arvoisat tähtihöhlä sanoa milloin se avaruus törmää johonkin seinään että tuo laajeneminen pysähtyy?

Seuraava kysymys tietenkin voisi olla että mitäs sen seinän takana voisi olla?
Uusi avaruus..? 😊🤣💕

14

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Tarkempi luku on 13,6 miljardia.

      • Anonyymi00004

        Näkyvä osa on tuon kokoinen nykyään - avaruuden kokoa ei tiedetä, kun kauemmaksi ei voi nähdä.


    • Anonyymi00002

      Ei kai mistään seinästä ole tietoa.

    • Anonyymi00003

      Mahdottoman iso seinä vaadittaisiin - huoletta voi olettaa, että seinää ei ole.

      • Anonyymi00009

        Niin luulevat syvänmeren kalatkin, että veden takana ei ole mitään muuta.


    • Avaruushan laajenee joka suuntaan.
      Jos siis seinät tulevat vastaan niin se todistaa että maailmankaikkeutemme onkin pallon sisällä.

      Ihan hirvittää se ajatus äkkipysähdyksestä. Se olisi maailmojemme loppu, myös kaikkien avaruusörkkien.

      • Anonyymi00006

        Ajattele se pallo kumipallona.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Ajattele se pallo kumipallona.

        Tai ilmapallona! Mutta sehän saattaa räjähtää, kun laajenee liikaa! Eli saadaan toinen "BigBang" !


    • Kyse on multiversumi teoriasta pallomainen maailmankaikkeus saattaisi törmätä toiseen maailmankaikkeuteen.
      Mutta nykyään tähtitieteilijöistä jo merkittävä osa uskoo maan olevan litteä. Teoriaan kuuluu myös se tosiasia ettei avaruutta ole olemassa. Myös minä itse olen tähtitieteilijä olen zoomaillut taivaalle Nikon p900 kamerallani ja näkymät on saaneet minut vakuuttuneeksi taivaankannen olemassaolosta ja litteästä maasta.

    • Anonyymi00005

      Siis päättymätön ja IKUISESTI laajeneva avaruus!

      Tuo väite saa kyllä järkevän ihmisen pitämään muutakin tähtitiedettä täydellisenä hölynpölynä.

      Noh, tuo "tieteen"ala onkin alistettu filosofian alle.

    • Anonyymi00007

      Lähinaapurit Linnunrata ja Andromeda törmää parin miljardin vuoden kuluttua. Kaasulla joista galaksit muodostuu on sääntö LIIKKUU ETEENPÄIN YHTÄ PALJON KUIN PYÖRII YMPÄRI.

      LINNUNRADAN YKSI KIERROS YMPÄRI KESTÄÄ 227 MILJ VUOTTA JA SIINÄ AJASSA SE LIIKKUU ETEENPÄIN 2pii x r valovuotta eli 6 x 50000 valovuotta = 300000 valovuotta.

      Kaikki kaukaiset kaasugalsksit liikkuu eteenpäin siis vain 300000 valovuotta noin 200 miljoonassa vuodessa. Jos ovat Linnunradan kokoisia.

      14 mrd vuodessa galaksit liikkuu ympäri 56 kertaa eli kulkee eteenpäin 56 x 300000 valovuotta. Eli alle 20 miljoonaa valovuotta. BB on satua. Universumin liike on mitättömän pientä.

    • Anonyymi00008

      Mielenkiintoisempi näkemys on se, että loputon Avaruus on samaa kaikkialla jossa ajoitain tapahtuu erinäisiä purkaukauksia ja räjähdyksiä....
      Kaasumassat tekevät omiaan ja samalla jopa työntää lähentyviä kohteita pois jolloin niiden mahdollinen havinto poistuu!

      Nämä tiivistymät voisivat olla tyhjyydessä lähimmillään suhteessa 1mm vas, 1 000 000mrd.vv etäisyyksillä keskenään... ja niitä olisi loputtomasti!

    • Anonyymi00011

      Miksi kaikki aina ymmärretään väärin?
      Nyt "kyetään havainnoimaan" avaruutta +13mrd vv etäisyydelle....
      Eipä ole suuri tila kun kyse loputtomasta tilasta? Mikä siinä niin vaikea ymmärtää ja jopa hyväksyä?

      Mitään laajentumista ei edes ole kuin oletetussa kuplassa,vaan kaikki on vain olemassa, mutta erilaisissa olotiloissa ja vaiheissa mitä se evolutio tekeekin loputtomassa tyhjyydenkaasussa!

      Meille katoaa kaikki aikanaan pimeyteen kun kaikki viimeisimmätkin tähdet sammuvat eikä raskasmetalleja enää synny alueelle joka jättimäinen tila kaikkeudessa.
      Meidän havaitsema kokonaisuus katoaa ilman avaruuden tuskaa kaasuksi jopa mahdolliseen jatkumoon miljardimijarditrljoonien vuosien päähän....

    • Anonyymi00012

      Ei, vaan puhutaan miljardeista valovuosista. Ei siis miljoonista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      748
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      43
      699
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      106
      652
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      46
      552
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      498
    Aihe