Minä en jaksa parisuhdetta

Anonyymi-ap

Tämä on monien vaikea ymmärtää. Viime aikoina yritin "seurustella",mutta enhän minä jaksanut toista nähdä kuin ehkä kerran kuukaudessa ja viestejä en jaksa edes joka viikko. Loppui siihen . Vapaus ja oma aika: Sinkkuna saat tulla töiden jälkeen kotiin ilman velvollisuuksia, suunnitelmia tai tarvetta olla kenenkään seurassa. Tämä on monelle introvertille arvokasta "omaa aikaa".
Onnellisuus ilman kumppania: Tutkimusten mukaan monet sinkut ovat vähintään yhtä onnellisia kuin parisuhteessa elävät, kun he nojaavat henkisesti muihin elämässään oleviin ihmisiin (ystävät, perhe) eivätkä etsi täyttymystä kumppanista.
Oman elämän rakentaminen: Sinkkuus antaa tilaa oppia asioita itsestään ja maailmasta ilman kompromisseja.
Vapaaehtoinen sinkkuus: Nykyään yhä useampi valitsee sinkkuelämän omasta tahdostaan, eikä se tarkoita yksinäisyyttä, vaan omien tarpeiden priorisointia. Huom minulle tulee ahdistus,jos jatkuvasti kumppani tunkee viestejä tai yrittää soittaa!!!!

10

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Eihän siinä mittää. Elä niin kuin sulle parasta on.

• Anonyymi00002

En minäkään. Olen yrittänyt seurustella monta kertaa, mutta aina on alkanut ahdistaa kun haluan olla vain yksin. Viihdyn parhaiten omassa seurassa, kun ei tarvitse tehdä mitään mikä ei huvita. Eron tullessa olen aina helpottunut ja innoissani siitä, että saan olla taas yksin.

Minulla tulee silti yksin ollessa jossakin vaiheessa läheisyyden kaipuu ja hakeudun taas tapailemaan uutta ihmistä. Kyse ei ole pelkästään seksin tarpeesta, vaan haluan muutenkin läheisyyttä ja juttuseuraa.

• Anonyymi00003

Tunnen kaksi tuollaista ihmistä (miestä), joten ymmärrän hyvin.

Lisäksi tunnen kaksi sellaista miestä, jotka eivät ole eläneet tähänastista elämäänsä täysin omasta tahdostaan yksin, mutta pitävät yksin olemisesta kuitenkin.

Yhtään naista en ole tavannut, jonka olisin kuullut sanovan noin.

🦄

• Anonyymi00004

Kun sanoin "kaksi tuollaista ihmistä", tarkoitin siis vain vapaaehtoista valintaa elää ilman parisuhdetta.

En usko että heillä on tuollaista väsymystä viestittelyyn tai välttämättä muitakaan juuri noista syistä vapaaehtoiseen sinkkuuteen, joita aloittaja luetteli.

🦄

• Anonyymi00009

Kyllähän naisetkin sanovat haluavansa olla yksin ja ettei tässä ketään tarvita ja sitten kolmenkuukauden päästä on joku karvaturpa arkea piristämässä. Näin ainakin näillä julkimonaisilla on asianlaita.

• Anonyymi00005

Aivan sitten tulee kumppanii skidii lemmikkii ja muutenki kaikki vinkuu jotain ruuhkavuojet

• Anonyymi00006

Mitä mieltä olette guben olen niin estoinen rollauksesta? Entä minun onko väkivaltaa tms?

• Juu, elämä osaa olla helpompaa yksin monessa kohtaa. En itsekkään enää pariutuisi. Sen verran itsenäinen luonne ja ihmisiin väsyvä, etten olisi kovin kiva kumppani. Nykyinen menee, kun ollaan pitkälti kaverina elämässä. Ei niin intensiivisesti säätämässä toisen touhuissa.

Parisuhteet missä jatkuvasti kysellään perään onkin hemmetin rasittavia.

• Anonyymi00007

Parisuhteessa mökki pelastaa monelta.
        Sinne voi aina vetäytyä.

-keinovaginamies-

• Anonyymi00008

Itsekin erosin lasten äitistä 2014, sen jälkeen ollut pari etäsuhdetta noin vuodfn mittaisia. Mutta kun viimeidin niistä meni poikki, on sen jälkeen jokin minussa "rusahtanut". Olen yrittänyt jopa puoliväkisin, mutta ei minusta ole sellaiseen "perinteiseen" suhteeseen enää.

Ahdistuisin liiallisesta yhteydenpidosta ja "ekstemporee"-tapaamisista. Voisin ottaa "rusinat pullasta"-tyyliin jonkun todella suunnitellun suhteentapaisen... mutta siinä olisi tyyliin kerran kuussa joku tapaaminen, mikä kestäisi pari kolme päivää ja muuten ei jatkuvaa yhteisviestittelyä ja tavoitteellisuutta tulevaisuuteen.

Mutta luultavammin tuollaiseen suhteeseen ei mahkuja tulekaan, niin pärjään hyvin ilmankin. Kunhan en vaan höyrähtäis mihinkään tyyppiin liikaa, kun siinä saattaa mennä kuukausitolkulla turhaan energiaa ja voimavaroja. 😄

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      67
      3056
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      23
      1929
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      251
      1479
    4. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      85
      1466
    5. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      253
      1145
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1044
    7. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      23
      1040
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1020
    9. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      97
      968
    10. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      68
      954
    Aihe