Miksi toisia tuetaan työpaikoilla, mutta toisia ei?

Anonyymi-ap

Miksi toisia tuetaan työpaikoilla, mutta toisia ei?

8

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Tarkoitat ilmeisesti työterveyshuollon ja työnantajan ja työntekijän sopimaan järjestelyä, jossa työtä sovitetaan työntekijän työkykyyn.
      Tämä on käytäntö, jota voi pyytää, työnantajalta, kun on palaamassa työhön hankalamman sairauden jälkeen.
      Itse oalasin tällä tavoin, kevennetyllä, ja osasaikkurahalla, töihin. On hyvä järjestely. En olisi leikkaavan paikan lääkärin saikulla yksistään kyennyt sikäli täyspäivätyöhön.
      Mutta. Tällaista pitää pyytää, jos ta ja työterveys eivät ota puheeksi.
      Paljon riippuu työnkuvasta ja sairaudesta.

      • Anonyymi00002

        Aloittaja tarkoittaa sitä, että miksi toisia tuetaan työelämässä (työpaikalla) arkisissa asioissa. Jotkut saa helposti apua pyytäessä. Jotkut eivät joudu kiusatuksi. Jotkut ovat hyväksyttyjä työyhteisön jäseniä. Joidenkin annetaan vain olla.

        Toisia taas sovitaan ja sorsitaan.


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Aloittaja tarkoittaa sitä, että miksi toisia tuetaan työelämässä (työpaikalla) arkisissa asioissa. Jotkut saa helposti apua pyytäessä. Jotkut eivät joudu kiusatuksi. Jotkut ovat hyväksyttyjä työyhteisön jäseniä. Joidenkin annetaan vain olla.

        Toisia taas sovitaan ja sorsitaan.

        Aivan eri asia. Tuella tarkoitetaan nimenomaisesti tukea työssä selviytymiseen ja jaksamiseen.
        Työkaverien keskinäiset välit, eivät ikinä ole tuki, tai tuettomuus, eli niillä ole sen tuen kanssa mitään tekemistä.
        Töissä tehdään töitä. Jonkun vielä vaivaisen palatessa töihin on hyvä olla tuo kolmikantahomma, ja tuki töihin taas kiinni pääsyyn. Oli se työtehtävien muokkausta, työajan säätämistä tms jotta voi toipua täyteen työkykyyn töissä osittain.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Aivan eri asia. Tuella tarkoitetaan nimenomaisesti tukea työssä selviytymiseen ja jaksamiseen.
        Työkaverien keskinäiset välit, eivät ikinä ole tuki, tai tuettomuus, eli niillä ole sen tuen kanssa mitään tekemistä.
        Töissä tehdään töitä. Jonkun vielä vaivaisen palatessa töihin on hyvä olla tuo kolmikantahomma, ja tuki töihin taas kiinni pääsyyn. Oli se työtehtävien muokkausta, työajan säätämistä tms jotta voi toipua täyteen työkykyyn töissä osittain.

        Kolmikantakeskustelu on aivan eri asia. Kolmikantakeskustelua käytetään tilanteessa, jossa osapuolet on ajautunut umpikujaan, vakavia epäselvyyksiä taikka kiusaamista. Kolmikantakeskustelusta ei ole mitään hyötyä vaan tämä yleensä vain pahentaa ongelmia. Työnantajaosapuoli suuttuu, kun työntekijä nostaa kissan pöydälle.


    • Anonyymi00004

      Joka toiselle kuoppia kaivaa joka toiselle ei.

    • Anonyymi00006

      Ihmiset eivät osaa enää kommunikoida. Ei kuunnella ja keskustella. Toisten ymmärrystä ei ole.

    • Anonyymi00007

      Tätä on tullut itsekin ihmeteltyä

    • Useimmiten syy siihen, että joku ei koe saavansa samanlaista neuvontaa ja huomiota, kuin joku toinen saa työpaikalla, on se, että apua ja neuvontaa ei osata pyytää tai sitä pyydetään väärällä tavalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe