Mum miälestäni Suomen kaunein koti: kesämökit -sarjassa finaaliin valitut mökit on aika mauttomia. Ei oikein omaan makuun ole. Sen sijaan järjestään ne mum miälestä hienon näköiset mökit eivät ole raadin pisteytyksissä pärjänneet. Itse tynkään eniten sellaisista "tavis" mökeistä ilman nykyaikiasta modernia ilmettä. Joku ihan perus hirsimökki järven tai meren rannalla on mum miälestäni ihan hieno. Ei tarvi olla hirveästi eekkereitä, pilareita tai tasakattoja...mit eihän ne tokk tällaisissa kilpailuissa menesty!
Suomen kauneimmat mökit tulee taas
17
179
Vastaukset
- Anonyymi00001
Enpä ole katsellut ko. ohjelmaa. Totean vain, että makuasioita.
- Anonyymi00002
Eivät ne mitään mökkejä ole. Kakkoskoteja.
Vilma Mää en kato. Ne kuiteski valitsee omakotitalon, josson taloo isommat lankkuterassit, mettä hakattu laajalta alalta, loputtomasti isoi kivii, ja portaita, ja portaita veteen, ja portaita rinteen puoliväliin, ja muutamia portaita huvivvuoks, kun ne ei vie minneskään.
Ja sit ne portaat on samoista vihreellä kyllästetyistä lankuista ku terassitki. Ja sit se osa, mikä ois vielä muutes villii luontoo, on päällystetty betongilaatoilla.
Ja sit remongi on muka tehty emännän tietämättä, ja se talutaan trasseli silmillä, ja sit ku se trasseli otetaan pois, se ihastuu ikihyviks ja laittaa molemmat handut poskille ja suu auki. Mää en oo koskaan muuten nähny, et naiset ois tällee niiku tehny, mut ohjaaja sanoo, et niin kuuluu tehä.
Ja sit ne kaikki kehuu naama Hangon keksilla, jotta on hieno. Soon vähä ku kattois Poirongin jäkiselvittelyy jossa henkilöitten oikeet henkilöllisyyet ja sukulaisuussuhteet paljastuu, niiku murhaajaki. Soon vähän niiku kaavamaista.
Emmä viiti mokkijuttui kattoo, kummää oon jo pakosta selvillä juonesta, ku on joutunu näkeen katkelmii televaattorin muita ohjelmii oottaessa.- Anonyymi00003
Hah.
Voisit ruveta kirjoittamaan tuolla tyylillä novelleja. Ostaisin. Kaikenlaisii havaintoi.
Hymyilytti ääneen.
Vilma Anonyymi00003 kirjoitti:
Hah.
Voisit ruveta kirjoittamaan tuolla tyylillä novelleja. Ostaisin. Kaikenlaisii havaintoi.
Hymyilytti ääneen.
VilmaMää on vähän niiku liian vanha skrivaan novellii, 67 miljoolaa vuotta, vaik siit suurin osa meniki uinuessa, ennekö ne taas elvytti mut henkiin. Niet mää jaksan kirjottaa vaan sillon tällön tälle palstalle.
Mut oli toi sun kommengi nii ystävälline, et mää si lähetän sulle nätin kukkasen🌹, nii ja sytämennii ❤️. Tiesiks, et sää muutes, et moltii hirmuliskoi? https://www.tiedonportailla.fi/dinosaurukset/triceratops.htm- Anonyymi00006
Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:
Mää on vähän niiku liian vanha skrivaan novellii, 67 miljoolaa vuotta, vaik siit suurin osa meniki uinuessa, ennekö ne taas elvytti mut henkiin. Niet mää jaksan kirjottaa vaan sillon tällön tälle palstalle.
Mut oli toi sun kommengi nii ystävälline, et mää si lähetän sulle nätin kukkasen🌹, nii ja sytämennii ❤️. Tiesiks, et sää muutes, et moltii hirmuliskoi? https://www.tiedonportailla.fi/dinosaurukset/triceratops.htmMinust ei kyl tunnut hirmusest liskolt.
Tuntuu enempi leijonalta.
Et älkä tulka mun luolan suul, siit ei hyvä seura.
Vilma - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Minust ei kyl tunnut hirmusest liskolt.
Tuntuu enempi leijonalta.
Et älkä tulka mun luolan suul, siit ei hyvä seura.
VilmaLisäys.
Ja kukist mä tykkään hirmusen kamalasti. Anonyymi00007 kirjoitti:
Lisäys.
Ja kukist mä tykkään hirmusen kamalasti.Huomasiks Vilma sil linkitetyl sivul alempana meitin niikun kokopuolest: "Triceratops horridus kulki neljällä jalallaan, muistuttaen täten olemukseltaan vaikkapa sarvikuonoa. Se oli yhdeksän metriä pitkä - pituudesta 2,3 metriä oli kalloa. Korkeutta oli 2,2 metriä. Triceratopsilla oli hyvin jykevä ruumis ja painoa keskimäärin 9 tonnia, mutta alimmillaan 6 ja enimmillään jopa 12 tonnia. Se tarvitsi jykevän ruumiin raskaan päänsä kantamiseen."
Niet ei me ihan snadii oltu. Huva ku sää diggaat kukkasii. Tosson! (Hämeen murretta, yhtä ku yleiskielellä 'Ole hyvä!.)å.ä.ö kirjoitti:
Huomasiks Vilma sil linkitetyl sivul alempana meitin niikun kokopuolest: "Triceratops horridus kulki neljällä jalallaan, muistuttaen täten olemukseltaan vaikkapa sarvikuonoa. Se oli yhdeksän metriä pitkä - pituudesta 2,3 metriä oli kalloa. Korkeutta oli 2,2 metriä. Triceratopsilla oli hyvin jykevä ruumis ja painoa keskimäärin 9 tonnia, mutta alimmillaan 6 ja enimmillään jopa 12 tonnia. Se tarvitsi jykevän ruumiin raskaan päänsä kantamiseen."
Niet ei me ihan snadii oltu. Huva ku sää diggaat kukkasii. Tosson! (Hämeen murretta, yhtä ku yleiskielellä 'Ole hyvä!.)Tuo eellinen tuli ny kyl vahingollisesti mun huvan ystälän ja vähän niiku alter egon nikillä, ku meillon yhteine tietomasila, enkä mä honannu, et sen nikki oli päällä. Niet huvaa suviaikaa!
- Anonyymi00009
Tri-is.eli.Triceratops kirjoitti:
Tuo eellinen tuli ny kyl vahingollisesti mun huvan ystälän ja vähän niiku alter egon nikillä, ku meillon yhteine tietomasila, enkä mä honannu, et sen nikki oli päällä. Niet huvaa suviaikaa!
Mä oon nähnyt Wienin eläintarhassa lähellä Schönbrunnin linnan, missä on kaikenlaisia konsertteja, todella suden sarvikuonon, joka seurasi minua. Mulla oli punainen paitis.
Ja tästä siihen.
Että jos mun inkarnaatio olisi jotain, se vois olla sarvikuono tuon linnan vieressä olevassa zoo:ssa, koska tykkään klassisesta.
Vilma
Hyvää uutta aikaa Anonyymi00009 kirjoitti:
Mä oon nähnyt Wienin eläintarhassa lähellä Schönbrunnin linnan, missä on kaikenlaisia konsertteja, todella suden sarvikuonon, joka seurasi minua. Mulla oli punainen paitis.
Ja tästä siihen.
Että jos mun inkarnaatio olisi jotain, se vois olla sarvikuono tuon linnan vieressä olevassa zoo:ssa, koska tykkään klassisesta.
Vilma
Hyvää uutta aikaaJoo mää oon kans sitä mielee, et sarvikset on hirveen söpöi. Noon sillei meihi tri'iksiin verrattuna aika pieniiki, niiku lapsukaisii.
Määkin oon muutes kattonu televaattorist monta Söönbrunnelin kesäkorsettii, mut mää oon kahtena vuotena saanu kyl tarpeeks, kun ne nykyset mepellikastarit, ei ku kapellimestarit, on ruvennu ihan pelleiks.
Mää ku arvostan hienostunee käytöksee, mikä niiku periytyy jo 67 miljoolan vuolen takaa.
Olisi mielenkiintoista tietää, paljonko niihin remontteihin ja kunnostuksen, sekä pihaan on uponnut rahaa.
Tietysti on makuasia, mistä itse pitää, mutta osa ohjelmassa näytettävistä mökeistä on mielestäni viihtyisiä ja toimivia. Osa ei.- Anonyymi00004
Olisihan sitä kiva katsoa, mutta jätän väliin, kun minulla on erilainen käsitys siitä, minkälaisia kesämökkien pitäisi olla. Makuasiahan tuo.
- Anonyymi00005
Tulee vai, uudet jaksot? Jollain maksukanavalla?
Pidän erityisesti helppohoitoisista uusista mökeistä (vanhoissa mökeissä on paha haju), mukavuuksista ja rauhallisesta sisustuksesta. Merinäköala ja isot ikkunat on plussaa.
- Sheena - Anonyymi00008
Niinpä, olen samaa mieltä, vaikka en ole koko ohjelmaa kovin usein edes katsonut.
- Anonyymi00011
Voisiko olla jokin kesä-leasing-mökki, minkä voisi siirrättää vaikka 1. kesä Lahdesta 2. kesä Oulun kautta 3. kesä Hämeenlinnan Ahveniston kirkasvetisen järven rannalle ja sit 4. kesä Tampereelle.
Vilma
Joskus katsoin, kun olin kylässä ja siellä telkku auki. Mun mielestä jurtta olis hieno. Tai kelomökki. Ei mitään prameaa mutta toimivaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362141Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten591955Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211900HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363771622Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031621Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241444Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821072Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53947- 73875
- 27869