Suomessa on Euroopan eniten työpaikkakiusaamista

Anonyymi-ap

Suomessa on Euroopan eniten työpaikkakiusaamista ja sitten ihmetellään, kun työt ei kaikille kelpaa. Mikä on mennyt pieleen?

https://yle.fi/a/3-6112047

16

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Laitos- ja välinehuoltajien, hoitoapulaisten, hoiva-avustajien ja siivoojien ryhmästä peräti 24 prosenttia oli kokenut työpaikkakiusaamista ja 18 prosenttia syrjintää. Lääkäreistä kiusaamista tai syrjintää oli kokenut 9 prosenttia.

      https://yle.fi/a/74-20218358

    • Anonyymi00003

      Runsas työttömyys, josta seuraa härskiä kilpailua työpaikoista.
      Jotkut eivät jaihda asiatonta käytöstä ja monet esihenkilöt eivät halua tai kykene puuttumaan.
      Pomo kiusaa huvikseen tai hallitakseen

      • Anonyymi00005

        Tästä onkin kokemuksia. Joutunut tekemään esihenkilön toiminnasta jopa rikosilmoitusta, mutta ei luupää maassa näihin asioihin haluta puuttua.


    • Anonyymi00004

      Koko hallitus konkreettisesti vastaamaan teoistaan kansalle, vaikka jalkapuuhun niin oppivat olemaan!

    • Nykyään, jos määrätään tekemään jotain, koetaan se kiusaamiseksi.

      • Anonyymi00006

        Rytmimuna on loistava esimerkki juuri siitä mistä puhutaan. Kiitos kun tulit taas osoittamaan keskustelun aiheen todeksi. Tuskin tämäkään debiili edes itse tajuaa että tällaiset piikittelyviestit joita luemme joka ikisestä tämän sankarin kommentista ovat kiusaamista. Näille rytmimunille vittuilu on vain normaalia kommunikaatiota. Jos joku suuttuu se vain todistaa viittuilun paikkansapitävyyden.


      • Anonyymi00006 kirjoitti:

        Rytmimuna on loistava esimerkki juuri siitä mistä puhutaan. Kiitos kun tulit taas osoittamaan keskustelun aiheen todeksi. Tuskin tämäkään debiili edes itse tajuaa että tällaiset piikittelyviestit joita luemme joka ikisestä tämän sankarin kommentista ovat kiusaamista. Näille rytmimunille vittuilu on vain normaalia kommunikaatiota. Jos joku suuttuu se vain todistaa viittuilun paikkansapitävyyden.

        Kiusaantukaa.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Rytmimuna on loistava esimerkki juuri siitä mistä puhutaan. Kiitos kun tulit taas osoittamaan keskustelun aiheen todeksi. Tuskin tämäkään debiili edes itse tajuaa että tällaiset piikittelyviestit joita luemme joka ikisestä tämän sankarin kommentista ovat kiusaamista. Näille rytmimunille vittuilu on vain normaalia kommunikaatiota. Jos joku suuttuu se vain todistaa viittuilun paikkansapitävyyden.

        Kommunikointi on taitolaji. Saman asian voi esittää asiallisesti, tökerösti, kömpelösti tai v-mäisesti. Kukin tavallaan. Asiaan vaikuttaa myös kuuntelijan tietoisuus ja ymmärrys eli tilannetaju. Se miten asia esitetään on todella suuri merkitys asian lopputuloksen kannalta. Voi käydä niin, että asia menee häirinnän tai kiusaamisen puolelle.

        Kyse on myös henkilöiden resilienssistä.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Kommunikointi on taitolaji. Saman asian voi esittää asiallisesti, tökerösti, kömpelösti tai v-mäisesti. Kukin tavallaan. Asiaan vaikuttaa myös kuuntelijan tietoisuus ja ymmärrys eli tilannetaju. Se miten asia esitetään on todella suuri merkitys asian lopputuloksen kannalta. Voi käydä niin, että asia menee häirinnän tai kiusaamisen puolelle.

        Kyse on myös henkilöiden resilienssistä.

        Hienoa että asiantuntija osasi tämänkin meille opettaa.


      • Anonyymi00011

        Nikki kertoo jo ajatusten tason.
        Me muut pidämme kyllä ihan ****** nä.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Hienoa että asiantuntija osasi tämänkin meille opettaa.

        Sinun kohdalla mikään ohje ja neuvo ole liikaa


    • Anonyymi00009

      Juu, helvetin kieroa ja kateellista porukkaa työelämässä. Luonnevikaisia pomohommissakin.

      • Anonyymi00010

        Pitkäkin työkokemus ja useammista työpaikoista takana?


      • Anonyymi00012

        Kieroa porukkaa, epäasiallisia, kateellisuutta, vinoilua, halveksuntaa. Ihan kuin nämä työntekijät eli "kolleegat" omistaisivat ne työpaikat, samoin työnjohto.

        Töihin mennään tekemään töitä. Firman omistajia voi jo realistisesti kunnioittaa. Isoissa firmoissa johtaminen on kuitenkin kasvotonta.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Pitkäkin työkokemus ja useammista työpaikoista takana?

        25 vuotta työelämässä, yli 10 työpaikkaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe