”Vähäpäästöiset ja taloudelliset autot ovat kaikkein kiinnostavimpia”.
https://www.talouselama.fi/uutiset/a/1f055965-93b4-4def-9ea5-5326da9a65e4
Tuskinpa pelkällä bensamoottorilla varustetusta autosta enää paljon hyvitetään.
Vieläkö bensa-auto kelpaa vaihtoautona?
13
199
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ei ole vaihtoarvoa. Autoliikkieden pihat ja naapuritontitkin ovat niitä nyt täynnä.
- Anonyymi00002
Sittenhän polttiksia saa halvalla, joten sellaisen ostaminen on kannattavaa. Jos hintaero on 5-10 tonnia polttiksen ja sähköauton niin vain idiootti ostaa sähköauton. Mitä halvempi polttis niin sitä vähemmän hyötyä sähköauton "halpuudesta" on.
Yksi vidun hailee mitä kansa ostaa, pitää miettiä vain itseään. Jos käytettyjen sähköautojen hinta nousee ja polttisten laskee niin silloin sähköautoa ei kannata hankkia. Sillä ei ole paskankaan väliä mitä muut ostavat. - Anonyymi00003
Jos ei ole vaihtoarvoa niin sitten autoa ei kannata vaihtaa. Jos autoliikkeet ei huoli polttista vaihdossa niin autoliikkeet voi mennä helvettiin ja sitten autoa ei vaihdeta ainakaan autoliikkeessä. Ja autonhan voi myydä itse ja ostaa auton yksityiseltä, ei tuohon autoliikkeen kaltaista rahaa välistä vetävää yritystä tarvita. Tai sitten siirretään auton hankintaa tulevaisuuteen ja jatketaan nykyisellä autolla ajamista.
Jos polttiksilla ei ole vaihtoarvoa niin sitten sillä ajaminen on halpaa eikä kannata vaihtaa uudempaan. Tämä sinun ajatuksesi siis tarkoittaa autoliikkeiden myynnin romahdusta ja sähköautoihin siirtymisen hidastumista. Toki itseäni ei yhtään haittaisi valtaosa autoliikkeistä menisi konkurssiin, sen verran ahneita valehtelevia huijareita kaikki ne ovat. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Jos ei ole vaihtoarvoa niin sitten autoa ei kannata vaihtaa. Jos autoliikkeet ei huoli polttista vaihdossa niin autoliikkeet voi mennä helvettiin ja sitten autoa ei vaihdeta ainakaan autoliikkeessä. Ja autonhan voi myydä itse ja ostaa auton yksityiseltä, ei tuohon autoliikkeen kaltaista rahaa välistä vetävää yritystä tarvita. Tai sitten siirretään auton hankintaa tulevaisuuteen ja jatketaan nykyisellä autolla ajamista.
Jos polttiksilla ei ole vaihtoarvoa niin sitten sillä ajaminen on halpaa eikä kannata vaihtaa uudempaan. Tämä sinun ajatuksesi siis tarkoittaa autoliikkeiden myynnin romahdusta ja sähköautoihin siirtymisen hidastumista. Toki itseäni ei yhtään haittaisi valtaosa autoliikkeistä menisi konkurssiin, sen verran ahneita valehtelevia huijareita kaikki ne ovat.Lisään... Toki itse en tähän asti ole ostanut ja vaihtanut yhtäkään autoa autoliikkeessä. Olen ostanut kaikki autoni yksityiseltä ja myynyt itse autoni.
- Anonyymi00005
Käyttöarvo on huikea pikkubensiksissä joten kannattaa pitää. Itseä ei hirvitä bensan hinta kun kulutus alle 5. Ei kannata näillä kilsoilla, aika tarkkaan tasan 15k tai hieman alle vuodessa, sijoittaa sähköautoon. Olen laskenut että kalliiksi tulee. Sitten kun tämä hajoaa niin eri asia se kun tulee uuden oston aika.
- Anonyymi00006
Ei kelpaa. Kävin kysymässä. Ladattavista hybrideistä hyvitetään oikein hyvin.
- Anonyymi00007
On tosi hieno juttu, minulla on vuoden 2000 bensa-auto. Sitten kun vaihdan uudempaan bensa-autoon sen saa melkein ilmaiseksi. Joku 15 vuotta vanha ei toivottavasti maksa kuin muutaman tonnin.
- Anonyymi00008
Niitä 15 vuotta vanhoja ongelmajätteitä annetaan ilmaiseksi autoliikkeiden takapihoilta.
- Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
Niitä 15 vuotta vanhoja ongelmajätteitä annetaan ilmaiseksi autoliikkeiden takapihoilta.
15 vuotta vanha auto ei ole ongelmajäte vaan kansallisaarre!
- Anonyymi00009
Kyllä plugarit SoH <70 myy parhaiten. SAA HALVALLA.
- Anonyymi00011
Plugarissa <70% SOH ei ole mikään ongelma. Se ei vaikuta kokonaisrangeen juurikaan.
Akku jatkaa hiipumistaan kuten aiemmin. Minkäänlaista romahdusta siinä ei tapahdu.
Plugari siis on edelleen täysin käyttökelpoinen muuten mutta tietysti sähköllä ei pääse pitkälle.
Joku missä alunperin 60-70km sähkörange voi olla vanhanakin erittäin hyvä käyttöpeli.
70% SOH:lla se on yhtä hyvä kuin suurin osa 6-7 vuoden takaisista Germaani plugareista uutena.
- Anonyymi00012
Kelpaa autoliikkeelle, mutta autonsa jättävä joutuu maksamaan.
- Anonyymi00013
Jos ne eivät kelpaa vaihdossa, niin sitten kiinnostaa. Sellaisia nimittäin pitäisi kaiken järjen mukaan saada halvalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1231694Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581242
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771191