Mihin sinkku sijoittaa rahansa?

Anonyymi-ap

Kun ei ole sitä puolisoa, jota hemmotella, eikä monilla niitä lapsiakaan.

55

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Miksi sijoittaa kun ei tarvi tuottoa. Itselläni pankkitilillä 300k. Valtio/kunta aikanaan perii.

• Anonyymi00003

Jos et puhu kälvineistä niin aiva liian vähä

• Anonyymi00004

Villasukan varteen.

• Anonyymi00020

Pahan päivän varalle on aina hyvä sijoittaa. Ennakointi aina vähentää stressitekijöitä. Mutuna totean.

• Anonyymi00005

Montako sinkkua luulet olevan joilla ei ole lasta jos ikä on lähempänä kolmeakymmentä lähtisin siitä liikkeelle että kyseisessä henkilössä on jotain vikaa kun ei ole kelvannut kelleen lapselle isäksi edes tai äidiksi harvoin on standardit korkealla miehillä yleensä juoksevat reiän perässä ja naisilla taas monesti kelpuuttavat kenet tahansa isäksi kun biologinen kello tikuttaa et ei pääse silläkään enään kehuskelemaan kun nainen on neljänkympin iän ylittäny epätoivosena ottaa kenet tahansa kunhan lapsen saa sttu narsisti olemaan ni vooi sitä pettymystä kun ei olekkaan täydellinen lapsi kenellä on mielikuva mistäkin lopputuloksena mä olin varmaan äitin ja isäni pahin painajainen

• Anonyymi00009

Miksi oletat että kaikki haluaisivat saada lapsia?

• Anonyymi00009 kirjoitti:

No varmaan tää olettamus perustuu siihen. Että saavat sitä jatkuvuutta. Ja ihminen kaipaa sitä jatkuvuutta. Me muut taas joudutaan miettii sitä jatkuvuutta toisin keinoin. Ja se taas vaatii rahaa.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Itsellä ei ole ollut hinku lapsiin koskaan. Oma lapsuus ei antanut tähän riittäviä eväitä. Ehkä sekin ollut yksi suurimmista syistä, että olen sinkku. En luota naisiin ja siksi enempi epäileväinen heidän koiruuksille.

Yksin pärjään paremmin, toki aina välillä toivon, että löytäisin sen oikean, jonka kanssa löytyisi se yhteinen sävel ja sitä kautta muutos, mut mahdollisuus sille on vain niin mitätön, et en anna sille paljoa edes mahdollisuuksia.

Tiedän, että miehissä ja naisissakin on heitä hyviä, mut tuntuu enempi, että kohtaa heitä trauma tapauksia todennäköisemmin. Siksi pitäydyn sinkkuudessa. Valinta on minun ja minulla on hyviä läheisiä, joita arvostan miehiä ja naisia.

• Anonyymi00036
        UUSI

Kaikki eivät halua tehdä lapsia. Kaikki eivät voi saada lapsia. Ei se onko lapsia tee ihmisestä yhtään arvotonta.

Myös lapseeton sinkku on tärkeä ja arvos.

• Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Kaikki eivät halua tehdä lapsia. Kaikki eivät voi saada lapsia. Ei se onko lapsia tee ihmisestä yhtään arvotonta.

Myös lapseeton sinkku on tärkeä ja arvos.

Joskus keho vain ei anna sitä iloa että voisi lapsia hankkia tai saada. Lapsettomuuteen liittyy niin monia asioita. Lapsettomuus hoitoja ei kaikki saa. Eikä lapsettomuushoito aina takaa, että lapsia voi hankkia. Eikä se mitään halpaa ole jos joutuu yksityiselle menemään.

Myös ihminen, jolla ei ole lapsia on arvokas ja tärkeä.

Adoptiota ei kaikki voi tehdä kun pitää täyttää tietyt kriteerit että saa lapsen Adoptoida.

• Anonyymi00006

Säästöön ja hyvään elämään.

• Käytä itsees tai hyväntekeväisyyteen. Aina on niitä jotka tarvii jeesiä.

• Jos mulla ei olis lapsia, jättäisin perinnön eläinsuojelulle. Eläimiin ei panosteta tarpeeksi yhteiskunnan suunnalta. Yksityiset jeesaa.

• Anonyymi00007

Itseeni. Musiikkiharrastus noin 20 000e. Valokuvausharrastus, noin 25 000 e. Lisäksi 500 euron kenkiä, paljon vaatteita, yhteensä useita tuhansia euroa. Hienoja tietokoneita, tuhansia euroja. Hyvää ruokaa. jne.

Yhtään mitään tälläistä minulla ei olisi jos olisin parisuhteessa. Moni parisuhteellinen on vihreänä kateudesta minulle, mutta minä en ole heille.

• Mutta toisaalta. No ei mulla kengät 500 maksa, mutta tennarit on kuitenki toistasataa. Mutta ois kyllä somaa ostaa puolison kanssa uudet tennarit. Mä värikkäät ja puoliso lumenvalkeat. Noin niin ku esimerkiksi.

Naisille vinkiks: JD llä ois myynnissä tosi somia college asuja. Noi toimitukset kuulemma tökkii heillä. Että varaantukaa, ettei tuu ekalla kertaa perille.

Miten valokuvaukseen saa uppoon noin paljon? Mä tei eilen, yömyähään valokuvavedoksia. Ei se ollu paperit ja kemiat (kehite+fixeri) vähä toistasataa. Ja paperia vielä jäi ja fixerikin käy vielä ens kerralla. Musiikista en tiedä mitään, mutta kai joku sello ton verran maksaa? Täällä ei oo kun midikoskettimet ja joku kitaran romu.

• Anonyymi00011
        JeroP kirjoitti:

Mutta toisaalta. No ei mulla kengät 500 maksa, mutta tennarit on kuitenki toistasataa. Mutta ois kyllä somaa ostaa puolison kanssa uudet tennarit. Mä värikkäät ja puoliso lumenvalkeat. Noin niin ku esimerkiksi.

Naisille vinkiks: JD llä ois myynnissä tosi somia college asuja. Noi toimitukset kuulemma tökkii heillä. Että varaantukaa, ettei tuu ekalla kertaa perille.

Miten valokuvaukseen saa uppoon noin paljon? Mä tei eilen, yömyähään valokuvavedoksia. Ei se ollu paperit ja kemiat (kehite fixeri) vähä toistasataa. Ja paperia vielä jäi ja fixerikin käy vielä ens kerralla. Musiikista en tiedä mitään, mutta kai joku sello ton verran maksaa? Täällä ei oo kun midikoskettimet ja joku kitaran romu.

Minulla on ehkä hieman digitaalisemmat laitteet kuin sinulla. Useita digirunkoja ja useita hyviä linssejä, salamavaloja ym. Nyt on valokuvausstudio tekeillä, alkaa olemaan jo melkein kaikki tarvittava sitä varten. Siis jos haluaisi niin tuon 25k saisi menemään yhteen runkoon ja yhteen putkeen, se olisi jo kyllä melkoinen sijoitus.
        Musiikissa digitaaliset syntetisaattorit, analogiset syntetisaattorit, studiolaitteet, mikserit. Ja kitarat, sähkökitarat, vahvistimet jne. Kaikki on kuitenkin edullisemmasta päästä. Yhteen kitaraan ja vahvistimeen saisi menemään 10k mikäli haluaisi.
        Vähemmälle jäänyt musiikkijutut kun ei vaan ole aikaa. Siinäkin yksi mitä se parisuhde veisi tosi paljon, aikaa.

• Anonyymi00012
        JeroP kirjoitti:

Mutta toisaalta. No ei mulla kengät 500 maksa, mutta tennarit on kuitenki toistasataa. Mutta ois kyllä somaa ostaa puolison kanssa uudet tennarit. Mä värikkäät ja puoliso lumenvalkeat. Noin niin ku esimerkiksi.

Miten valokuvaukseen saa uppoon noin paljon? Mä tei eilen, yömyähään valokuvavedoksia. Ei se ollu paperit ja kemiat (kehite fixeri) vähä toistasataa. Ja paperia vielä jäi ja fixerikin käy vielä ens kerralla. Musiikista en tiedä mitään, mutta kai joku sello ton verran maksaa? Täällä ei oo kun midikoskettimet ja joku kitaran romu.

Uuteen kameraani maksoi kaksi muistikorttia 300 euroa, oli edullisimmat mitä löysin. Pitää olla erikoisnopea muistikortti että kamera toimii hyvin. Kalleimmat muistikortit maksaa jotain 500-1000 euroa.
        Taitaa tulla hieman halvemmaksi nuo kemikaalit ja paperit....

• Anonyymi00012 kirjoitti:

Uuteen kameraani maksoi kaksi muistikorttia 300 euroa, oli edullisimmat mitä löysin. Pitää olla erikoisnopea muistikortti että kamera toimii hyvin. Kalleimmat muistikortit maksaa jotain 500-1000 euroa.
        Taitaa tulla hieman halvemmaksi nuo kemikaalit ja paperit....

Niin tietenkin jos on phase on tyyppinen kamera. Itekin miettiny keskiformaatin korvaamista digillä. Mutta on järkyttävän kalliita. Eikä se kenno kuitenkaan oo ihan sitä 6×6 kokoo.

• Anonyymi00023
        JeroP kirjoitti:

Niin tietenkin jos on phase on tyyppinen kamera. Itekin miettiny keskiformaatin korvaamista digillä. Mutta on järkyttävän kalliita. Eikä se kenno kuitenkaan oo ihan sitä 6×6 kokoo.

Joo no ne niin sanotut digi-keskiformaatit on vain hieman 35-millistä isompia, muutamia millejä. En vaan näe mitään järkeä siinä hinnassa mitä ne maksaa. Jotain vanhoja saa jo tavallisen kameran hinnalla käytettynä, mutta eivät ole kovin kummoisia. On siinä hieman isommalla kennolla tietysti hieman eroa pieneen verrattuna, mutta hinta ei vaan mene ihan yksiin sen eron kanssa. Lisäksi linssit noihin maksaa järjestään yli 2000 euroa. Ja kameroiden suorituskyky on surkea, jotkut niistä vanhemmista malleista tallentaa yhtä kuvaa jotain 5 min kortille....

Ne kortit mitä ostin ovat ihan tavallisen näköisiä sdxc- kortteja, mutta nopeita 300mb/s, ja tarvii kaksi kun ammattitason kameroissa on aina kaksi korttipaikkaa.

tuossa on niitä kalliimpia kortteja
        Sony XQD G-series 120GB memory card. Read speed: 440 MB/s ensures fast data transfer via PCIe interface; Write speed: 400 MB/s for RAW burst shooting ...
        249,00 €

Lexar CFexpress 4.0 Type B Professional Gold 4TB 3600MB/s -muistikortti
        229130961
        2 009,00 €

• Anonyymi00008

Ilmeisesti sinkun oletetaan tienaavan mahdollisimman vähän.

Jos olisi vakaat ja suht runsaat tulot niin lyhentäisin velkoja ja sijoittaisin tulevaisuuden varalle.

• Anonyymi00010

Ihan sama vedetäänkö hanurilla vai poljetaanko uruilla. Joku vie rahasi.Vain hetken huuma on rajojen käyttö lopputulos sama.Mieti tarkkaan mikä itselle tärkeintä.Joillekin rahojen säästäminen voi tuoda enemmän mielihyvää kuin käyttö.

• Anonyymi00013

Joo niitä on sellaisia nilkkejä olemassa, tiedän. Jotain valtion virkailijoita usein ovat.

• Anonyymi00014

Sain perinnön. Sijoitan sen itseeni sinkkuna.

Olen ostanut perintörahoilla pesukoneen, sohvan, auton, ulkomaanmatkan, vaatteita . . .

Jatkossakin jatkan näin menetellen. En anna muille rahojani. Lokit älköön vaivautuko!

• Anonyymi00017

Sinulla ei taida olla läheisiä

• Jos oisit oisit ostanu pesukoneen kimpassa, sulla ois jääny rahaa kaikkeen kivaan. Mutta kukakin tyylillään, jos haluaa sijoittaa pyykin pesuun.

• Anonyymi00025

Heti alkaa kuulumaan näitä kateellisia ääniä, puhutaan läheisistä ja muista tarvitsevista tahoista.... kädet on jo ojossa odottamassa..

• Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Heti alkaa kuulumaan näitä kateellisia ääniä, puhutaan läheisistä ja muista tarvitsevista tahoista.... kädet on jo ojossa odottamassa..

En ole pyytämässä mitään.

Jos itse saisin perinnön niin auttaisin omia rakkaita läheisiä ihmisiä ja tekisin heidän kanssaan jotain kivaa. Tekisin ystävien kanssa jotain kivaa esimerkiksi menisimme leffaan tai jotain muuta tälläistä.

• Anonyymi00042
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Jos oisit oisit ostanu pesukoneen kimpassa, sulla ois jääny rahaa kaikkeen kivaan. Mutta kukakin tyylillään, jos haluaa sijoittaa pyykin pesuun.

Talon pesulassa on yhteinen pesukone, se riittää yhteiskäytöksi varsin mainiosti. Etpä tiedäkään Jero miten väärin ihmiset pesevät pyykkiä. Säälin talonkin pesukonetta, vaikka se on "ammattilainen" kotikoneisiin verrattuna.

Ja mitäpä sitten, kun kimppakone hajoaa huonon käytön vuoksi? Tässä pätee sama mitä kirjoitin tuossa "Tästä johtuen yksineläminen on hintansa väärtti, kun saa päättää kaikesta ihan vapaasti itse."

Pesukone ei ole sijoitus, vaan kulutushyödyke, joka tuottaa pesupalvelua.

- Sheena

• Anonyymi00043
        UUSI
        Anonyymi00038 kirjoitti:

En ole pyytämässä mitään.

Jos itse saisin perinnön niin auttaisin omia rakkaita läheisiä ihmisiä ja tekisin heidän kanssaan jotain kivaa. Tekisin ystävien kanssa jotain kivaa esimerkiksi menisimme leffaan tai jotain muuta tälläistä.

Kateellisten selityksiä. Jos saisin perinnön olisin niin hyvä ja kiltti ja niin ja niin...

Mikset nyt auta omia rakkaita läheisiä ihmisiä ja tee heidän kanssa jotain kivaa? Mikä sinua nyt estää? Eikai se nyt rahasta voi olla kiinni.

• Anonyymi00015

Sanon kuin Ilmari Huovisen Viinankätkijässä: Ei ole ollut sijoitusongelmia.

• Anonyymi00016

Elämiseen se raha menee kun yksinään maksaa aivan kaikki

• Anonyymi00039
        UUSI

Ja monet tuotteet ovat kalliimpia pieninä pakkauksena.

Kaiken maksan yksin täysin ilman että olisi toinen joka puoleksi maksaisi asumisen kulut tai sähköt tai niin edelleen.

Yhden ihmisen rahat pitää riittää kaikkiin asioihin ja myös yllättäviin menoihin.

• Anonyymi00041
        UUSI
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Ja monet tuotteet ovat kalliimpia pieninä pakkauksena.

Kaiken maksan yksin täysin ilman että olisi toinen joka puoleksi maksaisi asumisen kulut tai sähköt tai niin edelleen.

Yhden ihmisen rahat pitää riittää kaikkiin asioihin ja myös yllättäviin menoihin.

Olen ennenkin maininnut asiasta, mutta kerrataan:

Sinkkuna tai yksineläjänä tietysti maksaa kaiken itse. MUTTA parisuhteen yhteiselossa kumppani ei ole vain jakamassa kuluja ja menoja, vaan aiheuttaa niitä lisää, paljonkin ja jopa täysin odottamatta. Tästä johtuen yksineläminen on hintansa väärtti, kun saa päättää kaikesta ihan vapaasti itse.

- Sheena

• Raha ei lainkaan valita tai ole oahoillaan, vaikka sitä ei juuri nyt ole käyttämässä tai sijoittamassa johonkin. Jos rahaa säilyttää pankissa, niin pankki sijoittaa sen puolestasi. Varsin surkea tilanne on silloinkin, jos rahaa ei sillä hetkellä ole tarpeeksi kun sitä kaipaisi.

• Anonyymi00024

Jos laitat rahat pankkiin, niin ne on pankin omaisuutta. Eikä pankki maksa poikkeustilanteessa takaisin kuin 80 tuhatta vai 100 tuhatta, sen yli menevät rahat palavat pankin kuluihin. Siis se rahasi on oikeasti pankin kun sen viet pankkitilille.

• Anonyymi00024 kirjoitti:

Jos laitat rahat pankkiin, niin ne on pankin omaisuutta. Eikä pankki maksa poikkeustilanteessa takaisin kuin 80 tuhatta vai 100 tuhatta, sen yli menevät rahat palavat pankin kuluihin. Siis se rahasi on oikeasti pankin kun sen viet pankkitilille.

Pankkihan ei välttämättä pysty maksamaan senttiäkään, jos joku sieltä kähveltää kaikki rahat. Mutta nykylainsäädännön mukainen talletussuoja kattaa tällöin kunkin asiakkaan talletuksia kuhunkin pankkiin 100 000 euroon saakka. Tällaiset lait tietenkin ovat voimassa aina vain toistaiseksi ja on riski, että lakia voidaan muuttaa.

Lyhytaikaisesta 100 euron talletuksesta pankin pitää säilyttää 1 euro ja 99 euroa se voi lainata muille asiakkaille. Ja kun asiakas nostaa 99 euron lainan ja siirtää rahat jollekin tilille, niin pankin pitää säilyttää 99 senttiä ja 98,01 euroa voi taas lainata jollekin. Pankki siis luottaa hyvään tuuriinsa, ettei yksi kaunis päivä kaikki sen asiakkaat tule nostamaan talletuksiaan samaan aikaan.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Missä säilöt rahasi korkoa tuottamassa, jos ei pankissa?
        Rahaa pitää aina olla muutama kymppitonni käytettävissä, vaikka olisi sijoituksiakin.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Missä säilöt rahasi korkoa tuottamassa, jos ei pankissa?
        Rahaa pitää aina olla muutama kymppitonni käytettävissä, vaikka olisi sijoituksiakin.

Käytän kaikki rahat mitä tulee. En säästä mitään. Inflaatio vie kaikki rahasi jos niitä säilöt pankissa, tai sukanvarressa. Kymmenessä vuodessa rahan arvo on mennyt niin huonoksi että menetät rahaa vaikka saisit kuinka paljon korkoa, koska inflaatio koskee myös korkona saatua rahaa. Konkreettinen tavara on ainoa mikä säilyttää jonkinlaista arvoa, käyttötavara jolla voi tehdä jotain. Koristetavarat (keräilytavarat) ovat ongelmaisia, hinta voi romahtaa hetkessä.

• Anonyymi00018

timanteihin, ei ainakaanpankkwihin.

Diamons Are Forever, kuin jraha ja raakkaus eivät ole

i5s3äni jänni55ää vähän ranteen leikkua IK käsi-kirurgille... on aikakin

• Anonyymi00019

Minä laitan Naisiin 30min/100€

• Anonyymi00022

se menee kaikki siihen vuokran maksuun kun ei ole toista osapuolta helpottamassa menoja

• Anonyymi00026

Monta vuotta joka kk ehkä 500e ainakin arpa ja veto peleihin, sen olis säästänyt, olis kymmeniä tuhansia?? miten voi säästää??

• Anonyymi00031
        UUSI

mites säästät jos ei pysty olemaan pelaamatta....
        500e x12kk = 6000e vuosi. x 5 vuotta = 30 000 e.
        olishan siinä mukava summa jos olisi säästänyt tai käyttänyt johonkin järkevään.
        kymmenessä vuodessa voisit ostaa jonkun pienen mökin tai talon sillä rahalla.

• Anonyymi00032
        UUSI
        Anonyymi00031 kirjoitti:

mites säästät jos ei pysty olemaan pelaamatta....
        500e x12kk = 6000e vuosi. x 5 vuotta = 30 000 e.
        olishan siinä mukava summa jos olisi säästänyt tai käyttänyt johonkin järkevään.
        kymmenessä vuodessa voisit ostaa jonkun pienen mökin tai talon sillä rahalla.

Tuo pelaamisongelma on valitettavan vähätelty ongelma. Mielestäni sen voi rinnastaa ihan alkoholismiin.
        Molemmista olen kärsinyt ja ainoastaan alkoholismin takia sain apua. Psykiatri ymmärsi ja auttoi irti myös peliriippuvuudesta. Kyllä tosiaan helposti tuli talon hinta pelattua. Se oli sitä sekavaa aikaa ja rahaa oli. Siksi varmaan pelasinkin.

>Simiti<

• Anonyymi00027

miten niin Bond-tytöt, nukuttava minua..

• Anonyymi00029

Itselläni on jälkipolvea, joten en ehkä ole oikea mies vastaamaan. Jos olisin lapseton, niin rahastoja olisi vähemmän, jos ollenkaan.
      Sen sijaan pyörisin ympäri maailmaa aiheuttamassa pahennusta. Todennäköisesti olisin jo kadonnut, tai kuollut.

>Simiti<

• UUSI

No kyllä ne lapset silti menevät kaiken edelle. Niille kun antaisi vaikka takin päältään. Nykyään yritän muistaa itseäkin välillä, niin ei harmita käydä töissä. Aion panostaa mm. keikoilla käymiseen. Ihmiset ovat niin ihanan iloisia keikoilla.

• Anonyymi00033
        UUSI

alkoholin ja huumeiden vaikutuksen alaisia.

• UUSI
        Anonyymi00033 kirjoitti:

alkoholin ja huumeiden vaikutuksen alaisia.

No varmasti osa ihmisistä näinkin.

• Anonyymi00035
        UUSI

Hassua kun tuo jälkipolvesta huolehteminen on niin voimakas vietti. Kun tytär ryhtyi suhteeseen niin piti purra hammasta etten iskänä mennyt nostamaan kurkusta ilmaan.

-kenenkäs poikia sitä ollaan?

Nooh. Heillä on nyt ok talo ja kaikki hyvin. Toki remppaa on ollut, mutta yhdessä ovat rempanneet ja saaneet wanhan talon uuteen loistoon.
        Olettaisin, että yhdessä tekeminen on lujittanut parisuhdetta.

>Simiti<

• UUSI
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Hassua kun tuo jälkipolvesta huolehteminen on niin voimakas vietti. Kun tytär ryhtyi suhteeseen niin piti purra hammasta etten iskänä mennyt nostamaan kurkusta ilmaan.

-kenenkäs poikia sitä ollaan?

Nooh. Heillä on nyt ok talo ja kaikki hyvin. Toki remppaa on ollut, mutta yhdessä ovat rempanneet ja saaneet wanhan talon uuteen loistoon.
        Olettaisin, että yhdessä tekeminen on lujittanut parisuhdetta.

>Simiti<

Ihan varmasti on lujittanut. Eipä sitä paljon tarvitse puuhailla, kun yhdessä tekee, niin tulee sellainen yhteenkuuluvuuden tunne.

• Anonyymi00034
      UUSI

Elämisen kustannuksiin, harrastuksiin, loput rahat säästöön pahempien päivien varalle. Osa ihmisistä haluavat pysyä ikuisesti lapsettomina.

• Anonyymi00040
      UUSI

Rahat on eri koreissa...

PS Lapset kasvavat aikuisiksi tuossa tuokiossa, ja tienaavat/hoitavat omat raha-asiansa.

- Sheena

• Anonyymi00044
      UUSI

Mihin sijoitan rahani? No varmaan monenlaiseen.

Viimeisin "sijoitus" minkä tein oli eilen. Ostin exälle yhden 26 cm paistinpannun, yhden 28 cm paistinpannun, kattilan 1.2 litraa, kattilan 1.5 litraa, kattilan 3.2 litraa, paitokasarin 3 litraa, ja yhden suuremman 5 litran kattilan.

Kerroin että heittää vanhat pois. Sijoitan joskus rahaa lapsen äidin iloiseen mieleen, ja siihen ruoanlaiton helppouteen, josta lapsi saa myös nauttia hyvän maukkaan ruoan muodossa.

AV

• Anonyymi00045
      UUSI

Lapseni on tietysti isoin sijoitukseni. Hänen hyvinvointinsa menee tärkeydessä kaiken muun edelle. Jos puhutaan pelkästä rahasta, niin en koe voivani sanoa, että sijoitan, sillä tällä hetkellä säästöjä ja sijoituksia kertyy uinuvan hitaasti, koska elämiseen menee niin paljon. Voisin tietty nipistää kulutuksesta, mutta en elä varmistaakseni itselleni vauraan tulevaisuuden sitten joskus 90-vuotiaana vaan haluan myös elää ja pitää hauskaa nyt.

Asuntoa toki maksaa koko ajan eli omistan koko ajan pienen palan enemmän kodistani. Se on aika kiva ajatus.

Aletheias

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      184
      5052
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      24
      4453
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3137
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      257
      3034
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2922
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2531
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27