Oppiiko palstakirjoittelussa itsestään jotain?

Anonyymi-ap

Palstakirjoittaminen toimii vähän kuin peili, mutta sellainen joka myös vääristää kuvaa sopivasti, jolloin huomaa asioita joita ei arjessa tule ajatelleeksi.

Ensinnäkin, kirjoittaessa joutuu jäsentämään ajatuksiaan. Kun mielipide pitää pukea sanoiksi, huomaa nopeasti, mitkä kohdat ovat oikeasti selkeitä ja mitkä perustuvat vain tunteeseen tai oletukseen. Se voi paljastaa omia arvoja, ennakkoluuloja tai epävarmuuksia.

Toiseksi, muiden reaktiot (kommentit, vastaväitteet, hiljaisuus) kertovat jotain siitä, miten viestii. Ei niinkään siitä “kuka olet”, vaan siitä, miten sinut tulkitaan. Se voi olla joskus epämukavaa, mutta myös opettavaista: huomaa esimerkiksi, provosoiko tietty tyyli, ymmärretäänkö pointti vai meneekö ohi.

Kolmanneksi, anonymiteetti (jos sitä on) voi paljastaa puolia itsestä, joita ei muuten näytä. Se ei tarkoita, että ne olisivat “todempi minä”, mutta ne ovat silti osa sinua: ajatuksia tai reaktioita, jotka tulevat esiin tietyssä ympäristössä.

Pitää kuitenkin huomioida, että palstat korostavat kärkkäitä mielipiteitä, vastakkainasettelua ja nopeita reaktioita. Siksi se, mitä niissä itsestä oppii, on vain osa kuvaa, ei koko totuus. Joskus oppii enemmän omista ärsytyskynnyksistä kuin syvemmistä arvoista.

Jos haluat saada siitä enemmän irti, kannattaa välillä kysyä itseltään:

Miksi tämä aihe herättää minussa näin vahvan reaktion?
Yritänkö ymmärtää vai voittaa väittelyn?
Kirjoitanko samalla tavalla kasvotusten?

Niin, kykenetkö hyppäämään itsesi ulkopuolelle tarkastelemaan tilannetta ikään kuin kertojana?

-Thinksy

49

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00003

Tästä lähti aika äkkiä kommentti missä oli palstaäijän pedofiiliset kirjoitukset ja pelastakaa lapset rystä mainintaa. Wonder why...

• Anonyymi00005

Et pidä vastauksesta, mutta veikkaan, että tällainen ulkopuolinen uhriutuja siivoaa ja ilmiantaa kun hänellä on paha mieli

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Et pidä vastauksesta, mutta veikkaan, että tällainen ulkopuolinen uhriutuja siivoaa ja ilmiantaa kun hänellä on paha mieli

Little late for that... Jäljellä on palstaäijän siivoaminen jonnekin.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Little late for that... Jäljellä on palstaäijän siivoaminen jonnekin.

Agree tai emt ja silleen, mut et on näitä yliherkkiä jotka kokee tiedon liittyvän itseensä, esim vain koska on mies palstalla

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Agree tai emt ja silleen, mut et on näitä yliherkkiä jotka kokee tiedon liittyvän itseensä, esim vain koska on mies palstalla

Ja sit opportunistit voi vähän skaalalaajentaa ja höhlät on, että eikää

• Anonyymi00012
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Turhaan sinäkään siellä vingut. Opitut maneerisi on sekä meh että buuuuu

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Turhaan sinäkään siellä vingut. Opitut maneerisi on sekä meh että buuuuu

Älähän nyt, tällaista maskuliinista sivu-uhriutumista ihan miesten puolesta voipi olla vähä

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Älähän nyt, tällaista maskuliinista sivu-uhriutumista ihan miesten puolesta voipi olla vähä

Kuten myös härski hurmoksellispopulistinen peliliike henkisesti nätisti sanoen epäkypsien parissa

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Kuten myös härski hurmoksellispopulistinen peliliike henkisesti nätisti sanoen epäkypsien parissa

Ps oikeasti minun faija oli diplomaattine

• Anonyymi00018

No liian monesti ollu

• Anonyymi00004

Bypasserikin voi kaivautua sieltä kolostaan. Itsekin tyttölapsen isänä onhan se ikävää sellainen julkisuus

• Anonyymi00007

Nämä tietyn "ammattikunnan edustajat" muuten kehoittaa laittamaan lapsuudenkuvan erinäisiin profiileihin.. Ottaako vtuttaako yms kuinka paljon että touhut tulee julkisuuteen?

• Anonyymi00008

Kuten myös se prse homeessa keikkuva fläsämikko joka katosi anonyymiyteen kun alkoi polttelemaan. Not so smart are you pedos.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Nämä tietyn "ammattikunnan edustajat" muuten kehoittaa laittamaan lapsuudenkuvan erinäisiin profiileihin.. Ottaako vtuttaako yms kuinka paljon että touhut tulee julkisuuteen?

Osaa pelata peetton kanssa-kö? No sehän on suotavaa näin ollen se

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Osaa pelata peetton kanssa-kö? No sehän on suotavaa näin ollen se

En ymmärtänyt sanaakaan, kuis muuten tämä halusi olla T nainen ja se että sitä et varmasti unohda mainita lähes joka kommentin lopussa sujuu?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00013 kirjoitti:

En ymmärtänyt sanaakaan, kuis muuten tämä halusi olla T nainen ja se että sitä et varmasti unohda mainita lähes joka kommentin lopussa sujuu?

Niin mutta siis mikä ei jää mainitsematta

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Niin mutta siis mikä ei jää mainitsematta

Etköhän sä tiedä....

• Anonyymi00021

En ole tuota noin paperille laittanut mutta toimin just noin.

Miksi tämä aihe herättää minussa näin vahvan reaktion?
      - Harva asia näin tekee, Mutta silloin kun joku ihan selvästi vääristelee jonkun esim. politiikon sanomisen tai suurentaa jossakin pitkässä jutussa olevan yhden lauseen tai sivu- ja tekee siitä ison numeron.
      Yritänkö ymmärtää vai voittaa väittelyn?
      Ainakin huomautan ettei pidä tehdä parista sanasta koko jutun kattavaa negatiivistä lööppiä vaikka jutussa on paljon muutakin ja ihan hyvää. Eli joku täällä kirjoittaa vähän samaan tapaan kuin lööppilehdet. Tiedän etten pysty muuttamaan toisen mielipidettä, siksi en ala vänkäämään.
      Toinen mistä ärsyynnyn on että laitetaan vain linkki, muttei mitään omaa kantaa ja ei avata mitä linkissä sanotaan. Yleensä siitä sanon, mutta jätän siinäkin vänkäämisen sikseen.
      Kirjoitanko samalla tavalla kasvotusten?
      En ihan kokonaan. Jätän kertomatta tai sanon toisin esim. paikkakuntaani koskevat asiat, ettei vain jutusta voi päätellä kenestä henkilöstä on kyse silloin kun kirjoitan esimerkin jonkun ihmisen tekemästä hyvästä ja huonosta ratkaisusta.
      Aika monta kärkästä aloitusta vain sivuutaan, enkä laita mitään. Joskus yritän myös muotoilla vastauksen niin että rahoittaisin tilanteen. Joskus jopa onnistun.

• Anonyymi00022

Kyllä.

Kaikki ympäristöt eivät kestä sitä, että väärinkäytöksiä nostetaan esiin.

Nostan silti.

🦄

• Anonyymi00023

On se hyvä palstaäijä että edes jossain sullakin kasvaa sarvi. Onko henkinen kyrsä otsassa jo kovinkin iso? Ilmeisesti tämä ns "voimaantunut naishahmosi" tulee aina esille kun keittiössä alkaa olemaan liian kuuma, mitä miehisyytes ei kestä.. Kuuluu skitsofreniaan 😉

• Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

On se hyvä palstaäijä että edes jossain sullakin kasvaa sarvi. Onko henkinen kyrsä otsassa jo kovinkin iso? Ilmeisesti tämä ns "voimaantunut naishahmosi" tulee aina esille kun keittiössä alkaa olemaan liian kuuma, mitä miehisyytes ei kestä.. Kuuluu skitsofreniaan 😉

Not too sure about that

• Anonyymi00024

Hyvä kirjoitus, tykkään!

• Anonyymi00025

Olen oppinut itsestäni sen, etten koe palstakirjoittelua merkityksellisenä. Tämä on kärjistymä siitä kuinka merkittäviä irl ihmissuhteet ovat suhteessa palstalla kirjoittelun tyhjyyteen ja turhuuteen.

Lisäksi palstailu on luonut muista ihmisistä lähinnä negatiivisiä ja kielteisiä mielikuvia.

• Pystyn, mutten monestikkaan koe tarvetta muuttaa mitään. Koska a) toinen ei ota kuuleviin korviinsa sittenkään b) seison aina mielipiteitteni takana ja olen ne miettinyt ennen ilmoille päästöä.

Ja c) en jaksa mielistellä, joko ymmärtää tai ei ymmärrä.

• Anonyymi00027

Minusta kunyuu, että vaikka reagoin yleensä aika nopeasti, niin resilienssini on ainakin hieman kasvanut.
        Pieni hih.
        Vilma

• Anonyymi00027 kirjoitti:

Minusta kunyuu, että vaikka reagoin yleensä aika nopeasti, niin resilienssini on ainakin hieman kasvanut.
        Pieni hih.
        Vilma

Kyllä se kasvaa ja se on vaan hyvä. 😅

• Kirjoittaminen itsessään on arvokasta. Saatan kirjoittaa palsta-avaukseen vastauksen ja sitten olla lähettämättä sitä. Joskus ihan siksi, että yritän vähän rajoittaa provosoimista, koska niin monet ovat niin älyttömän herkkiä provosoitumaan. Yksi vaihtoehto olisi tietysti siirtyä kokonaan haamukirjoittajaksi, jota ei siis kukaan voisi lukea. Koska hyvin harvoin palautteesta kuitenkaan mitään itse saan.

Hyvä ohjenuora on, että selvästi ajatellun voi myös selvästi kirjoittaa. Tekoäly on paria kertaluokkaa ihmisiä kiitollisempi viestinnän kohde koska se ymmärtää yleensä kirjoitetun oikein vaikka se olisi tiiviisti ilmaistu. Ihminen yleensä omasta "vapaasta tahdostaan" ymmärtää mieluummin kirjoitetun väärin: lukee asioita joita ei ole kirjoitettu, koska ne ovat jo valmiiksi kirjoitettu hänen päähänsä väärin.

• Anonyymi00029

Pitää paikkansa sillä usein yllätyn siitä mitä kirjoittamastani tai sanomastani on poimittu. Joko ulosannissani on jäsentämisen varaa tai olen kohdaanut heitä joilla on taipumus kiinnittäää huomionsa epäoleelliseen, joka on ollut pelkkä sivulausahdus. Eihän siinä sinänsä olisi suurempaa ongelmaa, mutta kyllä siinä kohtaa korpeaa, jos oletetaan suurimman haaveeni olevan iäkäs eläkeläismies ja on jätetty "sopivasti" kuulematta sana ei.

Tekoäly on toisinaan näppärä työväline, mutten minä näkisi AI:ta keskustelukumppanina tai ihmmiskontaktin korvaajana.

• Anonyymi00029 kirjoitti:

Pitää paikkansa sillä usein yllätyn siitä mitä kirjoittamastani tai sanomastani on poimittu. Joko ulosannissani on jäsentämisen varaa tai olen kohdaanut heitä joilla on taipumus kiinnittäää huomionsa epäoleelliseen, joka on ollut pelkkä sivulausahdus. Eihän siinä sinänsä olisi suurempaa ongelmaa, mutta kyllä siinä kohtaa korpeaa, jos oletetaan suurimman haaveeni olevan iäkäs eläkeläismies ja on jätetty "sopivasti" kuulematta sana ei.

Tekoäly on toisinaan näppärä työväline, mutten minä näkisi AI:ta keskustelukumppanina tai ihmmiskontaktin korvaajana.

En minäkään AI:ta keskustelukumppanina käytä omiin asioihini. Mutta kun työasioita sille suollan, niin melkein hämmästyttää miten paljon kirjoitusvirheitä se sietää ja usien myös sitä että ei osaa itse täsmällistä termiä hakemalleen asialle. Tällöin AI tarkentavalla kysymyksellä pyrkii selvittämään sen mitä ei ymmärrä. Perusvire kuitenkin on, että se haluaa ymmärtää oikein toisin kuin ihmiset, jotka tarkoituksellisesti haluavat ymmärtää väärin jos heille siihen vain tilaisuuden jättää.

Taustalla ehkä on sitä, että koska AI ei ole ihminen kaikkine menneisyyden "traumoineen" ja painolasteineen, niin sen ei tarvitse puolustautua kaikilta kuvitteellisilta hyökkäyksiltä jotka jatkuvasti uhkaavat meitä oikeita ihmisiä.

• Anonyymi00032
        scrg kirjoitti:

En minäkään AI:ta keskustelukumppanina käytä omiin asioihini. Mutta kun työasioita sille suollan, niin melkein hämmästyttää miten paljon kirjoitusvirheitä se sietää ja usien myös sitä että ei osaa itse täsmällistä termiä hakemalleen asialle. Tällöin AI tarkentavalla kysymyksellä pyrkii selvittämään sen mitä ei ymmärrä. Perusvire kuitenkin on, että se haluaa ymmärtää oikein toisin kuin ihmiset, jotka tarkoituksellisesti haluavat ymmärtää väärin jos heille siihen vain tilaisuuden jättää.

Taustalla ehkä on sitä, että koska AI ei ole ihminen kaikkine menneisyyden "traumoineen" ja painolasteineen, niin sen ei tarvitse puolustautua kaikilta kuvitteellisilta hyökkäyksiltä jotka jatkuvasti uhkaavat meitä oikeita ihmisiä.

"Mutta kun työasioita sille suollan, niin melkein hämmästyttää miten paljon kirjoitusvirheitä se sietää ja usien myös sitä että ei osaa itse täsmällistä termiä hakemalleen asialle."

Minulle AI on sanonut, että se ymmärtäisi kyllä vähemmästäkin: kaiken ei tarvitse olla niin loppuun asti mietittyä ja virheetöntä kuin mitä sille kirjoitan. 😂

Sanoin etten voi kirjoittaa muilla tavoin.

🦄

• Mä taas en syyllistäis yksilöä. Vaan mun mielestä suomen kieli on rakennettu väärin. Siis sijamuodoista johtuen asiat on epäselviä. Esimerkkinä vois lukee fingerporia. En ymmärrä keltä se ois pois, jos suomessakin ois prepositiot.

• Anonyymi00039
        JeroP kirjoitti:

Mä taas en syyllistäis yksilöä. Vaan mun mielestä suomen kieli on rakennettu väärin. Siis sijamuodoista johtuen asiat on epäselviä. Esimerkkinä vois lukee fingerporia. En ymmärrä keltä se ois pois, jos suomessakin ois prepositiot.

No nyt oli ideaa! :) Eikun vaan uutta kieltä keksimään.

• Anonyymi00039 kirjoitti:

No nyt oli ideaa! :) Eikun vaan uutta kieltä keksimään.

No sitten vaan työstämään.

Otan esimerkiksi sanan kusi, koska on oleellisesti eri asia olla kusella tai kusessa. Kuseen-kusessa-kusesta ovat samaa perhettä kuten myös kuselle-kusella-kuselta. Jos vertaamme englantiin niin perheen ero siellä kävisi kai luontevimmin sanoilla in ja on. Ruotsissa i ja på. Yhtenä vaatimuksena voisimme esittää että ääntäminen on näille sekaannuksen välttämiseksi hyvin selkeästi erilainen kuten vasemmalle ja oikeaan ovat erilaisia.

Sijamuotojen suomenkieliset nimet ovat sisäolento ja ulko-olento. Ensimmäisestä olisin tyytyväinen lyhennelmään sis ja jälkimmäisesta vaihtaisin esim.löyhästi päällä sanaan viittaavaan prepositioon pä. Ja perheen muut prepositiot saadaan soveltamalla sijamuotojen suomenkielisten _er_onto ja _tu_lento lyhennelmiä, eli

kusessa = sis kusi
        kuseen = tusis kusi
        kusesta = ersis kusi
        kusella = pä kusi
        kuselle = typä kusi
        kuselta = erpä kusi

Saa jatkaa ja parantaa.

• Palsta on minulle kevyttä viihdettä. En ota tätä paikkaa tosissani. Väärinkäsityksiä syntyy tämän tästä, mutta ei niitä tarvitse edes korjata. Ne oikeat ihmissuhteet ja elämän pelisäännöt on tuolla jossain aivan muualla kuin palstalla.

Monella palstalaisella on kuitenkin oma paikkansa lähellä sydäntäni ja toivon heille kaikkea hyvää.

Eikä täällä ole yhtään sellaista ihmistä jolle toivon pahaa. Jotkut kuvittelevat minun olevan jonkin sortin vihollinen, mutta heille suosittelen menemään ulos ja koskettamaan ruohoa.

• Anonyymi00028

Ei oikeastaan mitään sellaista mitä en jo tietäisi itsestäni. Mutta muista palstailijoista kyllä. Hämmästyttävän harvalla on kyky ajatella. Toisaalta sama se on reaalielämässäkin.

• Anonyymi00030

En tiedä en keskity siihen mitä kirjoitan kirjoitan sen mukaan mitä mielen päällä on kyseisestä tekstistä johon vastaan mutta ehkä nämä kirjoitukset täällä ja omat kirjoitukset tänne joillekin jotain itsestään opettavat

• Anonyymi00031

Kyllä. Sen, että p.skaa ei tarvitse sietää.

• Jossain määrin jäsentelyä on tullut omakohtaisesti opittua ja aika paljon siitä mikä on millään tavalla merkityksellistä itselle että itseilmaisun kynnys ylittyy 😁.

Vähempi enempi tai ei ollenkaan. Vain kaiku vastauksena ei myöskään inspiroi...toisin kuin ehkä näitä muutamia kommentoijia taas tässäkin ketjussa

• Anonyymi00033

Niin tulee mietittyä enemmän myös kirjoituksen hyvää luettavuutta.

Vähempi on enemmän.

Turhia sanoja on paljon. Täytesanoja. Laskeudun hetkeksi siihen ajatukseen.

Tunnelma voisi olla kuin kesäinen päivä järvellä. Vene lipuu hiljalleen pitkin tyyntä järven pintaa. Päivä kääntyy iltaa kohden. Onki odottaa kaloja. Mieli rauhoittuu. Tilaa ei tarvitse täyttää millään ylimääräisellä puheella.

Hetkessä voi olla tietoisesti läsnä. Siinä on helppo hengittää, kun ei tarvitse kuin olla oma itsensä.

Tällaisia ajatuksia heräsi sinun kirjoituksesta.

-Thinksy

• Anonyymi00033 kirjoitti:

Niin tulee mietittyä enemmän myös kirjoituksen hyvää luettavuutta.

Vähempi on enemmän.

Turhia sanoja on paljon. Täytesanoja. Laskeudun hetkeksi siihen ajatukseen.

Tunnelma voisi olla kuin kesäinen päivä järvellä. Vene lipuu hiljalleen pitkin tyyntä järven pintaa. Päivä kääntyy iltaa kohden. Onki odottaa kaloja. Mieli rauhoittuu. Tilaa ei tarvitse täyttää millään ylimääräisellä puheella.

Hetkessä voi olla tietoisesti läsnä. Siinä on helppo hengittää, kun ei tarvitse kuin olla oma itsensä.

Tällaisia ajatuksia heräsi sinun kirjoituksesta.

-Thinksy

Jos nyt kuitenkin loikoiltaisiin vain siinä riippukeinussa kuivan maan yllä seuraillen yllä liehuvaa lehvästöä kuunnellen puiden huminaa, toki järven rannassa. Laskeva aurinko ilman muuta.
        En ole oikein vesi-ihmisiä 😄

• Anonyymi00034

Lähinnä huomaa toisten kirjoittajien kipupisteitä?

AV

• No mikä ois mun kipupiste?

• Anonyymi00038
        JeroP kirjoitti:

No mikä ois mun kipupiste?

Kukkien ostaminen ainakin.

• Anonyymi00038 kirjoitti:

Kukkien ostaminen ainakin.

Juu, ruusujen. Piikki pisti.

• Anonyymi00035

On mielenkiintoista hypätä itsensä ulkopuolelle ja miettiä miksi joku asia jotain tunteita herättää.

En käy helposti väittelemää täällä, enkä kasvotusten, mutta jos väittäjän ajatukset vaikuttavat jonkun tuntemani henkilön puheelta, saatan käyttää aikaani väittelyyn enemmän, ettei mene tilaisuus hukkaan.

Ihmiset eivät muuta mielipiteitään mitenkään helposti, vaikka rautalangasta vääntäisi. Kerran Dissen kanssa kävi niin. En voinut olla kuitenkaan vihainen tai ärtynyt, koska hänelle ei voi olla vihainen :) jollekin muulle voin silti olla. Riippuu tyypistä tai vailutelmasta jonka hänestä saa.

• Mutta onhan Disse jättänyt meidät tänne oman onnemme nojaan!

• Anonyymi00036

.. niin ja että oppiiko?

En ole oppinut, mutta toivon oppivani julmia, julkeita ja ärsyttäviä kirjoituksia. Sellaista on jopa tapahtunut, mutta vain sellaisilla kerroilla, kun en ole sellaista tarkoittanut! D=

• Anonyymi00037
        JeroP kirjoitti:

Mutta onhan Disse jättänyt meidät tänne oman onnemme nojaan!

Mutta sitä me emme ole toivoneet. En ainakaan minä. Mutta Disse oli menettänyt makuaistinsa palstaan :) ei ehkä kuitenkaan minun takia. Muistaakseni väittelimme hänen mummonsa hoidosta.. no siis yleensä terveydenhoidosta :)

• Mikäli näiden kaikkien vuosien jälkeen en olisi oppinut palstakirjoittelusta yhtään mitään, vika täytyy olla itsessä.
      - Olen oppinut sen, ettei kaikkiin ketjuihin tarvitse osallistua.
      - Olen oppinut sen, että mielipide on hyvä perustella, tai jättää sanomatta.
      - Olen oppinut olla välittämättä trolleista.
      - Olen oppinut harkintaa, ennen kuin laitan sanoja tekstin muotoon. Ajattelen mitä sanon, etten sano mitä ajattelen.

Palstaopiskeluni on vielä pahasti kesken. Tämä etenee hitaasti. 😁

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      242
      5440
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      35
      3221
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      133
      2447
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      210
      2003
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      64
      1542
    6. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      937
    7. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      56
      826
    8. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      8
      781
    9. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      123
      776
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      9
      716
    Aihe