Oletko nähnyt ufoja?

Oletko nähnyt ufoja ja jos olet, mitä ajattelit niistä? Onko sinua abduktoitu ja jos on, mitä ajattelit siitä? Ovatko "avaruusolennot" langenneita enkeleitä, jotka syystä tai toisesta ruumiillistuvat? Vai ovat kaikki ufo- ja abduktiokokemukset hengellisiä kokemuksia, jotka tapahtuvat tietoisuudesta tietoisuuteen eli aineettomasti?

74

544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olen kerran nähnyt Hgin taivaalla nk. ufoilmiön ja sen näkivät taivaalla monet muutkin. Siitä oli jopa uutinen HS:ssa. Siitä ei saatu selvää, mikä oli. Tapahtui joskus 1970-80-lukujen paikkeilla.

En tiedä oliko sisällä eläviä ufo-ukkoja, mutta lentävältä alukselta se vaikutti, vilkkuvine valoineen, kaikkineen.

Uskon, että myös maan ulkopuolella on elämää, eri näköistä ja tasoista kuin meillä. En haluaisi tavata.

Itselläni on herkät vaistot ja myös erilaiset nk. kummitusilmiöt ovat tutut. Ovat mielestäni pelottavia, en pidä niistä, mutta minkäs sille voi, jos ajoittain aistii outoja, näkymättömiä tapahtumia ympärillä.

• Anonyymi00032
        UUSI

Kyseessä on vain ilmiökenttä, eihän sitä tarvitse pelätä, kuulemma maapallon magneettikenttä eristää tai estää tuota ilmiötä.

Se vain on kuin toinen todellisuus ympärillämme, tiputtaisin siitä kyllä tuon 'kummitus' sanan pois.

Minusta on ollut hämmystyttävää todeta, että se on älyllinen ja vuorovaikutuksellinen.

Siitä tulee mieleen muinaissuomalaisten pikkuväki, heidän ympäriltään jos jonkinlaista vipeltäjää, kuten emännän apu nimeltä para.

• Anonyymi00033
        UUSI
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Kyseessä on vain ilmiökenttä, eihän sitä tarvitse pelätä, kuulemma maapallon magneettikenttä eristää tai estää tuota ilmiötä.

Se vain on kuin toinen todellisuus ympärillämme, tiputtaisin siitä kyllä tuon 'kummitus' sanan pois.

Minusta on ollut hämmystyttävää todeta, että se on älyllinen ja vuorovaikutuksellinen.

Siitä tulee mieleen muinaissuomalaisten pikkuväki, heidän ympäriltään jos jonkinlaista vipeltäjää, kuten emännän apu nimeltä para.

Tuo ilmiökenttä on varsinainen vekkuli kadonneiden, ja mitä kummillisimmista paikoista löytyvien esineiden siirtelyssä ja hukkaamisessa ja löytymisessä.

Ehkä maailman tavaroiden määrä on rajallinen, ja lainailemme niitä tuon ilmiökentän kautta toinen toisillemme, ja palauttelemme sitten - tai siis pikkuväki hoitaa sen työn.

• Anonyymi00002

Alienit perustivat muinaiset yhdessä Atlantislaisten kanssa mahtavat sivilisaatiot eteläameriikkaan ja Egyptiin.
      Pyramidit on mysteeriötemppeleitä , ei faaraoiden hautoja.

• Anonyymi00008

Ilm. täällä maan päällä on asunut ja asuu monenmoista väkeä. Kaikki eivät ole nk. maanpäällistä luomakuntaa kuten ihmisiä, eläimiä ja muuta luonnollista luontoa.

Olemme, useimmat, melko sinisilmäisiä ja herkkäuskoisia. Etenkin ateistinen tiede on pitänyt huolen ihmisten ymmärryksen rajoista: kaikki muu nk. tietoisuus kuin se, minkä tuo "tiede" on kyennyt selittämään, on leimattu hulluudeksi. Juuri tässäkin näkyy tuo ihmisviisauden paradoksaalisuus, johon Raamattukin viittaa: "luullessaan viisaita olevansa, ovat he tyhmiksi tulleet".

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ilm. täällä maan päällä on asunut ja asuu monenmoista väkeä. Kaikki eivät ole nk. maanpäällistä luomakuntaa kuten ihmisiä, eläimiä ja muuta luonnollista luontoa.

Olemme, useimmat, melko sinisilmäisiä ja herkkäuskoisia. Etenkin ateistinen tiede on pitänyt huolen ihmisten ymmärryksen rajoista: kaikki muu nk. tietoisuus kuin se, minkä tuo "tiede" on kyennyt selittämään, on leimattu hulluudeksi. Juuri tässäkin näkyy tuo ihmisviisauden paradoksaalisuus, johon Raamattukin viittaa: "luullessaan viisaita olevansa, ovat he tyhmiksi tulleet".

kaikelle löytyy luonnollinen selitys

• Anonyymi00020
        Anonyymi00010 kirjoitti:

kaikelle löytyy luonnollinen selitys

Jos alieneita on olemassa, he ovat luonnollinen selitys itse itselleen.

Myös olemassaolevat nk. aaveet selittävät itse itsensä, mitä sitten olemukseltaan ovatkin. Ei suurin osakaan niistä edusta vain "kuolleita ihmisiä tai eläimiä". Niissä on paljon muutakin.

• Anonyymi00020 kirjoitti:

Jos alieneita on olemassa, he ovat luonnollinen selitys itse itselleen.

Myös olemassaolevat nk. aaveet selittävät itse itsensä, mitä sitten olemukseltaan ovatkin. Ei suurin osakaan niistä edusta vain "kuolleita ihmisiä tai eläimiä". Niissä on paljon muutakin.

"Luonnollinen selitys" tarkoittaa "tällä hetkellä suurinta suosiota nauttivan maailmankuvan mukainen selitys", meidän aikanamme luonnollinen siis tarkoittaa samaa kuin materialistinen, monistinen, ei-henkinen. Keskiajan Euroopassa enkelit tai demonit olivat varmaankin ufojen luonnollinen selitys.

Toisaalta "luonnollinen" voi tarkoittaa "vallitsevan kulttuurin mukainen". Meidän avaruuskulttuurissamme toisten tähtikuntien sivilisaatiot ovat "luonnollinen" selitys, enkelit ja demonit sitä vastoin "luonnoton".

Paavali kirjoittaa: "Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi mutta naiselle kunniaksi." (1. Kor. 11:14–15) Tässä saattaa olla takana ajatus, että luonnollinen on hyvä ja luonnoton paha. Luonnossa ei kuitenkaan vallitse arvoarvostelmaa, jonka mukaan pitkä tukka on miehelle häpeäksi. Kulttuurissa sellainen sen sijaan voi vallita. Siis tässäkin "luonnollinen" voisi tarkoittaa "vallitsevan kulttuurin mukainen".

Tosin onhan lyhyt tukka miehellä luonnollinen siinäkin mielessä, että suuri, jopa suurin osa miehistä alkaa ennemmin tai myöhemmin kaljuuntua. Monille vanhemmille miehille pitkän tukan kasvattaminen tai säilyttäminen on yksinkertaisesti mahdotonta. Vanhin Paavalista säilynyt kuva esittää Paavalin kaljuuntuneena: https://sunestauromai.wordpress.com/2009/06/28/oldest-image-of-st-paul/

• Anonyymi00034
        UUSI
        herrens_tiggare kirjoitti:

"Luonnollinen selitys" tarkoittaa "tällä hetkellä suurinta suosiota nauttivan maailmankuvan mukainen selitys", meidän aikanamme luonnollinen siis tarkoittaa samaa kuin materialistinen, monistinen, ei-henkinen. Keskiajan Euroopassa enkelit tai demonit olivat varmaankin ufojen luonnollinen selitys.

Toisaalta "luonnollinen" voi tarkoittaa "vallitsevan kulttuurin mukainen". Meidän avaruuskulttuurissamme toisten tähtikuntien sivilisaatiot ovat "luonnollinen" selitys, enkelit ja demonit sitä vastoin "luonnoton".

Paavali kirjoittaa: "Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi mutta naiselle kunniaksi." (1. Kor. 11:14–15) Tässä saattaa olla takana ajatus, että luonnollinen on hyvä ja luonnoton paha. Luonnossa ei kuitenkaan vallitse arvoarvostelmaa, jonka mukaan pitkä tukka on miehelle häpeäksi. Kulttuurissa sellainen sen sijaan voi vallita. Siis tässäkin "luonnollinen" voisi tarkoittaa "vallitsevan kulttuurin mukainen".

Tosin onhan lyhyt tukka miehellä luonnollinen siinäkin mielessä, että suuri, jopa suurin osa miehistä alkaa ennemmin tai myöhemmin kaljuuntua. Monille vanhemmille miehille pitkän tukan kasvattaminen tai säilyttäminen on yksinkertaisesti mahdotonta. Vanhin Paavalista säilynyt kuva esittää Paavalin kaljuuntuneena: https://sunestauromai.wordpress.com/2009/06/28/oldest-image-of-st-paul/

Hämmästyneenä kohotin kulmakarvojani, kun luin, tarkastin nimimerkin, mutta kun törmäsi päin Paavalia, ne tippuivat alas.

• Simon Conway-Morrisin mukaan voidaan kohtuullisella varmuudella sanoa, että jonkin ihmisen kaltaisen kehittymisen todennäköisyys on todella korkea (konvergentti evoluutio). Jos ovat ihmisen kaltaisia, niin heidän kanssa voisi ehkä kommunikoida. Itsellä ei ole kokemusta asiasta.

• Anonyymi00003

Sen verran olen myös lukenut aiheesta, että nk. asiantuntijat varoittavat lähestymästä näitä, jos tällaisen esim. läheltä havaitsee. Kaukaa voi hiljaa katsella, kättelemään ei pidä mennä. Jotkut "rodut" ovat ilm. vaarattomampia mutta sitten on myös vaarallisia. He eivät tunne empatiaa kuten esim. ihminen tuntee.

• Anonyymi00013

itse veikkaan että tekoäly hallitsee maailman kaikkeutta , olemme vain käveleviä bakteeriastioita evoluution jatkumossa

• Ensin pitäisi saada elämä alulle ennen kuin konvergentti evoluutio voi tuottaa ihmisen kaltaisuutta.

Odottelen tässä itsekin vielä ufokokemuksia. Elämä on niin tylsää ja ankeaa, koskaan ei tapahdu mitään jännittävää.

• Anonyymi00035
        UUSI

"Jonkin ihmisen kaltaisen kehittyminen on .." VOI EI! Ihan mikä tahansa muu käy.

• Anonyymi00004

Kohta niitä alkaa näkymään.

• Anonyymi00005

2080 luvlla ihminen saavuttaa avaruuden ja asuttaa
        Ilm. 20:9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

2080 luvlla ihminen saavuttaa avaruuden ja asuttaa
        Ilm. 20:9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.

Voisiko tuo ilm.kirjan jae viitata (myös) alieneihin: "Ja HE nousevat yli maan avaruuden..."?

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Voisiko tuo ilm.kirjan jae viitata (myös) alieneihin: "Ja HE nousevat yli maan avaruuden..."?

Ilm. 20: 7-10
        7 Ja kun ne tuhat vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
        8 ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja, Googia ja Maagogia, kootakseen heidät sotaan, ja niiden luku on kuin meren hiekka.
        9 Ja he nousevat yli maan avaruuden ja piirittävät pyhien leirin ja sen rakastetun kaupungin. Mutta tuli lankeaa taivaasta ja kuluttaa heidät.
        10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.

• Anonyymi00009

Olen nähnyt. Sen tarkemmin kertomatta kokemuksiani ja näkemääni. Ilmiö on todellinen ja johtaa harhaan ihmisiä todella rankasti, ja myös ns. bigfootit ovat yhteydessä ufoilmiöön.

Saatanan joukkoahan nämä ovat. Se selvisi uskoontullessa.

• Anonyymi00036
        UUSI

No hyvä.

• Anonyymi00011

Raamatusta selviää, että niin Jumala kuin enkelitkin, vaikka ovat henkiä, voivat ilmestyä myös täysin silmin havaittavasti. Niin myös langenneet enkelit siis voivat tehdä. Sen takia ei pidä ihmetellä, että ufoilmiö vaikuttaa sekä yliluonnolliselta että luonnolliselta.

• Anonyymi00015

Uskovaisten yleinen oletus, koska se on helpoin, on, että aina kun asiaa ei voi tai halua muutoin selittää, kyseessä on langenneet enkelit.

Alienit "saattavat" olla langenneita enkeleitä tai mahd. heidän kanssaan toimivia.

Tai sitten mahd. jotain muuta Jumalamme luomakuntaa. Jeesus: "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta..." Nii.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Uskovaisten yleinen oletus, koska se on helpoin, on, että aina kun asiaa ei voi tai halua muutoin selittää, kyseessä on langenneet enkelit.

Alienit "saattavat" olla langenneita enkeleitä tai mahd. heidän kanssaan toimivia.

Tai sitten mahd. jotain muuta Jumalamme luomakuntaa. Jeesus: "Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta..." Nii.

Joh. 10: 14-16
        14 Minä olen se hyvä paimen, ja minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut,
        15 niinkuin Isä tuntee minut ja minä tunnen Isän; ja minä annan henkeni lammasten edestä.
        16 Minulla on myös muita lampaita, jotka eivät ole tästä lammastarhasta; myös niitä tulee minun johdattaa, ja ne saavat kuulla minun ääneni, ja on oleva yksi lauma ja yksi paimen.

• Anonyymi00012

Joo kyllä on nähty tämä nykyinen hallitus ei voi olla kuin uhfvo ukkoja ja kkoja ,tuhosivat suomen talouden iäksi venäjän vihaan.natokiimaan ja sotapsykoosiin 😂😂😂

• Anonyymi00014

olen nähnyt ja lehdistö väitti ufoksi , silloin veikkasin venäläistä avaruussukkulaa , mutta kyllä se vakoilukone oli 🤣

• Anonyymi00017

UFO = Unknown Flighing Object = Tuntematon lentävä kohde.

Itse käytän esim näkemästäni "kohteesta" nimitystä "ufoilmiö". Se vaikutti tietyn alueen yläpuolella jokseenkin paikoillaan pyörähtelevältä, liikkuvalta esineeltä ("esine", kuten lentokone tai helikopteri) eli tyypilliseltä, yleisesti kuvatulta, nk. ufoalukselta.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Itse käytän esim näkemästäni "kohteesta" nimitystä "ufoilmiö". Se vaikutti tietyn alueen yläpuolella jokseenkin paikoillaan pyörähtelevältä, liikkuvalta esineeltä ("esine", kuten lentokone tai helikopteri) eli tyypilliseltä, yleisesti kuvatulta, nk. ufoalukselta.

Koska sen olemus jäi, ainakin julkisuudessa tuntemattomaksi, se saattoi olla mikä tahansa, vaikka "neuvostoliittolainen vakoilualus", tai sitten esim. alienien lentoväline toiselta planeetalta.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Piti tarkistaa, oikea kirjoitustapa: "flying". Mietinkin tovin, että miten tuo sana kirjoitettiinkaan.

Anteeksi.

• Anonyymi00019

Kyllä se nyt on jo tullut selväksi, että kaikki, jotka vaikuttavat langenneilta enkeleiltä, ovat natolaisia, ja niiden planeetta on maan alla.

• Anonyymi00037
        UUSI

Samaa mieltä. Ja syvällä.

• Anonyymi00021

Mitä sanoo KTS tästä aiheesta? 🫠

• Anonyymi00023

ArtoTTT

Aikoinaan muistan erään tosi kiivaan Ateistin jonka kanssa keskustelin monet kerrat joka runsaasti kritisoi uskoani, loppujen lopuksi selvisi kuitenkin että kyseinen ateisti, itse uskoikin ufoihin ja madonreikiin jota pitkin lentävät lautaset tänne tulevat, todisteita ufoista oli kuulemma runsaasti.

• Miksi suhtaudut niin nihkeästi Maan ulkopuoliseen elämään?

• Anonyymi00025

Miksi suhtaudut niin nihkeästi Maan ulkopuoliseen elämään?

ArtoTTT

Siis jossakin voi olla jonkinlaista elämää tai sitten ei, mutta siihen en oikein usko että täällä lentelisi jotain lentäviä lautasia, jota kukaan ei oikeasti pysty todistamaan. Se on tavallaan eräänlaista ihmisen joukkohysteriaa, jossa yksi havainto ruokkii toista.

• Anonyymi00038
        UUSI

Miksi suhtaudut niin nihkeästi Maan ulkopuoliseen elämään?

Sen nimi on pelko, mihin uskontokin perustuu varmuuslaskentana epävarmalla ihmisellä.

• Olen tässä viime aikoina kuunnellut hieman abduktiotarinoita. Ainakin kaksi kertaa on tullut vastaan väite, että Jumala on voimaton näitä olioita vastaan. Tämä väite on vastaus siihen väitteeseen, jonka mukaan nämä oliot ovat demoneita. Demonit voitetaan Jumalan Sanalla. Mutta kuulemma Jumalan Sana (Jeesus) ei tehoa näihin abduktoijiin.

Tämä herättää erinäisiä kysymyksiä. Onko tämä eräs syy siihen, miksi jotkut kristityt suhtautuvat niin skeptisesti näihin juttuihin? Koska ne eivät mahdu demonilokeroon? Jos olisi olemassa olioita, jotka voivat tehdä ihmisille sitä, mitä nämä oliot väitetysti tekevät, ilman että ihminen voi sitä mitenkään estää, niin se kaiketi kumoaisi kristinuskon. Ne olisivat ikään kuin demoneita, jotka ovat Jumalaa mahtavampia, ja se olisi ristiriita, joka kumoaa kristinuskon.

• Anonyymi00039
        UUSI

Tunkekaa nyt suolle ne demoninne. Te luotte me ajatuksillanne.ä

• Anonyymi00043
        UUSI

Miksi Herra Sebaot loi Saatanaksi myöhemmin muuttuneen arkkienkeli Luciferin, vaikka kaikkitietävänä Hänen täytyi tietää tästä tulevan vastustajansa ja kaikkivoipana olisi voinut toimia toisinkin?
        Vai eikö Herra Sebaot olekaan kaikkitietävä ja -voipa?

• Anonyymi00024

25👍

• Niinhän se Erich von Däniken jo 70 luvulla väitti, että ”muukalaiset” ufoissaan on vaikuttanut ihmiskunnan elämään aikoinaan.

Tuleeko tuo kytkös uskontoon siitä, kun Däniken väitti, miten mm. Hesekiel on ollut peräti silminnäkijä, ja kirjoitti siitä ja mikä sitten valittiin Raamattuun.

Onhan näitä kaikenlaista kehitelty :D

• Anonyymi00026

Mihin sinä uskot?

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Mihin sinä uskot?

Uskon uskontojen kriisiytyvän kun tieto maailmankaikkeuden ainoasta elämää ylläpitävästä ja tuottavasta Maa-planeetasta murtuu.

Tarina ensimmäisestä maasta luodusta humanoidista, homosapiens Aadamista ja hänen kyljestään luodusta Eevasta asettuu siihen uskovillekkin uuteen valoon.

Niitä on paljon enemmän.

• Däniken taitaa olla aika mielikuvituksellinen, en ole häntä lukenut, mutta tietääkseni hän edustaa ns. muinaiset astronautit -hypoteesia, jota sitäkään en tunne kunnolla. Ei näillä Dänikenin tapaisilla tarinankertojilla tarvitse olla mitään tekemistä todellisen ufoilmiön kanssa. Oikeastaan pitäisi erottaa toisistaan ufoilmiö ja elämä muualla kosmoksessa. Niillä voi olla jotakin tekemistä toistensa kanssa, mutta voi olla olemattakin.

Voisi kyllä kuvitella Jumalan luovan elämää muuallekin. Oudon kuolleelta kosmos siinä mielessä vaikuttaa. Tosin Jumala voisi luoda myös rinnakkaiskosmoksia, joihin tästä kosmoksesta ei ole pääsyä. Joskus tähtitieteilijät tai ainakin Christiaan Huygens päättelivät, että Jumalan suuruudesta seuraa, että elämää on muillakin planeetoilla. Huygens kaiketi tarkoitti etupäässä meidän aurinkokuntamme planeettoja, siellä eihän siihen aikaan (1600-luvulla) varmuudella tiedetty muita planeettoja olevankaan.

• herrens_tiggare kirjoitti:

Däniken taitaa olla aika mielikuvituksellinen, en ole häntä lukenut, mutta tietääkseni hän edustaa ns. muinaiset astronautit -hypoteesia, jota sitäkään en tunne kunnolla. Ei näillä Dänikenin tapaisilla tarinankertojilla tarvitse olla mitään tekemistä todellisen ufoilmiön kanssa. Oikeastaan pitäisi erottaa toisistaan ufoilmiö ja elämä muualla kosmoksessa. Niillä voi olla jotakin tekemistä toistensa kanssa, mutta voi olla olemattakin.

Voisi kyllä kuvitella Jumalan luovan elämää muuallekin. Oudon kuolleelta kosmos siinä mielessä vaikuttaa. Tosin Jumala voisi luoda myös rinnakkaiskosmoksia, joihin tästä kosmoksesta ei ole pääsyä. Joskus tähtitieteilijät tai ainakin Christiaan Huygens päättelivät, että Jumalan suuruudesta seuraa, että elämää on muillakin planeetoilla. Huygens kaiketi tarkoitti etupäässä meidän aurinkokuntamme planeettoja, siellä eihän siihen aikaan (1600-luvulla) varmuudella tiedetty muita planeettoja olevankaan.

”Ei näillä Dänikenin tapaisilla tarinankertojilla tarvitse olla mitään tekemistä todellisen ufoilmiön kanssa.”

No, minä lasken melkein tuonkin samaan sarjaan.
        Kyllä Däniken etsi aika monia perusteita noille teorioilleen. Oli Raamatusta, arkeologiasta ym.
        Mielestäni hänen teoriansa on ollut monien pohjana, kun he ovat alkaneet kehitellä kaikenlaisia tarinoita ulkoavaruudesta tulleille olennoilleen.

• Anonyymi00028
        Mummomuori2 kirjoitti:

”Ei näillä Dänikenin tapaisilla tarinankertojilla tarvitse olla mitään tekemistä todellisen ufoilmiön kanssa.”

No, minä lasken melkein tuonkin samaan sarjaan.
        Kyllä Däniken etsi aika monia perusteita noille teorioilleen. Oli Raamatusta, arkeologiasta ym.
        Mielestäni hänen teoriansa on ollut monien pohjana, kun he ovat alkaneet kehitellä kaikenlaisia tarinoita ulkoavaruudesta tulleille olennoilleen.

Mitä sitten?

• Anonyymi00041
        UUSI

Däniken taitaa olla aika mielikuvituksellinen, en ole häntä lukenut, mutta tietääkseni hän edustaa ns. muinaiset astronautit -hypoteesia, jota sitäkään en tunne kunnolla. Ei näillä Dänikenin tapaisilla tarinankertojilla tarvitse olla mitään tekemistä todellisen ufoilmiön kanssa. Oikeastaan pitäisi erottaa toisistaan ufoilmiö ja elämä muualla kosmoksessa. Niillä voi olla jotakin tekemistä toistensa kanssa, mutta voi olla olemattakin.

Raamatun "Jumala" voi olla, ja todennäköisimmin onkin, ihmisen luoma mielikuvitusolento.

• Anonyymi00029

Olen nähnyt valoilmiön (valon) jolle ei ole löytynyt loogista selitystä. Kyseessä ei ollut "perinteinen" ufo muodoltaan eikä ehkä liikehtimistavaltaankaan, oli kyllä erikoinen tapaus mutta ei siitä täällä sen enempää.

• UUSI

Kun mietin onko jokin Raamatussa mainittu asia mahdollista, niin mietin ensin onko jonkin meitä kehittyneemmän sivilisaation ollut mahdollista tehdä se. Jos mielestäni on ollut mahdollista, niin en pidä kyseistä asiaa mahdottomana.

• Anonyymi00044
        UUSI

Niinpä.
        Ihmisen teknologinen kehitys sai vauhtia polttomoottorin(reilut 200 vuotta sitten) ja sähkön(relut 200 vuotta sitten) keksimisestä ja skaalamisesta.
        Mihin ihminen pystyykään miljoonan vuoden kuluttua, jollei Maa tuhoudu sitä ennen luonnonkatastrofissa tai ihmisen omien toimintojen seurauksena?

• UUSI

Oletko keksinyt mitään, mihin kehittynyt sivilisaatio ei pystyisi?

• UUSI

Oletko keksinyt mitään, mihin kehittynyt sivilisaatio ei pystyisi?

Valmistamaan vesiallasta, josta voisi mitata/laskea piin desimaaleja tarkasti.

• Anonyymi00030
      UUSI

Hilpeä kommentti edellä: "Kaikelle löytyy luonnollinen selitys." Elämme tieteen mukaan niin yliluonnollisessa maailmassa, että koko sana 'lunnollinen' on jo poistettu käytöstä kokanaan. Minusta - ihan kuin tieteenkin mukaan - ei ole mitään rajoja mihinkään ilmiöihin tai kokemuksiin. Kaikki ovat ihan yhtä epätodellisen todellisia, aitoja ja oikeita. Pidän kaiken mahdollisena.

• Anonyymi00031
        UUSI

Siis paitsi tarinat, joistakin kummallisista langenneista enkeleistä. Lyö uskonto näppinsä ihan mihin tahansa, se saa valkoisenkin muuttaman mustaksi.

Paitsi tietysti, sen kun pystyy omat vaatteesa kyllä valkaisemaan karitsan verellä (löytyy ilmestyskirjasta) - ainoa ilmiö, joka tapahtuukin toisin päin.

• UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Siis paitsi tarinat, joistakin kummallisista langenneista enkeleistä. Lyö uskonto näppinsä ihan mihin tahansa, se saa valkoisenkin muuttaman mustaksi.

Paitsi tietysti, sen kun pystyy omat vaatteesa kyllä valkaisemaan karitsan verellä (löytyy ilmestyskirjasta) - ainoa ilmiö, joka tapahtuukin toisin päin.

Entäpä, jos jokin sivilisaatio lähettää avaruusaluksen suorittamaan annettua tehtävää ja jesken matkaa kapteeni päättää antaa piut paut annetulle tehtävälle? Eikö voisi sanoa, että kapteeni on langennut?

• Anonyymi00042
        UUSI
        inti kirjoitti:

Entäpä, jos jokin sivilisaatio lähettää avaruusaluksen suorittamaan annettua tehtävää ja jesken matkaa kapteeni päättää antaa piut paut annetulle tehtävälle? Eikö voisi sanoa, että kapteeni on langennut?

Mikä siitä tekee enkelin?

• Anonyymi00045
        UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Mielikuvitus.

• UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Enkeli on viestinviejä tai sanansaattaja.

• Anonyymi00047
        UUSI
        inti kirjoitti:

Enkeli on viestinviejä tai sanansaattaja.

"Enkeli"-konteksti on uskonnollinen, kun taas viestinviejä tai sanansaattaja voivat yhtä hyvin olla sekulaareja.

• UUSI
        Anonyymi00047 kirjoitti:

"Enkeli"-konteksti on uskonnollinen, kun taas viestinviejä tai sanansaattaja voivat yhtä hyvin olla sekulaareja.

Nyt puhutaankin ufoista.

• UUSI

”inti” 2026-05-08 00:47:14 : ”Entäpä, jos jokin sivilisaatio lähettää avaruusaluksen suorittamaan annettua tehtävää…”

Dänikenin mukaan näin juuri oli. Näitä ufoja eli avaruusolentoja olisi hänen mukaansa käynyt ainakin kolme kertaa vaikuttamassa maan olentoihin.

Hän käytti mm. tätä Raamatun kohtaa ”todisteena”;

1.Mooseksen kirja:
      6:1 Kun ihmiset alkoivat lisääntyä maan päällä ja heille syntyi tyttäriä,
      6:2 huomasivat Jumalan pojat ihmisten tyttäret ihaniksi ja ottivat vaimoikseen kaikki, jotka he parhaiksi katsoivat.
      6:3 Silloin Herra sanoi: "Minun henkeni ei ole vallitseva ihmisessä iankaikkisesti, koska hän on liha. Niin olkoon hänen aikansa sata kaksikymmentä vuotta
      6:4 Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun Jumalan pojat yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita.

Hesekielin kuvaamia jumalallisia näkyjä hän piti yksityiskohdistaan niin tarkkoina, että sai NASAn suunnitteluinsinöörin Josef F. Blumrichin kyhäämään kuvauksen pohjalta ulkoavaruudesta saapuneen avaruusaluksen.

• Anonyymi00051
        UUSI

Oliko Dänikenin kirjoissa tämä asia, että Raamatun mukaan liitonarkki olikin todistettavasti jonkinlainen sähkölaite, jonka pystyi rakentamaan Raamatun ohjeiden mukaan, millä he muinoin pitivät yhteyttä 'Jumalaan'?

• Anonyymi00040
      UUSI

UFO=Unidentified Flying Object=Tunnistamaton lentävä kohde.
      Kyllä, olen nähnyt useita ufoja.

• UUSI

Lasketaanko noihin esim. linnut, joita ei tunnista?

• UUSI
        Mummomuori2 kirjoitti:

Lasketaanko noihin esim. linnut, joita ei tunnista?

Periaatteessa kyllä, jos sitä ei tunnisteta edes linnuksi. Muistan kuulleeni tapauksesta, jossa joku luuli Venusta ufoksi. Tämä on hieman outoa, kun ottaa huomioon, että Venus on taivaan kolmanneksi tunnistettavin kohde, heti auringon ja kuun jälkeen.

• Anonyymi00046
      UUSI

Oletko nähnyt Jeesuksen?

• Anonyymi00048
        UUSI

Useinkin piirroksissa ja fiktiivisissä elokuvissa, mutta niin olen nähnyt myös Aku Ankan.

• Anonyymi00050
      UUSI

Niitä näkee ukko kun akka. Toinen asia on, mitä ne ovat. UFO (engl. Unidentified Flying Object) tarkoittaa tunnistamatonta lentävää esinettä tai kohdetta, joka on havaitsijalleen tuntematon. Se on taivaalla tai ilmakehässä havaittu valo- tai esineilmiö, jota ei heti pystytä selittämään.

• Anonyymi00052
      UUSI

Entä ne mayojen, vai onko muillakin intiaaneilla, niitä kenttiä, lentokenttiä, jotka näkyvät vain avaruudesta käsin? Mitä ne ovat?

• Anonyymi00053
        UUSI

Luulisi tämän nyt 'pysyvänä ilmiönä' hämmästyttävän enemmän kuin tunnistamattomat, yksittäiset ja ohikiitävät valoilmiöt.

Jos ei pystytä selittämään mitä maassa on, niin miten kuvitellaan edes pystyttävän selvittämään mitä ohikiitävässä ilmassa on?!

• Anonyymi00054
        UUSI
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Luulisi tämän nyt 'pysyvänä ilmiönä' hämmästyttävän enemmän kuin tunnistamattomat, yksittäiset ja ohikiitävät valoilmiöt.

Jos ei pystytä selittämään mitä maassa on, niin miten kuvitellaan edes pystyttävän selvittämään mitä ohikiitävässä ilmassa on?!

Eri asia, mutta sukua - ei pätkääkään tiedetä mitä on tapahtunut tai tapahtuu Suomessa, mutta se tiedetään, että niin Yhdysvaltain kuin Venäjänkin presidentit ovat hulluja.

• Anonyymi00055
        UUSI
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Eri asia, mutta sukua - ei pätkääkään tiedetä mitä on tapahtunut tai tapahtuu Suomessa, mutta se tiedetään, että niin Yhdysvaltain kuin Venäjänkin presidentit ovat hulluja.

Jaksan vain ihmetellä tätä ilmiötä, että miten ihmiset luulevat aina näkevänsä kauaksi niin paljon paremmin kuin lähelle?!

• Anonyymi00056
      UUSI
    • Anonyymi00057
      UUSI

eiköhän helpon tapa olisi tutkia maata katsomalla vain kaikki töllö lähetykset

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      138
      3433
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      80
      2172
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      137
      1835
    4. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      129
      1792
    5. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      27
      1714
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1385
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1295
    8. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",
      Maailman menoa
      2
      1258
    9. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      54
      1186
    10. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      146
      1070
    Aihe