Miehet puhuvat vanhenemisesta

Anonyymi-ap

10

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei kukaan pakota vanhaksi elämään. Vanhainkotiin kun joutuu, niin alkaa odottelu koska joku tulee katsomaan. Edes hoitaja.

• Anonyymi00001

Vanhainkodissa tarjottiin joka päivä kylmää kahvia, joka ainoa päivä. Koska kahvin vieminen alakerran keittiötiloista ylös asti kesti niin kauan että kahvi oli kylmää yläkertaan ehtiessään.

https://www.youtube.com/watch?v=7hVU09pRW6Q

• Juu en ehi kattoon. Mutta tää kuitenkin on kohdistettu yli 50 v eli just niin ku mulle. Toi puhuja vaan sano olevansa nelikymppinen.

No vanhankodit oli ennen ilosia ja kivoja paikkoja. Niin ku meiläkin vuorentaa. Mutta se on nyt purettu. Ja ne missä oon työn merkeissä vieraillu, niin ovat kyllä aika kuolleita paikkoja. Ja sitten toi, kun pidetään lukkoken takana. Niin ei oo kiva. Paitsi jos asukas itse antaa suistumuksen tai niin jos on muille vaaraks. Muistisairaus voi aiheuttaa väkivaltasuuttakin. Näin ite ainakin haluan sanoo, nyt kun oon vielä järjissä, niin mieluummin jäädyn vaikka sinne lunihankeen kuin olisin vuosikausia lukkojen takana. Itsemääräämisoikeutta pitää kunnioittaa.

• Anonyymi00002

Se toinen on 41v ja se vanha ukko on 61v, se on varsinainen puhuja, se nuorempi vaan kommentoi.

Täälläpäin oli hieno vanhainkoti mäen päällä rauhallisella alueella, sieltä vanhukset kärrättiin pois ja tilalle otettiin pakolaisia, se muutettiin pakolaiskeskukseksi silloin kun tuli niitä arabialaisia kaikista ovista sisään. Vanhukset vietiin vissiin johonkin 50-100km päähän isoon laitokseen mikä on kuin sairaala.

• Anonyymi00007

Minusta toisinpäin. Nykyajan hoitokodit ovat todellakin koteja. Vanhainkoti oli laitos.

- Sheena

• Anonyymi00003

Vanha mies kehoittaa kaikkia 50 vuotiaita miettimään tulevaisuuttaan, ja toimimaan sen eteen että pärjää vanhana omillaan. Ei voi vaan tehdä työtä jollekin muulle koko ikäänsä ja kun ei pysty enää siihen, joutuu vanhainkotiin. Kannattaa tehdä asioita oman itsensä eteen eikä jonkun työnantajan eteen. Valmistella elämänsä sellaiseksi että pärjää vanhana itse ilman apuja.

https://youtu.be/E_AvexDA_h0

• Toisaalta, siinä muille tekemisessä oppii itekin. Mä kunntein ikäihmispalvelulle noita tukikahvoja. Niin mä voisin sitten ennalta ehkäsevästi ruuvailla jo kämpän täyteen kahvoja, niin ei tarvi vanhana sitä miettiä.

Ja vaikka tää kahva juttu hassulta kuulostaakin, niin kaatuminen on yleinen syy vanhuksen kunnon heikkenemiseen ja siten laitokseen joutumiseen. Etenkin painavilla ihmisillä menee luita rikki ja johtaa kalliisiin leikkauksiin, eikä siitä huolimatta palaa ennalleen. Ja kävelykyvyn menettäminen johtaa uusiin sairauksiin.

• Anonyymi00005
        JeroP kirjoitti:

Toisaalta, siinä muille tekemisessä oppii itekin. Mä kunntein ikäihmispalvelulle noita tukikahvoja. Niin mä voisin sitten ennalta ehkäsevästi ruuvailla jo kämpän täyteen kahvoja, niin ei tarvi vanhana sitä miettiä.

Ja vaikka tää kahva juttu hassulta kuulostaakin, niin kaatuminen on yleinen syy vanhuksen kunnon heikkenemiseen ja siten laitokseen joutumiseen. Etenkin painavilla ihmisillä menee luita rikki ja johtaa kalliisiin leikkauksiin, eikä siitä huolimatta palaa ennalleen. Ja kävelykyvyn menettäminen johtaa uusiin sairauksiin.

Tuossa on hyvä idea, asunnon muuttaminen vanhukselle sopivaksi jo etukäteen. Ja pitää ottaa huomioon rullatuoli myös, että pääsee kynnyksistä yli.
        Jos luut on haurastuneet niin laihakin murtaa luita, lonkan murtuma on vissiin yleisin vanhuksilla ja vaikea, se on iso leikkaus missä korjataan.

Muita mitä miettiä on se että mistä saa ruokaa hommattua, miten maksaa laskut jne. Tuommoiset perusasiat kuntoon jo ajoissa kun vielä pystyy itse ne järjestämään kuntoon.

• Anonyymi00006

Minkä ikäinen on vanha?
      Vanhainkotiin pääsee, ei joudu.
      Ei elä vanhaksi, jos kuolee jo nuorena. Vähänkö ihmettelen miksi monet haluavat kuolla nuorena hyvässä kunnossa.

- Sheena

• Anonyymi00008

Hyvä asenne, turha toimia mitenkään vanhuuden varalle kun moni kuolee jo nuorena.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      82
      7671
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      129
      3059
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      156
      1923
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      74
      1731
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      131
      1579
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      173
      1511
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1212
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      80
      904
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      50
      834
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      784
    Aihe