Et tietenkään voi koska nainen ahdistuu moisesta.Puhumisesta puhumattakaan.Vai jäätkö suosiolla seisomapaikalle?Entä te naiset?
Istutko bussissa/ratikassa/metrossa naisen viereen.
28
372
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tottakai ihmiset ahdistuu, jos joku tulee viereen kyhnäämään. Jos osaa olla, etenkin hiljaa se on ok.
Itse katson bussista mieluisimman vieruskaverin, se käy sekunneissa. Mieluisin, mies tai nainen on turvallinen, ei haise millekään, istuu ryhdikkäästi, näyttää normaalilta, huomioi, muttei ala höpöttää. - Anonyymi00002
Istahdan syliin.
- Anonyymi00003
Istun vapaaseen tuoliin, niinkuin tuossa tilanteessa on ollut tapana jotain 100 vuotta joukkoliikenteen olemassaolon aikana.
- Anonyymi00004
Siinä on metoo syytteen saantimahdollisuus liki.
- Anonyymi00013
Näin on, sillä valtio ahertaa niska vääränä jotta tällaiset syytteet toteutuisivat kaikilla herkuilla. Kirjoitin ihan ivatakseni värittyneitä käsityksiä ja eeppistä uhriutumista ei mitään meetoota. Jotkut naisetkin aikoinaan
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Näin on, sillä valtio ahertaa niska vääränä jotta tällaiset syytteet toteutuisivat kaikilla herkuilla. Kirjoitin ihan ivatakseni värittyneitä käsityksiä ja eeppistä uhriutumista ei mitään meetoota. Jotkut naisetkin aikoinaan
Enimmäkseen vanhemmat tädit mitä te luulette olevanna kun aika on kullannut omat muistot tai liian kipeää hiffata
- Anonyymi00005
Naiset vaatii pian omat resiina vuorot?😥
- Anonyymi00011
Mikä on resiina? Erillinen junanvaunu vai vastaava?
- Anonyymi00006
Istuin tänään metrossa Ruoholahdesta Itäkeskukseen. Saatoin ehkä haista vähän viinalta, koska tulin Tallinnasta. Vastapänen penkki oli tyhjä, mutta pari nuorta, oletettavasti filippiiniläistä naista istuivat viereiseen loossii kahden oletettavasti Lähi-Idästä kotoisin olevan miehen viereen. Omaan loossiini tuli noin 70-nainen, joka pieraisi ja nauroin päälle.
- Anonyymi00007
MIESTEN PITÄÄ OPPIA SÄÄNNÖT! NAISELLE EI PUHUTA, NAISEN LÄHELLE EI SAA MENNÄ, NAISTA EI SAA KATSOA, EIKÄ SAA KATSOA SIIHEN SUUNTAAN MISSÄ NAINEN ON. IHAN YKSINKERTAISET SÄÄNNÖT, MIKSI ETTE MILLÄÄN OPI???
- Anonyymi00009
Voipas mennä... elä huuda siinä.
Mutta ihmisenä ihmisen viereen. Jos et osaa tunnistaa ilmapiiriä, kysy vaikka säästä jotain, jos ei vastaa, anna olla ja istu. Jos viriää keskustelua, niin hyvä niin... - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Voipas mennä... elä huuda siinä.
Mutta ihmisenä ihmisen viereen. Jos et osaa tunnistaa ilmapiiriä, kysy vaikka säästä jotain, jos ei vastaa, anna olla ja istu. Jos viriää keskustelua, niin hyvä niin...TEIT JO MONTA VIRHETTÄ! EI SAA MENNÄ NAISEN VIEREEN, EIKÄ SAA PUHUA NAISELLE. EIKÄ SAA KESKUSTELLA NAISEN KANSSA KOSKA SANOT KUITENKIN JOTAIN LOUKKAAVAA.
- Anonyymi00008
Voin istua naisen viereen. Ja katson sivusilmällä ja muutenkin reaktioita minua kohtaan, että osaan olla sen mukaan siinä. Samoin kun istuisin miehen viereen.
Usein ihmiset ei tykkää rupatteluista, niin touhuisin muuta. Mutta on sitä toisaalta tullut istuttua jonkun kanssa pitkäänkin ja turisteltu, niin lopussa tuntuu, että matka ois voinut jatkua pidempäänkin. Jos on paljon kantamuksia ja matka on pitempi, istun vapaaseen penkkiin.
Lyhyellä matkalla jään keskisillalle seisomaan, siitä pääsee nopeasti ulos.- Anonyymi00012
En käytä tommoisia, niissä haisee työläisenhiki.
- Anonyymi00024
Meillä ei kulje kun bussi.
En matkusta millään noista enkä julkisilla ylipäänsä. Mutta jos matkustaisin ei minua haittaa istua kenenkään viereen. Toki katson ensin onko jossain vapaa paikka ilman vierystoveria, jos ei ole länttään kysyen "voinko istua viereen" jonkun viereen joka ei ahdistu siitä.
- Anonyymi00015
Itse menen aina mahdollisimman lähelle poistumisovea. Kulkemallani linjalla onkin tullut jo tavaksi vaihtaa paikkaa, kun astun bysse-autoon.
Niitä jostain syystä sanotaan bysseiksi.
https://dahlbus.fi/kaupunkiliikenne/
Kuitenkin, mikäli joku ensinertalainen ei ymmärrä vaihtaa paikkaa, niin istun syliin. Oli sitten mies tai nainen. Kerran menin aamulla ja oli täynnä koululaisia. Odotin pienehköä iloittelua ja puheensorinaa. Vitut. Kaikki vain näpytteli puhelinta. 🧐
>Simiti<- Anonyymi00021
Ei kyl kande mennä istuun.
- Anonyymi00016
Pertunmaan savolaiset ovat ihmissäikkyjä eivätkä uskalla edes Linja-auto pysäkillä odoitella onnikan tuloa vaan kyyrisetelevät viidenmetrin etäisyydellä toisistaan. Koko Pallomaailma nauraa teille ettekä te sitä tajua !
Täällä Helsingissä Bussipysäkillä odoitellaan seuraavan dösän tuloa ja sateen sattuessa kohdalle tiivistymme siihen sadekatoksen alle sateelta suojaan. Tämä on savolaisille persuille kulttuurillinen järkytysi kun joutuu olemaan lähietäisyydessä kansaihmisen kanssa ja sitten seuraa liikennevälineen sisään siirtyminen joka on savolaiselle parsulle aivan ylivoimaisen vaikea toimenpide. Emmää tohon voi istua vaan jään tähän ulko-oven tukkeeksi kuten meillä maalla on tapana. - Anonyymi00017
Se on jännä, että tämmöisiä tulee mietittyä vielä aikuisenakin, vaikka toisaalta tiedostaa, ettei sillä käytännössä ole mitään väliä, kenen viereen istut tai kuka istuu viereesi.
- Anonyymi00018
Istun ihan kenen viereen vaan iästä, ulkonäöstä, sukupuolesta, väristä tai yleisestä habituksesta riippumatta.
Kerran istuin ratikassa, jossa on penkkejä 90-asteen kulmassa, sellaisen miehen lähelle, joka kynsi koko ajan päätään, vilkaistessani havaitsin, että hän oli yltä päältä ravassa kuin olisi maasta kaivettu ja haisi sanoinkuvaamattomalta. Kyllä minä siinä silloisen lyhyen ratikkamatkani sitkeästi isuin.
Niin ja se mutisi itsekseen koko ajan tasaisena nauhana.- Anonyymi00020
Harrastus se tuokin, onnea jatkoon että saat lisää kokemuksia.
- Anonyymi00019
Valloitin kerran ihanan söpön kesäkinkun bussissa. Olin ikkunapaikalla kun kinkku tuli viereeni, nukahti olkapäätäni vasten, ja oli lopulta pikkutisulikontaktissa reisilläni. Päätepysäkillä sitten herättelin häntä, oli nolona ja pyyteli anteeksi, vastasin että tämä oli kuule takuulla elämäni paras bussimatka ja jatkoin että mä tuun tällä samalla bussilla huomennakin, joka nauratti häntä kovin. Seuraavana päivänä hän nousi bussiin iloisena ja silmät säihkyen, tuli viereeni ja alkoi halaamaan.
- Anonyymi00022
Ai?? Sinulla on noin hyvin julkinen liikenne??
- Anonyymi00023
En kulje. Meilläpäin kulkee vain bussi. Bussilla pääsee huonosti liikkumaan.
En mä erityisemmin mieti kenen viereen istun, mutta aika usein pääsen takapenkille yksin kun lähden päätepysäkiltä bussilla liikkeelle.
Enemmän mä olen kiinnittänyt huomiota, että eräs nainen ei mielestäni hymyile kuskille kovin isosti, mutta mielestäni hymyilee yksinään aina kun näkee mut. Luultavasti pelkkää sattumaa tai naisen kehonkieli on vain sellainen, tai sitten hän tietää mut "hondikseksi" ja on lukenut mun elämäntarinan ja trollauksia täältä 🤣Tai sitten hän on nähnyt viime ja toissa vuonna, että naapurin vähintään alkoholiongelmainen kissatäti on lääppinyt ja pussaillut mua, ja toisinaan taas saattanut oksentaa tai kaatuilla bussissa 🥲 Hänet moni varmasti tietää ja on saattanut pitää ihan epäsuhtaisena mulle ja toisinpäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2412761- 1011154
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1231131Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka581005Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717917- 59917
- 63851
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto238835- 130830