Sipilä tuli ja iski puskista:"Potentiaalia siihen, ettei tarvitse leikata ollenkaan"

Anonyymi-ap

"Juha Sipilä näkee, että tekoälyn hyödyntämisessä on jopa kahdeksan miljardin euron säästöpotentiaali."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011943944.html

Keskustan vaalikampanja käynnistymässä? Sanomahan on suunnilleen sama kuin Vasemmistoliitolla. Ei tarvitse leikata. Mitähän nykyisen täystuhohallituksen edustajat tuumivat Sipilän esityksestä? Raivo-Riikka repii mekkonsa, jos köyhiä ei tarvitsisikaan kyykyttää?

21

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Luin saman Ilta-Sanomissa ja todella ihmettelin tämän ukon horinoita. "Teko äly" ratkaisuna, voi helvetti mitä soopaa. Ei ole tainnut miettiä loppuun asti, kyköhän samoin kuin taksi uudistus hänen hallitus aikana.

      • Anonyymi00002

        Missä sote. siellä Juhis ja nepotismi?


      • Anonyymi00012

        Arvostan Sipilän visionäärisyyttä. Hänen ajattelussaan on vain yksi "jos".

        Tässä se "jos":

        JOS sekä julkisella että yksityisellä puolella oltaisiin yhtä visionäärisiä ja samalla määrätietoisia kuin Juha Sipilä itse on, niin tämä kustannushyöty pystyttäisiin kyllä saavuttamaan.


    • Anonyymi00003

      Keskusta vastustaa täysin Sipilän ehdotusta. Maatalossa tekoälyllä ei tee yhtään mitään, se ei lapio lantaa ja lypsä lehmiä. Sipilä taas rahastamassa verovarjoja itselleen, on tainnut veronhuijauskuoret päästä loppumaan.

      • Anonyymi00026

        Tekoälyä Puolangan tollisko tarvitseekin!


        Kysy vaikka näin:

        https://chatgpt.com/

        Kekkosella oli tytär Maarit


        Kyllä, Urho Kekkonen ja hänen puolisonsa Sylvi Kekkonen saivat tyttären nimeltä Maarit Tyrkkö.

        Maarit (o.s. Kekkonen, myöhemmin Tyrkkö) tunnetaan suomalaisena toimittajana ja kirjailijana.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Tekoälyä Puolangan tollisko tarvitseekin!


        Kysy vaikka näin:

        https://chatgpt.com/

        Kekkosella oli tytär Maarit


        Kyllä, Urho Kekkonen ja hänen puolisonsa Sylvi Kekkonen saivat tyttären nimeltä Maarit Tyrkkö.

        Maarit (o.s. Kekkonen, myöhemmin Tyrkkö) tunnetaan suomalaisena toimittajana ja kirjailijana.

        Kysymys:

        Kekkosella oli poika Jussi

        Kyllä, Urho Kekkonen ja Sylvi Kekkonen saivat myös pojan nimeltä Jussi Kekkonen.

        Perheessä oli siis kaksi lasta: Jussi ja Maarit.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Kysymys:

        Kekkosella oli poika Jussi

        Kyllä, Urho Kekkonen ja Sylvi Kekkonen saivat myös pojan nimeltä Jussi Kekkonen.

        Perheessä oli siis kaksi lasta: Jussi ja Maarit.

        Näin tekoälyttömyys vastailee:


        Kysymys: Kekkosen poika Jussi

        Urho Kekkonen:lla oli kolme poikaa avioliitostaan Sylvi Kekkonenn kanssa. Nuorin heistä oli Jussi Kekkonen (oikealta nimeltään Johannes Kekkonen).
        Jussi Kekkonen syntyi 1930-luvulla ja eli pitkän elämän, kuollen 2020-luvulla. Hän ei ollut yhtä näkyvä poliitikko kuin isänsä, vaan työskenteli enemmän liike-elämässä ja erilaisissa johtotehtävissä.

        Veljekset olivat:
        Matti Kekkonen (lakimies, poliitikko)
        Taneli Kekkonen (diplomaatti)
        Jussi Kekkonen (liike-elämä, johtotehtävät)

        Jos tarkoitit jotain tiettyä “Jussi Kekkonen -juttua” (esim. elämäkerta, skandaali tai ura), kerro tarkemmin niin voin avata sitä enemmän.


    • Anonyymi00004

      Onkohan oma lehmä ojassa.

      • Anonyymi00005

        Lestakepulla on oma lehmät ja siat ojassa. Taitaa taas Sipilän paskalakia maaseudulle pukata.


    • Anonyymi00006

      Sipilän kannattaisi kertoa tämä myös Mtklle ja maajusseille... Vähennetään veroja vähentämällä kansallista maataloustukea nostamalla kannattavaa tuotantoa...

      Uutisessa Sipilä loihtii lausman:

      Sipilä visioi, että yksityinen sektori pitäisi saada tekoälymurrokseen mukaan siten, etteivät ne sanoisi ihmisiä irti tai kasvattaisi voittojaan.

      – Vaan että ne innostuisivat kasvattamaan liiketoimintojaan. Silloin meidän verotulot alkavat kasvamaan.

    • Anonyymi00007

      onko lesta-yrpä ollut ihmisten ilmoilla,
      saamatta turpaansa...???

    • Sipilän tuoma sanoma on paitsi hyvä, se on myös toteutettavissa. Tekoäly rynnii joka ovesta ja ikkunasta ja ensimmäisinä sen kyytiin mukaan lähtevät hyötyvät eniten. Globaali yrityskartta tulee muuttumaan sen myötä, missä kaikessa yritykset osaavat hyödyntää tekoälyä. Ehkä toistaiseksi tunnetuin viritys tästä on tullut - kuinkas muuten - ase- ja turvallisuussektorin puolelta. Siellä on häärinyt yritys nimeltä Palantir, jonka osakekurssi heilahti reilussa vuodessa kymmenkertaiseksi. Nyt se on ottanut pakkia, mutta kertoo osaltaan siitä, millaisiin tuloksiin tekoälyä hyödyntämällä päästään.

      Nykyisessä tekoälyvaiheessa edelleen vasta rakennetaan systeemiä. Sen vuoksi sellaiset tekoälyn rakennusyritykset kuten Nvidia. Micron. Broadcom etunenässä ovat olleet homman kuumimmat hotit ja tulevat olemaan sitä edelleen seuraavatkin viisi vuotta. Tekoälyä hyödyntävät ohjelmistojen kehittäjät ovat vasta tulossa ja sen voittajista ja häviäjistä ei vielä ota selvää. Palvelujen tarjoajia ovat megayritykset Microsoft, Alphabet, Amazon, Meta ja OpenAI.

      Julkisella sektorilla joitain toimintoja voitaneen hyvin siirtää tekoälyn tehtäväkenttään. Nämä on hallinnollisia massatehtäviä kuten verotusasiat ja erilaiset lupa-asiat sekä moninainen suunnittelutyö (esim. kaavoitus). Tekoälyn hoidettavaksi voisi jättää erilaisten tarjousten pyytämiset ja kaikkinainen massatyyppinen seulonta ja logistiikka. Sipilän avaus on hyvä.

      • Anonyymi00014

        Kommentoin tuossa yllä Sipilän avausta - hieman kärjistäen - näin:

        "Arvostan Sipilän visionäärisyyttä. Hänen ajattelussaan on vain yksi 'jos'.

        Tässä se 'jos':

        JOS sekä julkisella että yksityisellä puolella oltaisiin yhtä visionäärisiä ja samalla määrätietoisia kuin Juha Sipilä itse on, niin tämä kustannushyöty pystyttäisiin kyllä saavuttamaan."


    • Anonyymi00011

      Sipilän säästöt ovat kyllä kaikkien tiedossa kohderyhmineen.

    • Anonyymi00016

      reikan tie tulloo,
      käteinen myi huoltovarmuuden kruunun jalokiven,
      yksityistämällä halvalla hyvää,
      fantastista,

      luikuri milijonääri lesta-yrpä,
      luuli olevansa pisnesmies,
      pani taseen töihin,
      anto rahat saksalisille,

      ei oltas näin kusessa,
      jos niilläkin rahoilla olis maksettu velkoja,
      kaiken muun tuhon lisäksi,
      pysyis vain pois näkyvistä,
      kun mökin-mummokin,
      tuntee halua lyödä sitä törkyturpaan...

    • Anonyymi00018

      Tekoäly tietää kaiken... myös keskustalaisten salatusta elämästä... kokeilkaapas!

      Aiemmin Kekkosellekin löytyi leegio lapsia. Nyt ei enää kuin 2... no kun opetettiin sitä sinnikkäästi.


      Kysymys: Johannes Virolaisen lapset

      https://chatgpt.com/

      • Anonyymi00023

        Tämmöistä "tekoälyä" kepu tarvitseekin... ja erityisesti tuo Puolangan pölkkypää.

        Kysyppä "tekoälyttömyydeltä" Arvo Korsimosta 😄

        Kekkulin vaalikampanjan kgb-rahat otti lujille kun vaalikampanjavuoteen kerrotaan elontien päättyneen tämän chatgbt:n mukaan...

        Oikeasti kuitenkin vasta 1969 tuli loppu ketkuilulle.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Arvo_Korsimo


        Kysymys: Arvo Korsimo

        https://chatgpt.com/


        Arvo Korsimo (1909–1962) oli suomalainen poliitikko ja merkittävä taustavaikuttaja erityisesti Maalaisliittossa (nyk. Keskusta).

        Keskeiset tiedot

        Syntyi 1909 ja kuoli 1962
        Toimi kansanedustajana
        Oli yksi aikansa vaikutusvaltaisimmista poliittisista “kulissien takaisista” toimijoista Suomessa

        Tunnetaan ns. Korsimon mutkasta


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Tämmöistä "tekoälyä" kepu tarvitseekin... ja erityisesti tuo Puolangan pölkkypää.

        Kysyppä "tekoälyttömyydeltä" Arvo Korsimosta 😄

        Kekkulin vaalikampanjan kgb-rahat otti lujille kun vaalikampanjavuoteen kerrotaan elontien päättyneen tämän chatgbt:n mukaan...

        Oikeasti kuitenkin vasta 1969 tuli loppu ketkuilulle.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Arvo_Korsimo


        Kysymys: Arvo Korsimo

        https://chatgpt.com/


        Arvo Korsimo (1909–1962) oli suomalainen poliitikko ja merkittävä taustavaikuttaja erityisesti Maalaisliittossa (nyk. Keskusta).

        Keskeiset tiedot

        Syntyi 1909 ja kuoli 1962
        Toimi kansanedustajana
        Oli yksi aikansa vaikutusvaltaisimmista poliittisista “kulissien takaisista” toimijoista Suomessa

        Tunnetaan ns. Korsimon mutkasta

        Korsimo ei ikinä ollut kansanedustajana.

        https://www2.eduskunta.fi/FI/search/Sivut/peopleresults.aspx?k=


    • Anonyymi00019

      Ja taas on kaksi mahdollisuutta...

      • Anonyymi00021

        Johannes Virolainen:n perheestä ei ole kovin laajasti julkista tietoa lasten osalta, mutta hänellä tiedetään olleen lapsia.

        Luotettavien lähteiden mukaan:

        * Hänellä ja hänen puolisollaan Kyllikki Virolainen oli useita lapsia (yleensä mainitaan kolme), mutta heidän nimiään ja yksityiskohtiaan ei ole laajasti julkaistu julkisuudessa.


        * Johannes Virolaisella oli **kolme lasta**
        * Lasten nimet ja elämä ovat pääosin **pidetty yksityisinä**


    • Anonyymi00028

      Suomi säästäisi kymmenet mamuperheiden rahat jos Sipilä taas lupaisi ottaa heidät eläteiksi omaan lukaaliinsa

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe