Omasta mielestä en ole ottanut käyttöön, mutta ei mulle tullut edes veroilmoitusta. Onnistuuhan sen tarkistaa ja mätkytkin maksaa ihan vero.fi sivulla.
Eläkeyhtiö hoitaa veroprosentin ja tulotiedot. Pankki taas lähettää sijoituksista tiedot automaattisesti verottajalle. Mihin muka tarvisin jotain apinankyrpä suoli.fi mukapalvelua?
Jos poliiseilla on asiaa, niin ne kyllä soittaa.
>Simiti<
Onko teillä se Suomi.fi käytössä?
49
447
Vastaukset
- Anonyymi00001
on viranomaispalverluissa digitaalista henkilökorttia tunnistaessa jollaisen saa poliisilta.
- Anonyymi00002
Pakottavat sen käyttöön ottoon tavalla tai toisella jos eivät saa tahtoaan läpi
- Anonyymi00006
Ne ilmoitukset saa asetuksista pois.
- Anonyymi00003
no niiin niimpä.... mutta mikä itseäni on stressannur käteti, olin kirurgeilla käymässä niin niin.. tutkivat kättä ja leikkausaika kai tulee kohta kirjeenä,
oletko kokeillut kuoria perunaa uyhdellä kädellä niin jotta peruna ja kuoimaveitsi samassa kädessä?- Anonyymi00004
En ole kokeillut, mutta on mulla käsi ollut paketissa. Samalla istuin pyörätuolissa. Se oli haastavaa aikaa.
>Simiti< - Anonyymi00005
Tökkää se peruna vaikka haarukkaan ja haarukka kiinni johonki, niin on helpompi kuoria. Ruuvipenkki käy hyvin tuohon. Myös, jos saa johonkin väliin niin, että se siinä myös pysyy kuorimisen ajan.
- Anonyymi00012
Kuole homohuora
- Anonyymi00015
Kuole paska kuole
- Anonyymi00016
Vitun trollimode
- Anonyymi00017
Ime nysäkulliasi
- Anonyymi00018
Taasko nusdit mummoasi
- Anonyymi00019
Oikeudessa nähdään junttikakaramode
- Anonyymi00020
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kuole homohuora
Lukekaa nyt nyt se gubbe loukkasi minua netissä, internet on loukkaava mesta🥱
- Anonyymi00008
No on käytössä. En kylläkään tykkää. Epävarmoina aikoina sen toimiminen on luultavasti heikkoa.
Kai tuonkin systeemin data ja ohjelmisto kulkee jonkun USA:n prseilyorganisaation läpi.
xLiner - Anonyymi00010
Voit kirjautua verohallinnon sivuille ja tarkistaa verotietosi ja tarvittaessa muuttaakin niitä siltä osin, kun muuttunut on.
- Anonyymi00021
Uberspleinaaja iski jälleen kyntensä palstasedän aloitukseen hehhee
- Anonyymi00022
Ei ole, kun en ole sinne kirjautunut.
Sähköpostiin tuli verottajalta viesti, että kiireellinen asia ja linkki suomi. fi palveluun.
En avanut linkkiä, selvä huijaus yritys.- Anonyymi00024
Tuollaisia huijauksia on muutes ollut paljon. Parempi jättää kaikki linkit avaamatta mitä tulee sähköpostiin. Ja jättää ne suomi viestit omaan arvoonsa, sanoo vaan ettei saanut sitä tai ei huomannut.
- Anonyymi00023
En ole ottanu käytöön, mutta siitä pitää erikseen käydä kieltäytymässä ja ottaa paperiposti uudelleen käyttöön, jos sellaista haluaa. Juuri tein tuon äidilleni ja kirosin systeemiä.
- Anonyymi00025
Ei se ole vaikea muuttaa posti taas paperipostiksi. Pari klikkausta.
- Anonyymi00026
Jos äitisi ei tarvitse pankkitunnuksia niin ne voi sulkea jolloin sähköisiä palveluja ei tarvitse käyttää.
- Anonyymi00027
Anonyymi00025 kirjoitti:
Ei se ole vaikea muuttaa posti taas paperipostiksi. Pari klikkausta.
Väittikö joku sen olevan vaikeaa? Ei asian tarvitse olla vaikeaa, ollakseen perseestä.
- Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Jos äitisi ei tarvitse pankkitunnuksia niin ne voi sulkea jolloin sähköisiä palveluja ei tarvitse käyttää.
Vaan kun hän tarvitsee. En todellakaan ala ravaamaan mm. pankkiin hänen laskujaan maksamaan.
- Anonyymi00029
On käytössä. Mitä vähemmän paperia, sen parempi.
Aletheias Kyllähän tuo on käytössä. Oikein hyväksi olen sen todennut.
Kun tulee huijauksia, on helppoa käydä tsekkaamassa onko perää vai ei. Jotkut huijaukset on niin läpunäkyviä, mutta kun noi huijaukset kehittyy koko ajan.
Suomi.fi sovellus on ihan hyvä. Minun mielestäni.- Anonyymi00030
nukutusjuttuja mitä niinkun jos yritän tyttöjä auttaa niin, jos kokeilee nukkuaniin että laittaa käden jömmittää sillei niin..
- Anonyymi00031
Otettava ilmeisesti käyttöön jos seuraavan kerran kirjautuu esim. Kelaan. Mutta pitääkö taas keksiä salasana vai annetaanko tuonne vain oma s-posti.
- Anonyymi00032
Ei tarvitse keksiä salasanaa tai no sovellukseen kirjaudutaan 6-numeroisella koodila, mutta sen ihmeempää siinä ei ole.
Aletheias - Anonyymi00043
No voi hyvää päivää kun jokaisella putiikilla on oma sähköinen systeeminsä.
How did we came here. Kun kyse on uuden teknologian muutaman vuosikymmenen kehityksestä, joka on kulkenut vapaasti vailla yhteinäistä arkkitehtuuria ja suunnitelmaa, tullaan väistämättä pisteeseen jossa asiaa on tarkasteltava kokonaisvaltaisesti uudelleen ja rakennettava koko järjestelmä uudelleen, yhtenäiseksi ja tarkoituksenmukaiseksi, eikä siinä järjestelmässä ole erillisiä toimijoita vaan kaikki kootaan saman katon alle. - Anonyymi00044
Anonyymi00032 kirjoitti:
Ei tarvitse keksiä salasanaa tai no sovellukseen kirjaudutaan 6-numeroisella koodila, mutta sen ihmeempää siinä ei ole.
AletheiasKun suurin osa suomalaisista ei käytä mitään "äppejä" vaan PC konetta ja sen selainta, niin viranomaisten asiaointisivuille kirjaudutaan pankkitunnuksilla.
Tämä on se kaikkien järjestelmiän pullon kaula ja akilleen kantapää, käyttäjien tunnistaminen. Ei olisi niin vaikeaa jos asiaan olisi panotettu jo aiemmin kokonaisvaltaisella suunnittelulla, johon osallistuvat julkinen valta eli kansandemokratiat ja yksityiset korporaatiot joille tämä teknologia on ominta alaa.
Miksi tunnistautuminen on niin vaikeaa. Koska kyse on teknologiasta jossa kaikki on vain bittejä ja dataa. Miten bitit voidaan muka allekirjoitaa? Se on sitä tietojenkäsittely-tiedettä, ei sitä missään EU komissiossa väännetä. AES ja muut salaustekniikat kehitettiin NASA:n laboratoriossa, mutta käyttäjien authentikoimiseen ei ole keksitty yhtä "yksinkertaista ja kaunista" matemaattista ratkaisua. Areena on vapaa, antakaa aivosolujen laulaa. Ehkä vielä päästään eroon pankkien paperisista avainlistoista ja kännyköiden, eikun mukana kuljetettavien tietoteknisten laitteiden "äpeistä", joita nyt eivät mukanaan kanna kuin varhaisteinit. - Anonyymi00045
Anonyymi00044 kirjoitti:
Kun suurin osa suomalaisista ei käytä mitään "äppejä" vaan PC konetta ja sen selainta, niin viranomaisten asiaointisivuille kirjaudutaan pankkitunnuksilla.
Tämä on se kaikkien järjestelmiän pullon kaula ja akilleen kantapää, käyttäjien tunnistaminen. Ei olisi niin vaikeaa jos asiaan olisi panotettu jo aiemmin kokonaisvaltaisella suunnittelulla, johon osallistuvat julkinen valta eli kansandemokratiat ja yksityiset korporaatiot joille tämä teknologia on ominta alaa.
Miksi tunnistautuminen on niin vaikeaa. Koska kyse on teknologiasta jossa kaikki on vain bittejä ja dataa. Miten bitit voidaan muka allekirjoitaa? Se on sitä tietojenkäsittely-tiedettä, ei sitä missään EU komissiossa väännetä. AES ja muut salaustekniikat kehitettiin NASA:n laboratoriossa, mutta käyttäjien authentikoimiseen ei ole keksitty yhtä "yksinkertaista ja kaunista" matemaattista ratkaisua. Areena on vapaa, antakaa aivosolujen laulaa. Ehkä vielä päästään eroon pankkien paperisista avainlistoista ja kännyköiden, eikun mukana kuljetettavien tietoteknisten laitteiden "äpeistä", joita nyt eivät mukanaan kanna kuin varhaisteinit.Öööö....minä käytän pankkitunnuksia vain pankkiin mennessä, muuten mobiilivarmennetta.
- Anonyymi00048
Anonyymi00045 kirjoitti:
Öööö....minä käytän pankkitunnuksia vain pankkiin mennessä, muuten mobiilivarmennetta.
Sehän on juuri nuoren suomen mukana kuljetettavien tietoteknisten laitteiden äppi, tee sillä sitten jotain oikeaa työtä.
- Anonyymi00034
Suomi.fi on kiimaisten lapsiinsekaantuja vapar homojen Uusi maailmanjärjestys askeleita. Datakeskukset tulevat valvomaan meitä jopa uusien reitittimien avulla kodeisamme, ihmisoikeuksia tullaan rajoittamaan kaikin keinoin hallintomme on käynyt Yang gobal leaders kuolutuksen joka johtaa Homojen uuteen maailmanjärjestykseen. Tämä on taho joka on sekaantunut lapsiin Epstein jutussa he eivät ole ihmisiä vaan palvovat kirkossaan jumalan Pabhometia joka on itse saatana. Kolmannes teologeista lukee Mustan raamatun ja käy manaamassa Saatanaa heidän kirkossaan joka on liki joka kaupungissa.
- Anonyymi00035
Verottaja prkl pakotti ottamaan käyttöön, kun viimeisimpään veroehdotukseen muutoksia ilmoitin.
Muuten ei olisi.
Postihenkilö kävi juuri ovella ja toi paketin kaukaa. Koko posti muuttuu pelkäksi lähettipalveluksi, jos mitään oikeita kirjeitä ei enää ole. Mistäs näille postihenkilöille sitten revitään töitä?
En käytä kaupan pikakassojakaan kuin hätätapauksessa.
-keinovaginamies-- Anonyymi00037
Eiväthän pikakassat ole tehneet ihmisiä työttömiksi vaan muuttaneet työn luonnetta. Nykyään kauppojen työtekijöiden toimenkuvassa on esim tilausten keräilyä yms.
Kaikkien meidän työ päivittyy ajan myötä jollain tavalla ja yleensä muutos on positiivinen. Tietenkin joillain aloilla muutos saattaa näkyä myös ihan suoranaisena työpaikkojen vähenemisenä, mutta usein muutos nökyy niin, että jää enemmän aikaa tuottavampaan työhön kun ei menee enää niin paljon aikaa rutiininomaisiin töihin.
Aletheias - Anonyymi00040
Anonyymi00037 kirjoitti:
Eiväthän pikakassat ole tehneet ihmisiä työttömiksi vaan muuttaneet työn luonnetta. Nykyään kauppojen työtekijöiden toimenkuvassa on esim tilausten keräilyä yms.
Kaikkien meidän työ päivittyy ajan myötä jollain tavalla ja yleensä muutos on positiivinen. Tietenkin joillain aloilla muutos saattaa näkyä myös ihan suoranaisena työpaikkojen vähenemisenä, mutta usein muutos nökyy niin, että jää enemmän aikaa tuottavampaan työhön kun ei menee enää niin paljon aikaa rutiininomaisiin töihin.
AletheiasNo en kyllä itse asiassa tunne ruokakauppa-alaa sen kummemmin, mutta käyn palvelukassalla jatkossakin, kaikesta huolimatta. Skannaahan se myyjä edes ne viivakoodit minun puolesta ja saattaa saada nätin hymynkin :)
Se alkaa olemaan tällä tavalla vanhemmalla herrasmiehellä omat piintyneet tapansa. Aivan hyvin joutaa Suomen viranomaiset kannattamaan postilaitosta. Ja rakkauskirjeetkin haluan edelleen paperiversioina. :))
-keinovaginamies- - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
No en kyllä itse asiassa tunne ruokakauppa-alaa sen kummemmin, mutta käyn palvelukassalla jatkossakin, kaikesta huolimatta. Skannaahan se myyjä edes ne viivakoodit minun puolesta ja saattaa saada nätin hymynkin :)
Se alkaa olemaan tällä tavalla vanhemmalla herrasmiehellä omat piintyneet tapansa. Aivan hyvin joutaa Suomen viranomaiset kannattamaan postilaitosta. Ja rakkauskirjeetkin haluan edelleen paperiversioina. :))
-keinovaginamies-Olisihan se pitänyt arvata, että kassaneidin hymy sinne kassalle houkuttelee eikä niinkään kaupan alan työtilanne 😂 Vaikka ei siitä moittia voi, onhan se kiva saada hyvää palvelua 😊
Tuosta olen kyllä samaa mieltä, että paperinen rakkauskirje olisi aivan omaa luokkaansa 🤗 Ensimmäisen kunnon rakkauskirjeeni sain teininä ollessani asiakaspalvelutyössä, kun minua pari vuotta nuorempi poika toi minulle käsin kirjoitetun kirjeen. Siinä hän kertoi, miten hän näkee unta siitä, että olisimme yhdessä. Voi, miten suloinen se oli, mutta katsoin ikäeron liian suureksi eikä siitä sitten syntynyt mitään. Hauska muisto kuitenkin 😊
Aletheias - Anonyymi00046
Anonyymi00041 kirjoitti:
Olisihan se pitänyt arvata, että kassaneidin hymy sinne kassalle houkuttelee eikä niinkään kaupan alan työtilanne 😂 Vaikka ei siitä moittia voi, onhan se kiva saada hyvää palvelua 😊
Tuosta olen kyllä samaa mieltä, että paperinen rakkauskirje olisi aivan omaa luokkaansa 🤗 Ensimmäisen kunnon rakkauskirjeeni sain teininä ollessani asiakaspalvelutyössä, kun minua pari vuotta nuorempi poika toi minulle käsin kirjoitetun kirjeen. Siinä hän kertoi, miten hän näkee unta siitä, että olisimme yhdessä. Voi, miten suloinen se oli, mutta katsoin ikäeron liian suureksi eikä siitä sitten syntynyt mitään. Hauska muisto kuitenkin 😊
AletheiasNo hänhän oli rohkea, kun toi henk.koht. kirjeen sulle käteen.
Minkäköhänlaisen unelmamiehen olet siinäkin menettänyt, kun 17 kesäisestä 15 vuotias on tuntunut liian nuorelta?
Kyllä ne taitaa omatkin viimeiset saamiset olla teinivuosilta :), mutta ne tulivat postissa tai niillä oli "lähetti", jos samasta luokkahuoneesta tulivat.
Ajattele jos tällaisena 40-50 vuotiaana saisi vielä tuollaisen ihastuksen tunnustamislappusen :))
Mitenköhän siihen osaisi suhtautua?
-keinovaginamies- - Anonyymi00047
Anonyymi00046 kirjoitti:
No hänhän oli rohkea, kun toi henk.koht. kirjeen sulle käteen.
Minkäköhänlaisen unelmamiehen olet siinäkin menettänyt, kun 17 kesäisestä 15 vuotias on tuntunut liian nuorelta?
Kyllä ne taitaa omatkin viimeiset saamiset olla teinivuosilta :), mutta ne tulivat postissa tai niillä oli "lähetti", jos samasta luokkahuoneesta tulivat.
Ajattele jos tällaisena 40-50 vuotiaana saisi vielä tuollaisen ihastuksen tunnustamislappusen :))
Mitenköhän siihen osaisi suhtautua?
-keinovaginamies-Hän oli uskomattoman rohkea kyllä 😊 Ja vaikutti kaikin puolin mukavalta nuorelta mieheltä, mutta minä ajattelin, ettei tässä voi miksikään puumaksi alkaa 😅
Viimeisen paperisen rakkauskirjeeni olen saanut ehkä 25-vuotiaana 🤔 Ei pysty enää muistamaan noin vanhoja asioita 🫣 Mutta olisi takuulla aika puulla päähän lyöty fiilis, jos joku toisi yhtäkkiä tuollaisen tunnustuskirjeen. Eihän ihmiset nykyään kuulemma enää edes puhu toisilleen. Pitäisi ehkä laittaa sellaisia kirjebokseja ihailijapostille kuten aikoinaan koulussa oli, jos sillä saisi ihmiset innostumaan tunnustamaan ihastustaan 😁
Aletheias
- Anonyymi00036
Is it like a felon to break in someones account own by the coverment? Just asking
- Anonyymi00038
And what about a mobilebank- getting international like interpol or something?
- Anonyymi00039
On käytössä, oli pakko ottaa, että valituksen lähtemään. Kolme tunnistautumista, aika turvallista on.
- Sheena - Anonyymi00042
Sen tarkoitus on poistaa paperipostit. Ja eikö se ole hyvä ettei kaikki turhat yhteenvedot ja muut triviaalitiedot tule postissa ja täytä mappeja ja nurkkia.
Ongelma tuossa suomi.fi -palvelussa on että se ei lähetä tekstiviestiä saapuneesta postista, eli postit saattaa jäädä pidemmäksi aikaa huomaamatta. Enemmän käytän suomi24.fi palvelua. Täällä on monipuolisempi palveluntarjonta, on vähän kaikkea rusinakiljun ohjeesta lähtien. On tuolla suomi.fi:ssäkin kaikenlaista. Vaan ei ole rusinakiljun ohjetta tai neuvoja, mite tehdä, jos jää henkseleistä roikkumaan kuusen oksaan.
Tietoa ja palveluja kansalaisten tarpeisiin
Aiheet
Parisuhde ja perhe
Parisuhde
Lapsen saaminen
Lapsiperheet
Avo- tai avioero
Läheisen kuolema
Sosiaalinen turva
Edunvalvonta
Omaishoitajana läheiselle
Eläkkeelle
Vammaisten henkilöiden palvelut
Ikääntyneiden asuminen
Asumisen ja toimeentulon tukeminen
Terveys ja sairaanhoito
Terveyden ylläpitäminen
Sairastaminen ja kuntoutus
Päihteet ja rahapelaaminen
Opetus ja koulutus
Esiopetus ja koulunkäynti
Opiskelu
Opiskelijan toimeentulo ja sosiaalinen tuki
Työ, työttömyys ja talous
Työttömyys
Yrityksen perustaminen
Työelämän säännöt
Töihin Suomeen
Oma talous
Asuminen ja rakentaminen
Asunnon hankinta
Rakentaminen ja kiinteistöt
Oikeudet ja osallistuminen yhteiskuntaan
Oikeusturva ja kuluttajansuoja
Vaikuttaminen ja vapaaehtoistyö
Tervetuloa täysi-ikäiseksi!
Rikosasiat ja oikeudenkäynti
Digituki ja Suomi-pisteet
Turvallisuus
Varautuminen häiriö- ja kriisitilanteisiin
Tietovuoto
Hätätilanteet ja turvallisuus
Muuttaminen ja matkustaminen
Muuttaminen
MatkustaminenTutustutaa paremmin suomi.fi palveluun. Kohta "Parisuhde ja perhe" sisältää seuraavat aliotsikot
Parisuhde
Tietoa eri parisuhdemuodoista
Avioliiton solmiminen
Lapsen saaminen
Lapsiperheet
Avo- tai avioero
Läheisen kuolema
ja edelleen parin klikkauksen päästä löytyy
"Sukunimi avioituessa
Kun pyydätte avioliiton esteiden tutkintaa, teidän täytyy ilmoittaa, mitä sukunimeä käytätte vihkimisen jälkeen.
Haluatteko toistenne sukunimen tai sukunimiyhdistelmän?
Sukunimen vaihtaminen vihkimisen yhteydessä on maksutonta silloin, kun
otatte toisen puolison nimen yhteiseksi sukunimeksi
toinen tai kumpikin puoliso ottaa sukunimiyhdistelmän.
Tällöin nimenmuutosta ei tarvitse hakea erikseen. Näistä maksuttomista vaihtoehdoista on kerrottu alempana tarkemmin.
Huomaa seuraavat asiat:
Tarvitset puolisosi suostumuksen, jos haluat vihkimisen yhteydessä ottaa käyttöösi hänen sukunimensä tai osan hänen sukunimiyhdistelmästään. Puoliso voi antaa suostumuksensa samalla kun hän pyytää avioliiton esteiden tutkintaa.
Jos puolisosi on saanut nykyisen sukunimensä tai sukunimiyhdistelmänsä toisen osan edelliseltä puolisoltaan, et voi saada sitä nimeksesi.
Haluatteko uudissukunimen tai jommankumman puolison suvussa esiintyneen sukunimen?
Teidän täytyy tehdä erillinen maksullinen nimenmuutoshakemus, jos
haluatte uudissukunimen eli nimen, joka ei ole tällä hetkellä käytössä elossa olevalla henkilöllä
haluatte jommankumman esivanhemman sukunimen
toinen teistä haluaa ottaa takaisin ennen ensimmäistä avioliittoa olleen sukunimensä.
Hakemus kannattaa tehdä vasta vihkimisen jälkeen. Mainitkaa hakemuksessa, että haette puolisoina yhteistä sukunimeä. Ette siis voi ilmoittaa asiasta pyytäessänne avioliiton esteiden tutkintaa. Voitte lukea lisää sukunimen muutoksesta sivuiltamme.
Tässä lyhyesti maksuttomat vaihtoehdot:
Voitte säilyttää sukunimenne ennallaan
Voitte ottaa yhteisen sukunimen
Voitte ottaa yhteisen sukunimiyhdistelmän
Toinen teistä voi säilyttää oman nykyisen sukunimiyhdistelmänsä ja toinen muuttaa sukunimensä
Toinen teistä voi säilyttää oman nykyisen sukunimiyhdistelmänsä ja toinen muuttaa sukunimensä uudeksi sukunimiyhdistelmäksi
Voitte molemmat ottaa keskenään erilaiset sukunimiyhdistelmät
Toinen teistä voi muuttaa sukunimensä ja toinen voi ottaa uuden sukunimiyhdistelmän
Lisätietoja ja esimerkkejä puolisoiden sukunimistä avioliittoa solmittaessa.
Toimikaa näin
Tutustukaa eri vaihtoehtoihin ennen kuin pyydätte avioliiton esteiden tutkintaa. Jos nimenmuutos edellyttää erillistä hakemusta, tehkää se ennen vihkimistä tai vihkimisen jälkeen.
Pyytäkää esteiden tutkintaa sivujemme ohjeilla ja ilmoittakaa, mitä sukunimeä käytätte vihkimisen jälkeen.
Jos muutatte mieltänne esteiden tutkinnan aikana, teidän molempien täytyy ilmoittaa siitä meille sähköpostitse osoitteeseen [email protected]. Jos muutatte mieltänne sukunimestä ja avioliiton esteiden tutkinnan päätös on jo annettu, hakekaa uutta esteiden tutkintaa uusilla sukunimiehdotuksilla.
Saatte esteiden tutkinnasta todistuksen, josta käy ilmi, onko ilmoitettu sukunimi lainmukainen. Vihkimisen yhteydessä sukunimet muuttuvat todistuksen mukaisesti, paitsi jos toinen tai kumpikin puoliso ilmoittaa vihkijälle, että hän haluaa sittenkin säilyttää oman sukunimensä.
Usein kysytyt kysymykset
Mikä on sukunimiyhdistelmä?
Minkä nimen voimme valita yhteiseksi sukunimeksemme tai osaksi yhteistä sukunimiyhdistelmäämme?
Mitä vaihtoehtoja minulla ja puolisollani on sukunimen suhteen avioitumisen yhteydessä?
Olemme menossa naimisiin ja keksimme uuden, uniikin sukunimen käyttöömme. Voimmeko ilmoittaa keksimämme nimen avioliiton esteiden tutkintapyynnössä?
Sukunimeni on muuttunut ennen vihkimistä mutta avioliiton esteiden tutkintapyynnön tekemisen jälkeen. Pitääkö minun ilmoittaa uudesta sukunimestä teille?
Voinko ottaa tyttönimeni käyttöön?
Menin viikonloppuna naimisiin ja otin käyttöön puolisoni nimen. Milloin uusi nimeni näkyy omissa tiedoissani?
Nimeni vaihtui vihkimisen yhteydessä. Mitä minun täytyy tehdä?
Mikä vaikutus yhteisellä sukunimellä tai yhteisellä sukunimiyhdistelmällä on lapsen sukunimeen?
Jos toinen puolisoista tai molemmat asuvat ulkomailla, niin voidaanko sukunimiasiasta päättää Suomessa?
Jos asun ulkomailla mutta olen Suomen kansalainen, voidaanko sukunimeni muuttaa Suomessa vihkimisen yhteydessä?"- Anonyymi00049
"Haluatteko uudissukunimen tai jommankumman puolison suvussa esiintyneen sukunimen?"
Kansallisarkisto poistaa virastojaan ja tutkijainkammioitaan, kohta ei pääse tutkimaan onko mahdollisesti aatelisukua, jonka voisi palauttaa sukunimen vaihdoksella. Anonyymi00049 kirjoitti:
"Haluatteko uudissukunimen tai jommankumman puolison suvussa esiintyneen sukunimen?"
Kansallisarkisto poistaa virastojaan ja tutkijainkammioitaan, kohta ei pääse tutkimaan onko mahdollisesti aatelisukua, jonka voisi palauttaa sukunimen vaihdoksella.Säädyt lakkautettiin jo 120 vuotta sitten, joten aatelisuudesta ei taida olla varsinaista hyötyä. Nimen palautus taitaa olla mahdollista 5 sukupolven takaa ja eiköhän nuo ole aika hyvin jo tiedossa kammioiden ulkopuolellakin.
- Anonyymi00050
Jos suostut tähän, niin mitä tulee ensi vuonna?
Sinun täytyy viikoittain kirjautua valtion järjestelmään sormenjälki tai paremminkin silmätunnisteella, ja täyttää erilaisia kyselyjä millä valtio varmistaa että olet oikealla tiellä. Alkuun viikoittain, sen jälkeen päivittäin tai satunnaisina ajankohtina, vastausaikaa on minuutteja tai sinusta tehdään tutkintapyyntö supolle.
Verottaja pääsee tilillesi ja ottaa sieltä mitä haluaa. Rahasi on vain digitaalista ja sen käyttö on valvottua ja rajoitettua. Kaikkiin suurempiin hankintoihin täytyy hakea erityislupa valtionvirastolta, perustelut täytyy olla vedenpitävät. Ja tämä on vasta alkua. - Anonyymi00051
Jos olet resepti asiakas apteekissa ! Et saa reseptiä sähköisesti uusittua ennen kuin avioidut ( suomi fi kanssa . )
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552513Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot981030- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273701Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202658Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648