Suomessa on Euroopan eniten työpaikkakiusaamista ja sitten ihmetellään, kun työt ei kaikille kelpaa. Mikä on mennyt pieleen?
https://yle.fi/a/3-6112047
Suomessa on Euroopan eniten työpaikkakiusaamista
16
379
Vastaukset
- Anonyymi00001
Laitos- ja välinehuoltajien, hoitoapulaisten, hoiva-avustajien ja siivoojien ryhmästä peräti 24 prosenttia oli kokenut työpaikkakiusaamista ja 18 prosenttia syrjintää. Lääkäreistä kiusaamista tai syrjintää oli kokenut 9 prosenttia.
https://yle.fi/a/74-20218358 - Anonyymi00002
Joka kymmenes on kokenut työpaikkakiusaamista
https://motiivilehti.fi/lehti/artikkeli/kaksi-kiusaamisen-uhria-kertoo-millaiset-arvet-tyopaikkakiusaaminen-jattaa-itsetuntoni-on-lyoty-maan-rakoon/ - Anonyymi00003
Runsas työttömyys, josta seuraa härskiä kilpailua työpaikoista.
Jotkut eivät jaihda asiatonta käytöstä ja monet esihenkilöt eivät halua tai kykene puuttumaan.
Pomo kiusaa huvikseen tai hallitakseen- Anonyymi00005
Tästä onkin kokemuksia. Joutunut tekemään esihenkilön toiminnasta jopa rikosilmoitusta, mutta ei luupää maassa näihin asioihin haluta puuttua.
- Anonyymi00004
Koko hallitus konkreettisesti vastaamaan teoistaan kansalle, vaikka jalkapuuhun niin oppivat olemaan!
Nykyään, jos määrätään tekemään jotain, koetaan se kiusaamiseksi.
- Anonyymi00006
Rytmimuna on loistava esimerkki juuri siitä mistä puhutaan. Kiitos kun tulit taas osoittamaan keskustelun aiheen todeksi. Tuskin tämäkään debiili edes itse tajuaa että tällaiset piikittelyviestit joita luemme joka ikisestä tämän sankarin kommentista ovat kiusaamista. Näille rytmimunille vittuilu on vain normaalia kommunikaatiota. Jos joku suuttuu se vain todistaa viittuilun paikkansapitävyyden.
Anonyymi00006 kirjoitti:
Rytmimuna on loistava esimerkki juuri siitä mistä puhutaan. Kiitos kun tulit taas osoittamaan keskustelun aiheen todeksi. Tuskin tämäkään debiili edes itse tajuaa että tällaiset piikittelyviestit joita luemme joka ikisestä tämän sankarin kommentista ovat kiusaamista. Näille rytmimunille vittuilu on vain normaalia kommunikaatiota. Jos joku suuttuu se vain todistaa viittuilun paikkansapitävyyden.
Kiusaantukaa.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Rytmimuna on loistava esimerkki juuri siitä mistä puhutaan. Kiitos kun tulit taas osoittamaan keskustelun aiheen todeksi. Tuskin tämäkään debiili edes itse tajuaa että tällaiset piikittelyviestit joita luemme joka ikisestä tämän sankarin kommentista ovat kiusaamista. Näille rytmimunille vittuilu on vain normaalia kommunikaatiota. Jos joku suuttuu se vain todistaa viittuilun paikkansapitävyyden.
Kommunikointi on taitolaji. Saman asian voi esittää asiallisesti, tökerösti, kömpelösti tai v-mäisesti. Kukin tavallaan. Asiaan vaikuttaa myös kuuntelijan tietoisuus ja ymmärrys eli tilannetaju. Se miten asia esitetään on todella suuri merkitys asian lopputuloksen kannalta. Voi käydä niin, että asia menee häirinnän tai kiusaamisen puolelle.
Kyse on myös henkilöiden resilienssistä. - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Kommunikointi on taitolaji. Saman asian voi esittää asiallisesti, tökerösti, kömpelösti tai v-mäisesti. Kukin tavallaan. Asiaan vaikuttaa myös kuuntelijan tietoisuus ja ymmärrys eli tilannetaju. Se miten asia esitetään on todella suuri merkitys asian lopputuloksen kannalta. Voi käydä niin, että asia menee häirinnän tai kiusaamisen puolelle.
Kyse on myös henkilöiden resilienssistä.Hienoa että asiantuntija osasi tämänkin meille opettaa.
- Anonyymi00011
Nikki kertoo jo ajatusten tason.
Me muut pidämme kyllä ihan ****** nä. - Anonyymi00014
Anonyymi00008 kirjoitti:
Hienoa että asiantuntija osasi tämänkin meille opettaa.
Sinun kohdalla mikään ohje ja neuvo ole liikaa
- Anonyymi00009
Juu, helvetin kieroa ja kateellista porukkaa työelämässä. Luonnevikaisia pomohommissakin.
- Anonyymi00010
Pitkäkin työkokemus ja useammista työpaikoista takana?
- Anonyymi00012
Kieroa porukkaa, epäasiallisia, kateellisuutta, vinoilua, halveksuntaa. Ihan kuin nämä työntekijät eli "kolleegat" omistaisivat ne työpaikat, samoin työnjohto.
Töihin mennään tekemään töitä. Firman omistajia voi jo realistisesti kunnioittaa. Isoissa firmoissa johtaminen on kuitenkin kasvotonta. - Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Pitkäkin työkokemus ja useammista työpaikoista takana?
25 vuotta työelämässä, yli 10 työpaikkaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede21786- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282712- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet117530