Kaikkoselle ei ole mikään ongelma, Edellisessä vasemmistohallituksessa Kaikkonen oli lakkauttamassa turhan turpeenpolton. Punamultaa pukkaa.
Antti Lindtman - seuraava hallitus leikkaa turhista maataloustuista!
20
201
Vastaukset
- Anonyymi00001
Jos demarit puuttuu maataloustukeen, niin meidän on ajettava palkkoihin kovempaa verotusta. Ja ruuan hintaa on hinattava samalla ylös.
- Anonyymi00002
Kovinpas kuulostaa vasemmistoliittolaiselta ajattelulta. Tukileikkausta estääkseen kiristetään verotuksen korottamisella :)
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kovinpas kuulostaa vasemmistoliittolaiselta ajattelulta. Tukileikkausta estääkseen kiristetään verotuksen korottamisella :)
Demarit on Sak jatke ja jos leikkaavat maataloudesta tuloja, niin veroja on korotettava vastaavasti demareiden kannattajille.
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Kovinpas kuulostaa vasemmistoliittolaiselta ajattelulta. Tukileikkausta estääkseen kiristetään verotuksen korottamisella :)
Maataloustukien leikkaus on veron kevennys palkansaajille ja silloin jää varaa kiristää vastaavasti ostovoimaa palkansaajilta.
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Demarit on Sak jatke ja jos leikkaavat maataloudesta tuloja, niin veroja on korotettava vastaavasti demareiden kannattajille.
Esityksestäsi päätellen et liene mikään markkinatalouden asiantuntija vaan pikemminkin pää puskassa elävä tukielätti.
Kepulaisten ajattelutapa on kyllä perin kummallista. Demarit ovat sanoneet leikkaavansa tuet pois niiden viljelysten osalta, joista nostetaan tukia mutta joita ei viljellä. Eivät työantajatkaan maksa palkansaajille siitä, etteivät nämä tee työtä lainkaan. Kas kun kepulaiset eivät jo vaadi, että suo- ja metsämaillekin pitää maksaa maataloustukea siitä, että ehkä voisivat olla viljeltyinä, elleivät ne olisi suota tai metsämaata.
- Anonyymi00006
mielipidepankki kirjoitti:
Kepulaisten ajattelutapa on kyllä perin kummallista. Demarit ovat sanoneet leikkaavansa tuet pois niiden viljelysten osalta, joista nostetaan tukia mutta joita ei viljellä. Eivät työantajatkaan maksa palkansaajille siitä, etteivät nämä tee työtä lainkaan. Kas kun kepulaiset eivät jo vaadi, että suo- ja metsämaillekin pitää maksaa maataloustukea siitä, että ehkä voisivat olla viljeltyinä, elleivät ne olisi suota tai metsämaata.
Keskusta ja Vasemmistoliitto muistuttavat tietyllä tapaa toisiaan :)
- Anonyymi00007
mielipidepankki kirjoitti:
Kepulaisten ajattelutapa on kyllä perin kummallista. Demarit ovat sanoneet leikkaavansa tuet pois niiden viljelysten osalta, joista nostetaan tukia mutta joita ei viljellä. Eivät työantajatkaan maksa palkansaajille siitä, etteivät nämä tee työtä lainkaan. Kas kun kepulaiset eivät jo vaadi, että suo- ja metsämaillekin pitää maksaa maataloustukea siitä, että ehkä voisivat olla viljeltyinä, elleivät ne olisi suota tai metsämaata.
Moniko demari tarvitsee työttömyysturvaa tai muuta turhaa, esimerkiksi ylisuuria palkankorotuksia tai liian suuria turhia palkkoja? Mutta syömään joutuu demarikin joka päivä.
- Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
Keskusta ja Vasemmistoliitto muistuttavat tietyllä tapaa toisiaan :)
Ne on käytännössä sama asia, toisessa on vaan lisänä maatalous lisämuotona yhteiskunnan tuella elämiseksi. Molemmat myös suosivat höpöheinää, tosin keput kasvattajina.
- Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Keskusta ja Vasemmistoliitto muistuttavat tietyllä tapaa toisiaan :)
Miten? Kerro lisää....
Anonyymi00007 kirjoitti:
Moniko demari tarvitsee työttömyysturvaa tai muuta turhaa, esimerkiksi ylisuuria palkankorotuksia tai liian suuria turhia palkkoja? Mutta syömään joutuu demarikin joka päivä.
En osaa sanoa, moniko demari tarvitsee työttömyysturvaa, mutta sitähän ei tarvittaisi, jos olisi töitä. Demarit taitavat työntekijöinä kuulua yleensä ammattiliittoon, joten heidän ansiosidonnaisen työttömyysturvansa maksaa työttömyyskassa eikä valtio. Työttömyysturva on näillä vakuutustyylinen etu, jonka rahoittavat työntekijät ja työantajat. Valtio eli me veronmaksajat sen sjaan maksamme maataloustukea siitäkin, ettei peltoja viljellä. Paha se on silloin syödä mitään pellolta saatavaa. Kai sitä heinää nyt löytyy lähempääkin.
Markkinataloudessa ei ole ylisuuria palkkoja. Jos palkka on suuri, se on syntynyt myyjän ja ostajan tarjousten riesteymänä. Suuret palkat eivät ole turhia. Päinvastoin suuriin palkkoihin pitää tavoitteellisesti pyrkiäkin. Suurista palkoista maksetaan sitten myös enemmän veroja kuin pienistä palkoista. Maataloudesta on puolestaan vain kuluja valtiolle, verotuloja hyvin vähän. Syötävää on aina tarjottu myytäväksi, oli valtion tukia tai ei. Jo ennen kuin mitään valtioita on ollutkaan.- Anonyymi00017
mielipidepankki kirjoitti:
En osaa sanoa, moniko demari tarvitsee työttömyysturvaa, mutta sitähän ei tarvittaisi, jos olisi töitä. Demarit taitavat työntekijöinä kuulua yleensä ammattiliittoon, joten heidän ansiosidonnaisen työttömyysturvansa maksaa työttömyyskassa eikä valtio. Työttömyysturva on näillä vakuutustyylinen etu, jonka rahoittavat työntekijät ja työantajat. Valtio eli me veronmaksajat sen sjaan maksamme maataloustukea siitäkin, ettei peltoja viljellä. Paha se on silloin syödä mitään pellolta saatavaa. Kai sitä heinää nyt löytyy lähempääkin.
Markkinataloudessa ei ole ylisuuria palkkoja. Jos palkka on suuri, se on syntynyt myyjän ja ostajan tarjousten riesteymänä. Suuret palkat eivät ole turhia. Päinvastoin suuriin palkkoihin pitää tavoitteellisesti pyrkiäkin. Suurista palkoista maksetaan sitten myös enemmän veroja kuin pienistä palkoista. Maataloudesta on puolestaan vain kuluja valtiolle, verotuloja hyvin vähän. Syötävää on aina tarjottu myytäväksi, oli valtion tukia tai ei. Jo ennen kuin mitään valtioita on ollutkaan.Tuo demarien maataloustuista leikkaaminen on populismia pahimmillaan.
He sanovat leikkaavansa vain tuottamattomien tilojen tukia. Ruokaa tuottamattomien. Tukijärjestelmä taasen on sellainen, että perustuet, hehtaarituet ja ympäristötuet, joita saa jokainen tila riippumatta tuottaako ruokaa vai ei, ovat EU tukia.
Kansalliset tuet taas ovat tuotantotukia, joiden perusta on tuotettu ruoka. Merkittävimmät osuudet kansallisesta tuesta menee kasvihuoneille ja eläintiloille.
Jos siis SDP:n tahdon mukainen leikkaus toteutetaan, se leikkaisi Suomen saamia EU tukia. Se ei tietenkään vähentäisi Suomen EU:lle maksamia maksuja, joten Suomen nettomaksuosuus vain kasvaisi, ja palautuksea saatujen tukien väheneminen vähentäisi Suomen kansantaloudessa pyörivää rahaa. Vaarantaisi myös kotimaassa tuotettujen kasvisten tuotannon, joka myös osaltaan pahentaisi kauppatasetta.
Demarit tietävät kyllä tämän, mutta tietävät myös. että heidän kannattajansa ovat niin tolloja, etteivät ymmärrä tätä. Siis oikein hyvä populistinen veto. Toteutuessaan vain köyhdyttäisi Suomea, mutta sehän ei demaria hetkauta kun kannatusta haalitaan. - Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Tuo demarien maataloustuista leikkaaminen on populismia pahimmillaan.
He sanovat leikkaavansa vain tuottamattomien tilojen tukia. Ruokaa tuottamattomien. Tukijärjestelmä taasen on sellainen, että perustuet, hehtaarituet ja ympäristötuet, joita saa jokainen tila riippumatta tuottaako ruokaa vai ei, ovat EU tukia.
Kansalliset tuet taas ovat tuotantotukia, joiden perusta on tuotettu ruoka. Merkittävimmät osuudet kansallisesta tuesta menee kasvihuoneille ja eläintiloille.
Jos siis SDP:n tahdon mukainen leikkaus toteutetaan, se leikkaisi Suomen saamia EU tukia. Se ei tietenkään vähentäisi Suomen EU:lle maksamia maksuja, joten Suomen nettomaksuosuus vain kasvaisi, ja palautuksea saatujen tukien väheneminen vähentäisi Suomen kansantaloudessa pyörivää rahaa. Vaarantaisi myös kotimaassa tuotettujen kasvisten tuotannon, joka myös osaltaan pahentaisi kauppatasetta.
Demarit tietävät kyllä tämän, mutta tietävät myös. että heidän kannattajansa ovat niin tolloja, etteivät ymmärrä tätä. Siis oikein hyvä populistinen veto. Toteutuessaan vain köyhdyttäisi Suomea, mutta sehän ei demaria hetkauta kun kannatusta haalitaan.Kepuloista agraarikommunismia parhaimmillaan, maksetaan lisää EUn, niin Suomi tienaa paremmin, tai ainakin maajussit. Eu tuki on siis maajussin kansaneläke ja kansallinen maataloustuki on palkka... Halleluja ja synnistä pooiiiis.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kepuloista agraarikommunismia parhaimmillaan, maksetaan lisää EUn, niin Suomi tienaa paremmin, tai ainakin maajussit. Eu tuki on siis maajussin kansaneläke ja kansallinen maataloustuki on palkka... Halleluja ja synnistä pooiiiis.
Kyllä EU tuista voi leikata, mutta silloin pitää myös Suomen maksuosuutta EU:lle alentaa.
Se, että pelkästään leikataan EU:n maksamia tukia ilman Suomen maksujen muutosta on pois Suomen kansantaloudesta. Demari niin saattaakin päättää, heillä kun ei ymmärrys riitä.
Koko EU;n tulopolitiikka on hölmöläisten hommaa. Kuten moni muukin EU:n säännös. Mutta kuten tiedämme, täälläkin on monia EU:n hyvyyttä vannovia.
Hulluin oli tämä EU:n elpymipaketti, jolla rahaa siirrettiin satoja miljardeja eteläisiin EU maihin. Suomikin pääsi maksajaksi. Maksamme liki 7 miljardia ja saamme alle 2 miljardia. Demari Tytti tämäkin neuvotteli. Ymmärrys kun ei riitä. Nyt demarit kehuvat esim Espanjan taloutta, kun sinne on syydetty tatoja miljardeja näitä meiltäkin varastettuja rahoja.
- Anonyymi00008
Kohta voi Lindtman unohtaa punamullan.
- Anonyymi00013
No ei tarvitse. Toki jos Kokoomus saa oikein surkean kannatuksen seuraavissa vaaleissa, niin silloin Lindtmanin kannattaa ehkä imuroida Kokoomus hallitukseen sisään, koska voimasuhteet hallituksessa olisivat Kokoomukselle epäsuotuisat. Vaan ajattelenpa niin, ettei ylimieliset kokoomuslaiset suotuisi taipumaan niin koviin ehtoihin, minkä Lindtmanin johtamat demarit heille asettaisivat. Jo nyt on nähtävissä, että Keskusta olisi SDP:lle yhteistyökykyisempi hallituskumppani.
Toinen ongelma SDP:n ja Kokoomuksen välillä on Orpo. En usko, että hänen johdollaan sinipunalla olisi suuriakaan syntymahdollisuuksia. Eli Kokoomuksessa tarvittaisiin keulille uusi johtohahmo, mikä on siinä mielessä jo ongelmallista, ettei Kokoomuksessa aiota haastaa Orpon uutta puheenjohtajakautta ensi kesän puoluekokouksessa. Tämä tarkoittaa sitä, ettei Kokoomuksen päässä mikään asia tulisi muuttumaan. Oikeastaan Kokoomus on huono vaihtoehto demareille, koska yleensä sinipunayhteistyö on mahdollistunut Kokoomuksen liberaali- ja sosiaalireformistisiiven kanssa ja nykyään puoluetta hallinnoivat konservatiivit.
- Anonyymi00011
Lindtmanin vallananastyt vesittyi vesittyi.
- Anonyymi00014
Mitä sitten kukakin pitää turhana. Nykyhallitus pitää ilmeisesti turhana terveydenhuoltoa.
- Anonyymi00016
Aivan oikea kohde, kansallinen maataloustuki oli tarkoitettu väliaikaiseksi.
- Anonyymi00018
Onhan maataloustuissa toki leikkausvaraa... noin 15 000 maatilaa ei tuota ruoan raaka-aineita edes siinä määrin saisivat tuotannostaan myyntituloja.
Jos ei ole myytävää niin miksi maataloustuet?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437