Oletko ollut itse tai välillisesti osallinen perintöriitoihin? Onko kaikki mennyt suurin piirtein oikein vai oletko joutunut vaatimaan lakiteitse jotakin sinulle kuuluvaa? Vai oletko antanut armon käydä oikeudesta?
Jos olet eronnut niin oletko kirjallisesti sopinut osituksista exän kanssa, ettei mahdollisesti sinun ennen häntä kuoltuasi joku kysele tasinkojen perään?
Oletko jo ajatellut, mitä sinun jälkeesi jäävälle omaisuudelle tapahtuu? Oletko tehnyt testamenttia tai onko se suunnitelmissa?
Itse en usko enää tässä vaiheessa periväni mitään. Jotakin itselle kuuluvaa meni aikoinaan vähän toisella tapaa, mutta en alkanut lakiteitse vaatimaan. Olisin saattanut joutua maksumieheksi. Välit tiettyihin sukulaisiin ovat jo ennestään etäiset, eikä riiteleminen olisi niitä ainakaan parantanut.
Miten nämä asiat itselläsi ovat, tai haluatko kertoa jonkun tietämäsi tapauksen asiaa koskien.
Perintöriidat?
20
115
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Mikä ongelmasi?
Liki jokaisella on perintöasiansa. Kaikilla omanlaisensa. Joillain helpot hoitaa, joillan hankalammat.
Mulla ei ollut helppo perikunnan purku, mutta hoidettu on. Vittumainen prosessi ja asianajajoitakin piti käyttää. Maksoi jotain fyrkkaa ja sai hyvän vitutuksen. Mutta asia tuli hoidetuksi.
Kerro ny, mistä sulla kiristää, sitten joku ehkä vois antaa vinkkiä. Mun yleispätevä neuvo: palkkaa asianajaja.
=DW=- Anonyymi00003UUSI
En halua avata asiaa enempää, koska en tahdo että tätä kautta joku asiasta tietävä osaa yhdistää tapauksen minuun. Sen verran voin mainita, että kun ohimennen keskustelin asiasta tuttavieni kanssa, jotka eivät ole mitään oikeusoppineita, niin heidän mielestään asiassa ei ollut toimittu oikein. Eräs tuttava joka on opiskellut lakia, tutki asiaa omasta mielenkiinnostaan ja hänen kanssa keskusteltuani en lähtenyt viemään asiaa enää eteenpäin. Joltakin osin asia oli jo vanhentunut eli se mitä olisin voinut saada, ei ollut mielestäni tappelemisen arvoista. Varsinkin kun on vaarana joutua maksamaan oikeuskulut itse ja suurempi vihanpito sukulaisten puolelta olisi ollut varmaa. Nyt jonkun sukulaisen kanssa välit ovat hiukan paremmat.
- Anonyymi00002UUSI
Valitettavasti olen. Sekä isäni kuoleman jälkeen että puolisoni vanhempien kuoleman jälkeen. Ja kummassakin oli kyse jonkun sortin petoksesta; toisessa omaisuuden hallintaoikeuden saanut hävitti noin miljoonan markan omaisuuden ja toisessa tapauksessa löytyi jotain kaukaisia sukulaisia, jotka yhtä-äkkiä vaativat perintöä enemmän kuin olisi laki sallinut; ja tästä tuli todella kummallinen ja pitkäkestoinen sotku
- Anonyymi00004UUSI
Otan osaa. Nämä ovat vaikeita asioita. Omaisten kuoleman jälkeen olisi muutakin ajateltavaa kuin alkaa pitää puoliaan rosvoajia vastaan. Meneekö koko perintö asiasta riidellessä ja siinä sivussa kaikki asiaan liittyvät ihmissuhteet ovat pilalla. Hyvät neuvonantajat ovat tarpeen. Mutta löytyykö sellaisia, kun raha pyörii niidenkin mielessä, jotka ovat työkseen näitä asioita ratkomassa?
Itse pidän tärkeänä sitä, että en jää katkeruuteen ketään kohtaan ja toivon ettei minuakaan kohtaan toivon mukaan olla katkeria. Katkeruuden juuri on sellainen joka kasvaa ja myrkyttää koko elämän, jos sitä ei saada hallintaan. - Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Otan osaa. Nämä ovat vaikeita asioita. Omaisten kuoleman jälkeen olisi muutakin ajateltavaa kuin alkaa pitää puoliaan rosvoajia vastaan. Meneekö koko perintö asiasta riidellessä ja siinä sivussa kaikki asiaan liittyvät ihmissuhteet ovat pilalla. Hyvät neuvonantajat ovat tarpeen. Mutta löytyykö sellaisia, kun raha pyörii niidenkin mielessä, jotka ovat työkseen näitä asioita ratkomassa?
Itse pidän tärkeänä sitä, että en jää katkeruuteen ketään kohtaan ja toivon ettei minuakaan kohtaan toivon mukaan olla katkeria. Katkeruuden juuri on sellainen joka kasvaa ja myrkyttää koko elämän, jos sitä ei saada hallintaan.Totta ja itse ajattelin, että rahaahan se vain on. Tosin tietyt ihmissuhteet katkesivat ja kylläkin syystä.
Omia jätöksiäni koskien olen teetättänyt testamentin asianajotoimistossa.
Edunvalvojana jouduin melkoiseen pyöritykseen omaisuus-ja myöhemmin perintöasioissa erittäin monimutkaisessa keississä jossa itse perintö ei ollut eikä ole mikään iso. Ikinä en olisi osannut kuvitella että sellaista voi tapahtua ja varoja voidaan toisen osapuolen toiminnan taholta hassata ilman aikaiseen.
Perättömiä ilmiantoja, valheita, asiakirjojen piilottelua kantelu edunvalvojuuteeni liittyvissä asioissa silloiselle maistraatille (todettiin aiheettomaksi), ilkeyttä ja myös pahuutta. Asian vatvominen kesti parisen vuotta. Valehtelua kaikille sukulaisille ja muille jotka vähääkään halusivat kuulla. Ja mitä olen kuullut se jatkuu jossain muodossa edelleen. Kyseiseen henkilöön olen yhteydessä vain toisen henkilön kautta.
Vastapuoli luuli asian olevan peace of cake hänen edukseen mutta oikeus vei voiton. Paljon se vaati vaivannäköä ja erinäisiä kirjelmiä mutta lopputulos päätöksineen on tyydyttävä tosin kuolinpesää ei vieläkään ole päästy jakamaan.
En luovuta koska tiedän toimivani oikeudenmukaisesti ja oikein.Lisään vielä että onhan näitä oman isän ja äidinkin sukulaisten puolelta tullut eteen kaikenlaista. Neuvo näihin liittyen että vaikka välit sukulaisiin on kuinka hyvät suullisiin lupauksiin ei kannata luottaa vaan tehkää paperille sopimus ja nimet alle.
- Anonyymi00006UUSI
Kysyn silläkurin että
oliko teillä tämä ottelukeissi sellainen, että sillä oli oikeaa omaisuutta
siis esim. firma tai vastaavaa joka luo kassavirtaa perijöille
vai kävikö riita sellaisesta tavisten asunto-osakkeesta ja uushopealusikoista Anonyymi00006 kirjoitti:
Kysyn silläkurin että
oliko teillä tämä ottelukeissi sellainen, että sillä oli oikeaa omaisuutta
siis esim. firma tai vastaavaa joka luo kassavirtaa perijöille
vai kävikö riita sellaisesta tavisten asunto-osakkeesta ja uushopealusikoistaTavisten juttu joka alkoi jo ennen varsinaista perunkirjoitusta. Ei mitään kassavirtaa ole kenellekään tulossa. Päin vastoin rahaa on jo palanut varmaan koko omaisuuden verran. Kuten joku täällä mainitsi asianajajathan ottavat rahan sieltä mistä saavat.
En kaikkia käänteitä täällä avaa mutta ikinä en olisi uskonut että tällaiseen keissiin joudun mukaan.
Se että kuolinpesää ei ole vielä jaettu johtuu sopimuksesta joka tehtiin jotta asiaan saataisiin joku päätös.- Anonyymi00009UUSI
Miten sinä Siili25 edunvalvojana jouduit perintöriitoja järjestelemään, kun edunvalvonta loppuu valvottavan kuolemaan?
Anonyymi00009 kirjoitti:
Miten sinä Siili25 edunvalvojana jouduit perintöriitoja järjestelemään, kun edunvalvonta loppuu valvottavan kuolemaan?
No se kun edunvalvonta päättyi se ei päättänyt suhdettani valvottavan asioihin.
Kuoleman jälkeen tarvitaan asioiden hoitaja joka järjestelee kaikkia mahdollisia asioita ja niitä on paljon ilman tällaista perintöriitaakin. Tämän henkilön valitsevat joukostaan muut perilliset ja he valitsivat minut ja valtuuttivat allekirjoituksellaan minut hoitamaan asioita kaikille tahoille.
- Anonyymi00005UUSI
Ei tullut isompaa riitaa koska vanhempi veljeni hoiti leskeytyneenä kuolleen äitini raha-asiat "kotiin".
Kävimme yhdessä läpi irtaimiston ja koska oli talvi, ehdotti veljeni, että hän siirtää kamat tyhjänä olevaan ulkovarastoon ja teemme jaon keväällä.
Keväällä kävin fillariretkellä veljeni talolla mutta ketään ei ollut kotona. Ulkovaraston ovi oli lukossa mutta 40-luvulla rakennetun sätöksen seinissä oli suuria rakoja joista näin varaston olevan tyhjän.
Muutaman viikon kuluttua näin veljeni keskustan kävelykadulla. Kysyin, että milloin ryhdytään tekemään äitimme jäämistön jakoa. Veljeni sanoi, ettei siellä ollut mitään. Tapahtui puolisen vuotta vainajan vuokra-asunnon tarkistamisen jälkeen.
Valehteli kirkkain silmin. Tosin en hirveästi ihmetellyt koska sopi hänen luonteeseensa.
Kuvaavaa on, että hän kuvitteli kaikkia muita itsensä kaltaisiksi valehteleviksi varkaiksi.
Koulutukseltaan lankkuteknikko ei menestynyt paria yritystä enempää työmaapomona.
Äänesti kommunisteja. Perusteena se, että niin kauan kuin Suomessa on yksikin häntä enemmän ansaitseva vuorineuvos, niin hän äänestää äärivasemmistoa.
On muitakin "ansioita" mutta ne liittyvät hieman kaukaisempien sukulaisten kuppaamiseen. - Anonyymi00007UUSI
Sisarvainajani mies munasi homman kun kävi ryöstöretkillä äitini huonokuuloisuutta hyväksi käyttäen. Muuten homma meni melko ok, mutta en välitä olla tekemisissä sen väen kanssa.
Iäkkään, veteraanitunnuksen omaavan henkilön omaisuuden ryöstö on törkeä teko. Äidiltäni jäi vähän perintöä jaettavaksi yhdeksän sisarusten kesken, kahdelta lapsettomalta sisarukselta sain huomattavan perinnön muutama vuosi sitten. Mitä vanha monisairas paljolla rahalla tekee niin siirsin perintö osuuteni ainoalle tyttärelle.
Helsingin Vuosaaressa asunut veljeni joka sittemmin kuoli korona pandemiaan, hänen vaimo oli kuollut samaan tautiin jo aiemmin. He olivat huonoissa väleissä meihin muihin sisaruksiin ilmoittivat ilkikurisesti ettei meidän miljoona omaisuutta on turha haikailla perintönä. No heidän kuoltua tutkittiin asunto, asunnosta löytyi luonnoksia testamentista joita olivat raapustelleet. Oli mm. joitakin hyvätekeväisyyteen liittyviä kun testamentti jäi vain luonnosasteelle. Niin vain perintö tuli omaan sukuun, yksi osa meni suvun hunsvontille joka riemastui, Tytär osti oitis uuden auton, minä vain pyöräilen, elän vaatimattomasti kuitenkin olosuhteisiin nähden tyytyväinen.
Kun kuolen niin kuolen tytär saa päättää mitä raadolleni tekee.Ihana kun sinulla on tytär huolehtimassa, myös sitten raadosta kun se aika koittaa. Minullakin on tyttären kanssa tehty edunvalvontavaltuutus jotta katsoo vähän eloni perään kun ja jos itse alan hönertää ja sitten lopun tullessa.
Siili25 kirjoitti:
Ihana kun sinulla on tytär huolehtimassa, myös sitten raadosta kun se aika koittaa. Minullakin on tyttären kanssa tehty edunvalvontavaltuutus jotta katsoo vähän eloni perään kun ja jos itse alan hönertää ja sitten lopun tullessa.
Hienoa kun meillä joihin voi turvata henkisesti, usein miettinyt heitä kellä ei yhtään lähiomaista.
Pertikki kirjoitti:
Hienoa kun meillä joihin voi turvata henkisesti, usein miettinyt heitä kellä ei yhtään lähiomaista.
Kyllä näin❤️.
Yksinäisiä vanhuksia joilla ei ole ketään on paljon.
- Anonyymi00008UUSI
Tyttären keravan slummissa asuva perhe osti teslan sutoiluksi perintörahoilla
niinkö? - Anonyymi00010UUSI
Ei ole perintöriitoja ollut, kolme perinnönjakoa kyllä, Ei isoja rahoja, lähinnä pankkitilin jakamista monen perijän kesken.
Mutta kun perinnöstä kirjoitellaan, kysyn asian, jos joku sattuisi tietämään.
Voiko laittaa testamenttiin, että lapsi voisi vasta perinnönjakoani tehdessään päättää, ottaako kaiken perinnön itse vai antaako siitä lapselleen sen verottoman osuuden, mikä se siihen aikaan onkaan kun kuolen. (nyt kaksi-30 000 e??, ei sillä väliä). En siis laittaisi lainkaan summaa vaan vain tuon tekstin.- Anonyymi00011UUSI
Joo siis olen ollut uskottuna miehenä perinnönjaoissa
1. luovuttava heti ja kirjallisesti
2. ei saa "toimia" kuolinpesässä
3. perintöä ei voida jakaa siis luopuja ei saa ottaa mitään vastaan
eli siis luopuja luopuu kirjallisesti ja heti eikä osallistu millään tavalla
pesänjakoon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
VVM Riikka Purra ministerin asemassaan valehteli ja rikkoi perustuslakia.
Valtiovarainministeri Riikka Purra (PS) kiisti Ylen ykkösaamussa luvanneensa ennen vaaleja, ettei pienituloisilta leikat7614141Me, Suomen kansa, vaadimme Riikka Purran eroa ministerin tehtävästä
Riikka Purra on toistuvalla valehtelullaan osoittanut olevansa epärehellinen henkilö. Perustuslain kohdassa 60 § edell857031Purra ennen vaaleja: "pienituloisten etuuksista leikkaaminen ei meille käy"
"...perussuomalaisten ero muun muassa kokoomukseen, joka haluaa leikata pienituloisten etuuksista, se ei meille käy."793848Ammattiliittojen jäsenmaksut valtion maksettavaksi
Ammattiliitot neuvottelvat jäsenilleen paremmat palkat, jotka lisäävät valtio verotuloja. Tästä syystä valton tulee maks463264Toksinen persuvasemmisto
Kun toksiset ihmiset eivät kykene hallitsemaan sinua, saamaan sinua näkemään asiat niin kuin he haluaa, toimimaan niin k252887Rikkaiden ja yritysten veroaleen ei ole varaa
Ei pieni Suomi pysty elättämään vanhenevaa väestöä nykyisellä veroasteella. Ainakin 5-prosenttiyksikköä pitää kokonaisve402503Riikka Purra: Autoilu tulee Suomen valtiolle pyöräilyä edullisemmaksi! Siksi pyöräetu poistettiin!
🐸🐸🐸🐸🐸 Perussuomalaisten trollitehdas kiukkuaa kun Riikka Purra päästi taas sammakoita suustaan että autoilu tulee S3922149"Minua ei kiinnosta opiskelu eikä töissä käyminen"
Voiko lausunnosta päätellä lainkaan mikä puolue saattaisi ajaa tuollaisen kansalaisen elämäntavan mahdollistamista? htt871948- 661926
Mitä Purra oikeasti sanoi ennen vaaleja...
...pienituloisten leikkaamisesta? Tässä se on. "Esimerkiksi se, mistä aiotaan leikata, perussuomalaisten ero muun muass1031824