Oma äitini käytti minuun väkivaltaa koko minun lapsuuteni ajan. Hän heitteli mua hiuksista pitkin seiniä, jahtasi mua puukolla, sylki mun naamaan, löi mua, potki mua ja kerran kun olin 16-vuotias hän tunki mun pään hänen tisseihin ja tukehdutti mua sillä tavalla. Äiti on melkein 180cm lihava nainen joten en pystynyt mitenkään puolustamaan itseäni. Kerran 15-vuotiaana soitin poliisit, mutta äiti valehteli että käytin myös häneen väkivaltaa vaikka olen häntä 20cm lyhyempi joten en edes pystynyt käyttämään mitään kunnon väkivaltaa muuta kuin että saatoin heittää tavaran itsepuolutukseksi. Jouduin siitä hänen valheestaan myös poliisin kuulusteluun. Syyttäjä uskoi äidin kertomusta enemmän ja syyttäjä katsoi että molemmissa on vikaa joten siitä ei tullut mitään. Muutin pois kun täytin 18-vuotta, olen nyt 19-vuotias nainen ja olen välillä vieläkin äidin kanssa yhteydessä, mietin pitäisikö katkaista välit kun nämä menneisyyden asiat häiritsee aika paljon eikä äiti halua käydä näitä läpi. Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja oletteko vanhempienne kanssa väleissä?
Väkivaltainen äiti, kannattaako olla yhteydessä?
2
235
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kuulostaa siltä, että en olisi tekemisissä. Tilanne olisi toinen, jos hän olisi katunut tekojaan ja pyytänyt niitä anteeksi. Ei sinulla ole mitään velvoitteita häntä kohtaan, vaan pidät nyt itsestäsi huolta. Tiedän että sattuu valtavasti, itsellä äitisuhde oli myös todella vaikea. Ja mitään ei sitten koskaan selvitetty äidin kanssa. Aina toivoin mielessäni, että äiti haluaa vielä rehellisesti puhua asioista, joita välillemme jäi hiertämään.
Mutta minä olin se syypää ihan kaikkeen ja sylkykuppi, niin jossain vaiheessa otin etäisyyttäkin, että vaihdettiin vähän kauemmas asumaan. Tulipa hän tietenkin joskus vkl ja yökylään, lapsenlastaan tapaamaan. Silloin meni hermot aina, se traumataakka oli niin iso ja sai pimahtamaan.
Minulla oli myös sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa äidiltä ja vanhemmalta siskolta lapsuudessa. Sitä aikaa ei sitten koskaan koittanut, että äidin kanssa olisi voinut enää selvittää mitään mistään menneistä tai nykyisistä tapahtumista. Eikä se johtunut siitä Alzheimeristäkään, mitä kirosin että siksi jäi selvittämättä. Kun pitkään oli ennen kuolemaansa niin, että ei pystynyt enää kommunikoimaan.
Ei hän olisi myöntänyt mitään. Hänellä oli ihan oikeita elämänvalheita missä eli ja niissä oloissa piti sitten varttua. Ja aikuisiälläkin vielä kiusasi. Meni jopa julmemmaksi. Niin kauniit kulissit ja niin mukava ihminen ulkopuolisista. Hänessä ei ollut mitään vikaa koskaan ja minussa, lapsessa ihan kaikki.
Äiti on kuitenkin aina se ainoa äiti. Joten toivon kohdallasi, että äitisi heräisi näkemään tekonsa, katuisi ja pyytäisi sinulta anteeksi. Muista sinä et ole hänelle mitään velkaa, eikä voi sinua velvoittaa olemaan tekemisissä. Tärkeintä on nyt oma jaksamisesi ja etäisyyden ottaminen. Onnea matkallesi ❤️ - Anonyymi00002
Tiedätkö, äidin rooli on ansaittava. Kuka tahaansa lastaan pahoinpitelevä ihminen ei ansaitse kunnioitusta eikä yhteydenpitoa.
Tuo hirviö on saanut jo liian paljon pahaa aikaan.
Olet täysin oikeutettu katkaisemaan kaikki siteet siihen . Ei soittoihin vastata, ei huomioida yhteydenottopyyntöja, ei mitään. Kaikki STOP aivan heti. nyt.
Sinulla on koko elämä edessäsi, keskittäydy omaan henkiseen hyvinvointiisi ja elämääsi. Tee kaikkesi ettei nuo ilkeät lapsuus ja nuoruusmuistot häiritse mieltäsi. Vain hyväksy että se on jo historiaa ja laske se mielestäsi kuin vesi ankan selästä.
Nyt sinulla on valtit omissa käsissäsi tehdä tämä hetki ja tulevaisuus niin tasapainoiseksi, tuottavaksi ja kauniiksi kuin sinä vain haluat.
Energiaa matkaan ja aurinkoisia päiviä!!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial291859Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1571812Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva3581600- 1501227
Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2141188Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221138- 111044
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt51009- 2851005
- 82971