Ravintolisähoitoni toimii, kolesteroliarvoni ovat parantuneet huomattavasti

En ole muuttanut ruokavaliotani missään vaiheessa, syön varsin epäterveellisesti, esim. voita ja lihaa (eläinrasvaa), leipää, ei niin paljon vihanneksia tai hedelmiä. Liikuntaa rupesin harrastamaan vuonna 2023, mutta vuonna 2026 enää hyvin vähän, jotta näkisin oliko silläkään mitään vaikutusta kolesteroliin, ei todennäköisesti paljon (yleisesti sanotaan että korkeintaan 5-10%). Ravintolisiä rupesin käyttämään reilummin vasta vuonna 2024, ja niillä on ollut isoin vaikutus.
Arvoni:
2018 LDL 4,5, kokonaiskolesteroli 6,6
2025 LDL 4,0, kokonaiskolesteroli 6,0
2026 LDL 3,5, kokonaiskolesteroli 5,4

Vaikea sanoa, mitkä ravintolisät ovat olleet hyödyksi, mutta ainakin B-vitamiineja, molydeenia, niasiinia (500 mg muutaman kerran viikossa), Q10:tä, seleeniä, beta-alaniinia, histidiiniä, arginiinia, ja sitrulliinia olen käyttänyt enemmän, samoin NAC+glysiini ja karotenoidit, laktoferriini ja oreganoöljy.

Tärkeää on ymmärtää että muutokset näissä kolesteroliarvoissani ovat pysyviä, eivätkä perustu siihen että pitäisi koko ajan syödä tietyllä tavalla tai ottaa ravintolisiä, tai lääkkeitä (pidin myös taukoa ravintolisistä pari viikkoa ennen kokeita).

Statiini- ja verenpainelääkkeet alentavat kyllä kolesterolia ja verenpainetta, mutta eivät poista allaolevaa syytä kohonneisiin arvoihin, joten heti kun ne lopetetaan, nousee myös verenpaine ja kolesteroli. Ei hyvä, eikä toimiva ratkaisu.

Oma tulkintani on että tietyt ravintolisät pystyvät poistamaan plakkia ja infektiota verisuonista, mitkä nostavat LDL-kolesteroliarvoja, jolloin muutos olisi pysyvä, mutta aikaa tähän menee vuosia, joten pitää olla sitkeä, eikä tämä nyt oireetonta ole myöskään.

6

221

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

No mutta tuohan on mukava kuulla. Itse diapeteksen takia hieman vahdin, mitä suuhuni laitan, mutta en aina jaksa välittää.

Mitään läänitystä ei tällä hetkellä ole ja lääkäri tuumasi, ettei näillä tuloksilla tulekkaan. Siis mitä hemmettiä? Onnettomuudessa aikoinaan mulla repes perna ja ryyppään kohtuuttomasti. Ainoastaan ruokavalion olen muuttanut enemmän kala ja kasvispainotteiseksi.

Hitto kaikki arvot, myös maksa-arvot ovat parantuneet. Ja turha minkään mutuilija tietäjän viisastella. Lekureille olen kertonut viinanjuonnistani ja ottavat ihan siitäkin testit.

Kaikki arvot vain paranevat, kun jätin sian perseen ja naudan vitun pois ruokavaliosta. Syökää te juntit sitä punaista paskaa ja kuolkaa.

>Simiti<

• Anonyymi00002

Joskus ottaa kyllä hieman rinnasta kun syön rypsiöljyllä lähestulkoon uppopaistettuja vohveleita 😋🧇. Haters! Vielä hengissä, siitäs saatte! Ateroskleroosin parantaminen elimistön suoniston purifikaatiolla? Jos se on mahdollista niin mikäs siinä. -💊-.

• Anonyymi00003

En tajunnut mitään muuta, kuin tuon uppopaistettu. Toki kasvisöljyssä terveellistä rasvaa, mutta. Ei pelkästään ratkaise kaikkea.
        Ihan sama, johan tässä ollaan hengailtu 50 vuotta. Joka vuosi on aina voitto. Mutta pitäisiköhän tuo umpijuntti jäljittää ja piestä? Vitun idiootti huutelee trollina sekavia ja kuvittelee minuakin naiseksi. 🤣
        Hitto mikä pelle ja umpijuntti kakara.

>Simiti<

• En suosittele rypsiöljyä, mutta seuraavaksi voisi olla paikallaan testata onko esim. serrapeptaasilla ja nattokinaasilla paljon vaikutusta kolesteroliarvoihin, nämähän pitäisi olla niitä tehokkaimpia valmisteita verisuoniston puhdistukseen. Kaikkea en ehdi itse testaamaan.

• å.ä.ö

Runsas kolesteroli aiheuttaa usein sydänpysähdyksen, joka on hyvin helppo tapa kuolla. Mitä enemmän kolesterolia karttaa, sitä kivuliaampi kuolema todennäköisesti on.

Elämän venytetty pituus ei ole kuoleman hyvän laadun mitta. -exKynis.mi

• Anonyymi00005

jos on mielessä joku tyttöj4n hassu juttu, niin tekee mieli mennä omaan sänkyyn nukkumaan jos ajatuksena joku yttöjen hassu juttu..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      555
      2493
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      67
      1406
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1340
    4. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      97
      1297
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      137
      1228
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      105
      1118
    7. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      133
      984
    8. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      910
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      47
      851
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      790
    Aihe