Oraakkelin kirja. Alunperin Amazonin tuotantoa, nyt ollut jonkun aikaa Netflixissä.
Perustuu Philip K. Dickin kirjaan, mikä on julkaistu jo vuonna 1962. Täytyy sanoa, että mies oli kyllä aikamoinen visionääri. Ilmankos on yksi minun suosikkikirjailijoista, vaikka tätä kyseistä teosta häneltä en olekaan lukenut. Mutta monia muita kyllä. Pitää varmaan käydä kirjakaupassa ja hommata sekin luettavaksi.
Koko homma on sarjassa taattua Philip K. Dickiä. Tarina, tunnelma ja se ettei voi ikinä olla varma siitä mikä on totta ja mikä ei. Eli aiheena hyvin ajankohtainen vieläkin. Minun mielestäni Dickin suurimpia oivalluksia ja viestejä oli aina se, että joka kerta kun valitset puolen, valitset väärin. Ainoa oikea valinta on lopulta olla valitsematta puolta.
Mutta parasta tv-viihdettä aikoihin Shogunin ohella. Kaikin puolin hienosti toteutettua näyttelijöistä lähtien.
Onko kukaan palstalaisista katsonut kyseistä sarjaa? Jos on katsonut sarjaa tai lukenut kirjan, mitä ajatuksia on herännyt?
The Man in the High Castle
4
149
Vastaukset
- Anonyymi00001
Oleb katsonut jo 3 vuotta sitten. Erittäin hyvä.
- Anonyymi00002
Mulla ei ole ikinä ollut Amazon Primea, joten jouduin odottelee sen Netflixiin saapumista. Tai en edes odottanut, se vaan ilmeistyi sinne. :)
Mulle tuli ajatus nostaa tämä sarja tai kirja keskusteluun Vilman aloituksessa, missä hän päivitteli lehdistön pelottelua. Minun mielestäni lehdistö ei niinkään pelottele, vaan ennemminkin peittelee monia asioita jättämällä uutisten yhteydessä usein asioihin liittyviä tärkeitä seikkoja kertomatta.
Maailma ja ihmiset siinä on todellisuudessa paljon pelottavampia lehdistö meille kertoo. Totuus on paljon pelottavampi mitä lehdistö meille kertoo. Sen takia peittelee ennemmin kuin pelottelee.
- Anonyymi00003
en ole katsonut pitää ehkä tuijotella...
- Anonyymi00004
Sain katsottua sarjan loppuun. Vahva suositus kaikille, jotka ei ole nähnyt. Ja sama vahva suositus myös Philip K. Dickin kirjoille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362141Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten591955Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211900HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363771622Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031621Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241444Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821072Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53947- 73875
- 27869