Saako naiset tuijottaa miestä

Anonyymi-ap

Tasa-arvon maassa tulee kai olla molemmille sukupuolille samat säännöt?

Ymmärrän miehenä sen jos jään kesäisellä torilla istuessa hetkeksi jotain naista tuijottamaan.
Se vain johtuisi siitä mieshormonien toiminnasta, ja siitä että kohtaisi ulkoisesti vetoavan naisen.
Miehen hormonitoimintoja ei hidasta tai pienennä se, jos nainen olisi pukeutunut vartaloaan korostavaan asuun. Vartalon jossa hän itsekin olisi pukeutuessaan tiennyt mitä kohtia kehossa ulkoisesti tulisi korostaa ja tuoda esille.

Pidän hetken tuijotusta jopa luontaisena reaktiona.
Vaistomaisena, vaikka en mitään seksiseuraa tai kumppania olisi edes hakemassa.

Saako naiset tuijottaa miehiä kesäisillä toreilla? Onko olemassa joitain reunaehtoja, mikä tekisi tuijottamisesta hyväksyttyä?

Saako naiset tujottaa naisia? Wau, miten seksikäs nainen?!
Olisimpa itsekin tuollainen...kesää kohti mennään.

AV

55

501

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mielestäni kaikki saavat tuojottaa toisiaan sukupuolesta riippumatta. Jos siitä tulee epämukava olo niin sitten on ehkä itse funtsittava omia tunteitaan. Katselu on kuitenkin ihan eri asia kuin vaikkapa väkisin koskeminen. Miehet tuijottavat minua paljon joten olen tottunut siihen.

• Anonyymi00031

On katselemista ja sitten tuijottamista. Tuijottamisen yksi muoto on rintojen tuijotus, jota ole itse joutunut kokemaan. Kyllä sen heti huomaa mihin katse kohdistuu.

En ole koskaan kuullut kenenkään miehen valittavan vastaavasta tuijottamisesta. Sen sijaan olen kuullut naisista jotka kännissä kähmivät miehiä kapakassa. Tämä on tietysti täysin tuomittavaa.

• Kyllähän tasa-arvo toimii tosiaan molempiin suuntiin. Olet mielestäni oikeassa tuosta vaistomaisesta vilkaisusta.

Pidän tuijottamista kuitenkin tietoisena "vahtaamisena" ja joku totesi sellaisen olevan creepyä, siitä olen samaa mieltä.

• Anonyymi00007

Haa, "arvioitko" itse miehiä vaistomaisesti?

AV

• Anonyymi00007 kirjoitti:

Haa, "arvioitko" itse miehiä vaistomaisesti?

AV

No kyllä. Huomaan omasta mielestä kauniit tai erikoiset ihmiset. Naiset ja miehet, vaikka olenkin miehiin päin kallellaan.

• Anonyymi00011
        Mu5tasydän kirjoitti:

No kyllä. Huomaan omasta mielestä kauniit tai erikoiset ihmiset. Naiset ja miehet, vaikka olenkin miehiin päin kallellaan.

Pidän tuota ihmiselle luontaisena asiana.

AV

• Anonyymi00002

En ole kyllä koskaan kysynyt lupaa, ainakaan yöelämässä. 🤔

🦄

• Anonyymi00003

Kyllä saa ja jotkut tulee jopa ihan näytille

• Anonyymi00005

Kamman ottavat perstaskusta ja sukivat ittensä kuntoon

• Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Kamman ottavat perstaskusta ja sukivat ittensä kuntoon

Ja pulit kiillottaa vahalla

• Anonyymi00004

Minä häpeän tuijottelujani. En harrasta sitä enää.

• Anonyymi00010

I might have been taken it as a challenge

• Anonyymi00006

Muutamia vuosia sitten ajoin kuumana kesäpäivänä autoa ja vieressä istui avokki.
      Jarrutin suojatien eteen, suojatietä pitkin meni nainen lyhyessä kesämekossaan.
      Avokki siihen "katso miten seksikäs nainen". En tiennyt mitä tuohon kuuluisi vastata...

AV

• Anonyymi00008

Tuijottaminen on epäkohteliasta sukupuolesta riippumatta.

Joskus annettiin ohjeet kuin auringon katseluun. Kun katsoo vähän sivuun, se näkee kyllä vieläkin.

xLiner

• Anonyymi00012

*"sen"

xLiner

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

*"sen"

xLiner

(🤭)

xLiner

• Anonyymi00014
        Anonyymi00012 kirjoitti:

*"sen"

xLiner

Juu, kyllä itseänikin häiritsee jos joku alkaa tuijottamaan.
        Pitäisi vähintään käydä peilin edessä ja katsoa mikä on vialla.
        Housut ratkenneet persauksista auki vai jotain muuta vakavampaa.

Tuijottamista julkisilla paikoilla ei voi kieltää, ja mikä olisi epäkohteliaampaa kuin kuvata ilman lupaa. Sitäkään ei laki kiellä.

AV

• Anonyymi00025
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Juu, kyllä itseänikin häiritsee jos joku alkaa tuijottamaan.
        Pitäisi vähintään käydä peilin edessä ja katsoa mikä on vialla.
        Housut ratkenneet persauksista auki vai jotain muuta vakavampaa.

Tuijottamista julkisilla paikoilla ei voi kieltää, ja mikä olisi epäkohteliaampaa kuin kuvata ilman lupaa. Sitäkään ei laki kiellä.

AV

Nykyään ei voi tietää kuvaako se tuijottaja.

• Anonyymi00016

Outo kysums. Uskomatonta, että tuollaista edes kysyy. Ilmeisesti Suomessa vanhemmatkaan ihmiset eivät ole saaneen kunnollista kotikasvatusta, jos tarvitsee kysyä. että saako ihmisiä tuijottaa. Ihan perusasioita, että on epäkohteliasta tuijottaa.

• Anonyymi00045

Ihan samaa tulin sanomaan.

• Tuijottaminen voi olla jo liikaa, mutta jos ei saa katsoa pitkäänkin, on vaatimus jo epäbiologinen sekä sosiaalisista että parinvalinnen syistä. -exKynis.mi

• Anonyymi00017

Tuijottaminen on kieltämättä hyvin häiritsevää. Totesin sen taas toissapäivänä, käydessäni äitini kanssa kaupassa. Oli pakko kysyä mutsiltakin, että onko mulla jotain outoa naamassani, kun niin moni tuijottaa ohi kulkiessaan.

• Anonyymi00018

Oliko?

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Oliko?

Ei ollut, ei peilinkään mielestä. Äitinikin mielestä näytin ihan tavallalta omalta itseltäni.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Ei ollut, ei peilinkään mielestä. Äitinikin mielestä näytin ihan tavallalta omalta itseltäni.

Mietin sitäkin, että kulkeeko takanani kaikkialle joku erityisen kaunis tai komea. Jos kulki, niin hän oli minulle näkymätön.

• Anonyymi00020

Mielestäni samat säännöt pätevät kaikkiin suuntiin sukupuolista huolimatta. Voihan sitä ihmisiä julkisella paikalla katsella, ja ymmärrettävästi joskus katse saattaa viipyä jossain itseä kiinnostavassa henkilössä vähän pidempään, mutta sellainen tunkeileva tuijottaminen ei ole yleisesti mielestäni hyvien tapojen mukaista.

Joskus oma katse saa vastakaikua ja syntyy molemminpuolinen kiinnostus ja sehän on ihan ok. Rohkeammat uskaltavat tämän pohjalta jopa mennä juttelemaan ja kohdata uusia ihmisiä. Ihan normaalia ihmisten välistä kanssakäymistä.

Aletheias

• Anonyymi00023

Ihmisistä on tullut jotenkin sosiaalissti ihan kyvyttömiä. Ei nyt varmasti kaikista, mutta hämentävän isosta joukosta. Lisäksi heistä on tullut ilmeisen kykynemättömiä erottaa erilaisten sanojen merkityksiä toisistaan. Katsoa, vilkaista, tuijottaa jne. - kaikki ihan erilaista katsetta tarkoittavia sanoja. Lisäksi sosiaalisten tilanteiden lukutaito on monella aivan olematon. Esimerkiksi nyt tuo "Saako naiset tuijottaa miehiä kesäisillä toreilla". Kuinka hirvittävän kauan ne miehet siellä torilla muka edessä hilluvat, kun heitä ehtii oikein tuijottamaan? Ilmeisesti eivät vain kävele ohitse.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Ihmisistä on tullut jotenkin sosiaalissti ihan kyvyttömiä. Ei nyt varmasti kaikista, mutta hämentävän isosta joukosta. Lisäksi heistä on tullut ilmeisen kykynemättömiä erottaa erilaisten sanojen merkityksiä toisistaan. Katsoa, vilkaista, tuijottaa jne. - kaikki ihan erilaista katsetta tarkoittavia sanoja. Lisäksi sosiaalisten tilanteiden lukutaito on monella aivan olematon. Esimerkiksi nyt tuo "Saako naiset tuijottaa miehiä kesäisillä toreilla". Kuinka hirvittävän kauan ne miehet siellä torilla muka edessä hilluvat, kun heitä ehtii oikein tuijottamaan? Ilmeisesti eivät vain kävele ohitse.

Nimenomaan tilanteiden lukutaito tuntuu olevan monella hukassa ja termit menevät sekaisin. On aivan eri asia tuijottaa herkeämättä ja intensiivisesti koko illan toista, kuin vilkaista ehkä hymyn kera. Ei se niin vaikeaa pitäisi olla.

Saa ihmisiä edelleen katsoa, saa lähestyäkin, mutta muistaen peruskunnioitus.

Aletheias

• Anonyymi00033
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Nimenomaan tilanteiden lukutaito tuntuu olevan monella hukassa ja termit menevät sekaisin. On aivan eri asia tuijottaa herkeämättä ja intensiivisesti koko illan toista, kuin vilkaista ehkä hymyn kera. Ei se niin vaikeaa pitäisi olla.

Saa ihmisiä edelleen katsoa, saa lähestyäkin, mutta muistaen peruskunnioitus.

Aletheias

Täällä on tullut ilmi kaksi erollaista katsantaa/tuijottamistyyliä toinen siis tulee metrin päähän seisomaan ja katselee "tuijottamalla" monta minuuttia. Silloin ainakin itse kuvittelisin että nyt on joku hätänä ja se olisi todellakin häiritsevää.
        Sitten on tämä toinen tapaus joka istuu yli 5m päässä pöydässä hörppimässä ajatuksissaan kahviansa ja on "unohtanut" silmänsä auki. Tämä ei mielestäni haittaa ja on jokaisen oikeus katsella ketä haluaa. Toisaalta jos vieressäni on 10 muuta ihmistä niin mistä tiedän että hän tuijottaa juuri minua. Ja mistä ylipäätään tiedän että hän katselee minun suuntaani ellen ole itse tuijottanut häntä.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Täällä on tullut ilmi kaksi erollaista katsantaa/tuijottamistyyliä toinen siis tulee metrin päähän seisomaan ja katselee "tuijottamalla" monta minuuttia. Silloin ainakin itse kuvittelisin että nyt on joku hätänä ja se olisi todellakin häiritsevää.
        Sitten on tämä toinen tapaus joka istuu yli 5m päässä pöydässä hörppimässä ajatuksissaan kahviansa ja on "unohtanut" silmänsä auki. Tämä ei mielestäni haittaa ja on jokaisen oikeus katsella ketä haluaa. Toisaalta jos vieressäni on 10 muuta ihmistä niin mistä tiedän että hän tuijottaa juuri minua. Ja mistä ylipäätään tiedän että hän katselee minun suuntaani ellen ole itse tuijottanut häntä.

Juu sellainen taukoamaton tapittaminen on häiritsevää eikä tunnu kivalta. Sitä taoahtuu erityisesti yökerhoissa ja vastaavissa paikoissa.

Yleinen katsominen vaikka jossain rantakahvilassa ei ole sama asia, sillä mistäpä sitä tosiaan aina edes tietää, ketä joku katselee ja johonkinhan ne silmät on laitettava. Itse en tuollaisissa tilanteissa ikinä ajattele, että joku tuijottaisi juuri minua, sillä yleensä olen keskittynyt seuraani enkä muutenkaan ajattele, että juuri minä olisin jollekin niin mielenkiintoinen katsottava.

Aletheias

• Anonyymi00037
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Juurikin näin.

Täällä oli se aloitus kadulla kävelemisestä. Että joku tummiin pukeutunut vaihtaa aina puolta samalle, kun itse vaihdat puolta. Kirjoitin ottavani avainnipun käteeni aseeksi.
        Niin eikö joku kirjoittanut jo, että eikö saa enää liikkua ulkona, kun joku on jo pieksämässä.

Selkeä ymmärtämättömyys sosiaalisesta toiminnasta. Ei ole normaalia useasti vaihtaa puolta samalle puolelle. Ei ole normaalia tuijottaa herkeämättä. Ei esimerkiksi ole normaalia kävellä kädet nyrkissä tms.

Ja minusta syy on kasvatuksen puute. Ihmisiltä puuttuu tavat. Omat lapset nykyään saa kehuja kaikilta. Vanhemmat ihmiset tulee sanomaan minulle, että kyllä on upeita lapsia, kun osaavat tervehtiä ja hymyilevät jne.. ja itsestä sellainen ei ole mitään ihmeellistä. Mutta käytöstavat on kstoava luonnonvara.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Juurikin näin.

Täällä oli se aloitus kadulla kävelemisestä. Että joku tummiin pukeutunut vaihtaa aina puolta samalle, kun itse vaihdat puolta. Kirjoitin ottavani avainnipun käteeni aseeksi.
        Niin eikö joku kirjoittanut jo, että eikö saa enää liikkua ulkona, kun joku on jo pieksämässä.

Selkeä ymmärtämättömyys sosiaalisesta toiminnasta. Ei ole normaalia useasti vaihtaa puolta samalle puolelle. Ei ole normaalia tuijottaa herkeämättä. Ei esimerkiksi ole normaalia kävellä kädet nyrkissä tms.

Ja minusta syy on kasvatuksen puute. Ihmisiltä puuttuu tavat. Omat lapset nykyään saa kehuja kaikilta. Vanhemmat ihmiset tulee sanomaan minulle, että kyllä on upeita lapsia, kun osaavat tervehtiä ja hymyilevät jne.. ja itsestä sellainen ei ole mitään ihmeellistä. Mutta käytöstavat on kstoava luonnonvara.

No siis ihan sama. Lastani kehutaan vuolaasti niin kohteliaaksi ja hyväkäytöksiseksi, vaikka minusta hän käyttäytyy normaalisti. Hän ei tee mitään ihmeellistä, vaan tosiaan tervehtii, kiittää. pyytää luvan tekemisilleen, pyytää anteeksi jne. Olin aivan ihmeissäni mm. siitä miten ihmeellisen hyvätapaseksi käytökseksi juuri toissa viikonloppuna ruokaseuramme koki sen, että lapsi odotti kunnes muutkinnovat saanet ruoan eteensä (ennen kun alkoi syödä) ja kysyi lopetettuaan, että saako hän poistua pöydästä.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

No siis ihan sama. Lastani kehutaan vuolaasti niin kohteliaaksi ja hyväkäytöksiseksi, vaikka minusta hän käyttäytyy normaalisti. Hän ei tee mitään ihmeellistä, vaan tosiaan tervehtii, kiittää. pyytää luvan tekemisilleen, pyytää anteeksi jne. Olin aivan ihmeissäni mm. siitä miten ihmeellisen hyvätapaseksi käytökseksi juuri toissa viikonloppuna ruokaseuramme koki sen, että lapsi odotti kunnes muutkinnovat saanet ruoan eteensä (ennen kun alkoi syödä) ja kysyi lopetettuaan, että saako hän poistua pöydästä.

Niin tuo tapojen kautta muiden kunnioittaminen tuntuu nykyään olevan ihmetyksen ja kummastelun aihe.

Poika oli pienessä kaupassa töissä kassalla, niin kuulin äitini kertoneen, että lähialueen mummot oikein odotti, että hän on vuorossa ja säntäsivät sitten ostoksille.

Ei noi tavat ja käyttäytymistavat ole tuulesta temmattuja, vaan niillä viestitään toisille juurikin sitä arvostusta ja kunnioitusta. Js väittäisin, että kun niistä tulee ihmiselle normaalia, on heidän elämänsä pykälän jo helpompaa.

• Anonyymi00022

Toreille, yökerhoihin ja kauppoihin tehtävä selvät käyttäytymissäännöt.
      2 sekunnin maksimiaika.
      Mies istuu yökerhossa, pöydällä olut tuoppi. Mitä hän 2 sekunnin jaksoissa näkee?
      Olut, peppu, olut, ihanat rinnat , olut...tätä ei katsottaisi enää tuijottamiseksi?
      Valikoiva vilkaisu olisi jo se oikea nimitys.

AV

• Anonyymi00024

Tuollaista tosiaan kutsuttaisiin sanalla vilkuilu, ei tuijottaminen.

• Anonyymi00026

Ei tarvitse ihmetellä miksi monen mielestä eläimet ovat ihmistä miellyttävämpää. Ne osaavat ihan luonnostaan tämänkin asian, jota aloitus koskee. Kenenkään ei tarvitse opettaa niille, millainen katse on muiden mielestä epämiellyttävä. Ne eivät myöskään nillitä vastaan, että niillä olisi oikeus tehdä toisen olo epämiellyttäväksi.

• Anonyymi00030

Koirat kun tulee kadulla vastaa , niin ne tuijottaa jo kaukaa ja kohdalle tullessaan yrittää syöksyä kohti omistajan pidellessä kiinni... Usein ne tarkoittaa pelkkää hyvää. Miksei miehetkin voisi käyttäytyä samoin. Otetaan koirista oppia.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Koirat kun tulee kadulla vastaa , niin ne tuijottaa jo kaukaa ja kohdalle tullessaan yrittää syöksyä kohti omistajan pidellessä kiinni... Usein ne tarkoittaa pelkkää hyvää. Miksei miehetkin voisi käyttäytyä samoin. Otetaan koirista oppia.

Koirat ovat hyvä esimerkki eläimistä, jotka eivät ikinä tuijota, jolleivät ole joko vaarallisia tai vähän päästään vialla. Tuo oli siis erinomainen esimerkki siitä millaisen kuvan tuijottaja antaa itsestään.

• Anonyymi00036 kirjoitti:

Koirat ovat hyvä esimerkki eläimistä, jotka eivät ikinä tuijota, jolleivät ole joko vaarallisia tai vähän päästään vialla. Tuo oli siis erinomainen esimerkki siitä millaisen kuvan tuijottaja antaa itsestään.

Mutta entäs kissat sitten. Toi meidän gise ja lähiseudun kektanen kissa, niin tuijotti toisiaan suoraan silmiin varmaan tunnin verran. Tosin kertaalleen vaihto paikkaa.

• Anonyymi00028

Saa tuijottaa, suotaavaa olisi jopa päällekäyminen.

• Anonyymi00029

Painata tämä t-paitaan, niin tuleepa muille selväksi tämäkin

• Anonyymi00032

Katsomisen ja tuijottamisen ero on hiuksenhieno niitä miehiä pidetään vastenmielisenä jotka tuijottaa pikkutyttöjä silmät suurena kuola valuen tai leuka pöytään tipahtaneena noin vertauskuvallisesti toiset ovat oppineet leukansa hallitsemaan syljen kehitys heillä lisääntyy himosta katse on yleensä välinpitämätön nuo taas jotka kääntyy vielä perään katsomaan useimmilla mahtanee olla kotona nainen jota eivät haluaisi edes silmissään nähdä ovat ehkä poikamiehiä eivätkä osaa netistä löytää tai edes uskalla etsiä runkku materiaalia ja noiden välille mahtuu vaikka ja mitä

• Anonyymi00035

Kyse ei ole tasa-arvosta vaan feminismistä, pitää ymmärtää se ero.

• Anonyymi00040

Aloittaja kerro vain itsestäsi ja omista toiminnoistasi, sinä et ole monikossa " miehet".

Vain juntit tujoittelee ja siitä tulee ongelma, josta aiheesta pitää väsätä aloitus s24. Olet nolo.

• Anonyymi00041

Juurikin noin. Hyväkäytöksinen normaali mies tajuaa ihan itsekin, ettei tuojottaminen ole kohteliasta. Peruskäytöstavoista vapaa juntti taas russuttaa, kun hänellä on omasta mielestään oikeus.

• Anonyymi00042

Biologiaa, mitäpä sitä ihmettelemään. Ja jos joku vastakkaisen sukupuolen edustaja nyt tämmöisen kävyn sattuu huomaamaan niin katselkoon ihan rauhassa, tai tuijottakoon vaikka mun puolestani 😜.

• Anonyymi00043

Ei voi kuin ihmetellä mistä johtuu miesten tuollaisen "autistisen" käytöksen räjähdysmäinen lisääntyminen. Pyydän anteeksi kaikilta autisteilta, mutta ymmärtänette mistä puhun.

• Anonyymi00044

Totta. Nykyään jo se, että miehellä on aiempina vuosikymmeninä normaaleiksi määritellyt sosiaaliset taidot ja käytöstavat, nosta miehen kilometrin verran massan yläpuolelle.

• Katsoa saa, mutta ei koskea. Tuijottaminen ja mulkoilu on epäkohteliasta.

• Saa sitä tuijottaa, muttei sitten pidä järkyttyä jos joltain saa ynseää palautetta tai katseita. Kaikki kun ei tykkää tuijottajista.

Itse en kyllä koskaan ole katsonut yhtäkään naista ajatelle olisinpa minäkin tuollainen. En yhen ainutta kertaa. Olen katsonut siksi että en kävele päin ja siksi että joku on silmääni miellyttävä.

• Mulle koko ajatus on outo, haluta olla jonkun toisen ihmisen näköinen. Ei helvettiläinen. Miksi?

• Anonyymi00046

Minä en halua tuntea ihmisiä, jotka tarttee ikään kuin lakipykälät eli tuijottaa jos ei laki kiellä tai tekee jotain jonka tietää tuottavan mielipahaa, pelkoa tai ahdistusta toiselle elävälle, koska voi.

Olen itsekin saattanut tuijottaa, tai tuijottanut, koska halusin huomiota, enkä harjoituksen puutteen vuoksi osannut muuta, mutta jos olisin tiennyt että se loukkaa, en toistaisi tekoa. Ja loukkasihan se miestä mahdollisesti tai todennäköisesti, mutta en tajunnut silloin.

• Anonyymi00047

Huonosti muotoiltu kysymys. Parempi olisi, että tuijottaako naiset miehiä?

• Anonyymi00048

Ei ne paljon tuijottele, halveksia katseita saattaa joskus esiintyä. No onhan sekin jotain.

• Senminen vika voi tulla ihmiseen, että se vaan tuijottaa ja tuijottaa eteensä. Tai sitten on sokee. Voi olla siis vahingossa joutunu tulilinjalle.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      208
      2834
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      167
      2511
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1172
    4. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1015
    5. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      124
      1002
    6. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      67
      1000
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      952
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      320
      921
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      899
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      768
    Aihe