Kaikilla meillä on eräs veitsi, joka tylsyy ajan saatossa.
Käytämme sitä päivittäin, pidämme sen tasapaisuutta hyvän keittöveitsen esimerkkinä.
Mutta aika kuluttaa veitsen, ei sen käyttäjää.
(naurua)
Hionta
12
178
Vastaukset
Noh.. minun veitseni ovat aina tylsiä, ihan kuten omistajattarensakin. :)
- Anonyymi00001
Pyydä pujista teroittamaan
Anonyymi00001 kirjoitti:
Pyydä pujista teroittamaan
Ääh.. ne on mun veitsiäni, pujiksella mitään asiaa mun veitsilleni.
- Anonyymi00002
Veitsi
Kun ajatellaan mikä veitsen tarkoitus on niin se on viiltävä.
En ole koskaan käyttänyt moista, sillä sen terä on niin hapessa, että se putoaa paperin läpi omalla painollaan.
Lisäksi se ei ruostu, hapetu tai katoa. Se ei vaihda väriä, ei olomuotoa.
Mitä tahansa sillä pyyhit, niin se on terävä.
(hihitystä) - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Veitsi
Kun ajatellaan mikä veitsen tarkoitus on niin se on viiltävä.
En ole koskaan käyttänyt moista, sillä sen terä on niin hapessa, että se putoaa paperin läpi omalla painollaan.
Lisäksi se ei ruostu, hapetu tai katoa. Se ei vaihda väriä, ei olomuotoa.
Mitä tahansa sillä pyyhit, niin se on terävä.
(hihitystä)Veitsi
Veitsillä veistellään, pilkotaan ja kaavitaan. Hyvä veitsi.
Mutta sitten on veitsi.
Veitsi kadottaa alkuperäisen ideansa ja muuttuu puukoksi.
Kun veitsi keittiöstämme katoaa pilkottuihin kasviksiin, niin pinnan alla, vyötäisillä (ellei jopa oikean säären sisäpinnalla), elää jokin toinen.
Ja se ei ole leikin asia, vaan titaanista väkerretty selviytymiskeino.
Ei käytetä.
(hirn) Anonyymi00003 kirjoitti:
Veitsi
Veitsillä veistellään, pilkotaan ja kaavitaan. Hyvä veitsi.
Mutta sitten on veitsi.
Veitsi kadottaa alkuperäisen ideansa ja muuttuu puukoksi.
Kun veitsi keittiöstämme katoaa pilkottuihin kasviksiin, niin pinnan alla, vyötäisillä (ellei jopa oikean säären sisäpinnalla), elää jokin toinen.
Ja se ei ole leikin asia, vaan titaanista väkerretty selviytymiskeino.
Ei käytetä.
(hirn)Käytät veistä metaforana. Olen taas vain liian tyhmä ymmärtääkseni sinua.
Mut se ei mua rassaa. Ihailen vain lurituksiasi.- Anonyymi00004
Pikku-pirpana kirjoitti:
Käytät veistä metaforana. Olen taas vain liian tyhmä ymmärtääkseni sinua.
Mut se ei mua rassaa. Ihailen vain lurituksiasi.Et ole
Koska on aina tärkeää se että kaikki nousevat pinnalle, niin tulee olla jotain mukana.
Must.
Kuvittele tilanne, että joku jää kilkuttemaan pullojaan syvyyksissä.
Ääni tulee kaikkialta. Ja juuri tämän tilanteen vuoksi en enää sukella, verkkokalasta.
(naurua) Anonyymi00004 kirjoitti:
Et ole
Koska on aina tärkeää se että kaikki nousevat pinnalle, niin tulee olla jotain mukana.
Must.
Kuvittele tilanne, että joku jää kilkuttemaan pullojaan syvyyksissä.
Ääni tulee kaikkialta. Ja juuri tämän tilanteen vuoksi en enää sukella, verkkokalasta.
(naurua)Njääh, syvissä vesissä ne kalatkin pissii ..
Itse ny muistutan lähinnä uppopalloa, mitä sukeltamiseen tulee. Mä voisin hyvinkin kippistää syvyyksissa, noin ajatuksen tasolla.
Olisihan se ainakin jotakin muuta kuin ainaista pjaskaa mitä pinnalla saa sietää.
Keittiön laatikosta löytyy taskukokoinen veitsien teroituslaite. Kun säännöllisesti teroitan suosikkiveitseni, ei tule vastaan tylsää tilannetta. 😊🔪🗡️
- Anonyymi00005
Japanilaiset keittiöveitset, kaksipuolinen timanttiteroitin ja siinä saa aikana kyllä ihan hyvin kulumaan. Voi kokeilla leikkaako paperia ihan omalla painollaan..arvatkaa tekeekö niin, vaikka hinkkaisi sitä tehden vaikka millaisia teräkulmia monta tuntia?
AV - Anonyymi00006
Mikään ei ole vaarallisempaa kuin tylsä veitsi
Titaani taitaa kestää suolavettä mainosti, mutta märkäpuku ei taida olla olkapäävammaisen suosikkiasuste, luulisin - Anonyymi00007UUSI
Mites saksien teroitus, sellaiset fiskarsin sakset on, mut on niin tylsät, ettei muovipussiin pure, vaan luiruaa ja vähän nyhtää.
Toiset sakset otin, sellaiset parran trimmaus sakset.
Ne oli terävät, leikkaivat sitkeää muovia, sellaista millaista on kertakäyttöisessä pursotin pussissa.
Tylsät fiskarssit eivät siihen pystyneet.
Saksien terotus on erilainen prosessi, kuin veitsen teroitus.
Teroitin sellaisen raivausveitsen, jolla raivataan taimikkoa.
Ensin hiomakivellä ja sitten vesihiomapeperilla 1500 ja 2000 hinoilla.
Senverran tuli terävä, että paperia leikkasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Henkirikos kiuruvedellä
Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut1514529Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?
Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi1983959Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi342689Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs102472100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es342209Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks91802Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?
Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut1181592Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491454- 341325
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241321