Yxäriä SAA tuijottaa

Anonyymi-ap

En ole käynyt alla olevassa jutussa mainitulla klubilla. Ja muutenkin olen nyt jo vähän liian vanha klubiskeneen.

Mutta silloin kun kävin klubeilla, pidin kyllä siitä, jos joku tuijotti minua! 😄

Tanssin, tuijotin takaisin ja hymyilin.

En voi ymmärtää, miksi joku muu ei pidä tuijotetuksi tulemisesta. 😵

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011942561.html

Ainoa mitä en yökerhossa sietänyt oli se, jos joku juttelun lomassa halusi silittää tukkaani! Selostin HYVIN kiihtyneenä, että sen lainekampauksen luomiseen oli käytetty paljon aikaa ja hiustuotteita, eikä siihen sovi koskea!

Salillakin pidän siitä, jos joku tuijottaa. 🤩 Tai kaupassa. 🤩

En pidä siitä, jos saan tuijotuksia kun yskin, niistän tai yritän huomaamattomasti pieraista julkisella paikalla.

Mutta muulloin saa kyllä tuijottaa! Ja peppuakin saa tuijottaa, kunhan ei koske!

Juomia saa aina ostaa ja kohtelias jutteluseura on aina tervetullutta.

Koskettamiseen, suutelemiseen ja puhelinnumeroon tarvittiin menneisyydessä yleensä selvästi havaittavia merkkejä aivotoiminnasta.

Mutta hymyillä, jutella ja takaisintuijottaa voi niillekin, joilla näitä merkkejä ei ole. ☺️ Kunhan ovat kilttejä.

🦄

57

400

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ihmeelliseksi on mennyt meno. Se on vttu yökerho...

• Anonyymi00002

Niin! Sitä paitsi eivätkö muut NAISET muka tuijottaneet MIEHIÄ?!

Minä ainakin tuijotin välillä ihan hulluna, ja haaveilin omasta poikaystävästä. 🤩😄

🦄

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Niin! Sitä paitsi eivätkö muut NAISET muka tuijottaneet MIEHIÄ?!

Minä ainakin tuijotin välillä ihan hulluna, ja haaveilin omasta poikaystävästä. 🤩😄

🦄

Niinpä. On se kummaa kun ihmisyys halutaan kieltää...

• Anonyymi00022

Vanhaksi kun tulee on edessä taas päiväkerho.

• Anonyymi00004

Tästä meillä olikin joskus juttua, kun sinä rakastat huomiota ja minä en niinkään. Me näemme tämän aivan eri näkökulmista. En ymmärrä, miten joku viihtyy tuijotettavana, kun minä koen sen pikemminkin kiusallisena. En sano, etteikö positiivinen huomio olisi koskaan tuntunut hyvältä, mutta pidän enemmän sellaisesta hienovaraisesta huomiosta. Pidän esim. sellaisesta, jos joku tulee juttelemaan ja syntyy positiivinen vuorovaikutustilanne.

Mutta hienoa, jos osaat nauttia huomiosta eikä se sinua haittaa 😊

Aletheias

• Anonyymi00006

Jos ei pidä katseista ihmisten ilmoilla niin voi jäädä suosiolla kotia möksöttään.

• Anonyymi00007

Mainiota. Kommenttisi oli esimerkki kunnioittavasti lausutusta eriävästä mielipiteestä! 😍👍

Kärsin niin kauan siitä, etten yli kymmeneen vuoteen löytänyt pitkäaikaista poikaystävää, että nyt huomiontarpeeni on pysyvässä inflaatiossa.

"Pidän esim. sellaisesta, jos joku tulee juttelemaan ja syntyy positiivinen vuorovaikutustilanne."

Minäkin pidän tällaisesta. 😄

Ja voin tunnustaa, että jos joku tuijottelija ennen tuli minulle juttelemaan mutta käyttäytyi tökerösti tai oli liian humalassa, en todellakaan tuijottanut häntä enää takaisin sen jälkeen! 😄

🦄

• Anonyymi00010
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Jos ei pidä katseista ihmisten ilmoilla niin voi jäädä suosiolla kotia möksöttään.

Kyllä, kotiin jääminen on yksi vaihtoehto, mutta minä olen elämässäni päättänyt mennä ja pitää hauskaa (eritoten nuorempana). Nyt ei enää jaksa samaan tapaan.

En minä ole antanut sen haitata hauskanpitoa, vaikken olekaan hyvä ottamaan huomiota vastaan.

Aletheias

• Anonyymi00012
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Mainiota. Kommenttisi oli esimerkki kunnioittavasti lausutusta eriävästä mielipiteestä! 😍👍

Kärsin niin kauan siitä, etten yli kymmeneen vuoteen löytänyt pitkäaikaista poikaystävää, että nyt huomiontarpeeni on pysyvässä inflaatiossa.

"Pidän esim. sellaisesta, jos joku tulee juttelemaan ja syntyy positiivinen vuorovaikutustilanne."

Minäkin pidän tällaisesta. 😄

Ja voin tunnustaa, että jos joku tuijottelija ennen tuli minulle juttelemaan mutta käyttäytyi tökerösti tai oli liian humalassa, en todellakaan tuijottanut häntä enää takaisin sen jälkeen! 😄

🦄

Minusta on kiehtovaa lukea erilaisista näkökulmista ja kokemuksista. Sehän tekee keskustelusta mielenkiintoista. Ei meidän tarvitse olla samanlaisia tai olla samaa mieltä voidaksemme keskustella asiallisesti 😊

Tuosta olen ihan samoilla linjoilla; jos joku osoittautuu törpöksi, tuijottipa hän tai ei, niin sitten ei kyllä enää anneta huomiota siihen suuntaan 😄

Aletheias

• Anonyymi00026
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Tää gubbeteiaksen hönön pölö nyt on mitä on mutta mitvit? Tee

• Anonyymi00005

Olen henkilö jota on aina tuijotettu julkisesti.
      Itse olen siihen myös syyllinen, ainakin aikaisemmassa elämässä.

Olen henkilö joka myös antaa vastapuolen ymmärtää jos olen kiinnostunut.
      Ei siitäkään mitään pahaa ole koskaan koittanut, päinvastoin.

Pääasia on se, että tiedostamisen jälkeen molemmilla osapuolilla on mahdollisuus sanoa ei. Normaalia ihmisten välistä käyttäytymistä.

AV

• Anonyymi00008

"Olen henkilö joka myös antaa vastapuolen ymmärtää jos olen kiinnostunut."

Minulle takaisin tuijottaminen ja hymyily ei ollut kiinnostuksen osoitusta. Se oli ilon ilmaisua siitä, että joku tuijotti! 🤭

Jos olin kiinnostunut, menin itse juttelemaan. En ole mikään munaton vihjailijatyyppi!

🦄

• Anonyymi00021
        Anonyymi00008 kirjoitti:

"Olen henkilö joka myös antaa vastapuolen ymmärtää jos olen kiinnostunut."

Minulle takaisin tuijottaminen ja hymyily ei ollut kiinnostuksen osoitusta. Se oli ilon ilmaisua siitä, että joku tuijotti! 🤭

Jos olin kiinnostunut, menin itse juttelemaan. En ole mikään munaton vihjailijatyyppi!

🦄

En juurikaan hymyile. Teen kiinnostukseni selväksi toisin keinoin.
        Siihen ei tosin vielä munia edes tarvita.

AV

• Anonyymi00027

I f king hate em the watchers

• Tässä on myös täydellisesti jätetty huomioimatta negatiivisten tunteiden vallassa naisia tuijottavat naiset.
      Ja miks on noin.
      Minä vain kysyn (sanoi pätkä)
      :)

• Anonyymi00009

Jaa-a. Voin vastata vain omalta osaltani:

Yöelämässä otin muilta naisilta inspiraatiota meikki- ja hiustyylien sekä vaatetuksen suhteen.

Muuten en niin huomioinut muita naisia.

Paitsi jos nyt piti oikein kilpailla jostain miehestä, niin sitten piti katsoa ettei samaan aikaan toisen kanssa änge miehen polvelle. 😂

🦄

• Anonyymi00009 kirjoitti:

Yöelämässä otin muilta naisilta inspiraatiota meikki- ja hiustyylien sekä vaatetuksen suhteen.

Paitsi jos nyt piti oikein kilpailla jostain miehestä, niin sitten piti katsoa ettei samaan aikaan toisen kanssa änge miehen polvelle. 😂

🦄

Olet saattanut olla naistuijotuksen kohteena:
        "miten tuo kehtaa tanssia noin julkeasti ja viläpä pukeutuneena noin siveettömästi, ja selvästi kerjää vain huomiota kaikilta miehiltä".
        Ehdottomasti pitää kattavasti kieltää kaikenlainen tuijottelu.

• Anonyymi00016
        buddy-love kirjoitti:

Olet saattanut olla naistuijotuksen kohteena:
        "miten tuo kehtaa tanssia noin julkeasti ja viläpä pukeutuneena noin siveettömästi, ja selvästi kerjää vain huomiota kaikilta miehiltä".
        Ehdottomasti pitää kattavasti kieltää kaikenlainen tuijottelu.

En koskaan pukeutunut siveettömästi.

Yhdessä topissa oli vähän iso kaula-aukko, mutta en muuten!

🦄

• Anonyymi00016 kirjoitti:

🦄

Hyvinkin tavanomainen pukeutuminen muuttuu välittömästi siveettömäksi, jos tulkitsija niin haluaa.

• Anonyymi00020
        buddy-love kirjoitti:

Hyvinkin tavanomainen pukeutuminen muuttuu välittömästi siveettömäksi, jos tulkitsija niin haluaa.

Mikset nuku jo tähän aikaan 🤗 🍫🍪🍩🎂🥪

• Anonyymi00020 kirjoitti:

Koska nukun kehnosti ja heräsin kesken unien.
        Yritän kohta jatkaa, sillä uutiset on taas luettu.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00009 kirjoitti:

🦄

” Yöelämässä otin muilta naisilta inspiraatiota meikki- ja hiustyylien sekä vaatetuksen suhteen.” Voi hyvvää päivää tunnistekaapparigubbe. Kesken illan menemme aina pistämään koko systeemin uusiksi joo

• Anonyymi00029
        Anonyymi00016 kirjoitti:

🦄

Mää käytän kesällä välillä stringsortseja

• Anonyymi00030
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Koska just vasta heräsin gubbe

• Anonyymi00031
        Anonyymi00028 kirjoitti:

” Yöelämässä otin muilta naisilta inspiraatiota meikki- ja hiustyylien sekä vaatetuksen suhteen.” Voi hyvvää päivää tunnistekaapparigubbe. Kesken illan menemme aina pistämään koko systeemin uusiksi joo

Ikinä eivät tiedä mitä ovesta seuraavaksi tulee

• Harvoin tuijottelen ketään, mutta tässä eilen kaupassa oli nainen joka oli muotoiltu kuin Jennifer Lopez parhaina päivinään.

• Anonyymi00011

Aaah, nyt on pakko tehdä poikkeus ja vastata. Minuakin joku sanoi nuorempana J-Lon näköiseksi! 🤩 (En kyllä ollut, mutta jos joku niin ajattelee tai sanoo niin kyllähän minä sen muistan tänäkin päivänä!) Enkä ollut koskaan niin tiivis kuin J-Lo: hän treenaa tunnin joka päivä! 🥵

🦄

• Anonyymi00011 kirjoitti:

Aaah, nyt on pakko tehdä poikkeus ja vastata. Minuakin joku sanoi nuorempana J-Lon näköiseksi! 🤩 (En kyllä ollut, mutta jos joku niin ajattelee tai sanoo niin kyllähän minä sen muistan tänäkin päivänä!) Enkä ollut koskaan niin tiivis kuin J-Lo: hän treenaa tunnin joka päivä! 🥵

🦄

Viittaan aikaisempaan keskusteluumme. Olen luullut tehneeni aikaisemmin selväksi että minä tykkään sinusta kirjoittajana ja olet hyvä tyyppi. Luulin kommenttini olevan selkeän leikillisen yltiötyperä, enkä ajatellut että sitä voisi vakavasti ottaa. Tietenkin netissä on vaikea välittää silmän pilkettä. Tarkoituksenani ei missään nimessä ollut kiusata tai loukata sinua.

• Anonyymi00017
        Palstakamu kirjoitti:

Viittaan aikaisempaan keskusteluumme. Olen luullut tehneeni aikaisemmin selväksi että minä tykkään sinusta kirjoittajana ja olet hyvä tyyppi. Luulin kommenttini olevan selkeän leikillisen yltiötyperä, enkä ajatellut että sitä voisi vakavasti ottaa. Tietenkin netissä on vaikea välittää silmän pilkettä. Tarkoituksenani ei missään nimessä ollut kiusata tai loukata sinua.

Hyvä. Koska tuo vieressäni tuhiseva RakkausPakkaus® on minun silmäteräni, eikä kukaan saa sanoa hänestä mitään rumaa! ☝️

🦄

• Anonyymi00047
        Anonyymi00011 kirjoitti:

🦄

JOOPa joo taas niin..... JLO:n näköisen sinusta saisi vain jos sinut jauhaisi jauhelihaksi ja prässäisi muottiin mikä on tehty Jlon muotoiseksi, ei mitenkään muuten.

• Anonyymi00013

Enpä ihmettele, että tulet vielä suhteessa paistattelrmaan tänne. Mutta elä huoli. Kyllä sulla sisaris löytyy. Tositypy, Sheena, Elisa kettu aikoinaan ja niin edelleen.

Naisilla on suuri edustus täällä olla varattuina. Ja tykkäävät jutella mm. Av;n ja vastaavien kanssa eritoten. Pientä flirttiä ja hihihiitä..

Mistä se kertoo? En tiedä? Eikä kiinnosta, mtta oon huomsnnut kyllä...

• Anonyymi00014

Ehkä sinä olet ainoa joka todella myöntää sen...

• Anonyymi00018

En juttele AV:n kanssa kuin hyvin, hyvin poikkeuksellisesti. (En pidä hänestä.)

Niin mikä olikaan sinun väitteesi? Ettei ihmisille saisi jutella kun on varattu? 😄

🦄

• Anonyymi00023
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Niin mikä olikaan sinun väitteesi? Ettei ihmisille saisi jutella kun on varattu? 😄

🦄

Hyvä, tämä todistaa sanonnan "poikkeus vahvistaa säännön".

AV

• Anonyymi00032

Voi eikää, tällaisen baabelin portto kollaasin olet näistä kiintoisista hahmoistasi väsännyt täällä netissä vaan lirttaillaan ja muuta haureutta. Dude you not well man

• Anonyymi00040
        Anonyymi00018 kirjoitti:

🦄

Ei niinkään väite, vaan puhdas huomio sivusta.

On vain jännä ilmiö, että täällä on niin paljon varattuja naisia kirjoittelemassa. Joko se "varaus" on suoja, tai sitten he tarvitsevat vaan huomiota, vaikkapa egonsa tueksi?

Ihan vaan vertailuksi, niin onko muita varattuja miehiä kuin kvm? Ja hänkin on jo nimimerkin perusteella hakenut ulkoapäin jotain, mitä ei saa suhteesta.

En syytä ketään mistään, enkä moralisoi, vaan heitän tälläisen sivuhuomion. Eikä sitä tarvitse edes selittää mistä se voisi kenenkin kohdalla johtua?

• Anonyymi00015

Tuijotusta on monenlaista. Itse kuulun niihin, jolle 99%:sti on täysin yhdentekevää tuijottaako joku vai ei. Koen sen lähinnä koomiseksi, jos joku reagoin "kuolaten". Onhan sekin kai ihan positiivista, että minua huvitetaan? Tietysti negatiivisena puolena sitten se, että en olisi ikinä voinut kiinnostua sellaisesta, joka on minusta käytökseltään naurettava.

• Anonyymi00019

Siis ihan jokainen mies saisi tuijottaa sua jutussa kerrotulla tavalla? Ja olisitvain tyytyväinen?

• Anonyymi00024

En tiedä millä tavalla jutussa kerrotut miehet tuijottivat.

Mutta saa minua tuijottaa, kunhan se on ihailua eikä halveksuntaa!

Joskus kun joku parikymppinen poika on tuijottanut, minua on jälkeen päin naurattanut. Että nyt pitäisi kyllä pojan ihailla vähän nuorempia naisia, jos meinaa sellaisen löytää. 🤭👵 Mutta ikinä ei sekään ole haitannut, että ovat tuijottaneet!

🦄

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Joskus kun joku parikymppinen poika on tuijottanut, minua on jälkeen päin naurattanut. Että nyt pitäisi kyllä pojan ihailla vähän nuorempia naisia, jos meinaa sellaisen löytää. 🤭👵 Mutta ikinä ei sekään ole haitannut, että ovat tuijottaneet!

🦄

Ehkäpä luet jutun ja kommentoit sitten tätä asiaa.

• Anonyymi00033

Onkohan sulla raskaasti hengittävän setämiehen fantasmoille friikisro keuhkoava jäppine kaikki iha kunnossa? T naiselta

• Anonyymi00034
        Anonyymi00024 kirjoitti:

🦄

No vähän saavat nolostumaan esim alle ikäiset ja pitää suhtautua lämmöllä ja äidillisesti

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

No vähän saavat nolostumaan esim alle ikäiset ja pitää suhtautua lämmöllä ja äidillisesti

Eikä missään nimessä osoittaa huomaavansa

• Anonyymi00036
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ehkäpä luet jutun ja kommentoit sitten tätä asiaa.

Siinä lukee, että se on jatkuvaa ja keskittynyttä.

Se ei kerro, onko se laadultaan hyvän- vai pahantahtoista.

🦄

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Siinä lukee, että se on jatkuvaa ja keskittynyttä.

Se ei kerro, onko se laadultaan hyvän- vai pahantahtoista.

🦄

Mitä sä teet, jos joku pahantahtoisesti kuitenkin tuijottaa?

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Mitä sä teet, jos joku pahantahtoisesti kuitenkin tuijottaa?

Tuijotan takaisin pahantahtoisesti, tietenkin.

Siristän silmiä ja yritän näyttää vihaiselta.

🦄

• Anonyymi00048
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Tuijotan takaisin pahantahtoisesti, tietenkin.

Siristän silmiä ja yritän näyttää vihaiselta.

🦄

Siristät silmiä ja mutristat huulia, ja pullistat poskia niin että näytät kultakalalta. Toimii takuulla.

• Anonyymi00039

Koska ihmiset keskimäärin ovat ihan hlvetin tyhmiä (miituu), niin tuollaisiasa julistuksissa on sellainen vaara että porukka luulee että tuo olisi ihan yleinenkin toivomus.

Omat perversionsa voi olla parempi pitää omana tietonaan.

Jos nyt joku tekisi aloituksia vaikka nimimerkillä Lokki1 ja haaveilisi puskaraiskauksista ja domista... Ilmoittaa tämän olevan omalla kohdallaan ok, jopa erittäin haluttavaa. Niin eikö vaan lauma tolloja ajattele tuon olevan yleinenkin naisten toive. Turvallista matkaa.

xLiner

• Anonyymi00041

Ihahaa 👍

• Saa minuakin, ei haittaa. Saatan kysyä kyllä kohdalla, että mitäs näit kun katselit niin pitkään. Mä yleensä hymyilen minua katsoville, sitten he joko hymyilee takas tai kääntää päänsä poispäin. Eikä enää möllötä.

• Anonyymi00042

Eikö naisilla voisi olla omat yökerhot joihin pääsy miehiltä olisi kielletty. Näinhän on tehty esim. kuntosaleilla jotta päästiin eroon tuijottavista ja iskuyrityksiä tekevistä miehistä.

• Anonyymi00043

Siinä mielessä huono, että monella on ystäväporukassaan myös miehiä. Ikävää, jos ei osa sitten pääsisi samaan paikkaan.

• Anonyymi00044

Ei ole mitään syytä kieltää asiallisten miesten pääsyä, typerien toljottelijoiden takia. Toljottelijat ulos ja porttikielto perään, asialliset saavat jatkaa illanviettoaan.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Siinä mielessä huono, että monella on ystäväporukassaan myös miehiä. Ikävää, jos ei osa sitten pääsisi samaan paikkaan.

Jos sitten hyväksytään naisseurassa tulevat miehet. Yksinäiset miehet ja äijäporukat voi ohjata homobaariin.

• Yksäri: "En voi ymmärtää, miksi joku muu ei pidä tuijotetuksi tulemisesta. 😵"

Yksäri pitää siitä - suorastaan vaatii - että häntä tuijotetaan, koska haluaa olla kaiken keskipisteenä.

Kansanperinteessä joka kylässä oli Pölhö-Kustaa, joka luotti olevansa todella arvostettu, koska oli kaiken keskipiste. Hoveissa samaa perinnettä noudatti hovinarri. Nykyisenä nettiaikana perinne on edelleen voimissaan. -exKynis.mi

• Anonyymi00045

Mikä ihme on "yxäri"?

• Poikkeuksellisen huomion- ja ihailunhaluinen sisko, joka käyttää tunnuksenaan yksisarvisen emojia, siis hevosta muistuttavaa tarueläintä, jolla on otsassaan yksi sarvi.

Jos Yksäri ei saa muutoin haluamaansa huomiota, tekee aloituksen, jonka aheena on hän itse. Yksäri on todellinen henkilö, useiden mielestä töykeä ja huonokäytöksinen, mutta omasta mielestään kohtelias ja hyvin käyttäytyvä. -exKynis.mi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      111
      2722
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1724
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      17
      1720
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      267
      1608
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      11
      1564
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      27
      1268
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      27
      1139
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1062
    9. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      83
      1031
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    Aihe