Perstain musat

Anonyymi-ap

Nonnih. Aloitampa täysin narsistisella vetäisyllä, ehdottomasti 100% omaa käsialaani ja tuotantoa. Tai sitten ei.

https://suno.com/s/BFA7nLsYAf72cYSd

Jos on muita jotka "tekevät omanlaistaan musaa" niin nyt saa laittaa sloppiakin tähän lankaan, luvalla.

23

237

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Tämä on minusta sen oman musan tekemisen ja jakelun haittapuoli. Se markkinointi. Minä ulkoistaisin sen mieluummin jollekin muulle, myyminen ei ole minun vahvempia puoliani.

Mutta ihan hyvältä kuulosti. Jos olisin nuorempi, saattaisin jopa innostuakin tästä. Mutta ikä on tehnyt tehtävänsä. Olen Helloweenini, Gamma Raynini ja muut sankarihevini kuunnellut jo 80-luvulla. Eikä se genre lopulta täysin omaksi tullut. Se oli yksi musiikillinen aikakausi muiden joukossa.

Muuten hyvin kaikkiruokainen hyvän musiikin suhteen, mutta oma tuotanto näyttäisi olevan enimmäkseen syntikkakamaa. En edes tiedä mihin kategoriaan sen asettaisin. Jonkinlaista ambientia ehkä...?

Yhden omakustanteen jo julkaissut. Tein sen jonkinlaisessa psykoosissa kahdessa kuukaudessa. Toinenkin albumi on oikeastaan valmis julkaistavaksi. Puuttuu vaan levyn kansi. En ole erityisen hyvä siinä visuaalisessa hommassa.

Pari biisiä tulevalta olen kuitenkin jo laittanut tuubiin. Tässä yksi niistä.

https://youtu.be/zfW0Ir05Uo0?si=DDxJpqzpGw-kL4RT

• Anonyymi00002
        UUSI

Itse ottanut asenteen että teen näitä juttuja itselleni ja kuulijakunta on uhrin asemassa eikä markkinasegmentti. Toi AI-puoli tulee olemaan valtava tulevaisuudessa ja muuttamaan systeemejä merkittävästi, musiikista tulee ennenkaikkea henkilökohtaista koska sen potentiaalinen määrä kasvaa eksponentiaaliesti -> käytännössä mahdoton markkinoida ellei ole koneistossa ja sittenkin kyse on sosiaalisesta piiristä... joka sekin alkaa murentua osittain koska musasta tulee nimenomaan henkilökohtaista.

• Anonyymi00003
        UUSI
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Itse ottanut asenteen että teen näitä juttuja itselleni ja kuulijakunta on uhrin asemassa eikä markkinasegmentti. Toi AI-puoli tulee olemaan valtava tulevaisuudessa ja muuttamaan systeemejä merkittävästi, musiikista tulee ennenkaikkea henkilökohtaista koska sen potentiaalinen määrä kasvaa eksponentiaaliesti -> käytännössä mahdoton markkinoida ellei ole koneistossa ja sittenkin kyse on sosiaalisesta piiristä... joka sekin alkaa murentua osittain koska musasta tulee nimenomaan henkilökohtaista.

Juu, sitähän minäkin tässä. Jos alkaisin miettimään mitä yleisö haluaa, minulta jäisi kaikki tekemättä. Teen vaan mitä teen, sen jälkeen jossain vaiheessa pihalle ja herran haltuun. Kuuntelee kuka kuuntelee, tykkää kuka tykkää.

Kyllähän minäkin tässä omassa matskussa arpeggiatoria ja rumpulooppeja käytän. Ei yhden ihmisen tarvitse kuitenkaan ihan kaikkea osata. Ne helpottaa ja nopeuttaa omien visioiden toteuttamista. Ja sitten toki on myös sitä ihan soitettujakin raitoja. Kyllä ne ideat kuitenkin tulee siitä kun alan leikkimään äänillä, soinnuilla ja eri teemoilla niiden ympärillä. Kun jokin alkaa kuulostamaan omaan korvaan hyvältä, alan rakentamaan sen ympärille kaikenlaista. Harvemmin selviän alle kymmenen raidan.

Mutta AI luomisprosessissa olisi jo kyllä vähän liikaa. En minä kehtaisi AI:n tekemää musiikkia omaksi sanoa. Ja se yksi helvetin keksintö autotune :D

Yksi omista kohtalaisen suurista vaikuttajista on Vangelis. Pidän niistä äänimaisemista.

https://www.youtube.com/watch?v=7ufkMTshjz8&list=RD7ufkMTshjz8&start_radio=1

• Anonyymi00004
        UUSI
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Juu, sitähän minäkin tässä. Jos alkaisin miettimään mitä yleisö haluaa, minulta jäisi kaikki tekemättä. Teen vaan mitä teen, sen jälkeen jossain vaiheessa pihalle ja herran haltuun. Kuuntelee kuka kuuntelee, tykkää kuka tykkää.

Kyllähän minäkin tässä omassa matskussa arpeggiatoria ja rumpulooppeja käytän. Ei yhden ihmisen tarvitse kuitenkaan ihan kaikkea osata. Ne helpottaa ja nopeuttaa omien visioiden toteuttamista. Ja sitten toki on myös sitä ihan soitettujakin raitoja. Kyllä ne ideat kuitenkin tulee siitä kun alan leikkimään äänillä, soinnuilla ja eri teemoilla niiden ympärillä. Kun jokin alkaa kuulostamaan omaan korvaan hyvältä, alan rakentamaan sen ympärille kaikenlaista. Harvemmin selviän alle kymmenen raidan.

Mutta AI luomisprosessissa olisi jo kyllä vähän liikaa. En minä kehtaisi AI:n tekemää musiikkia omaksi sanoa. Ja se yksi helvetin keksintö autotune :D

Yksi omista kohtalaisen suurista vaikuttajista on Vangelis. Pidän niistä äänimaisemista.

https://www.youtube.com/watch?v=7ufkMTshjz8&list=RD7ufkMTshjz8&start_radio=1

Niin ja samalla kun aloin tekemään omaa syntikkakamaa, innostuin myös ambientista. Silläkin alueella on muusikkoja ja on muusikkoja. Ja sitten myös ne Taiteilijat.

Tämä on jotain aivan maagista. Kun olen kuunnellut alan parhaita, vetää kyllä aika nöyräksi. Minä olen vielä aika poikanen tässä hommassa... :)

Carbon Based Lifeforms- Interloper

https://youtu.be/I8OjT-Q0HnA?si=xnR2PypTnq5G7yqK

• Anonyymi00008
        UUSI
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Niin ja samalla kun aloin tekemään omaa syntikkakamaa, innostuin myös ambientista. Silläkin alueella on muusikkoja ja on muusikkoja. Ja sitten myös ne Taiteilijat.

Tämä on jotain aivan maagista. Kun olen kuunnellut alan parhaita, vetää kyllä aika nöyräksi. Minä olen vielä aika poikanen tässä hommassa... :)

Carbon Based Lifeforms- Interloper

https://youtu.be/I8OjT-Q0HnA?si=xnR2PypTnq5G7yqK

Mutta sitten, jos mennään rokkiosastoon, sanoisin että sukupolveni hienoin ja lahjakkain musiikkitaiteilija on John Frusciante. Hänestä on Anthony Kiediskin sanonut, että John on kuin musiikin hullu tiedemies. Hänellä ei ole ajokorttia, ei osaa ajaa autoa, ei omista luottokorttia eikä muutakaan tavan ihmisen jokapäiväiseen elämään kuuluvaa. Mutta kun kyse on musiikista, hän tekee aina taikoja. Noista taioista olen samaa mieltä. Niin hänen soolokamassa parhaimmillaan kuin Peppersinkin kanssa. Se soittajatrio on jotain aivan maagista kuunneltavaa kanssa. Ja hän on tehnyt räpäyttäjä-Anthonystakin ihan kelpo laulajan omien sävellysten myötä... :)

https://youtu.be/1OiDmJ4bBFg?si=8VbQVVlULdu2-dHX

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mutta sitten, jos mennään rokkiosastoon, sanoisin että sukupolveni hienoin ja lahjakkain musiikkitaiteilija on John Frusciante. Hänestä on Anthony Kiediskin sanonut, että John on kuin musiikin hullu tiedemies. Hänellä ei ole ajokorttia, ei osaa ajaa autoa, ei omista luottokorttia eikä muutakaan tavan ihmisen jokapäiväiseen elämään kuuluvaa. Mutta kun kyse on musiikista, hän tekee aina taikoja. Noista taioista olen samaa mieltä. Niin hänen soolokamassa parhaimmillaan kuin Peppersinkin kanssa. Se soittajatrio on jotain aivan maagista kuunneltavaa kanssa. Ja hän on tehnyt räpäyttäjä-Anthonystakin ihan kelpo laulajan omien sävellysten myötä... :)

https://youtu.be/1OiDmJ4bBFg?si=8VbQVVlULdu2-dHX

Lisään vielä, että myös Flean soololevy Honora on tutustumisen arvoinen, jos jazz ei ole vastenmielistä kuunneltavaa. :)

• Anonyymi00014
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Lisään vielä, että myös Flean soololevy Honora on tutustumisen arvoinen, jos jazz ei ole vastenmielistä kuunneltavaa. :)

❤️Moi❤️

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Mitä tapahtuu kun laitetaan kolme neroa samaan tilaan ja annetaan heidän toteuttaa itseään? No jotain taianomaista tietenkin. :)

Trent Reznor, Josh Homme ja Dave Grohl- Mantra

https://youtu.be/ufiE8ARCXO0?si=3T4OC5c2JA0C5aIc

Ps. Laittakaa kuulokkeet päähän tai kuunnelkaa hyvien äänentoistolaitteiden kautta. Muuten menee kaikki se taika hukkaan.

• Anonyymi00016
        UUSI

• UUSI

Paljon parempi kuin tämän jakelukanavan yleislaadun perusteella oletin.

Kehitysajatus:
      Laulu tulee ehkä hiukan liikaa musiikin päälle ja se jää siksi turhan paljon taustalle, eli tuota tasapainoa voisi säätää.
      (tosin voi johtua suurelta osata ihan näistä tietokoneeni kaiuttimistakin)

• Anonyymi00018
        UUSI

Juu, tekoälymusiikissa on vähän sama ilmiö kuin etnisissä ryhmissä - 99% pilaa sen 1% maineen....

Hiukan virnistytti kun ei tarvinnut kuin laittaa "finnish" ja eikö kertsiin puske vahva iskelmähumpan kaava joka nyt tällä kertaa soveltui biisiin mukisematta.

• Anonyymi00005
      UUSI

Artemis 2 putoaa maahan uutinen kertoi. ei voi laskeutua pitää pudota ja törmätä maa-pallukkaan

• Anonyymi00010
        UUSI

Artemis palaa ilmakehässä tiesi uutinen kertoa.

• Anonyymi00006
      UUSI

Onko kokonaan AI-tuote, vai pelkkä laulu? Vai onko uusimmat lauluprosessorit jo noin AI-maisia soundiltaan?

• Anonyymi00017
        UUSI

Kokonaan AI tuotos (lukuunottamatta lyriikoiden kirjoitusta ja "hienosäädettyä" (lue meni 10 minuuttia) promptia tietenkin) ...

((oikeasti lyriikat pöllitty suoraan @junkmailin hyvä minä kappaleesta))

• Anonyymi00007
      UUSI
    • Anonyymi00011
      UUSI

GNR - levy: LIES... you're fkin crazy.

• Anonyymi00013
      UUSI

"immigrants and fagots, they make no sense to me, they just spreading some fkin desease"

• Anonyymi00019
      UUSI

Sunolla on teinien kanssa tullut luotua monenmoisia tekeleitä 😊

Tänään on kuuntelussa ollut esim tämä Elias Kaskisen biisi. Se muistuttaa minua eräästä nuoruuteni hyvästä ystävästä, joka oli vuosikausia tietämättäni ihastunut minuun. Hän ei ikinä itse saanut asiaa kerrottua, mutta hänen ystävänsä lukion päättäjäisissä otti asian esiin ja syytti minua tunteilla leikkimisestä. Tiemme erosivat, kun lähdimme eri puolille Suomea opiskelemaan, mutta olemme kyllä nähneet muutamia kertoja aikuisiälläkin. Haluaisin pyytää anteeksi, että olin niin torvelo, mutta näin pitkän ajan jälkeen se tuntuu vaikealta eikä sillä todennäköisesti enää olisi niin väliäkään tälle miehelle.

https://youtu.be/RHjCPCWD-70?si=zbOWUwb5wozCk-XK

Aletheias

• Anonyymi00020
      UUSI
    • UUSI

En osaa luoda musiikkia. Joskus nuorempana soitin selloa, mutta en ole testannut vieläkö osaisin soittaa. Pitäs varmaan testata.

Tällä viikolla tehokuuntelussa on ollut Happoradio.

Tämä kappale kertoo parisuhteen päättymisestä vähän eri tavalla. Linkitän siksi, kun harvemmin kuulee keikoilla.

https://youtu.be/CWzclufO4Yw?is=82Y9DiBFJT93YESb

• Anonyymi00021
      UUSI

perseen musiikit mersdu-persee suosikkilaulur.

mikähän juttu joku tytöille että peiton alla voi vaania piilossa jotain hämähäkkejäkin... sitten hyökkäävät ja kutittelevatr yöllä kun nukut ...ryömivät kuin joku.. Night Craqwler

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat

En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?
      Maailman menoa
      75
      2622
    2. Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset

Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U
      Maailman menoa
      106
      2514
    3. Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?

Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut
      Maailman menoa
      22
      2207
    4. Purralla luistaa hihna isolla pyörällä

Näki taas eilisillan tv-tentissä kuinka paniikissa oli kannatusromahduksen takia. Ei saanut kuin tiuskittua yksittäisiä
      Maailman menoa
      56
      1906
    5. Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan

kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai
      Maailman menoa
      98
      1847
    6. Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia

joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin
      Maailman menoa
      120
      1757
    7. Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?

Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä
      Sinkut
      262
      1725
    8. Demareissa jo paniikki päällä

Talouspoliittinen kykenemättömyys repii puolueen kahtia.
      Maailman menoa
      18
      1444
    9. Haluat nainen torjua minut

Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si
      Ikävä
      11
      1288
    10. Mitä koululla tapahtui?

Onks kellää mitää vinkkilöit miks helikopteria tarvittii vuoksenniskan koulul https://www.is.fi/kotimaa/art-200001193287
      Imatra
      34
      1154
    Aihe