Mihin pönttöön kuuluisit? Itse en ole varma kuuluisinko biojätteeseen vai metallinkeräykseen?
Tokikin se on sitten jälkeenjääneiden murhe.
Ööh, siis jälkikasvun. Vähän kuulosti huonolta tuo jälkeenjääneiden.
>Simiti<
Jos sinut laitettaisiin roskikseen....
43
318
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ydinjätettä. Kannattaa siis olla suututtamatta.
- Anonyymi00002
Eli sinut haudataan tosi syvälle kallioperään, ettei varmana tule ylösnousemusta?
>Simiti< - Anonyymi00015
Kodittomana nukkuisin mieluiten lehtiroskiksessa? Ehkä näin totean, et sinne mieluiten sydän vetäisi, jos vaihtoehdot on noi?
- Anonyymi00003
Olen aika tulinen, mutta kyllä minä olisin biojätettä, kuten chili, jalapeno ja muut mömmöt..
- Anonyymi00004
Normaalisti tokikin. Mutta kun mulla tuota titaania on laitettu jonkin verran. Muunmuassa 42cm pitkä pötkylä luuydin naula. Hitokseen se mikään naula ole. Se on perhana tanko.
>Simiti< Anonyymi00004 kirjoitti:
Normaalisti tokikin. Mutta kun mulla tuota titaania on laitettu jonkin verran. Muunmuassa 42cm pitkä pötkylä luuydin naula. Hitokseen se mikään naula ole. Se on perhana tanko.
>Simiti<42cm? Ei voi? Mihinkö tommonen naula mahtuu?
- Anonyymi00005
JeroP kirjoitti:
42cm? Ei voi? Mihinkö tommonen naula mahtuu?
Ihan laitettiin reisiluuhun, kun se meni rikkipoikki. Olen kuitenkin 188cm ukkeli.
>Simiti< - Anonyymi00008
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ihan laitettiin reisiluuhun, kun se meni rikkipoikki. Olen kuitenkin 188cm ukkeli.
>Simiti<Niin. Selvennän vielä, että mönkijän ominaisuuksiin kuuluu luiden irtautuminen kehosta. Näin jälkeenpäin on mietittynyt kuinka paljon olisi yksityisellä.
Paikalle tuli kuitenkin 2 paloautoa, 2 ambulanssia ja poliisit. Hätäkeskukseen soittanut koiranulkoiluttaja oli niin paniikissa, että otettiin varman päälle. Tokikin olin sitten 10 kuukautta sairaalassa ja osin halvaantuneena.
Nyttemmin olen joten kuten taas ihminen, mutta eläkeyhtiö Varma laitttoi minut eläkkeelle kokeilun jälkeen. Harmi, sillä pidin työstäni. En vain enää kyennyt.
>Simiti< Anonyymi00008 kirjoitti:
Niin. Selvennän vielä, että mönkijän ominaisuuksiin kuuluu luiden irtautuminen kehosta. Näin jälkeenpäin on mietittynyt kuinka paljon olisi yksityisellä.
Paikalle tuli kuitenkin 2 paloautoa, 2 ambulanssia ja poliisit. Hätäkeskukseen soittanut koiranulkoiluttaja oli niin paniikissa, että otettiin varman päälle. Tokikin olin sitten 10 kuukautta sairaalassa ja osin halvaantuneena.
Nyttemmin olen joten kuten taas ihminen, mutta eläkeyhtiö Varma laitttoi minut eläkkeelle kokeilun jälkeen. Harmi, sillä pidin työstäni. En vain enää kyennyt.
>Simiti<No reisiluuhunhan sen saa sopiin. No tulipa suurella porukalla. Olit varmaan jääny sen mönkijän alle, niin tarvittiin kantajia. Vaikka tulee ne täällä kaupungissakin, jos on vaikee paikka, korkee talo jonka hissiin ei mahu. No empä mäkään menny kun ensiapuun, niin soitti vastaanottaja palokunnan. Siis auto ja neljä ihmistä.
- Anonyymi00017
JeroP kirjoitti:
No reisiluuhunhan sen saa sopiin. No tulipa suurella porukalla. Olit varmaan jääny sen mönkijän alle, niin tarvittiin kantajia. Vaikka tulee ne täällä kaupungissakin, jos on vaikee paikka, korkee talo jonka hissiin ei mahu. No empä mäkään menny kun ensiapuun, niin soitti vastaanottaja palokunnan. Siis auto ja neljä ihmistä.
Luin papereista myöhemmin, että oli tarvittu hirmu monta pelastajaa kantamaan mua etten mene enempää rikki. Ja kyllä. Ihan oikein. Se mönkkärikin piti siirtää mun naaman päältä pois.
Aikojen edetessä poliisit kutsuivat kuulusteluihin. Olivat löytäneet kypäräni 40 metrin päästä tapahtumapaikalta. Totesin poliiseille, että näköjään kantsisi pitää leukahihnaa kiinni. Siinä olimme samaa mieltä.
Hirmuna tuli sakkoja. 40 päiväsakkoa. Niin ja joku muodollinen rikosuhrimaksu. Itsehän olin uhri? Toki myös rikollinen.
>Simiti<
- Anonyymi00006
Löytyykös fossiileille omaa astiaa :)
- Anonyymi00007
Meidät fossiilit kaivetaan varovasti pullasudilla esiin ja sitten hämmästellään sekavaa elämää. Mutta kyllä tuhkalle varmana joku piparipurkki löytyy. Ellei löydy, niin s-marketin muovipussiin. Ekojälkeläiset laittaa biohajoavaan tai peräti kompostiin.
Sitten synnymme uudelleen sellaisena ärsyttävänä kärpäisenä. Surisemme vain, kun menet nukkumaan.
>Simiti<
Tuhkikseen. 😂
Siis mihinkään pönttöön, vaan mut käytetään sellasen reilun 700 asteisen pätsin kautta ja jauhetaan isommat luut kuten lonkkaluut, mitkä palaa huonosti. Ja sitten lakaistaan ja kipataan tuhkauurnasn. Stämppi kylkeen ja hyllylle varttuu omaisia hakemaan. Omaiset sitten toivon mukaan käy kippaa tuhkani sallittuun vesistöön, vaikka Heinolaan. Siellä on nättiä luontoa.Siis en halua kuolemastani mitään episodia ja spektaakkelia. Oli ja meni, muitten elämä jatkub. Kaik yhres koos. Oli sitten yli kali tai koli vaan jäkellä.
Jasu2025 kirjoitti:
Siis en halua kuolemastani mitään episodia ja spektaakkelia. Oli ja meni, muitten elämä jatkub. Kaik yhres koos. Oli sitten yli kali tai koli vaan jäkellä.
Mut ois kyllä ihan hienoa nähdä oma ruumiinavaus ikään kuin kärpäsenä katossa. Mitä ne löytää ja toteaa. Ja vielä hienompaa, jos joku mun elimistä voi antaa jollekin toiselle ihmiselle ees vähän lisä aikaa elää. Mä kun en tartte enää niitä elimiä, jos olen kerran elinkelvoton.
- Anonyymi00009
Heh näin se menee. Mutta mulla jää ne titaaníjutut muistoksi. Edesmennyt kirurgi tuumasi, että tuo luu ei mene enää ikinä rikki.
Velipoika tuumasi, että minusta tuli tavallaan terminaattori.
>Simiti< Anonyymi00009 kirjoitti:
Heh näin se menee. Mutta mulla jää ne titaaníjutut muistoksi. Edesmennyt kirurgi tuumasi, että tuo luu ei mene enää ikinä rikki.
Velipoika tuumasi, että minusta tuli tavallaan terminaattori.
>Simiti<Terminaattorin paluu. 😆👍
Titaanilevyt tietysti laitetaan krematorion romukoppaan. Siellä on ne muutkin ruuvit ja palamattomat osat. Saattaa ne saada omaisetkin, jos muistaa mainita asiasta, että haluaa ne ottaa talteen.Jasu2025 kirjoitti:
Terminaattorin paluu. 😆👍
Titaanilevyt tietysti laitetaan krematorion romukoppaan. Siellä on ne muutkin ruuvit ja palamattomat osat. Saattaa ne saada omaisetkin, jos muistaa mainita asiasta, että haluaa ne ottaa talteen.Krematoriossa on kuulemma lootat mihin niitä palamattomia osia kerätään, ne sitten aikanaan viedään jätelaitokseen. Ja piipun yllä leijuu paistetun kinkun haju. 😅
- Anonyymi00010
Jasu2025 kirjoitti:
Krematoriossa on kuulemma lootat mihin niitä palamattomia osia kerätään, ne sitten aikanaan viedään jätelaitokseen. Ja piipun yllä leijuu paistetun kinkun haju. 😅
Mun titaaneista ainakin kierrätetään muille luinsa särkeneille. Niin se elo toimii. Vuoroin vieraissa.
>Simiti< - Anonyymi00014
Jasu2025 kirjoitti:
Mut ois kyllä ihan hienoa nähdä oma ruumiinavaus ikään kuin kärpäsenä katossa. Mitä ne löytää ja toteaa. Ja vielä hienompaa, jos joku mun elimistä voi antaa jollekin toiselle ihmiselle ees vähän lisä aikaa elää. Mä kun en tartte enää niitä elimiä, jos olen kerran elinkelvoton.
Tuossa kerran nuoruudessa tarjottiin ihan live näkymää monitorin kautta kun kättä operoitiin...ei oikein näkymät inspiroineet jostain syystä.
Tapaturma kyseessä ja yksi vilkaisu seurauksiin riitti siinä vaiheessa kun kännyä paperiin käärin lähtiessäni etten verta joka paikkaan roiski, tuumin että ei kiitos :).
-sivusta Anonyymi00014 kirjoitti:
Tuossa kerran nuoruudessa tarjottiin ihan live näkymää monitorin kautta kun kättä operoitiin...ei oikein näkymät inspiroineet jostain syystä.
Tapaturma kyseessä ja yksi vilkaisu seurauksiin riitti siinä vaiheessa kun kännyä paperiin käärin lähtiessäni etten verta joka paikkaan roiski, tuumin että ei kiitos :).
-sivustaMä oisin halunnu opiskella obduktiohoitajaksi, mutta liian kaukana opettavat koulut. Mua silleen kiehtoo moinen. 🙂
Miten ne kaikki löydökset tutkitaan ja tehdään, havaitaan. Sen verran tutkijan vikaa.JeroP kirjoitti:
Juu, toi sirottelu on kaunis tapa. Meidän faijakin siroteltiin tunturiin lappiin.
On ja tuhkauskin on järkevämpi tapa "hävittää" kun jemmata maahan tauteineen kaikkineen. Se maaperä on ruumitten pilaama. Jossain oli pohjavesialuekkin hautuumaan vieressä. Hyi hitto.
Jasu2025 kirjoitti:
On ja tuhkauskin on järkevämpi tapa "hävittää" kun jemmata maahan tauteineen kaikkineen. Se maaperä on ruumitten pilaama. Jossain oli pohjavesialuekkin hautuumaan vieressä. Hyi hitto.
Ja arkut kestää hemmetin kauan maatua. Niissä kaikki metalli on jätettä maaperässä.
Jasu2025 kirjoitti:
Ja arkut kestää hemmetin kauan maatua. Niissä kaikki metalli on jätettä maaperässä.
"Suomessa yli 200 hautausmaata sijaitsee pohjavesialueilla, koska hiekkapohjainen maasto on sekä kuivana hyvää hautausmaalle että tärkeää pohjaveden muodostumisen kannalta. Vaikka hautaustoiminta on riski, haudan lepo syvällä pohjaveden yläpuolella ja maaperän suodatuskyky pitävät pilaantumisriskin yleensä pienenä. "
Lähde: yle1- Anonyymi00018
JeroP kirjoitti:
Juu, toi sirottelu on kaunis tapa. Meidän faijakin siroteltiin tunturiin lappiin.
Mahtista! Entinen työystäväni siroteltiin mereen, kun piti niin paljon merestä.
>Simiti<
Voin suosiolla olla vaarallista jätettä.
Ei koskaan tiedä, milloin räjähtää. 💥😁💥- Anonyymi00011
Onhan sinussakin iso osa vetyä ja hiiltä. Lisäksi imet happea. Todella vaarallinen yhdistelmä.
Tulityökortti toki löytyy, mutta sittein tärkeämpään.
https://youtu.be/N9A_FU7hG5s?si=c1AaXIudYa34QCCD - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Onhan sinussakin iso osa vetyä ja hiiltä. Lisäksi imet happea. Todella vaarallinen yhdistelmä.
Tulityökortti toki löytyy, mutta sittein tärkeämpään.
https://youtu.be/N9A_FU7hG5s?si=c1AaXIudYa34QCCDUnohdin nimimerkin.
>Simiti< Anonyymi00012 kirjoitti:
Unohdin nimimerkin.
>Simiti<Täällä voi olla monenlaista räjähtävää yhdistettynä "känkkäränkkä" kiukkuun. Erittäin vaarallinen yhdistelmä.
On syytä olla varuillaan. 💀⚡- Anonyymi00013
tosi.typy kirjoitti:
Täällä voi olla monenlaista räjähtävää yhdistettynä "känkkäränkkä" kiukkuun. Erittäin vaarallinen yhdistelmä.
On syytä olla varuillaan. 💀⚡No mutta kantsii ottaa rauhoittavaa iltateetä. Jos ottaa kahvia, niin on ihan adhd täpinöissä.
>Simiti< Anonyymi00013 kirjoitti:
No mutta kantsii ottaa rauhoittavaa iltateetä. Jos ottaa kahvia, niin on ihan adhd täpinöissä.
>Simiti<En ole kahvin ystävä, joten se ei tule kysymykseen.
Nyt ei maistu tee, mutta taidan laittaa kupillisen kaakaota. 😊- Anonyymi00016
tosi.typy kirjoitti:
Täällä voi olla monenlaista räjähtävää yhdistettynä "känkkäränkkä" kiukkuun. Erittäin vaarallinen yhdistelmä.
On syytä olla varuillaan. 💀⚡Minulla ei ole tapana räjähdellä. Suuttua voin ja sekin tosi harvoin. Aina pitäisi pyrkiä siihen, että asiat käsiteltäisiin, jos toinen räjähtelee, sen jälkeen kun räjähtely loppuu.
- Anonyymi00021
Anonyymi00016 kirjoitti:
Minulla ei ole tapana räjähdellä. Suuttua voin ja sekin tosi harvoin. Aina pitäisi pyrkiä siihen, että asiat käsiteltäisiin, jos toinen räjähtelee, sen jälkeen kun räjähtely loppuu.
Olin aikoinaan armeijassa pioneeri. Silloin tuli räjäyltetyä melko paljon. Ihan silloista ja kivistä puihin.
Yhdesti leirillä heitin lampeen nalleja. Hitto sieltä nousi ahven pintaan pökertyneenä.
Kun paistelin sitä iltanuotiolla kapiainen kysyi, että enhän ole räjähdyskalastanut? No en tietenkään. 😁
Sitäpaitsi se oli ite kännissä ja toi meillekkin makkaraa.
>Simiti<
Tämmöinen ongelmatapaus joutaa ongelmajätteisiin.
Itse asiassa olen testamentannut ruumiini lääketieteelle, joten lääkiksen opiskelijoiden aikansa kaivettua ja leikeltyä raadosta loput mennee (bio)jätteiden polttolaitokseen.
Näin omaiseni välttyvät hautaus- tai tuhkaamiskuluista. Enpä ole niille vaivaksi kuoltuanikaan...Kuulusin lasiroskiin. Olen herkkä mies.
- Anonyymi00019
Sinäkö siellä kääntelit kylkeä, kun tyhjensin lasipurkkeja pönttöön?
>Simiti<
- Anonyymi00022
Ihan sama. Väärin lajiteltu kuitenkin.
xLiner- Anonyymi00023
Heh. Niin on vain kovin vaikeaa. Mutta kyllä sitä pikkuhiljaa oppií. Se on nykyaikaa.
>Simiti< - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Heh. Niin on vain kovin vaikeaa. Mutta kyllä sitä pikkuhiljaa oppií. Se on nykyaikaa.
>Simiti<Meillä oli joku roskisnatsi keksinyt ihan omia lajittelusääntöjään ja lätkinyt niitä ohjeitaan jätekatokselle. Revin ne irti ja laitoin sekojätteeseen.
Olen aika tunnollinen lajittelija. Nytkin on monta pussukkaa tiskipöydällä, kohta itsekseen kävelemässä jätekatokselle..
xLiner - Anonyymi00025
Anonyymi00024 kirjoitti:
Meillä oli joku roskisnatsi keksinyt ihan omia lajittelusääntöjään ja lätkinyt niitä ohjeitaan jätekatokselle. Revin ne irti ja laitoin sekojätteeseen.
Olen aika tunnollinen lajittelija. Nytkin on monta pussukkaa tiskipöydällä, kohta itsekseen kävelemässä jätekatokselle..
xLinerMiksi muuten aina ne kaikki tulee saman aikaan täyteen?
Hirmu homma kuskata 7 pussia kerralla. Mutta sitten saa taas levähtää hetken.
>Simiti<
- Anonyymi00026
tuollainen on vähän hauskaakin kun tytöt yrittävät ronoyyirn sbulls puhus rnhanninkirltä josd it jotsin ameriksn nglsntia
Tri'iksii ei roskikseen heitetä kamaloituun. Oks niiku selvä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka672385- 661367
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww691130EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje41097- 77803
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19780Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta82660- 43658
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe23615- 27581