Jo on aikoihin eletty!

Anonyymi-ap

Todella todella erikoista on kun kaupunginvaltuuston kokouksessa julkisesti eräs, jopa eräät valtuutetut käyttivät puheenvuoronsa/mielipiteensä pontimena: "että kun naamakirjassakin niin kirjoitettiin....."
ÄLY HOI????
Mistä lähtien kaupungin asioista päätetään "vasepookin" perusteella?
Paljastaako tämä tällaisen kannanoton esittäjästä ja hänen ajatusmaailmasta paljon enemmän ja karun puolen (lue tyhmyyden)?

23

803

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      "tämä onkin puna-armeija jossa komppanianpäällikkö valitaan huutoäänestyksellä!"

      • Anonyymi00003

        Vappuna kerran mä marssilla kuljin... onnen aurinko mun syömmeeni paistoi...


    • Anonyymi00002

      Nolasivat itsensä perusteellisesti.

    • Anonyymi00004

      Virkkula ja Kelloniemi oli vauhdissa taasen.
      Kissa oli Paulalta vienyt kielen...hihi
      Ei taideta nähdä näitä enää tulevalla valtuustokaudella.
      Ovat itse siitä niin maan perusteellisesti pitäneet huolen!

      • Anonyymi00005

        komppaan!


    • Anonyymi00006

      Ahola ulalla kuten aina.....ei muutosta.

      • Anonyymi00010

        Antaa kyllä itsestään kuvan miehestä, joka on kuutamolla.


    • Anonyymi00007

      Juhana ja Aatu kyselivät ihan oikrita asioita, samoin Kauko. Pirkka tyhmästi keskeytti puheenvuoroja, ei kokouksen alussa määritelty puheenpitoaikaa. Sitten antoi muutamuen puhua pitkään ilman keskeytystä. Suurin moka Pirkalta, kun itse kommentoi arvostellen toisten puheita ja voivotteli, että kokous kestää. Puheenjohtaja jakaa puheenvuorot, eikä kommentoi niitä. Miksi pyrkii tuollaiseen tehtävään, kun ei osaa eikä pinna kestä.

      • Anonyymi00008

        Repliikki on lause, ei puheenvuoro!
        Ei näköjään uppoa umpiluuhun.
        Todellista tyhmyyttä.
        Kaksikko harrasti selvästi valtuuston puhjoht. härnäämistä
        tarkoituksellisesti.
        Jaakkolan voi jättää omaan arvoonsa....


      • Anonyymi00009

        Jorinat kuuluukin lopettaa kun ei kuulu käsiteltävään asiaan!
        Se on puheenjohtajan tehtävä ja velvollisuus!!!


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Jorinat kuuluukin lopettaa kun ei kuulu käsiteltävään asiaan!
        Se on puheenjohtajan tehtävä ja velvollisuus!!!

        Tuo on täysin totta. Varsinainen puheenjohtaja, joka siis nyt oli pois, ei kykene samaan.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Repliikki on lause, ei puheenvuoro!
        Ei näköjään uppoa umpiluuhun.
        Todellista tyhmyyttä.
        Kaksikko harrasti selvästi valtuuston puhjoht. härnäämistä
        tarkoituksellisesti.
        Jaakkolan voi jättää omaan arvoonsa....

        Nivalan repliikit kesti useita minuutteja, eikä niitä keskeytetty.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Nivalan repliikit kesti useita minuutteja, eikä niitä keskeytetty.

        Jonkunhan pitää oikoa henkilökohtaisuuksiin menevää herjausta!
        Ne käytöstavat!!!


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Jorinat kuuluukin lopettaa kun ei kuulu käsiteltävään asiaan!
        Se on puheenjohtajan tehtävä ja velvollisuus!!!

        Jaakkola sanoi oikeasti niinkuin asiat ovat. Pirkka Aalto itse pitkitti kokousta sotkeutumalla, ja kommentoimalla toisten puheita. Oli härskisti Nivalan aisankannattaja, antoi hänen höpistä omiaan aivan hänen tahtonsa mukaan.
        Tuskimpa häntä nähdään puheenjohtajan pallilla niin härskisti, ja hermot menettäneenä hän esiintyi.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Jaakkola sanoi oikeasti niinkuin asiat ovat. Pirkka Aalto itse pitkitti kokousta sotkeutumalla, ja kommentoimalla toisten puheita. Oli härskisti Nivalan aisankannattaja, antoi hänen höpistä omiaan aivan hänen tahtonsa mukaan.
        Tuskimpa häntä nähdään puheenjohtajan pallilla niin härskisti, ja hermot menettäneenä hän esiintyi.

        Jaakkolalla oli repliikki, yli 2min "lause"
        Pitäisi noilla kilometreillä jo ymmärtää kokouskäytännöt, mutta ei!


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Nivalan repliikit kesti useita minuutteja, eikä niitä keskeytetty.

        Nivalalla on oikeus ja velvollisuus vastata kysymyksiin, jotka ovat toistuneet samanlaisina jo kuukausitolkulla. Tästä kaupunginhallituksen puheenjohtajan puheoikeudesta valtuuston puheenjohtajan pitää huolehtia vasarallaan.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Tuo on täysin totta. Varsinainen puheenjohtaja, joka siis nyt oli pois, ei kykene samaan.

        Eikö ensimmäinen varapuheenjohtaja uskaltautunut areenalle?


    • Anonyymi00016

      Jotain hyvää oli kokouksessa - varsinkin Muut asiat -osiossa

      En ole niin perillä näistä valtuutetuista että tunnistaisin heidät,
      mutta nämä pari aloitetta olivat tosi hyvät - niiden mukaan mentäessä Kemijärvellä luistaa paremmin asiat kuin ennen

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/19331197/kemijarven-kaupungilta-vaaditaan-nopeaa-vastausta-tietopyyntoihin---hyva-aloite-on-tehty

      Toinen aloite on sekin tärkeä, liittyy tasa-arvoon ja oikeudenmukaisuuteen

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/19330785/hyva-aloite-kemijarvella-tyopaikat-taytettava-asiallisesti

      En suosi omaa puoluetta vaan katson asiat asiana ja annan potut pottuina!

    • Anonyymi00018

      Voidaan vain kuvitella jos Iivari olisi esiintynyt noin kuin Pikka Aalto olisi täällä jo lynkkakset menossa. Torvinen olisi jo valitusta laatimassa.

      • Anonyymi00020

        Eilinen puheenjohtaja toimi kuten pitääkin. Puuttui häiriköinnin tasolle nousseisiin repliikeihin, jotka venyivät härskin ylipitkiksi ja niissä jauhettiin samaa, jota on kuultu jo useissa valtuutettujen kokoontumisissa viime kuukausina samoin kuin myös mediassa.
        Monet pumppuvoimaloiden vastustajat eivät näköjään tajua, ettei voimaloiden rakentamista tuollaisella käyttäytymisellä voi estää.
        Voimayhtiöt ovat liikkeellä ja tosissaan.
        On hyvä että Kemijärven kaupunki on tässä vauhdissa näin neuvottelevana osapuolena kaupunginvaltuutettu Heikin johdolla, eikä kuunteluoppilaana, johon valtuuston periaatepäätöksen kuulleet maallikkovaltuutetut ymmärtämättään pyrkivät.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        Eilinen puheenjohtaja toimi kuten pitääkin. Puuttui häiriköinnin tasolle nousseisiin repliikeihin, jotka venyivät härskin ylipitkiksi ja niissä jauhettiin samaa, jota on kuultu jo useissa valtuutettujen kokoontumisissa viime kuukausina samoin kuin myös mediassa.
        Monet pumppuvoimaloiden vastustajat eivät näköjään tajua, ettei voimaloiden rakentamista tuollaisella käyttäytymisellä voi estää.
        Voimayhtiöt ovat liikkeellä ja tosissaan.
        On hyvä että Kemijärven kaupunki on tässä vauhdissa näin neuvottelevana osapuolena kaupunginvaltuutettu Heikin johdolla, eikä kuunteluoppilaana, johon valtuuston periaatepäätöksen kuulleet maallikkovaltuutetut ymmärtämättään pyrkivät.

        En ole minkään puolueen kannattaja kuitenkin ymmärrän niitä jotka ovat rantatilojen omistajia, ja mökkiläisiä. Heitä on satoja joiden kiinteistöjen ja maiden arvo laskee jopa lähelle nollaa. Eihän kukaan osta tässä vaiheessa rannalla olevia kiinteistöjä, tai kesämökkejä. Näistä näköjään ei saisi puhua.

        Pirkka hoiti törkeästi puheenjohtaja pestinsä, katlasi puheen Kelloniemeltä, ja antoi Nivalan puhua repliikki vuoroilla niin pitkään kuin halusi. Näin ei varmaan tämä riitely tule paranemaan. Pirkka pääsi monien mielestä sille inhokkien listalle.


    • Anonyymi00021

      Jämerä, ota pirkka!

    • Anonyymi00023

      Kuntalaisaloite: Hyvän käytöksen ja kokousrauhan palauttaminen Kemijärven kaupunginvaltuustoon

      Ehdotus:
      Me allekirjoittaneet vaadimme, että Kemijärven kaupunginvaltuusto sitoutuu noudattamaan hyvän hallintotavan mukaisia käytöstapoja, kunnioittavaa keskustelukulttuuria ja työrauhaa kaikissa kokouksissaan. Valtuuston on välittömästi lopetettava huutaminen, raivoaminen ja toisten valtuutettujen tai viranhaltijoiden henkilökohtainen solvaaminen.

      Perustelut:

      Kaupungin maine ja vetovoima: Valtuuston kokoukset striimataan suorana YouTube-kanavalle, jolloin ne ovat kenen tahansa katsottavissa. Nykyinen epäasiallinen käytös antaa Kemijärvestä riitaisan ja epävakaan kuvan. Tämä karkottaa potentiaalisia asukkaita, investoijia ja matkailijoita, mikä vahingoittaa suoraan koko kaupungin etua.

      Esimerkki lapsille ja nuorille: Päättäjät toimivat kaupungin keulakuvina ja roolimalleina. On kestämätöntä, että lapsille ja nuorille opetetaan koulussa kiusaamisen vastaista toimintaa ja hyviä käytöstapoja, jos kaupungin korkein päättävä elin näyttää päinvastaista esimerkkiä rähjäämällä ja haukkumalla muita.

      Päätöksenteon laatu: Vaikeatkin asiat vaativat asiallista käsittelyä. Huutaminen ja aggressiivisuus estävät rakentavan keskustelun ja voivat johtaa hätiköityihin tai huonosti harkittuihin päätöksiin. Hyvä ilmapiiri edistää yhteistyötä, jota Kemijärvi tarvitsee menestyäkseen.

      Työhyvinvointi: Jokaisella valtuutetulla ja viranhaltijalla on oikeus turvalliseen ja kunnioittavaan työympäristöön ilman pelkoa julkisesta nöyryyttämisestä.

      Toimenpide-ehdotus:
      Vaadimme, että puheenjohtajisto tarttuu tiukemmin kokouskuriin ja keskeyttää välittömästi hyvän tavan vastaiset puheenvuorot. Lisäksi ehdotamme, että valtuusto laatii yhteiset "pelisäännöt" tai eettiset ohjeet, joihin jokainen valtuutettu sitoutuu allekirjoituksellaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe