Voi kamalaa. 🤭
Nyt tuolla ajatellaan sillä tavalla, että joku voisi ihan omasta tahdostaan olla lisääntymättä. Mikä pahinta, siellä ajatellaan, että lisääntymättä jättäminen voisi tarttua muihinkin... 😂
https://yle.fi/a/74-20219092
Minä taas uskon, että ihan tarpeeksi moni ihminen (sekä mies että nainen) haluaa kyllä lisääntyä, kunhan olosuhteet ovat sopivat.
Mutta tuo uutinen todistaa vain, miten "vaarallisia" me vapaaehtoisesti lapsettomat naiset olemme. 😁
🦄
Päättäväiset naiset valtiotason uhkana
58
475
Vastaukset
Sellasta se on maissa missä vanhat kivikauteen jämähtäneet ukot hallitsee. Kun nuo vanhat kalkkiaivot kuolee pois, saattaa tulla rennommat olosuhteet.
Nuo ukot on lapsena kasvaneet maailmassa missä moni asia oli joko sairaudeksi määritelty tai muuten pelottavaksi. Ja naiset oli alisteisessa asemassa. He ei ymmärrä muusta.
Jasu2025 kirjoitti:
Nuo ukot on lapsena kasvaneet maailmassa missä moni asia oli joko sairaudeksi määritelty tai muuten pelottavaksi. Ja naiset oli alisteisessa asemassa. He ei ymmärrä muusta.
Ja vanhat aivot alkaa elää menneissä, uusien asioiden ollessa liian vaikeita tai jopa unohtuu juuri kuultuaan. Pääkoppa alkaa lahoomaan.
- Anonyymi00003
Ehkä muotoilisin tämän hieman diplomaattisemmin... 🤭
🦄 Anonyymi00003 kirjoitti:
Ehkä muotoilisin tämän hieman diplomaattisemmin... 🤭
🦄Nojuu, minä oon väsyny olee diplomaattinen. Hyvä, että joku jaksaa olla. 🙂
- Anonyymi00005
Jasu2025 kirjoitti:
Nojuu, minä oon väsyny olee diplomaattinen. Hyvä, että joku jaksaa olla. 🙂
Jos asioihin haluaa vaikuttaa, on pakko olla diplomaattinen.
Kaikki muu jää nettikirjoittelun tasolle.
🦄 Anonyymi00005 kirjoitti:
Jos asioihin haluaa vaikuttaa, on pakko olla diplomaattinen.
Kaikki muu jää nettikirjoittelun tasolle.
🦄Voi se olla niinkin. Itse laittaisin vanhoille seniileille äänestyskiellon ja pääministeriksi tai presidentiksi ei yhtäkään vanhaa lahopäätä.
Venäjällä se ongelma ei oo ne ukot pelkästään. Vaan ongelma on rakenteissa. Ei ole keskustelukulttuuria, kansa uskoo tarvitsevansa vahvan johtajan. Tää puuttinin sijainenkin. Sitä pidettiin ensin mukavana. Mutta sitten katosi jonnekin ja tuli erittäin epämielyttävänä takasin. Venäjällä on aikojen saatossa tullut aina uusi itsevaltias ja se ei ikinä muutu. Ja valitettavasti tollasta johtajakaipuutta on suomessakin. Se ruotsalainen keskustelukulttuuri ei vaan pääse suomeen.
JeroP kirjoitti:
Venäjällä se ongelma ei oo ne ukot pelkästään. Vaan ongelma on rakenteissa. Ei ole keskustelukulttuuria, kansa uskoo tarvitsevansa vahvan johtajan. Tää puuttinin sijainenkin. Sitä pidettiin ensin mukavana. Mutta sitten katosi jonnekin ja tuli erittäin epämielyttävänä takasin. Venäjällä on aikojen saatossa tullut aina uusi itsevaltias ja se ei ikinä muutu. Ja valitettavasti tollasta johtajakaipuutta on suomessakin. Se ruotsalainen keskustelukulttuuri ei vaan pääse suomeen.
Eli koko maa on ongelma. Poistetaan Venäjä kartalta. Loppuu ne ongelmat niitten kanssa.
- Anonyymi00001
Nainen voi omalla toiminnallaan lopettaa myös miehen agressiivisuuden ja vihan
Minimoimalla tulevat iskut ja pahat sanat
Miksi pitäisi sitä vihaa ja agressiota kestää. Minulla on siihen keino- Anonyymi00002
Eivät vain naiset vaan naiset ja miehet yhdessä voivat vähentää aggressiivisuutta.
Homma toimii siten, että rakennetaan yhteiskunta, jossa jokaisen ruumiillinen koskemattomuus on perusoikeus.
Pahoinpitelijät tuomitaan asianmukaisesti eli oikeudenkäynnin kautta.
Koskemattomuuteen kasvatetaan.
Niin se toimii.
🦄 - Anonyymi00006
Anonyymi00002 kirjoitti:
Eivät vain naiset vaan naiset ja miehet yhdessä voivat vähentää aggressiivisuutta.
Homma toimii siten, että rakennetaan yhteiskunta, jossa jokaisen ruumiillinen koskemattomuus on perusoikeus.
Pahoinpitelijät tuomitaan asianmukaisesti eli oikeudenkäynnin kautta.
Koskemattomuuteen kasvatetaan.
Niin se toimii.
🦄Miten sä luulet sen toimivan? Oikeus ei ole naisen puolella. Oletko koskaan ollut siinä tilanteessa kun tuomari on paikalla ja toisella puolella sun hakkaaja/raiskaaja? Oletko?
Kuinka monta tapausta että nainen on pyytänyt lähestymiskieltoa. Onko auttanut ? Onko? - Anonyymi00015
Anonyymi00006 kirjoitti:
Miten sä luulet sen toimivan? Oikeus ei ole naisen puolella. Oletko koskaan ollut siinä tilanteessa kun tuomari on paikalla ja toisella puolella sun hakkaaja/raiskaaja? Oletko?
Kuinka monta tapausta että nainen on pyytänyt lähestymiskieltoa. Onko auttanut ? Onko?"Oletko koskaan ollut siinä tilanteessa kun tuomari on paikalla ja toisella puolella sun hakkaaja/raiskaaja? Oletko?"
En, mutta luen paljon oikeusjutuista sekä median kautta että suoraan päätöksistä.
Minulla on aika hyvä käsitys siitä, miten oikeusjärjestelmä toimii.
Tunnetaso (jos sitä haet kysymykselläsi) ei minua niinkään kiinnosta vaan järjestelmän toiminnan periaatteet.
"Kuinka monta tapausta että nainen on pyytänyt lähestymiskieltoa. Onko auttanut ? Onko?"
Lähestymiskiellon rikkominen on rangaistava teko. Siitä kannattaa ilmoittaa poliisille.
🦄 - Anonyymi00038
Anonyymi00006 kirjoitti:
Miten sä luulet sen toimivan? Oikeus ei ole naisen puolella. Oletko koskaan ollut siinä tilanteessa kun tuomari on paikalla ja toisella puolella sun hakkaaja/raiskaaja? Oletko?
Kuinka monta tapausta että nainen on pyytänyt lähestymiskieltoa. Onko auttanut ? Onko?Sillä oikeudella saattaa olla inhimillisiä tunteita ja ajatuksia jotka vaikuttavat sen päätöksentekoon, ei se ole mikään robotti. Oikeus saattaa miettiä sitä että tämä nainen itse vapaaehtoisesti valitsi olla tuon miehen seurassa/seurustelukumppani, ja nyt syyttää tätä ties mistä rikoksista. Oikeudella on ehkä vaikeuksia ymmärtää sitä että miksi tämä nainen kuitenkin jatkaa tämän syytetyn miehen seurassa olemista, vaikka tämä on väitteen mukaan raiskannut sekä pahoinpidellyt tätä naista. Voi olla että nuo ristiriidat hämmentävät oikeutta hieman.
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Sillä oikeudella saattaa olla inhimillisiä tunteita ja ajatuksia jotka vaikuttavat sen päätöksentekoon, ei se ole mikään robotti. Oikeus saattaa miettiä sitä että tämä nainen itse vapaaehtoisesti valitsi olla tuon miehen seurassa/seurustelukumppani, ja nyt syyttää tätä ties mistä rikoksista. Oikeudella on ehkä vaikeuksia ymmärtää sitä että miksi tämä nainen kuitenkin jatkaa tämän syytetyn miehen seurassa olemista, vaikka tämä on väitteen mukaan raiskannut sekä pahoinpidellyt tätä naista. Voi olla että nuo ristiriidat hämmentävät oikeutta hieman.
Oikeusjärjestelmässä voi tietysti tapahtua virheitä, mutta sitä varten on valitusreittejä.
Seurustelu ei käsittääkseni ole lieventävä seikka missään rikoksessa.
Eivät kaikki ole tunteidensa varassa huonoja päätöksiä tekeviä. Jokaisella on tunteita, mutta eivät ne kaikilta vie harkintakykyä.
🦄 - Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Oikeusjärjestelmässä voi tietysti tapahtua virheitä, mutta sitä varten on valitusreittejä.
Seurustelu ei käsittääkseni ole lieventävä seikka missään rikoksessa.
Eivät kaikki ole tunteidensa varassa huonoja päätöksiä tekeviä. Jokaisella on tunteita, mutta eivät ne kaikilta vie harkintakykyä.
🦄Tarkoitinkin että siellä oikeudessa on ihmisiä, ei koneita. Ihmisten tunteet ja ajatukset saattavat vaikuttaa oikeuden tekemiin päätöksiin. Joku robotti ei tekisi ollenkaan samanlaisia tunnepohjaisia päätöksiä.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Tarkoitinkin että siellä oikeudessa on ihmisiä, ei koneita. Ihmisten tunteet ja ajatukset saattavat vaikuttaa oikeuden tekemiin päätöksiin. Joku robotti ei tekisi ollenkaan samanlaisia tunnepohjaisia päätöksiä.
Etkö ymmärtänyt vastaustani?
Vastasin sinulle juuri tuohon asiaan.
Anteeksi mutta mistä olet saanut päähäsi, että tunnepohjaisten päätösten tekeminen olisi jokin erityinen ongelma oikeudessa? Mitä edes tiedät oikeudenkäynnistä? Ymmärrätkö, että tapauksissa on ihan tarpeeksi monta faktaseikkaakin harkittavana?
Oletko sinä jokin tunteidesi orja? Minä en ainakaan ole. Vai mistä saat päähäsi tuollaisia keksittyjä ongelmia?
Ole hyvä ja osoita minulle jokin ratkaisu (perusteluineen), jossa tunteet olisivat ohjanneet ratkaisua. En usko että löydät sellaista.
🦄
- Anonyymi00004
Marian muunlaisena frendinä varmasti yhdyt omaan toteamuksees.
- Anonyymi00014
Sinulla täällä on maailma supistunut taas tällaiseksi klöntiksi. Oletko muuten heitellyt vähän suurpiirteisiä arvioita toisten jälkikasvun lukumäärästä sillä ajatuksella, että mitä tahansa mainetta mustaavaa proosaa ”hylätyistä” kersoista joista ei välitä? Sivusta arvaappa kuka
- Anonyymi00008
Yksi huora pois kolme tilalle.
- Anonyymi00009
Kuka maksaa paljan kun huora itse elää verotulojen varassa. Veronmaksajan piikkiin vaikka ei mahtuuskaan. Yllättävän tiukassa on.
- Anonyymi00010
Sdp akat velan syy. Saamattomia pwrsuja nämä suomiukot. Häpeä
- Anonyymi00011
Sdp akat korkkarit kattoon ja naitattaa.
- Anonyymi00013
Lento Gambiaan naitattaa.
- Anonyymi00018
Helikopterilla ei tarvi lentää ees sinne asti.
- Anonyymi00016
Keskusteluun on eksynyt asiattomia trolleja.
Noh, näkyvyyttä ketjulle se on sekin. 🤭
🦄- Anonyymi00019
"Näytät Ihan Sialta". Kuminaama ei Trollihattua tarvi, ku on rulla folioo plakkkarissa. Kuulemma.
- Anonyymi00021
Anonyymi00019 kirjoitti:
"Näytät Ihan Sialta". Kuminaama ei Trollihattua tarvi, ku on rulla folioo plakkkarissa. Kuulemma.
Olet siis siinä uskossa Kekara, että banaalin pakkomielteen kohteesi on kaikkialla- myös tässä aloituksessa? Koitahan jaksella siellä studiossasi. Olet muuten impulssikontrollin jatkuvasti pettäessä sekoitellut aivan vääriä henkilöitä tähän touretteiluusi mitä olen seuraillut ja se tulee vielä korkojen kanssa bäkkiin saa varmaan hieman paiskata koppiin kun se aika koittaa
- Anonyymi00022
Anonyymi00021 kirjoitti:
Olet siis siinä uskossa Kekara, että banaalin pakkomielteen kohteesi on kaikkialla- myös tässä aloituksessa? Koitahan jaksella siellä studiossasi. Olet muuten impulssikontrollin jatkuvasti pettäessä sekoitellut aivan vääriä henkilöitä tähän touretteiluusi mitä olen seuraillut ja se tulee vielä korkojen kanssa bäkkiin saa varmaan hieman paiskata koppiin kun se aika koittaa
Oho, vahinko oli vain sanoi toimivaltuutettu.
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
"Racing Your Family". Psko sinä sinne omaan koppiis, ku kollegas sut sinne viimeinkin passittaa. T. Paulin Taikasauvojen Haltijat
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
"Racing Your Family". Psko sinä sinne omaan koppiis, ku kollegas sut sinne viimeinkin passittaa. T. Paulin Taikasauvojen Haltijat
Pistähän poika parasta perussuomalaista kirjallista käsityötä eetteri täyteen se oo pois ku sulta iteltäs ja ehkä parilta muulta siinä samalla
- Anonyymi00027
Anonyymi00024 kirjoitti:
Pistähän poika parasta perussuomalaista kirjallista käsityötä eetteri täyteen se oo pois ku sulta iteltäs ja ehkä parilta muulta siinä samalla
Kenen Lainakuvilla pitäis eetteröidä?
- Anonyymi00020
Eihän tää hyvään suuntaan ole menossa muuallakaan. Aborttikieltoja, naisten pahoinpitelyjen laillistamisia..
Mua nuoremmat voivat aikanaan lukea, jos sallitaan, sensuroimattomasta historiasta, miten hyvin naisilla oli asiat jonkin aikaa.
xLiner- Anonyymi00025
Kehityksen suuntaan voi vielä tässä vaiheessa vaikuttaa. ☺️
🦄 - Anonyymi00026
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kehityksen suuntaan voi vielä tässä vaiheessa vaikuttaa. ☺️
🦄Oikeistohan naisten alistamisesta on innostunut.. 😏
xLiner - Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Oikeistohan naisten alistamisesta on innostunut.. 😏
xLinerÄärioikeisto, eivät sivistyneet.
🦄 - Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Äärioikeisto, eivät sivistyneet.
🦄Kokoomus ei sitten kuulu sivistyneisiin.
Mikä puolue kuuluu?
xLiner - Anonyymi00030
Anonyymi00029 kirjoitti:
Kokoomus ei sitten kuulu sivistyneisiin.
Mikä puolue kuuluu?
xLinerOletko lukenut eri oikeistopuolueiden ohjelmat ja verrannut niitä keskenään?
Minä en keskustele puolueiden ideologioista median välittäminen mielikuvien kautta vaan niiden seikkojen avulla, mitä puolueet itse lausuvat ideologioikseen.
🦄 - Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Oletko lukenut eri oikeistopuolueiden ohjelmat ja verrannut niitä keskenään?
Minä en keskustele puolueiden ideologioista median välittäminen mielikuvien kautta vaan niiden seikkojen avulla, mitä puolueet itse lausuvat ideologioikseen.
🦄Sun kannattaisi vertailla niitä "ideologisia lausuntoja" todellisiin toimiin.
Tuo kuulostaa nyt vain sokealta raamatun luvulta. Päiviräsänen.
xLiner - Anonyymi00033
Anonyymi00031 kirjoitti:
Sun kannattaisi vertailla niitä "ideologisia lausuntoja" todellisiin toimiin.
xLinerVarsinaisista toimista puhuttaessa:
Media uutisoi aina politiikasta hyvin kriittisesti, koska se on sen tarkoitus. On silti hyvä tarkistaa alkuperäiset lähteet, esimerkiksi hallituksen esitykset.
🦄 - Anonyymi00034
Anonyymi00033 kirjoitti:
Varsinaisista toimista puhuttaessa:
Media uutisoi aina politiikasta hyvin kriittisesti, koska se on sen tarkoitus. On silti hyvä tarkistaa alkuperäiset lähteet, esimerkiksi hallituksen esitykset.
🦄Teehän niin 😊
xLiner - Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Teehän niin 😊
xLinerMinä teen, mutta sinä et taida olla yhtä kurinalainen.
🦄 - Anonyymi00044
Anonyymi00031 kirjoitti:
Sun kannattaisi vertailla niitä "ideologisia lausuntoja" todellisiin toimiin.
xLinerNoista aborttihommissa usein jää vasemmiston kommenteissa puuttumaan se, että milloin sen abortin tekee...tai mikä raja siihen?
Tällaisen tuomion sai äiti, 19, joka synnytti lapsen vessanpönttöön Lohjalla
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011906709.html
Näissä(kään) asioissa ei ole mustavalkoista selkeyttä. Tosin ehkä tuossakin tapauksessa hoitohenkilökunnalle pitäis olla selkeä toimintatatapa-ohjeistus. Ultrata tai tutkia muuten, eikä uskoa asiakasta...mutta milloin puhutaan abortista, milloin murhasta/taposta.
Keissin kohdalla jälkimmäusistä...
Tolla Jasulla on kamaloittava uus viiksekäs logokuva, samannäköne ku oli Wuhwilla takavuosina. Ei tarviis säikytellä. Säikyttely on niiku huono tapa, ihan hylättävä.
Jasu2025 kirjoitti:
No ettei vanhat saa sykäriä. 🙂
Pieleen menee. Sydänkohtaus on helpoin tapa kuolla.
Välttyy pitkältä ja kivulloiselta helpottavan kuoleman ja ahdistuneisuuden lopun odotukselta. Kaikkein parasta, että varmuudella jo edeltä vapautuu täydellisestä riippuvuudesta sairaalalääkäristä, joka ei anna tarpeeksi lääkettä.
Paras kuolema, että kuolee kertaheitolla. -exKynis.mi
- Anonyymi00032
Hyi kamalaa! 😢
Venäjä tarvitsee siis lisää tykin ruokaa. Eivät naiset halua lapsia, joita odottaa hirvittävä kohtalo, sillä sen lapsen kohtalo koskettaisi heitä itseäänkin. Monet eivät kestä menetystä, vaan murtuvat, eivätkä tule entisikseen enää koskaan. - Anonyymi00035
Mihin sitä jorinaa tarvitaan enää.
- Anonyymi00037
Erittäin hyvä kysymys. No mihin te niinkö aluks tarvitte? Voimia jaksui
- Anonyymi00042
Lienee jokaisen oma valinta haluaako lapsia vaiko eikö enkä suosittele tekemäänkään jos ei ole valmis siihen vastuuseen mikä lapsesta on
- Anonyymi00043
Vaikkapa Suomessa vela-keskustelua pidetään yhtenä aiheena muiden joukossa mutta tuon kaltaisten maiden valvontakoneistot eivät jätä pienintäkään kiveä kääntämättä ja kuka tahansa julkisesti esiintyvä vastarannan kiiski merkitään sydänkohtaukseksi. Toivottavasti naiset voivat tuollakin edelleen pitää kantansa mutta myös ymmärtävät olla huutelematta siitä. Täällä turvallista, tuolla testaamista. - cu-
- Anonyymi00045
Suomessakin on kuitenkin vielä matkaa siihen, ettei koko vela keskustelua tarvittaisi. Sen haluaako ihminen lapsia vai eikö halua, ei ylipäänsä kuuluisi olla mikään yhteiskunnallisen keskustelun jne. aihe. Sen kuuluisi olla asia, jonka ihminen voi itse päättää, ilman sen kummempaa tarvetta perustella sitä kenellekään.
Anonyymi00045 kirjoitti:
Suomessakin on kuitenkin vielä matkaa siihen, ettei koko vela keskustelua tarvittaisi. Sen haluaako ihminen lapsia vai eikö halua, ei ylipäänsä kuuluisi olla mikään yhteiskunnallisen keskustelun jne. aihe. Sen kuuluisi olla asia, jonka ihminen voi itse päättää, ilman sen kummempaa tarvetta perustella sitä kenellekään.
Yhteiskunnallinen keskustelu koskee, sitä, että me mahdollistetaan lasten tekeminen. Järjestetään neuvola, päiväkoti ja koulupalvelut. Ei se keskustelu velvoita ketään lapsia tekemään. Ei nää oo meiltä lapsettomilta mitenkään pois, jos näitä palveluita kehitetään.
- Anonyymi00048
JeroP kirjoitti:
Yhteiskunnallinen keskustelu koskee, sitä, että me mahdollistetaan lasten tekeminen. Järjestetään neuvola, päiväkoti ja koulupalvelut. Ei se keskustelu velvoita ketään lapsia tekemään. Ei nää oo meiltä lapsettomilta mitenkään pois, jos näitä palveluita kehitetään.
Et ole näköjään seurannut sitä keskustelua. Kyllä siinä on hyvinkin velvoittava sävy, synnytystalkoineen ja muineen ja sitä mahdollistamisesta puhutaan hyvin vähän.
Jos tuo on suurin "uhka" valtiolle, siinä tapauksessa niillä menee todella hyvin. Kun mitään muita ongelmia ei tunnu olevan, puututaan naisten yksityyteen ja tsemääräämisoikeuteen.
Löytyisikö valtion suurille älyköille jotain muuta murehdittavaa? Edes ihan pikkasen muuta? .... Eikö mitään? 🤔- Anonyymi00046
3,2,1...
- Anonyymi00047
Lähtölaskenta on alkanut..
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2752875Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771151