Kuinkahan on

Pohdiskelija

Olen mietiskellyt miesten ja naisten erilaisuutta, ihan noin yleisestikin, mutta nyt mietin miksi avioeron jälkeen miehet ovat usein jo kohta uudessa avioliitossa, mutta me naiset olemme vuosi toisensa jälkeen ilman kumppania.
Omalla kohdallani on juuri näin. Exällä oli jo uusi katsottuna (eli petti ja jätti), meni sitten melko pikaisesti tämän petturikumppaninsa kanssa naimisiin.
Ilman yleistyksiä olenkin pohdiskeluissani tullut siihen tulokseen, että miehet eivät taida osata olla yksin, vaan hyppäävät vanhasta suhteesta suoraan uuteen suhteeseen. Ne, jotka jäävät eron jälkeen yksin, ovat sitoutumiskammoisia, tai tarttuvat hyvin herkästi pulloon (näistä molemmista on minulla kokemuksia, valitettavasti!). Naista tarvitaan, mutta ei mihinkään vakavampaan suhteeseen.
Naiset taitavat suhtautua enemmän tunteella näihin asioihin, eli haluavat vakavampaa ja pysyvämpää suhteelta, eivätkä tyydy olemaan seurana vain silloin tällöin, kun toisesta siltä tuntuu. Tästäkö johtuu meidän keski-ikäisten suuri yksinäisten joukko, vai mikä on, ettei yksinäiset kumppania vailla olevat kohtaa?

10

1619

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarvitsevat aina "sijaisäidin"!.useimmat (en yleistä)miehet riippuvat kiinni äidissään,kun he muuttavat omaan huusholliin,otetaan siihen korvike!
      tiedän monta tapausta....

• Tiia

Olen ajatellut ihan samoja asioita. Minun suhteeni ovat kariutuneet siihen, että mies ei ole halunnut sitoutua eikä ole oikein ollut minusta syvällisemmin kiinnostunutkaan. Heillä on ollut ihan erilainen käsitys suhteesta kuin minulla. Eräskin sanoi erotessa, että oli ruvennut koko juttuun, koska minun kanssani oli niin mukavaa. Kun tutustui paremmin minuun ja huomasi, etten aina jaksanut olla iloinen, kyllästyi ja rupesi tapaamaan toista naista. Löytyy näitä pintaliitäjiä kyllä naisissakin. Olen kuullut monen yli nelikymppisen naisen sanovan, että haluavat miesystävän jonka kanssa käydä pelkästään juhlissa, matkoilla, romanttisilla illallisilla ym. Arkielämästä ja kaiken jakamisesta toisen kanssa ei puhuta mitään. Jotkut haluavat tapailla myös useita seuralaisia yhtäaikaa, virityksiä voi olla moneen suuntaan. Itse en halua mitään satujen sankaria, vaan sellasen miehen jolla on samanlainen arvomaailma kuin minullakin ja johon voi luottaa. Sellaisen jonka kanssa voi elää niin arkea kuin juhlaa ja jonka kanssa on keskinäinen kunnioitus - ja tietenkin rakkaus.

• ollikolli-63

Miehellä saattaa olla heikko itsetunto.. Hän voi ajatella ettei kelpaakkaan sulle kun opit tuntemaan kunnolla ja ei sit kestä katsoa kun kävelet ehkä pois..

Sitten mies/nainen pelkää uutta suhdetta, keski-ikäisenä ei ollakkaan niin rohkeita mitä parikymppiset ovat.

En uskois niitä kaikkia selityksiä..miksi en mennyt ja se oli nyt vaan semmonen jne..

Tehdäänkö niin että kysytään tästälähin kuinka rohkea toinen on ja pelkääkö se toista ihmistä :))

• uusioneiti 45

Näin olen minäkin huomannut. Kohtalotoverisi olen sikäli, että mies petti ja jättia: hohhoijaa, melkein sääntö meillä nelikymppisillä,eikö vain ;)

Olen silmät pyöreinä katsellut avioliittoja, jotka ovat suht ok siihen saakka, kun mies (harvemmin nainen) täyttää 40. Silloin aletaan haikailla nuoruutta; "täytyy saada vielä kerran rakastua, ostetaan moottoripyörä ja vilkuillaan nuorempia naisia". Huhheijaa!

Samoin on tullut huomattua, että ei mies eron jälkeen yksin ole; vaikka tulisi jätetyksikin. Aina täytyy olla joku kainaloinen, ja ihmeesti niitä vain mukaan heille tarttuu ;) Omalla kohdallani kävi niin, että olin tosi epätoivoinen löytämään itselleni uuden suhteen. Täyttämään sen toisen paikan. Kaipa haikaili parisuhteen luomaa turvaa tai jotain. Eksyttyä tuli ja takkiin sain. Sitten oli entistä kovempi tuska, kun "surtavaa" oli monin kerroin. Mitä pitemmälle erosta olen päässyt, sitä totisemmin olen yrittänyt kasvattaa itseäni "itsenäisemmäksi". Minulla on parisuhde, mutta koko ajan joudun tavallaan jarruttelemaan tunteitani. Se ei ole hyvä. Mutta sen verran siipeeni sain, että luottamus täydelliseen ja kaikenkestävään rakkauteen on mennyt totaalisesti. On ehkä erikseen me herkät ja sitten he, joita ei liikauta mikään. Kun yksi jättää, niin kiikaroidaan toinen ja that´s it.
      Ei sovi mulle!

• Animus

Jo vain mullakin on mielipide ja kokemus tähän.
      Ex petti kyllä liiton aikana, muttei se ollut syy eroon. Eron jälkeen herra "lensi kukasta kukkaan" ja (tietysti) naiset esiteltiin lapsille viikon tapailun jälkeen (huoh). Koska mulla naisena erosta toipuminen kesti monta vuotta ja katsoin velvollisuudeksi pitää lasten kotiolot seesteisenä (kaiken sen exän suhdesotkun vuoksi) ei meillä oo sedät juossu (eikä juokse).

Mun ex todellakin tarvitsee aina naisen. Mä oon ollu "sinkkuna" ennen sitä ja sen jälkeen. Joskus oon ihmetellyt miten helposti uusi nainen astuu kuvioihin ja miten helposti ollaan niin ihastuneita, ikään kuin automaattisesti, kevyesti. Onko hyvällä ulkonäöllä ja isoilla lihaksilla jotain tekemistä asian kanssa? No tottahan mutkin olis moni mies ottanut omakseen eron jälkeenkin, mä en vaan oo (toistaiseksi) huolinut ketään.

Mun mielestä miehet ei osaa olla yksin. En usko että syynä on pelkästään seksi.

• 40kriisi

Meilläkin on erosta keskusteltu ja mies totesi siinä, että hän ainakin "ottaa" uuden naisen heti. Onko siis ymmärrettävä niin, että ei ole mitään merkitystä sillä että juuri minä olen kumppanina? Kunhan joku on niin hyvä. Tämä se on tosirakkautta - onko siis ihme että minä haluan eroon tästä suhteesta??!

• ollikolli-63

Äläkä huoli ketä tahansa, ainakaan sellaista mikä ei pärjää ilman sun apua.. Ethän sä tarvii (isoa)lasta, ethän?
        Mulla on nimittäin muutamia tuttuja joilta arjen pyöritys yksin jäisi tekemättä..
        Eksyvät raukat jopa ruokakaupassa..Saati sitten vaativammat arkiaskareet..

• ...koskaan...

...yleistetä.

• N46

Sitten on meitä jotka eron jälkeen haluavat tietoisesti olla yksin. Emme kadehdi exien uusia vaan toivomme heille parempaa jatkoa. (Tämä ei ole vinoilua.)

• Nimetön

Oikeassa olet, sellaisia miehet ovat. Oppivat olemaan naisen kanssa, sitten tulee ero, sellaisen miehen on helppo löytää uusia naisia. Minä olen poikamies ja kaipaan vastaavaa uraa. Mutta olen nössö ,tai en ole kun opin tuntemaan kaverini. Miehen on helppo lähteä, kun lapset jäävät yleensä naiselle. Toisaalta mies ei voi elää ilman naista, mutta sen ei ole niin väliä millaisen, lopulta mihin kiintyy, siitä on vaikea luopua.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      271
      2300
    2. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1011
    3. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      55
      979
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      970
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      921
    6. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      861
    7. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      21
      838
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      736
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      687
    10. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      684
    Aihe