Suomen pisin silta avattiin Helsingissä - on polkupyöräliikenteelle osoitettu liikennemerkein

Anonyymi-ap

Kruunusillat-hankkeen mukaan silta on tiettävästi maailman pisin pelkästään raitiotieliikenteen, jalankulun ja pyöräilyn käyttöön rakennettu silta.

61

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Pitää käydä koeajamassa. Eikös tuollanpitänyt olla raitiovaunu myös

      • Anonyymi00003

        Asiahan mainitaan aloituksessa. Raitiotieliikenteen, jalankulun ja pyöräilyn käyttöön rakennettu silta.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Asiahan mainitaan aloituksessa. Raitiotieliikenteen, jalankulun ja pyöräilyn käyttöön rakennettu silta.

        Tarvii vaan nopeusrajoituksen molempiin päihin esim 15kmh


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Tarvii vaan nopeusrajoituksen molempiin päihin esim 15kmh

        Tieliikennelaki velvoittaa aivan kaikkia ajoneuvon kuljettajia ajamaan tilanteeseen sopivaa nopeutta. Kyseinen velvoite on, oli nopeusrajoitus sitten ihan mikä tahansa kohdassa.


    • Anonyymi00002

      Mikä virka tuolla sillalla? Eihän Laajasalossa ole juuri mitään? Miksi autolla kielletty? Tyyris investointi joka tuskin maksaa itseään takaisin.

      • Siksi autoilu on sillalla kielletty, koska Helsingin kaupunginvaltuusto on aikoinaan sillan rakennuspäätöstätehdessään päättänyt että kyseiseen paikkaan rakennetaan silta joka palvelee vain raitiovaunu sekä kävely- että pyöräilyliikennettä ja tämän takia sillalle ei ole rakennettu kuin väylät yllä olevalle liikenteelle, eli siellä ei ole moottoriajoneuvoliikenteelle tarkoitettuja ajokaistoja ollenkaan olemassa.


      • Anonyymi00008
        santtu_1975X kirjoitti:

        Siksi autoilu on sillalla kielletty, koska Helsingin kaupunginvaltuusto on aikoinaan sillan rakennuspäätöstätehdessään päättänyt että kyseiseen paikkaan rakennetaan silta joka palvelee vain raitiovaunu sekä kävely- että pyöräilyliikennettä ja tämän takia sillalle ei ole rakennettu kuin väylät yllä olevalle liikenteelle, eli siellä ei ole moottoriajoneuvoliikenteelle tarkoitettuja ajokaistoja ollenkaan olemassa.

        Ihan hyvänäin. Autot joutuu nyt valitettavasti kiertämään toista kautta, helsinkin kaltainen kaupunki joka no rannassa niemen päässä ei vaan pysty viemään sitä suorinta tietä ja ilmaista parkkipaikkaa kaikille saapuville autoille. Julkinen liikkenne ja pyöräreitit ,, sellaista kuin Baana ja töölönlahden rantareitti ja keskuspuiston läpi menevä reitti ovat puolen vuotta aika kovassakin käytössä. Samoin varamaan tulee olemaan toi silta. Mulla on 5km työmatka ja nopein tapa päästä töihin on juuri fillari, ja sitä pyrin käyttämään aina kun voin.


    • Anonyymi00004

      Joko ensiyönä ensimmäinen törttö autoilee siellä ?

      Nyt kun laduilla ei oikein enää voi ajella.

    • Anonyymi00005

      Minkälaisilla liikennemerkeillä? Onko merkissä raitiovaunun kuva, koska kukaan ei näe muuten kiskoja ja vaijereita?

    • Anonyymi00006

      Henkilöauto näkyi sillalla jo viimeyönä. Pasternakin nakki oli nastaratsiassa ja talvi tulee perjantaina. Tekeekö viranomainen oikeita asioita ?

    • Anonyymi00007

      Silta maksoi reilusti yli 300 miljoonaa eli liki 500 euroa per helsinkiläinen. Kaipa se on hintansa arvoinen.

      • Anonyymi00035

        Mutta helsinkiläisistä maksaa vain puolet veroja, joten se on tonni/veronmaksaja.


    • Anonyymi00009

      Sillasta tai paremminkin silloista liikkuu paljon vääriä tietoja. Siltojen kustannukset olivat reilusti alle 200 miljoonaa, loppukustannuksethan koskevat raitiotieliikennennettä. Laajasalossa kiskot + varikot ovat kalliita. SIllan pitäisi kestää käytössä 200 vuotta.

      Melkoisesta hinnasta huolimatta Finkensillalla ei ole edes pyörätietä, toisin kuin Kruunuvuorensillalla.

      Kruunuvuorensillalla varsinkin pyöräilijälle nousua ja vastaavasti laskua toiseen suuntaan on vajaa 25 metriä - siltakannen korkeus merenpinnasta - joka siis jakautuu 1200 metrille. Kun liittyminen maihin otetaan huomioon, nousu- ja laskukulma on siedettävä 2,5 - 3 %. Finkensilta on 300 metriä, mutta siinä korkeuseroa ei juurikaan ole.

      Hälytysajoneuvot pääsevät kyllä sillan yli. Kansankielessä autotietä ei ole, se johtunee kaupungin päätöksestä ohjata liikkumista kevyisiin ja julkisiin vaihtoehtoihin.

      • Anonyymi00011

        Mopopojat ajelee sitä härskisti myös päivisin.


    • Anonyymi00012

      Kruunu­siltojen liikunta­saumat voivat olla pyöräilijälle vaarallisia. Terveen järjen käyttö on sallittua.

      Keskuspuistossakaan ei voi tietää, minkä mutkan takana vesi on louhinut pyöräreittiin uran. Vähitellen etenkin vakinaiset polkijat oppivat ja muistavat kolot.

      Ensisijainen ratkaisu on pyöräilijän tilannenopeus. Ei kannata yrittää ennätystä alamäkeen varsinkaan, jos pyöräilee sillalla ensimmäistä kertaa. Yksi voisi olla perinteinen liikennemerkki.

      (HS.fi)

      • Anonyymi00013

        Tilanteeseen sopivalla nopeudella pitää aina ajoneuvolla ajaa ja niin pitää tehdä, oli ajoneuvo sitten mikä tahansa.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Tilanteeseen sopivalla nopeudella pitää aina ajoneuvolla ajaa ja niin pitää tehdä, oli ajoneuvo sitten mikä tahansa.

        Kerro tuo asiasi tekopykäläpojalle.


      • Anonyymi00015

        Eikö sinne ole jo segmentti tehty? Kohta tuolla painellaan alamäkeen 70km/h


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Kerro tuo asiasi tekopykäläpojalle.

        Mitä ihmeellistä tuossa nyt muka on? Asia määrätään tieliikennelaissa. Tieliikennelaissa on monta pykälää, eli liikennesääntöä. Tuo on yksi sääntö muiden joukossa. En kyllä tiedä, että mitä tarkoitat tekopykälillä. Tieliikennelaissa kaikki pykälät ovat kylläkin ihan aitoja.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Mitä ihmeellistä tuossa nyt muka on? Asia määrätään tieliikennelaissa. Tieliikennelaissa on monta pykälää, eli liikennesääntöä. Tuo on yksi sääntö muiden joukossa. En kyllä tiedä, että mitä tarkoitat tekopykälillä. Tieliikennelaissa kaikki pykälät ovat kylläkin ihan aitoja.

        Onko segmentti jo tehty?


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Onko segmentti jo tehty?

        Mikä on segmentti?


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Tilanteeseen sopivalla nopeudella pitää aina ajoneuvolla ajaa ja niin pitää tehdä, oli ajoneuvo sitten mikä tahansa.

        Kerro asiastasi Hesarille ja sillansuunnitteluun.

        Jos auto ajaa töyssyyn tai kuoppaan matalaa perusnopeutta, vanteet tai kumit on paskana. Vain maalainen jalankulkija voisi olla niin typerä, että kuvittelee pyörän vanteiden olevan ikuisia, ellei vaarasta varoiteta.


      • Anonyymi00023

        Olen ajanut sillan yli ja ihmettelen kohua noista liikuntasaumoista kun en niitä erikoisen ongelmalliseksi itse havainnut. Tosin en ole kilpapyöräilijä niin ehkä sen vuoksi kävi näin. Noita lähes vastaavia epätasaisuuksia löytyy baanalta kaivonkansista ja lukuisista paikoista muualta joten tasamaan pyöräilijät älähtää ehkä turhasta.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Olen ajanut sillan yli ja ihmettelen kohua noista liikuntasaumoista kun en niitä erikoisen ongelmalliseksi itse havainnut. Tosin en ole kilpapyöräilijä niin ehkä sen vuoksi kävi näin. Noita lähes vastaavia epätasaisuuksia löytyy baanalta kaivonkansista ja lukuisista paikoista muualta joten tasamaan pyöräilijät älähtää ehkä turhasta.

        Ovat todella huonot silti, yhdelläkään toisella sillalla ei ole vastaavia kuoppia. Olkoon vaan pitkä ja korkea.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Olen ajanut sillan yli ja ihmettelen kohua noista liikuntasaumoista kun en niitä erikoisen ongelmalliseksi itse havainnut. Tosin en ole kilpapyöräilijä niin ehkä sen vuoksi kävi näin. Noita lähes vastaavia epätasaisuuksia löytyy baanalta kaivonkansista ja lukuisista paikoista muualta joten tasamaan pyöräilijät älähtää ehkä turhasta.

        Kaupungissa olevat yleiset väylät ja tiet eivät edes ole kilpaurheilulle tarkoitettuja.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Kaupungissa olevat yleiset väylät ja tiet eivät edes ole kilpaurheilulle tarkoitettuja.

        Kaikkialla on paljon henkilöitä, jotka vihaavat pyöräilyä mutta vihaavat myös vauhtia, nopeutta ja varsinkin urheilua. Osa ihmisistä vihaa myös muita ihmisiä ja pitää enemmän luonnon hiljaisuudesta tai eläimistä.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Kaikkialla on paljon henkilöitä, jotka vihaavat pyöräilyä mutta vihaavat myös vauhtia, nopeutta ja varsinkin urheilua. Osa ihmisistä vihaa myös muita ihmisiä ja pitää enemmän luonnon hiljaisuudesta tai eläimistä.

        Ajoneuvoja koskee velvoite ajaa tilanteeseen sopivaa nopeutta. Polkupyörä on ajoneuvo ja koskee siten myös pyöräilijöitä. Jalankulkijoiden läheisyydessä nopeus on sovitettava siihen tilanteeseen sopivaksi. Lisäksi, niin polkupyörällä ajettaessa on annettava jalankulkijalle turvallinen tila tiellä.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Kaikkialla on paljon henkilöitä, jotka vihaavat pyöräilyä mutta vihaavat myös vauhtia, nopeutta ja varsinkin urheilua. Osa ihmisistä vihaa myös muita ihmisiä ja pitää enemmän luonnon hiljaisuudesta tai eläimistä.

        Osa piilottaa vihansa lakipykäliin.


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Ajoneuvoja koskee velvoite ajaa tilanteeseen sopivaa nopeutta. Polkupyörä on ajoneuvo ja koskee siten myös pyöräilijöitä. Jalankulkijoiden läheisyydessä nopeus on sovitettava siihen tilanteeseen sopivaksi. Lisäksi, niin polkupyörällä ajettaessa on annettava jalankulkijalle turvallinen tila tiellä.

        Tieliikennelain mukaan jalankulkijalle ei tarvitse antaa turvallista tilaa pyörätiellä, raitiotiellä eikä moottoritiellä. Tämä ilmenee pykälistä, joissa kerrotaan jalankulun olevan kiellettyä kyseisillä teillä.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Ajoneuvoja koskee velvoite ajaa tilanteeseen sopivaa nopeutta. Polkupyörä on ajoneuvo ja koskee siten myös pyöräilijöitä. Jalankulkijoiden läheisyydessä nopeus on sovitettava siihen tilanteeseen sopivaksi. Lisäksi, niin polkupyörällä ajettaessa on annettava jalankulkijalle turvallinen tila tiellä.

        Eikä koske. Mikäli koskisi, vankilat olisivat täynnä ajoneuvoja. Mutta oikeasti vain ihmisiä on vankeina vankiloissa, koska vain ihminen voi syyllistyä rangaistavaan tekoon. Ei eläin, eikä ajoneuvo.


      • Anonyymi00044
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Tieliikennelain mukaan jalankulkijalle ei tarvitse antaa turvallista tilaa pyörätiellä, raitiotiellä eikä moottoritiellä. Tämä ilmenee pykälistä, joissa kerrotaan jalankulun olevan kiellettyä kyseisillä teillä.

        Väitteesi ei pidä paikkansa. Pyörätie on tien osa tai erillinen tie, eli tietä sekin on, kuten ovat myös yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä sekä pyörätie ja jalkakäytävä rinnakkain väylät.

        TLL 29 § toinen momentti: "Polkupyörällä ajettaessa on annettava jalankulkijalle turvallinen tila tiellä."

        Pyörätiellä pitää siis antaa jalankulkijoille turvallinen tila pyörätiellä, yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä sekä pyörätie ja jalkakäytävä rinnakkain väylillä, joten älä valehtele.


      • Anonyymi00045
        Anonyymi00038 kirjoitti:

        Eikä koske. Mikäli koskisi, vankilat olisivat täynnä ajoneuvoja. Mutta oikeasti vain ihmisiä on vankeina vankiloissa, koska vain ihminen voi syyllistyä rangaistavaan tekoon. Ei eläin, eikä ajoneuvo.

        Fiksut ymmärsivät varmasti, että tarkoitettiin ajoneuvon kuljettajia.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00044 kirjoitti:

        Väitteesi ei pidä paikkansa. Pyörätie on tien osa tai erillinen tie, eli tietä sekin on, kuten ovat myös yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä sekä pyörätie ja jalkakäytävä rinnakkain väylät.

        TLL 29 § toinen momentti: "Polkupyörällä ajettaessa on annettava jalankulkijalle turvallinen tila tiellä."

        Pyörätiellä pitää siis antaa jalankulkijoille turvallinen tila pyörätiellä, yhdistetty pyörätie ja jalkakäytävä sekä pyörätie ja jalkakäytävä rinnakkain väylillä, joten älä valehtele.

        Jep. Lain määritelmän mukaan pyörätie on tie.

        Tässä laissa tarkoitetaan:
        11) pyörätiellä polkupyöräliikenteelle tarkoitettua, liikennemerkillä osoitettua, ajoradasta rakenteellisesti erotettua tai erillistä tien osaa taikka erillistä tietä;

        Jalankulkijalle pitää antaa turvallinen tila tiellä. Tie on asian ydin.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00047 kirjoitti:

        Jep. Lain määritelmän mukaan pyörätie on tie.

        Tässä laissa tarkoitetaan:
        11) pyörätiellä polkupyöräliikenteelle tarkoitettua, liikennemerkillä osoitettua, ajoradasta rakenteellisesti erotettua tai erillistä tien osaa taikka erillistä tietä;

        Jalankulkijalle pitää antaa turvallinen tila tiellä. Tie on asian ydin.

        Et ole edes koskaan käynyt tuolla alueella, ethän ole. Jalankulkijoille on sillalla varattuna täysin oma alueensa, jalkakäytävä,


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00051 kirjoitti:

        Et ole edes koskaan käynyt tuolla alueella, ethän ole. Jalankulkijoille on sillalla varattuna täysin oma alueensa, jalkakäytävä,

        Entä sitten. Eihän siitä ollutkaan kyse. Vastattiin valheelliseen väitteeseen, että "Tieliikennelain mukaan jalankulkijalle ei tarvitse antaa turvallista tilaa pyörätiellä"

        Osoitettiin että pitää ja että väite on valhetta.


    • Anonyymi00020

      Kiva varmaan myrskyssä ja räntäsateessa huristella. Nauttikaa upeasta sillasta.

      • Anonyymi00021

        Kerro paikka, jossa myrsky ja räntäsade on kivaa ja nautittavaa.


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Kerro paikka, jossa myrsky ja räntäsade on kivaa ja nautittavaa.

        Tytöt palelee


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Tytöt palelee

        Olisiko sinulla esittää tuosta jotakin faktaan liittyvää?


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Kerro paikka, jossa myrsky ja räntäsade on kivaa ja nautittavaa.

        Ihan kaikkialla. On asennekysymys.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Ihan kaikkialla. On asennekysymys.

        Eli pitää nauttia upeasta sillasta.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Eli pitää nauttia upeasta sillasta.

        Ei niin, eikä tuossa vastaamassasi viestissä sellaista tehtykään.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Ei niin, eikä tuossa vastaamassasi viestissä sellaista tehtykään.

        Mitä ei tehty? Mitä tehtiin? Työttömät palelee.


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Mitä ei tehty? Mitä tehtiin? Työttömät palelee.

        Tytöt ovat eri asia kuin työttömät.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Tytöt ovat eri asia kuin työttömät.

        Kuka siis palelee?


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Kuka siis palelee?

        Tytöt palelee, kerrottiin aiemmin. En tosin tiedä, miten tytöt voivat palella.


      • Anonyymi00052
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Tytöt palelee, kerrottiin aiemmin. En tosin tiedä, miten tytöt voivat palella.

        Sanottiin myös että työttömät palelee. Siis kuka palelee?


    • Anonyymi00025

      Aika lailla samat argumentit on sillan ja sähköautoilun vastustajilla - "mites sitten kun tulee pakkanen".

      • Anonyymi00039

        Entäs kun sataa lunta?
        Kukas ne käy talvella kolaamassa, jos siellä ajaminen lumen poistoon tehdyllä ajoneuvolla on kielletty, kuten aloittaja väittää.
        Vai laitetaanko ratikoihin sellainen lumiaura, mikä auraa myös pyörätien ja jalkakäytävän?


    • Anonyymi00042

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011962342.html

      Ensimmäinen onnettomuus tapahtui veneellä.

      Nyt on tapahtunut ensimmäinen pyöräonnettomuus. Ei vaan pysty tekemään siltaa.

      • Anonyymi00043

        Kun Hesarin kommentteja lukee, suurin osa kommeneteista tulee jalankulkijoilta. Heistä suuri osa vihaa pyöräilijöitä.

        Sillan rakentajille on seuraavat vaikeita tai mahdottomia:

        - liikuntasauman peittäminen, koska talven aurauskalusto veisi kumimatot tai vastaavat;
        - liikennemerkkien asentaminen

        Millään autoille ja rekoille rakennetuilla silloilla ei ole noin jyrkkiä, korkeita ja pyörään ja pyöräilijään iskeviä saumoja kuin tällä sillalla. Vaikka nopeus olisi vain 5-10 km/h, isku on kova ja aina vaaditaan painon jakaantumiselle ns. "keventämistä"

        On selvä että ylämäkeen ei tarvita nopeusrajoitusta, koska nousu on 4,5 % luokkaa (noin 2,5 astetta) puolen kilometrin matkalle, mutta alamäessä tarvitaan nopeusrajoitus. Äkkiä laskettuna vapaa nopeus saattaa nousta alamäkeen todella helposti 40-50 km/h:ssa saakka tuulesta riippuen. Se on aina ihan liikaa.

        Liikuntasauma iskee aina.

        Perusnopeusrajoituksen tulee olla koko sillalla 30 km/h ja 50 metriä ennen saumoja rajoituksen tulee olla 10 km/h. Ja sen lisäksi eri varoitus saumasta. Jos liikennemerkkejä ei saa sillan kanteen kiinni, varoitus ja nopeusrajoitus tulee maalata asfalttiin isolla tekstillä.

        Lisäksi saumat tulee merkitä vilkkuvilla valoilla.

        Kuussakin on käyty ja kohta Marsissa, mutta liikuntasaumaa ei saa peittoon! Kummallista. Ei voi olla niin että sillankanteen ei saa liikennemerkkejä tavalla tai toisella kiinni. Edes kaiteeseen...?!


      • Anonyymi00050

        Ajoneuvon kuljettajalla on vastuu tekemisistään. Miksi ei sovittanut nopeuttaan tilanteeseen sopivaksi. Ei takuulla olisi tapahtunut mitään hiljaisella nopeudella.


      • Anonyymi00053
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Ajoneuvon kuljettajalla on vastuu tekemisistään. Miksi ei sovittanut nopeuttaan tilanteeseen sopivaksi. Ei takuulla olisi tapahtunut mitään hiljaisella nopeudella.

        Pyöräilyä vihaava maalainen aka Tekopykäläpoika oli tuon tekstin taustalla.


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Pyöräilyä vihaava maalainen aka Tekopykäläpoika oli tuon tekstin taustalla.

        Muita haukkuva vatipää ilmaantui paikalle.


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Muita haukkuva vatipää ilmaantui paikalle.

        "Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Miksi ei ajettu hiljaa, kuten kuuluu."

        Miksi jalankulkijana ja maalaisena vatipäänä iloitset pyöräilijän loukkaantumisesta? Et ole ihan terve.


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        "Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Miksi ei ajettu hiljaa, kuten kuuluu."

        Miksi jalankulkijana ja maalaisena vatipäänä iloitset pyöräilijän loukkaantumisesta? Et ole ihan terve.

        Tuollaista sitaatissa olevaa kirjoitusta ei keskustelussa näy, ennen kuin itse sen tuohon kirjoitit.


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Tuollaista sitaatissa olevaa kirjoitusta ei keskustelussa näy, ennen kuin itse sen tuohon kirjoitit.

        Teksti on kuitenkin sinun kirjoittama.

        "Miksi jalankulkijana ja maalaisena vatipäänä iloitset pyöräilijän loukkaantumisesta? Et ole ihan terve."

        Vaikea todellakin ymmärtää tuollaista iloa.


    • Anonyymi00056

      Kapea siltahan tuo on. Tuskinpa siellä mitään ruuhkaa syntyy kuitenkaan enää avajaisten jälkeen. Navakka tuuli saattaa ikävästi horjuttaa pyöräilijää ja saumakohdat myös.

      • Anonyymi00057

        Sää ja keli pitää huomioida tilannenopeuden valinnassa. Kanssaliikkujia ei saa vaarantaa.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Sää ja keli pitää huomioida tilannenopeuden valinnassa. Kanssaliikkujia ei saa vaarantaa.

        Tien kunto, sää, keli, näkyvyys, ajoneuvon kuormitus ja kuorman laatu sekä muut olosuhteet mainitaan asian suhteen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe