Mites paljon loukkaa

Jos heti eron jälkeen näet exäsi uuden kainalossa? Tuleeko olo ettet ikinä mitään merkinnytkään vai jotain muuta?

26

265

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Varmaan sillä on merkitystä kuinka nopeasti se "heti" on. Jos, se on heti seuraava päivä, voi olla, eri mietteet kuin vaikka seuraavalla viikolla.asia Sekin vaikutta millainen se eksä sitten on. Jos vaikka on erottu pettämisen taki, niin tuo lopputulos ei lienee ole yllätys. Tietysti myös ne eron olosuhteet vaikuttavat, kuka lähti, miksi lähti, oliko eroa tehty jo pitkään jne.

No mutta noiden spekulaatioiden jälkeen voin kertoa, että itse olen kokenut tuollaisesta monenmoisia tunteita. Joskus on harmittanut ja tullut suru puseroon ja joskus olen ollut ylen onnellinen. Miten ja miksi on erottu, on ollut se oleellinen tekijä. Pitkästä parisuhteesta kun erosin, niin olin onnellinen, kun eksä löysisuht nopeasti uuden. Kuvittelin, että hienoa, kun hän päästää irti minusta. Ei ikävä kyllä mennyt niin, vaan sitten roikkuivat molemmat minussa. Vei vielä pari vuotta, että eksä aidosti häipyi elämästäni. Se onnellisuuteni oli siis varsin huonosti kuviteltu. 😂

• Anonyymi00002
      UUSI

Jos viimeisin eksäni tässä nyt löytäisi uuden, niin tunteeni olisivat kaksijakoiset. Nythän totean heti alkuun, että se olisi kaikkea muuta kuin pian, sillä meidän erosta on periaatteessa jo kymmenen vuotta. Kaksijakoiset tunteet siksi, että me olemme todella hyvissä väleissä. Tosi harvoin toisiamme näemme, mutta hän on ystävä. Mä olen melko varma, että uusi kainaloinen tuskin olisi kovin myötämielinen eksästä ystävänä, kun monelle jo pelkät toisen sukupuolen ystävät ovat liikaa. Tuntuisi pahalta menettää se ystävyys ja siksi olisi vaikea olla vain onnellinen toisen puolesta.

Täytyy todeta, että tuo "heti eron jälkeen" tai aika ylipäänsä ei ole mulle tärkeä tekijä tässä. Se on se kaikki muu mahdollinen, jolla on väliä. Varmaan jos hypoteettisesti ajattelen, niin uusi vakava suhde kovin nopeasti eron jälkeen voisi herättää ajatuksen, että onkohan se suhde kuitenkaan niin kovin uusi.

• UUSI

En tiedä. Ei ole tullut tilannetta vastaan.

Mutta noin yleisesti on elättele suuria harhaluuloja merkittävyydestäni. Olen paljon enemmän helppo, käytännöllinen ja sellaista kuin merkittävä.

• Anonyymi00003
      UUSI

olen aika iloinen koska mielestäni pystyin pirteyttämään vähän ikävä-palstaakin, näytti niin apaattiselle juttu, että niin pystyvät purkamaan jotain patoutumiaan mielestään pois eikä jää niitä hautomaan, muhimaan oikein mielessään, tämä oli tarkoitukseni.

• Anonyymi00004
      UUSI

Exät on exiä.

Ja jos heti toisen kainalossa, niin hyvä syy miksi on exä. Jos tarvitsee laastaria, niin onhan se säälittävää.

• Anonyymi00005
      UUSI

oikeasti ihmetyin miten suuri ongelma tuo nuorten naisten masentuneisuus on oikeasti... kun niin noh vaikka joku ikävä-palstakin jotain ihan pientä jäävuoren huippuakin kai...

• Anonyymi00006
      UUSI

kun niin yhteiskuntahan ei kovin hyvin toimisi jos ei olisi naisia...

• Anonyymi00007
      UUSI

niin no sillä tavoin yhteiskunta voisi toimia jos mies kakkaa kananmunia joista syntyy tipuja vessanpönttöön.

• Anonyymi00008
      UUSI

Ei loukkaisi. Olisin utelias ja haluisin tietää kuka hän on, ei muuta.

Onko sulla ero edessä vai mistä moinen kysymys?

• UUSI

Kysymys tuli lööpistä mieleen. Ahti ja Sanni. Mä nyt tuskin eroan ellei jotain mene ihan helvetin pieleen. Tai jos toinen haluaa erota, toki silloin päästän irti.

• Anonyymi00009
      UUSI

No mun erällä oli jo uusi katsottuna, tunnusti tämän toisen olemassa olon meidän viimeisenä hääpäivänä. Tuumsin hänelle, että tämäpä oli tässä tervemenoa

• Anonyymi00010
        UUSI

Eksällä siis

• Anonyymi00011
      UUSI

ei olisi ehkä pitänyt innostaa taas ikävän juttuja kirjain-arvaus-juttuun... jos se on jotenkin niin hauska.

A kuin Anubis.

• Anonyymi00012
      UUSI

Mitenkä tuo ny loukkais naista loukkaa paljonkin ainakin narsistia pitäs oottaa niin kauan että hän on se joka on löytäny toisen ensin vahingossa opittu juttu en edes ettiny ja narsistin kanssa parisuhteessa pitää vähintään osata varautua siihen että kaikki on jatkuvaa kiloailua kumpi tienaa enemmän kumpi on lapselle/lapsille tärkeämpi kumpiko on parempi ihan noin yleisesti kummalla on enemmän kavereita ja seksistä tulee kaupanteon väline vuoden jälkeen viimeistään

• Anonyymi00013
      UUSI

nyt täällä reissuremontti-Ressut tuota katto-juttuaan, voivat kai samalla vaihtaakin joitain haljenneita tiiliäkin samalla, taitaa ollla joku oikein henkilönosturikin käytössä...

• Anonyymi00014
      UUSI

ei ihan karateka tai judokan taidolla mene kuin joku Rampo, rampa.. pitää olla henkilönosturi...

• UUSI

Minulla on ollut tapana elää ne entiset parisuhteet niin loppuun, ettei eron jälkeen ole tunnepuolelle jäänyt mitään epäselvää.
      Olen joskus sattumalta törmänyt exään ja hänen uuteen kumppaniinsa. Ne kohtaamiset eivät tuntuneet mitenkään ahdistavilta. Minulle ei jäänyt niistä mitään negatiivisia tunteita.

Muutaman kipakan "myrskyn" jälkeen, oli parasta rauhoittaa tilanne. Emme exän kanssa eronneet riidoissa, vaan asiat keskusteltiin ja käytiin läpi. Ei jäänyt mitään "hampaankoloon".
      Me emme vaan sopineet toisillemme (monistakin syistä), eikä siinä ole mitään riitelemistä.

• UUSI

Vähän kiinni siitä miten sitä eroa on tehty, äkkipoikki vai kitumalla. Onko niitä eläviä tunteita jäänyt jonnekin muuallekin kuin hampaankoloon 😁...siinä tapauksessa luultavasti vähän kirpaisee, muussa tapauksessa pääsee vain helpotuksen hönkäys 😄

• Anonyymi00015
      UUSI

Riippuu siitä, miten eroprosessi on sujunut ja miten itse on ehtinyt asiaa käsittelemään sekä tietysti siitä, miten nopeasti eron jälkeen toinen aloittaa uuden suhteen vai onko se esim. alkanut jo aikaisemmin pettämisen kautta.

Olen sitä mieltä, että vaikka eroa oltaisiinkin tehty pidempään ja molemmat olisivat jo päässeet asian kanssa sinuiksi, on silti asiallista pitää hieman matalampaa profiilia, jos on välittömästi eron jälkeen aloittanut uuden suhteen saati jos uusi suhde on alkanut jo ennen eroa. Tarkoitan tällä esim sitä, että uutta kumppania ei välttämättä kannata heti esitellä yhteisille tutuille tai raahata lapsen joulujuhliin.

Joskus ihmiset unohtaa, että ero vaikuttaa muihinkin ihmisiin ympärillä ja esim lapsille olisi annettava riittävästi aikaa sopeutua ennen kuin uutta kumppania alkaa tuomaan joka paikkaan.

Aletheias

• Anonyymi00016
        UUSI

Olet kyllä ihanan looginen kirjoituksissasi.
        Tunteet eivät hetkessä katoa, on hyvä olla kokonaisuutta ajatteleva eron jälkeenkin.

Itselläni on ollut kaksi eroa. Vastapuolista toinen löysi uuden 9-10 vuoden kuluttua erostamme, onnittelut siitä. Viimeisimmän kanssa pidämme yhteyttä, eikä uutta ole kumpikaan vielä nähnyt tarvetta löytää.

Elämän on jatkuttava eron jälkeenkin, ja siihenkin on monta tietä.

AV

• Anonyymi00017
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Olet kyllä ihanan looginen kirjoituksissasi.
        Tunteet eivät hetkessä katoa, on hyvä olla kokonaisuutta ajatteleva eron jälkeenkin.

Itselläni on ollut kaksi eroa. Vastapuolista toinen löysi uuden 9-10 vuoden kuluttua erostamme, onnittelut siitä. Viimeisimmän kanssa pidämme yhteyttä, eikä uutta ole kumpikaan vielä nähnyt tarvetta löytää.

Elämän on jatkuttava eron jälkeenkin, ja siihenkin on monta tietä.

AV

Tunteet ei tosiaan hetkessä katoa, onpa tilanne mikä tahansa. Parhaissakin tapauksissa vaaditaan aikaa vanhasta luopumiseen ja uuden totutteluun. Ihmiset tietysti ovat erilaisia ja tilanteet erilaisia, mutta erot lähes poikkeuksetta ovat kovia paikkoja kenelle tahansa meistä.

Elämä kuitenkin jatkuu eron jälkeen ja jokaisella on tietenkin oikeus löytää uusi rakkaus elämäänsä. On mielestäni silti upea piirre ihmisessä, jos hänellä on sen verran tilanne- ja tunneälyä, että osaa ottaa uuden elämän askeleet muita kunnioittaen. Mikä tarkoittaa esim sitä, ettei vaikkapa ota uutta kumppania asumaan yhteisten lasten kanssa saman katon alle viikon sisällä erosta.

Hienoa, jos sinulla on säilynyt niin hyvät välit exiin, että osaatte iloita toistenne onnesta. Se ei toteudu kovinkaan usein.

Aletheias

• Anonyymi00018
      UUSI

Kymmeneen vuoteen nähtiin ohimennen kerran.

Olin räjähtävän vihainen. En olisi halunnut nähdä. Kerroin ennen lähtöäni ystävälleni, ettei kiinnosta lähteä, koska en haluaisi törmätä häneen.

Käytännössä sen piti olla mahdottomuus ja oli minuuteista kiinni. En tiedä mistä syystä tiesin sen jo etukäteen.

Aavistan vastaavia tilanteita toisinaan.

• Anonyymi00019
        UUSI

Tämä sattui huoltoaseman pihassa, toisaalla päin missä olisi ollut luonnollista törmätä.

Viha aiheutui ja koostui varmaan enemmän kohtalon epäoikeudenmukaisuudesta. jota itse en halunnut. Ehdin ajatella etukäteen sitä kaikkea hänen kanssaa koettua pas**aa valmiiksi etukäteen.

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Tämä sattui huoltoaseman pihassa, toisaalla päin missä olisi ollut luonnollista törmätä.

Viha aiheutui ja koostui varmaan enemmän kohtalon epäoikeudenmukaisuudesta. jota itse en halunnut. Ehdin ajatella etukäteen sitä kaikkea hänen kanssaa koettua pas**aa valmiiksi etukäteen.

Ai uuden kainalossa,? Ei hänellä mukana uutta ollut. Ei hän varsinaisesti liikauta minua. Niitä on niin paljon ja hän on varmaan ynmärtänyt jo sen, vaikka jaksaa uskoa loppuun asti.

• Anonyymi00021
      UUSI

Sääliksi käy uutta uhria. Ei olisi haitannut viimeisin jos ois ollut etukäteen toisen kainalossa.

• Anonyymi00022
      UUSI

En ole nähnyt. Vasta pidemmän ajan päästä. Tai en ole tavannut jotain exää enää koskaan.

xLiner

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen

Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o
      Maailman menoa
      202
      3865
    2. Uusin tutkimus: Suomi on maailman toiseksi vähin rasistinen maa

taakse jää mm. Ruotsi(7) ja Norja(8). Martin Paasi(kok.): Kumoaa vasemmiston väitteet. Kansainvälinen vertailu osoitta
      Maailman menoa
      81
      2096
    3. Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen

Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin
      Maailman menoa
      84
      2055
    4. Ketkä 8 Ähtärin luottamushenkilöä saivat syytteen virka_aseman väärinkäyttämisestä?

Nyt näiden valtuutettujen nimet esiin, kiitos! Nämä henkilöt pitää yksinkertaisesti laittaa syrjään Ähtärin kaupunginva
      Ähtäri
      48
      1996
    5. Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.

Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.
      Maailman menoa
      93
      1945
    6. Ähtärin päättäjät

Nyt tulee kutsu leivättömän pöydän äärelle. Syytteet nostetaan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/cef83309-0a1b-4fcd-9b
      Ähtäri
      63
      1654
    7. Oletko tosiaan niin

matalalla älykkyydellä varustettu että et tajua miten sua vedätetään? Kun susta ei tykätä.
      Viha
      142
      1096
    8. Arkkipiispa Tapio Luoma sanoo olevansa syvästi huolissaan lisääntyvästä rasismista ja islamofobiasta

Tarvitsemme ymmärrystä ja uskontojen lukutaitoa erilaisia perinteitä kohtaan. Rauhallinen rinnakkaiselo ja toinen toisem
      Maailman menoa
      281
      1005
    9. Millaisia toiveita

Sinulla on minun suhteeni?
      Ikävä
      67
      914
    10. Oikea mies ei katoa elämästä silloin

Kun on vaikeaa. Väärä mies pysyy elämässä niin kauan kun aurinko paistaa ja on mukavaa. Mutta kuka jää elämään silloi
      Ikävä
      98
      846
    Aihe