Hei kaikki au pairit!
Olen itse lähdössä reilun viikon kuluttua Tukholmaan au pairiksi kokonaiseksi vuodeksi Allianssin kautta ja vaikka järjestö toki suosittelee matkavakuutuksen ottamista koko reissun ajaksi niin itse hieman emmin. Mites te muut? Otitteko vakuutuksen ja jos niin mistä ja kuinka paljon maksoi? Minulla on kyllä eurooppalainen sairaanhoitokortti mutta eihän se toki ihan vakuutusta korvaa..mielipiteitä kaivataan, kiitos jo etukäteen:)
vakuutus vai ei?
49
2630
Vastaukset
- Myykkynen
No sitähän ne täällä sanovat, että vakuutuksen ottaminen on hieman turhaa, vaikka järjestöt ja välitystoimistot sitä aina suosittelevatkin. Juttuhan on meinaan niin, että paikan päällä saat tarvittaessa sairaalahoitoa, koska olet EU:n kansalainen, ja tavarasikin ovat isäntäperheesi kótivakuutuksen piirissä yms. Mutta koska sitä toimistot niin kovasti kehottavat ottamaan, niin ajattelin nyt kuitenkin olla "tosi tyhmä" ja ostaa itselleni jatkuvan matkavakuutuksen, sanovat muut mitä sanovat - haluan pelata varman päälle, vaikka se maksaisikin sitten enemmän.
Tein tuossa vähän vertailua eri vakuutusyhtiöiden välillä, ja Lähivakuutus sekä Pohjola nousivat kyllä muiden yhtiöiden yli. Pohjola oli kuitenkin loppupeleissä hieman kalliimpi kuin Lähivakuutus: Pohjolan kautta 10 kuukauden vakuutus olisi hieman päälle 300e kun taas Lähivakuutuksella selviän alle kolmensadan. Jatkuvan matkavakuutuksen ottaessasihan se riittää kolmelle ekalle kuukaudelle, jonka jälkeen joudut maksamaan vakuutuksen ylläpidosta jonkin summan per kuukausi - Lähivakuutuksella tuo jatkuva matkavakuutus (sis. matkatavaravakuutuksen)oli noin 80 - 90e ja sitten siihen päälle 20e joka kuukausi.
Olen tosin lähdössä Englannin maalle, joten en tiedä, onko Ruotsilla sitten eri käytännöt siinä, mitä etuja ihmisellä ilman vakuutusta on. Mutta vakuutuksella ainakin pääset sairaalahoitoon ja muuta, ja luulisin kyllä, että ilmankin vakuutusta.
Joo, sekaviahan juttuja nämä on. Ja vakuutusyhtiöt senkun kuppaavat. Että jos päätät mennä ilman vakuutusta, niin en yhtään ihmettele.
Kannattaa soittaa vakuutusyhtiöiden asiakaspalveluihin ja siellä he ihan ystävällisesti kyllä laskevat mahdollisen vakuutuksen puolestasi, jos niin pyydät. Varaudu tosin aivan järkyttävän hintaviin maksuihin per minuutti! 8O
Toivottavasti auttoi. :)- millako
Kiitos pitkästä vastauksestasi. Saattapi olla, että tältä tytöltä jää vakuutus ottamatta. Jo ihan hirvittää nuo hinnat. Toki vielä täytyy harkita asiaa ja pistäytyä vaikka vakuutustoimistossa..
- Ice
millako kirjoitti:
Kiitos pitkästä vastauksestasi. Saattapi olla, että tältä tytöltä jää vakuutus ottamatta. Jo ihan hirvittää nuo hinnat. Toki vielä täytyy harkita asiaa ja pistäytyä vaikka vakuutustoimistossa..
sanoisin kyllä itse, että kannattaa ottaa vakuutus! tiedän, että se summa tuntuu aika kalliilta, mutta jos satut käymään esimerkiksi sen kolmen kuukauden jälkeen kotona niin saat rahat takasi jos oot maksanu enemmän ja sitte taas menee sen kolme kuukautta ettei tarvi maksaa lisää. Onhan se kuitenkin kiva että saat kaikki mahdolliset lääkärit kulut takaisin ja joissain maissa on niitä sopimuslääkäreitä, jotka laskuttaa suoraan vakuutusyhtiöltä ilman, että sun tarvii maksaa yhtään mitään...mutta tietenki se on sun oma valinta!
- Aino_A
Ice kirjoitti:
sanoisin kyllä itse, että kannattaa ottaa vakuutus! tiedän, että se summa tuntuu aika kalliilta, mutta jos satut käymään esimerkiksi sen kolmen kuukauden jälkeen kotona niin saat rahat takasi jos oot maksanu enemmän ja sitte taas menee sen kolme kuukautta ettei tarvi maksaa lisää. Onhan se kuitenkin kiva että saat kaikki mahdolliset lääkärit kulut takaisin ja joissain maissa on niitä sopimuslääkäreitä, jotka laskuttaa suoraan vakuutusyhtiöltä ilman, että sun tarvii maksaa yhtään mitään...mutta tietenki se on sun oma valinta!
"Onhan se kuitenkin kiva että saat kaikki mahdolliset lääkärit kulut takaisin ja joissain maissa on niitä sopimuslääkäreitä, jotka laskuttaa suoraan vakuutusyhtiöltä ilman, että sun tarvii maksaa yhtään mitään...mutta tietenki se on sun oma valinta! "
Tuota, monessa maassa lääkkeet ja lääkäripalvelut ovat ilmaisia EU-kansalaisille. Sopimuslääkäriin saattaa olla matkaa kymmeniä kilometrejä, ja ainakin minun sopimuslääkärini oli pahainen puoskari jolla oli vastaanotto kotinsa vintillä. En kyllä uskonut sanaakaan mitä se sanoi, vaan menin terveyskeskukseen jossa passilla sain kaiken ilman kuluja, jopa lääkkeet 3 kk ajaksi.
Mutta hyvähän se on että joku tukee suomalaisia vakuutusyhtiöitä !! - Ice
Aino_A kirjoitti:
"Onhan se kuitenkin kiva että saat kaikki mahdolliset lääkärit kulut takaisin ja joissain maissa on niitä sopimuslääkäreitä, jotka laskuttaa suoraan vakuutusyhtiöltä ilman, että sun tarvii maksaa yhtään mitään...mutta tietenki se on sun oma valinta! "
Tuota, monessa maassa lääkkeet ja lääkäripalvelut ovat ilmaisia EU-kansalaisille. Sopimuslääkäriin saattaa olla matkaa kymmeniä kilometrejä, ja ainakin minun sopimuslääkärini oli pahainen puoskari jolla oli vastaanotto kotinsa vintillä. En kyllä uskonut sanaakaan mitä se sanoi, vaan menin terveyskeskukseen jossa passilla sain kaiken ilman kuluja, jopa lääkkeet 3 kk ajaksi.
Mutta hyvähän se on että joku tukee suomalaisia vakuutusyhtiöitä !!joo, mä puhuin vaan omasta kokemuksestani, koska sveitsissä oli niin kallista ja hiukan eri säännöt kun ei ole eu maa...
- mopo.nen
Aino_A kirjoitti:
Mutta hyvähän se on että joku tukee suomalaisia vakuutusyhtiöitä !!"Ilman vakuutusta lääkärit ilmaisia"
Vai on Ruotsissakin ilmaista, sitähän aloittaja tuossa kysyi.
- rosaya
Olen itsekin seurannut hämmentyneenä vakuutuksia koskevaa kiivasta keskustelua, ja miettinyt, että mikä nyt olisi järkevintä, niin monenlaisia mielipiteitä kun näyttää olevan...
Omalta osaltani pohdinta ratkesi kuitenkin siihen, kun satuin avaamaan suuni aiheesta isäni seurassa. "Totta kai otat vakuutuksen." "Lähivakuutukselta tietenki!"
Otin sitten vähän selvää vakuutuksen kattavuudesta jo netissä, minkä jälkeen suuntasin Lähivakuutuksen toimistoon, missä syydin virkailijalle läjäpäin kysymyksiä. Kävi sitten myös ilmi, että vaikken enää kotona asukaan, minut voidaan katsoa kuuluvan perheeni kotivakuutukseen piiriin. Näin ollen minulla on jo kotivakuutukseen sisältyvä matkatavaravakuutus, joka on voimassa ulkomailla olo ajan, vieläpä ilman omavastuuta.
Sitten vain tarvitsin enää vakuutuksen tapaturman, sairastumisten ja kuoleman varalta, ja kyseiset jutut sisältyvät jatkuvaan matkavakuutukseen, joka on voimassa vuoden kerrallaan, mutta vain korkeintaan yhtäjaksoisesti 3 kk (eli juuri sen ajan mitä aion ulkomailla olla).
Koska siis olin jo perheeni kautta Lähivakuutuksen kotivakuutus asiakas, tuli ne "lisä jutut" maksamaan pari kymppiä (vai oliko jopa hurjat 30€..? en jaksa muistaa..).
Eli kannattaa huomioida, kuuluuko jo ennestään jonkin vakuutuksen piiriin. Se voi sekä tehdä tarpeettomaksi joidenkin vakuutusten oston että alentaa nyt otettavien vakuutusten hintoja. Alan nyt ymmärtää, miksi joskus on ihan hyvä keskittää asiointi yhteen ja samaan firmaan..- Annaleena
"Omalta osaltani pohdinta ratkesi kuitenkin siihen, kun satuin avaamaan suuni aiheesta isäni seurassa. "Totta kai otat vakuutuksen." "Lähivakuutukselta tietenki!"
Ota kuitenkin huomioon että jotkut täällä ovat yli 16v :) - rosaya
Annaleena kirjoitti:
"Omalta osaltani pohdinta ratkesi kuitenkin siihen, kun satuin avaamaan suuni aiheesta isäni seurassa. "Totta kai otat vakuutuksen." "Lähivakuutukselta tietenki!"
Ota kuitenkin huomioon että jotkut täällä ovat yli 16v :)"Ota kuitenkin huomioon että jotkut täällä ovat yli 16v :)"
Toki, toki. Siitähän on itsellänikin jo useampi vuosi, kun olin alle 16-vuotias..
Mutta miten se liittyy asiaan? Kyllä aikuinenkin voi isänsä kanssa keskustella elämäänsä liittyvistä asioista! - Eevil
rosaya kirjoitti:
"Ota kuitenkin huomioon että jotkut täällä ovat yli 16v :)"
Toki, toki. Siitähän on itsellänikin jo useampi vuosi, kun olin alle 16-vuotias..
Mutta miten se liittyy asiaan? Kyllä aikuinenkin voi isänsä kanssa keskustella elämäänsä liittyvistä asioista!Muista kuitenkin että Lähivakuutuksen matkavakuutus ei korvaa mitään koska olet au pairina etkä turistina. Katso vaikkapa vakuutusehdot jos et usko.
- Myykkynen
Eevil kirjoitti:
Muista kuitenkin että Lähivakuutuksen matkavakuutus ei korvaa mitään koska olet au pairina etkä turistina. Katso vaikkapa vakuutusehdot jos et usko.
... oletko nyt aivan varma tuosta seikasta? Siis eihän au pairkaan ole "virallisesti" kohdemaassaan töissä - hän ei siellä vakituisesti asu, ei maksa veroja, eikä saa edes palkkaa.
Voin olla väärässäkin, en tiedä. Mutta heräsi vaan kysymys. Ja täytyyhän au pairinkin pystyä itsensä vakuuttamaan. - rosaya
Annaleena kirjoitti:
Ota kuitenkin huomioon että jotkut täällä ovat yli 16v :)Taidan nyt ymmärtää, mitä ajoit takaa.. Kävin nimittäin taas lähivakuutuksen sivuilla, ja siellähän oli juttua, että alle 16-vuotias kuuluu esim. vanhempansa matkavakuutuksen piiriin. Noh, tästä ei minun tapauksessani ole kyse, vaan olen ostanut itselleni oman matkustajavakuutuksen. Ainoastaan matkatavaravakuutukseni on perheeni kotivakuutukseen kuuluva.
- rosaya
Eevil kirjoitti:
Muista kuitenkin että Lähivakuutuksen matkavakuutus ei korvaa mitään koska olet au pairina etkä turistina. Katso vaikkapa vakuutusehdot jos et usko.
Luin vakuutusehdot läpi (jälleen kerran) enkä löytänyt kohtaa, minkä voisi tulkita niin, ettei vakuutus korvaisi au pair aikaisia mahdollisia tapaturmia, yms. Näin ollen minun on kai uskottava niitä kahta vakuutus tätiä, jotka vakuuttivat minulle, että ei ongelmaa, vaikka olenkin menossa au pairiksi.
..Ellei joku sitten tahdo valistaa minua ja kertoa, missä tarkalleen lukee sellainen fakta, joka tukee sitä väitettä, etten saisi korvauksia.. - Myykkynen
rosaya kirjoitti:
Luin vakuutusehdot läpi (jälleen kerran) enkä löytänyt kohtaa, minkä voisi tulkita niin, ettei vakuutus korvaisi au pair aikaisia mahdollisia tapaturmia, yms. Näin ollen minun on kai uskottava niitä kahta vakuutus tätiä, jotka vakuuttivat minulle, että ei ongelmaa, vaikka olenkin menossa au pairiksi.
..Ellei joku sitten tahdo valistaa minua ja kertoa, missä tarkalleen lukee sellainen fakta, joka tukee sitä väitettä, etten saisi korvauksia..... vaan niitä kahta vakuutustätistä, se on kuitenkin niiden homma. Tänne nyt voi tulla kuka vaan sanomaan mitä vaan, ja mututietous on hyvin yleistä. Eli kannattaa kenties luottaa enemmän niitä alan ammattilaisia.
- Tarkka
Eevil kirjoitti:
Evil:
"Muista kuitenkin että Lähivakuutuksen matkavakuutus ei korvaa mitään koska olet au pairina etkä turistina. Katso vaikkapa vakuutusehdot jos et usko."
Vakuutusehdoissa ei ollut tuollaista mainitaa, joten nyt valehtelet - Helmi-87
Annaleena kirjoitti:
Ota kuitenkin huomioon että jotkut täällä ovat yli 16v :)"Ota kuitenkin huomioon että jotkut täällä ovat yli 16v :)"
Ihanko tosi? - Tosser
Myykkynen kirjoitti:
... oletko nyt aivan varma tuosta seikasta? Siis eihän au pairkaan ole "virallisesti" kohdemaassaan töissä - hän ei siellä vakituisesti asu, ei maksa veroja, eikä saa edes palkkaa.
Voin olla väärässäkin, en tiedä. Mutta heräsi vaan kysymys. Ja täytyyhän au pairinkin pystyä itsensä vakuuttamaan."oletko nyt aivan varma tuosta seikasta? Siis eihän au pairkaan ole "virallisesti" kohdemaassaan töissä - hän ei siellä vakituisesti asu, ei maksa veroja, eikä saa edes palkkaa. "
Eli au pair on sinusta turisti vaikka Suomessa au pair lasketaan palkkatyöläiseksi ? - Tosser
Tarkka kirjoitti:
Evil:
"Muista kuitenkin että Lähivakuutuksen matkavakuutus ei korvaa mitään koska olet au pairina etkä turistina. Katso vaikkapa vakuutusehdot jos et usko."
Vakuutusehdoissa ei ollut tuollaista mainitaa, joten nyt valehteletKohta 3.1.1 "18 vuotta täyttäneen vakuutus on voimassa vain vapaa-aikana"
Kohta 3.2.9 "Vakuutuksesta ei korvata vahinkoa jonka vakuutettu aiheuttaa työtehtävässä toisen palveluksessa taikka itsenäisessä ammatti-, elinkeino- tai ansiotoiminnassa."
http://www.lahivakuutus.fi/Lahivakuutus/lahivakuutusweb.nsf/images/Nuorisovakuutus LKL5260_virallinen.pdf/$FILE/Nuorisovakuutus LKL5260_virallinen.pdf - Tosser
rosaya kirjoitti:
..Ellei joku sitten tahdo valistaa minua ja kertoa, missä tarkalleen lukee sellainen fakta, joka tukee sitä väitettä, etten saisi korvauksia..Kohta 3.1.1 "18 vuotta täyttäneen vakuutus on voimassa vain vapaa-aikana"
Kohta 3.2.9 "Vakuutuksesta ei korvata vahinkoa jonka vakuutettu aiheuttaa työtehtävässä toisen palveluksessa taikka itsenäisessä ammatti-, elinkeino- tai ansiotoiminnassa."
http://www.lahivakuutus.fi/Lahivakuutus/lahivakuutusweb.nsf/images/Nuorisovakuutus LKL5260_virallinen.pdf/$FILE/Nuorisovakuutus LKL5260_virallinen.pdf - Cisse_88
Myykkynen kirjoitti:
... vaan niitä kahta vakuutustätistä, se on kuitenkin niiden homma. Tänne nyt voi tulla kuka vaan sanomaan mitä vaan, ja mututietous on hyvin yleistä. Eli kannattaa kenties luottaa enemmän niitä alan ammattilaisia.
"Tänne nyt voi tulla kuka vaan sanomaan mitä vaan, ja mututietous on hyvin yleistä. Eli kannattaa kenties luottaa enemmän niitä alan ammattilaisia"
Jooh, viimeksi paikallisessa työkkärissä yksi "ammattilainen" sanoi että Englannissa pitää heti ilmoittautua verovirastoon ja väestörekisteriin. Ei siellä edes ole sellaista, ja verovirasto Englannissa sanoi että heillä ei ole mitään tekemistä au pairien kanssa. Taas saatanan mummelit puhuivat paskaa tärkeänä ja valtio vielä maksaa niille. - *_Meeri_H_*
Tarkka kirjoitti:
Evil:
Vakuutusehdoissa ei ollut tuollaista mainitaa, joten nyt valehteletEevil taisi puhua totta.
Itse olet siis solvaaja. - rosaya
Tosser kirjoitti:
Kohta 3.1.1 "18 vuotta täyttäneen vakuutus on voimassa vain vapaa-aikana"
http://www.lahivakuutus.fi/Lahivakuutus/lahivakuutusweb.nsf/images/Nuorisovakuutus LKL5260_virallinen.pdf/$FILE/Nuorisovakuutus LKL5260_virallinen.pdfEn saanut avattua tuosta suoraan tuota tiedostoa, mutta sen nimestä päätellen otteet olivat nuorisovakuutuksen ehdoista. Sen sijaan jatkuvan matkavakuutuksen (siis sen vakuutuksen, jonka itsekin otin) ehdoista ei vastaavia kohtia minun nähdäkseni löydy.
- Tosser
rosaya kirjoitti:
En saanut avattua tuosta suoraan tuota tiedostoa, mutta sen nimestä päätellen otteet olivat nuorisovakuutuksen ehdoista. Sen sijaan jatkuvan matkavakuutuksen (siis sen vakuutuksen, jonka itsekin otin) ehdoista ei vastaavia kohtia minun nähdäkseni löydy.
Täällä oli kait puhetta Lähivakuutuksen nuorisovakuutuksesta "joka kattaa ihan kaikki ja on vain 80 EUR". Jossen nyt ihan hukkunut linkkeihin...
- Eevil
rosaya kirjoitti:
En saanut avattua tuosta suoraan tuota tiedostoa, mutta sen nimestä päätellen otteet olivat nuorisovakuutuksen ehdoista. Sen sijaan jatkuvan matkavakuutuksen (siis sen vakuutuksen, jonka itsekin otin) ehdoista ei vastaavia kohtia minun nähdäkseni löydy.
En nähnyt että sinun ehdoissasi ei ollut niitä samoja kohtia.
Eli valehtelet.
Tää on hienoa keskustelua. - mopo.nen
Tosser kirjoitti:
Kohta 3.1.1 "18 vuotta täyttäneen vakuutus on voimassa vain vapaa-aikana"
http://www.lahivakuutus.fi/Lahivakuutus/lahivakuutusweb.nsf/images/Nuorisovakuutus LKL5260_virallinen.pdf/$FILE/Nuorisovakuutus LKL5260_virallinen.pdfTosser,
siteerauksesi on YKSITYISTAPATURMAvakuutuksesta, ei matkustajavakuutuksesta.
Lue siitä muutama sivu alemmas, siellä on ne matkustajavakuutuksen ehdot. - rosaya
Cisse_88 kirjoitti:
"Tänne nyt voi tulla kuka vaan sanomaan mitä vaan, ja mututietous on hyvin yleistä. Eli kannattaa kenties luottaa enemmän niitä alan ammattilaisia"
Jooh, viimeksi paikallisessa työkkärissä yksi "ammattilainen" sanoi että Englannissa pitää heti ilmoittautua verovirastoon ja väestörekisteriin. Ei siellä edes ole sellaista, ja verovirasto Englannissa sanoi että heillä ei ole mitään tekemistä au pairien kanssa. Taas saatanan mummelit puhuivat paskaa tärkeänä ja valtio vielä maksaa niille.Juu, olen kyllä itsekin melko skeptinen yleensä noiden virastotalojen tätösiä kohtaan. Jopa saman talon virkailijat saattaa antaa ihan päinvastasia ohjeita, yms!
Ehkä just sen takia oonki mielenkiinnolla lukenu näitä kommentteja täällä, jotta pääsisin edes himpun verran lähemmäksi "totuutta" koskien vakuutuksen ottamista.. Noh, mutta omalta osaltani olen nyt jo ratkaisuni ehtinyt tehdä eli tämä keskustelu saa riittää. :) - rosaya
Tosser kirjoitti:
Täällä oli kait puhetta Lähivakuutuksen nuorisovakuutuksesta "joka kattaa ihan kaikki ja on vain 80 EUR". Jossen nyt ihan hukkunut linkkeihin...
puhetta myös nuorisovakuutuksen osalta, mutta itse olen kirjoittanut vain matkustajavakuutuksesta.
Noh, mutta kuten jo totesinkin jollekin, ratkaisu on jo omalta osaltani tehty ja vakuutus ostettu. Taidan siis siirtyä miettimään muita asioita, ja toivoa, ettei mitään ikävää sattuis auppari aikana... :) - Myykkynen
Cisse_88 kirjoitti:
Jooh, viimeksi paikallisessa työkkärissä yksi "ammattilainen" sanoi että Englannissa pitää heti ilmoittautua verovirastoon ja väestörekisteriin. Ei siellä edes ole sellaista, ja verovirasto Englannissa sanoi että heillä ei ole mitään tekemistä au pairien kanssa. Taas saatanan mummelit puhuivat paskaa tärkeänä ja valtio vielä maksaa niille.... onkin asia aivan erikseen. Suurin osa ämmistä on työllistettyjä ja kouluttamattomia. Kokemusta kyllä löytyy siitä, että ensin tiskillä sanotaan toista ja sitten puhelimessa toista. Hurraa.
- Solifer_moppe
mopo.nen kirjoitti:
Tosser,
siteerauksesi on YKSITYISTAPATURMAvakuutuksesta, ei matkustajavakuutuksesta.
Lue siitä muutama sivu alemmas, siellä on ne matkustajavakuutuksen ehdot.Valitettavasti väitteesi ei pidä paikkaansa :D
Missä muuten olit aupparina, mopo.nen ? - Myykkynen
Tosser kirjoitti:
"oletko nyt aivan varma tuosta seikasta? Siis eihän au pairkaan ole "virallisesti" kohdemaassaan töissä - hän ei siellä vakituisesti asu, ei maksa veroja, eikä saa edes palkkaa. "
Eli au pair on sinusta turisti vaikka Suomessa au pair lasketaan palkkatyöläiseksi ?... Suomessa näin onkin. Mutta nyt puhutaan muista maista, ei Suomesta. Juuri tuosta syystä Suomessahan au pairit joutuvat maksamaan veroja, tiedäthän. Mutta ei välttämättä muualla.
Jeesus, en tiedä. Hermothan tässä repee.
- uskokaa pois
Ottakaa tytöt ihmeessä vakuutus. Meidän au-pairimme raiskattiin hänen au-pair vuotensa aikana (kyllä kamalaa, mutta totta). Kun asiaankuuluvat poliisi raportit ja terveydentarkastus paperit lähetettiin vakuutusyhtiöön on au-pairmme saanut niin psykoterapiat, kuin lääkärikulut kuin uni-, ja mielenterveyslääkkeetkin veloituksetta. Nyt odotamme vahingonkorvaus maksua vakuutusyhtiöltä, koska valitettavsti raiskuauksen tekijöitä ei saatu kiinni. Siis OTTAKAA VAKUTTUS. 300 EUR ei todellakaan ole pajon, kun sitä vakuutusta sitten TODELLA TARVITAAN!!!!
- Pahoitteluni
kysyä, mistä oikein kirjoitat?
Niin, ja pahoittelut tapahtuneesta. Aivan kauheata, ja ei ollut varmasti eka kerta, kun au pair raiskattiin. - ...
Pahoitteluni kirjoitti:
kysyä, mistä oikein kirjoitat?
Niin, ja pahoittelut tapahtuneesta. Aivan kauheata, ja ei ollut varmasti eka kerta, kun au pair raiskattiin.Keski Saksasta kirjoittelen. Teikjät tosin olivat "ei eurooppalaisia" - takemmin spesifioimatta... että näin!
Tosin nyt asiaan (pakon kautta) perehtyneenä, voin sanoa, että maa ei ole toistaan parempi.
Raiskauksia tapahtuu joka "kylän kulmalla", että paikkakunta tai maa ei turvaa asiassa. No vakuutus kenties tuo "lohtua" kun vahinko on jo tapahtunut? - Angeliina
"Kun asiaankuuluvat poliisi raportit ja terveydentarkastus paperit lähetettiin vakuutusyhtiöön on au-pairmme saanut niin psykoterapiat, kuin lääkärikulut kuin uni-, ja mielenterveyslääkkeetkin veloituksetta."
Kuulostaa työläältä, varsinkin kun ajattelee että pelkällä passin näyttämisellä ko. palvelun saa ilmaiseksi ja ilman paperisotaa. Kaverini oli Englannissa au pairina ja katkaisi jalkansa. Kaikki maksettiin passia näyttämällä - lääkkeet, uusintakäynnit, röntgenit, jne. - Kokemuksesta puhutaan
Angeliina kirjoitti:
"Kun asiaankuuluvat poliisi raportit ja terveydentarkastus paperit lähetettiin vakuutusyhtiöön on au-pairmme saanut niin psykoterapiat, kuin lääkärikulut kuin uni-, ja mielenterveyslääkkeetkin veloituksetta."
Kuulostaa työläältä, varsinkin kun ajattelee että pelkällä passin näyttämisellä ko. palvelun saa ilmaiseksi ja ilman paperisotaa. Kaverini oli Englannissa au pairina ja katkaisi jalkansa. Kaikki maksettiin passia näyttämällä - lääkkeet, uusintakäynnit, röntgenit, jne.Kannataisi varmaan hiukan ajatella mitä kirjoittaa? Näes on "lievästi eri asia" kun jalka katkeaa kuin se, että tulee raiskatuksi neljän miehen toimesta?
Vai käykö kaverisi yhä katekenneen jalkansa takia psykoterapiassa, syö rauhottavia, ja näkee painajaisia? Tuleeko katkennut jalka vaikuttamaan hänen koko loppu elämäänsä ihmisenä, partnerina, kenties äitinä? Voiko olla että katkennut jalka tulee vielä myöhempinä vuosina jopa aviovuoteeseenkin? Voikohan olla että se katkennut jalka on aiheuttanut kaverillesi AIDSin ja hän tarvitsee lääkehoitoa loppuelämäkseen?
On se kyllä harmi ettei se meidän au-pairi "vaan näyttänyt passia" - niin kaikan olisi ollut sillä selvä!
Angeliina - älä vaan ikinä laita hakupapereita au-pairiksi!!! Tee se palvelus kaikille maailman lapsiperheille! Kiitos! - Tosser
Kokemuksesta puhutaan kirjoitti:
Kannataisi varmaan hiukan ajatella mitä kirjoittaa? Näes on "lievästi eri asia" kun jalka katkeaa kuin se, että tulee raiskatuksi neljän miehen toimesta?
Vai käykö kaverisi yhä katekenneen jalkansa takia psykoterapiassa, syö rauhottavia, ja näkee painajaisia? Tuleeko katkennut jalka vaikuttamaan hänen koko loppu elämäänsä ihmisenä, partnerina, kenties äitinä? Voiko olla että katkennut jalka tulee vielä myöhempinä vuosina jopa aviovuoteeseenkin? Voikohan olla että se katkennut jalka on aiheuttanut kaverillesi AIDSin ja hän tarvitsee lääkehoitoa loppuelämäkseen?
On se kyllä harmi ettei se meidän au-pairi "vaan näyttänyt passia" - niin kaikan olisi ollut sillä selvä!
Angeliina - älä vaan ikinä laita hakupapereita au-pairiksi!!! Tee se palvelus kaikille maailman lapsiperheille! Kiitos!Tässä varmaan unohdettiin että Suomessa joutuu maksamaan psykoterapiasta, rauhoittavista ja AIDS-lääkkeistä - ne ovat Englannissa ilmaisia kaikille EU-asukkaille.
Eli vakuutusta tarvitaan siinä vaiheessa kun palataan Suomeen. - Helmi_87
Kokemuksesta puhutaan kirjoitti:
Kannataisi varmaan hiukan ajatella mitä kirjoittaa? Näes on "lievästi eri asia" kun jalka katkeaa kuin se, että tulee raiskatuksi neljän miehen toimesta?
Angeliina - älä vaan ikinä laita hakupapereita au-pairiksi!!! Tee se palvelus kaikille maailman lapsiperheille! Kiitos!"Vai käykö kaverisi yhä katekenneen jalkansa takia psykoterapiassa, syö rauhottavia, ja näkee painajaisia? Voikohan olla että se katkennut jalka on aiheuttanut kaverillesi AIDSin ja hän tarvitsee lääkehoitoa loppuelämäkseen?"
Ja kaiken tämän maksaa raiskatulle Suomalainen Matkavakuutus kymmeniä vuosia eteenpäin ?
Anteeks nyt mutta en usko. Jopa vakuutusehdot ovat toista mieltä.
- Tapiolan vainiolla
Huomioi että sellainen 300-400 EURon matkavakuutus ei vielä korvaa muuttotavaroita, silmälaseja, luottokortteja, valokuvia, jne.
Samoin ei korvata unohtuneita tai kadonneita tavaroita, eikä varastettua CD-soitinta, kameraa tai kännykkää.
Samaten jos sinulla on esim. allergia, astma tai muu sairaus jo ennen matkalle lähtöä, näitä ei korvata lainkaan vakuutuksesta.
Matkalla ei korvata esim. ruokamyrkytystä.
CD-levyt korvataan, mutta max. 5 kpl. Hammaslääkärikulujen maksimi on 85 EURoa.
Tässä vain esimerkkejä.
http://www.tapiola.fi/www/cmsresources/d03cc987-7b39-44e8-8522-60d11c84bbdc_0_e59021_ehdot.pdf- mopo.nen
"Huomioi että sellainen 300-400 EURon matkavakuutus ei vielä korvaa muuttotavaroita, silmälaseja, luottokortteja, valokuvia, jne."
Ne korvataan kotivakuutuksesta tai matkatavaravakuutuksesta. - Aino.
mopo.nen kirjoitti:
"Huomioi että sellainen 300-400 EURon matkavakuutus ei vielä korvaa muuttotavaroita, silmälaseja, luottokortteja, valokuvia, jne."
Ne korvataan kotivakuutuksesta tai matkatavaravakuutuksesta.Onko sinulla tähän ns. "asiatietoon" mitään linkkiä ?
Jos silmälasit siis hukkuvat junassa niin kotivakuutus korvaa. Jepp jep.
Missä muuten, Reino, olit au pairina ? - jepulis
Aino. kirjoitti:
Onko sinulla tähän ns. "asiatietoon" mitään linkkiä ?
Missä muuten, Reino, olit au pairina ?No niin, mulla ei ole minkäänlaisia linkkejä tai asiakirjoja teille osoittaa, eli tarttukaa vaan siihen jos haluatte päteä. Kerronpahan kuitenkin vain omasta kokemuksestani, että otin Ifiltä 10 kuukauden matkavakuutuksen, mun ei tarvinnu niille selittää sen enempää kuin että olen menossa oleskelemaan Sveitsiin ja tarvitsen matkavakuutuksen. Sairastuin siellä parisen kertaa, ja kaikki sain vakuutusyhtiöltä takaisin. Lisäks mun perheen kotivakuutukseen kuului sitten kaikki matkatavarat, eli sen suhteen ei ollut mitään hätää. Kelallekin ilmoitin, kun halusin lakkauttaa opintotuen, että lähden lomalle. Eli ei niille tarvii sen tarkemmin kertoa, mitä olet menossa tekemään. Hankkikaa vakuutus, tai älkää, kunhan muistatte et olette omalla vastuullanne siellä.
- Tosser
jepulis kirjoitti:
No niin, mulla ei ole minkäänlaisia linkkejä tai asiakirjoja teille osoittaa, eli tarttukaa vaan siihen jos haluatte päteä. Kerronpahan kuitenkin vain omasta kokemuksestani, että otin Ifiltä 10 kuukauden matkavakuutuksen, mun ei tarvinnu niille selittää sen enempää kuin että olen menossa oleskelemaan Sveitsiin ja tarvitsen matkavakuutuksen. Sairastuin siellä parisen kertaa, ja kaikki sain vakuutusyhtiöltä takaisin. Lisäks mun perheen kotivakuutukseen kuului sitten kaikki matkatavarat, eli sen suhteen ei ollut mitään hätää. Kelallekin ilmoitin, kun halusin lakkauttaa opintotuen, että lähden lomalle. Eli ei niille tarvii sen tarkemmin kertoa, mitä olet menossa tekemään. Hankkikaa vakuutus, tai älkää, kunhan muistatte et olette omalla vastuullanne siellä.
Unohdit nyt sen pikkuseikan että Sveitsi ei ole EUssa.
Alkuperäinen viesti koski Tukholmaa - Ruotsi on EUssa. Siksi säännöt sairaanhoidon korvattavuudesta ovat toisenlaiset. - mopo.nen
Aino. kirjoitti:
Onko sinulla tähän ns. "asiatietoon" mitään linkkiä ?
Missä muuten, Reino, olit au pairina ?"Jos silmälasit siis _hukkuvat_ junassa niin kotivakuutus korvaa. Jepp jep. "
Tuo on sinun tulkintaasi, ei minun. - mopo.nen
Tosser kirjoitti:
Unohdit nyt sen pikkuseikan että Sveitsi ei ole EUssa.
Alkuperäinen viesti koski Tukholmaa - Ruotsi on EUssa. Siksi säännöt sairaanhoidon korvattavuudesta ovat toisenlaiset."Alkuperäinen viesti koski Tukholmaa - Ruotsi on EUssa. Siksi säännöt sairaanhoidon korvattavuudesta ovat toisenlaiset."
Et tarvitse matkustajavakuutusta, jos arvostat terveyskeskuksen hoitoa. Pyydä vanhemmiltasi mukaan Visan rinnakkaiskortti, sen saa jo 16 vuotta täyttänyt. - Tarkka
mopo.nen kirjoitti:
"Jos silmälasit siis _hukkuvat_ junassa niin kotivakuutus korvaa. Jepp jep. "
Tuo on sinun tulkintaasi, ei minun.Sinun tulkintasi oli että iki-ihana matkustajavakuutus maksaa aina kaiken.
Tai ainakin sen kuvan haluat antaa au paireille. Jotka sitten pettyneenä huomaavat kun vahinko tapahtuu mitä korvataan ja mitä ei.
Missä muuten olit au pairina, Pappa-Tunturi ? - Eevil
mopo.nen kirjoitti:
"Alkuperäinen viesti koski Tukholmaa - Ruotsi on EUssa. Siksi säännöt sairaanhoidon korvattavuudesta ovat toisenlaiset."
Et tarvitse matkustajavakuutusta, jos arvostat terveyskeskuksen hoitoa. Pyydä vanhemmiltasi mukaan Visan rinnakkaiskortti, sen saa jo 16 vuotta täyttänyt."Et tarvitse matkustajavakuutusta, jos arvostat terveyskeskuksen hoitoa."
Ja matkustajavakuutuksella pääset ihan samaan paikkaan. Jos tuuri käy. Muuten matkustat 25 km omakotitalon vintille tutkimuksiin kuten kaverilleni kävi Sveitsissä. Lähin sopimuslääkäri oli sellainen.
"Pyydä vanhemmiltasi mukaan Visan rinnakkaiskortti, sen saa jo 16 vuotta täyttänyt. "
Montakohan kertaa olet tuonkin tänne kirjoittanut ? Kävisit kirkossa niinkuin kunnon luterilainen etkä tulisi tänne tirkistelemään ja masturboimaan nuorten tyttöjen keskusteluun. - moponen_
Tarkka kirjoitti:
Sinun tulkintasi oli että iki-ihana matkustajavakuutus maksaa aina kaiken.
Tai ainakin sen kuvan haluat antaa au paireille. Jotka sitten pettyneenä huomaavat kun vahinko tapahtuu mitä korvataan ja mitä ei.
Missä muuten olit au pairina, Pappa-Tunturi ?"Sinun tulkintasi oli että iki-ihana matkustajavakuutus maksaa aina kaiken.
Tai ainakin sen kuvan haluat antaa au paireille."
höpö höpö. Noin en ole missään väittänyt, tuossa ylhäälläkin korjasin ettei matkustajavakuutus korvaa varkauksia.
Täällä on kyllä mainostettu kovasti sitä että passin heiluttaminen korvaa kaikkialla ihan kaikki. - moponen_
Eevil kirjoitti:
"Et tarvitse matkustajavakuutusta, jos arvostat terveyskeskuksen hoitoa."
Ja matkustajavakuutuksella pääset ihan samaan paikkaan. Jos tuuri käy. Muuten matkustat 25 km omakotitalon vintille tutkimuksiin kuten kaverilleni kävi Sveitsissä. Lähin sopimuslääkäri oli sellainen.
"Pyydä vanhemmiltasi mukaan Visan rinnakkaiskortti, sen saa jo 16 vuotta täyttänyt. "
Montakohan kertaa olet tuonkin tänne kirjoittanut ? Kävisit kirkossa niinkuin kunnon luterilainen etkä tulisi tänne tirkistelemään ja masturboimaan nuorten tyttöjen keskusteluun."Et tarvitse matkustajavakuutusta, jos arvostat terveyskeskuksen hoitoa."
Nyrkki-kyllikki:
"Ja matkustajavakuutuksella pääset ihan samaan paikkaan. "
Pääsee toki, jos arvostaa terveyskeskuksen hoitoa niin paljon että haluaa käydä niissä.
- ...
Lähdössä au pairiksi lapsia hoitamaan, mutta ei sitten kuitenkaan jaksa kävellä lähimpiin vakuutusyhtiöihin kyselemään vakuutuksista!!
Vakuutustädit eivät ole aasialaisia kauppamiehiä, että väkisin tuputtaa sinulle jonkun sortin vakuutusta, minulle he sanoivat suoraa, että en tarvitse vakuutusta heiltä koska minulla on olemassa kotivakuutus ja ympärivuotinen matkavakuutus jotka yhdessä korvaavat toisensa tarpeen tullen!!!
Eli nähkää nyt edes vähän enemmän vaivaa ja menkää itse kysymään vakuutusyhtiöistä ja älkää enää aloittako uusia keskustelupalstoja vakuutuksista kun niitä on jo ollut ainakin 20, jos vain viitsitten vähän katsoa alaspäin!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197