Vertailussa kävely ja pyöräily ja ketodietti

Anonyymi-ap

Kävelystä ei kokemukseni mukaan ole laihtumisen kannalta mitään hyötyä.
Kun käy pyöräilemässä,aineenvaihdunta pelaa monta kertaa paremmin.Niinä päivinä kun kävin vain kävelemässä vessassa käydessä kävin ,ainoastaan ainoastaan kusella ja aina kun olen harrastanut pyöräilyä myös suoli on tyhjentynyt joka päivä.👈

Samoilla kaloreilla syötynä kun vain kävelin 3000 kal päivässä aloin turpoamaan,maha alkoi kasvamaan.

Vaihdan nyt kävelyn takaisin pyöräilyyn.Kävely käy kyllä hyvin lisäliikuntana ja ajankuluna.
Toinen vaihtoehto olisi getogeeninen ruokavalio jossa jätetään kokonaan pois hiilihydraatit,mutta ennemmin syön paremmin ja harrastan liikuntaa.

Getodietti on varmin tapa jolla sohvaperuna laihtuu nopeasti.Sitäkään en tiedä miten tuo dietti vaikuttaa kuntoon kun en ole sitä koskaan käyttänyt
Ainakin pyöräilyn aikana kunto nousee.

14

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Mitä sanoo yleistieto:

"Kävely on erinomainen, aliarvostettu "superlaji", joka parantaa fyysistä ja psyykkistä terveyttä. Jo 15–30 minuutin reipas päivittäinen kävely laskee verenpainetta, vahvistaa sydäntä ja lihaksia, auttaa painonhallinnassa sekä vähentää ennenaikaisen kuoleman riskiä. Se sopii lähes kaikille nivelystävällisyytensä ansiosta.

Sydän- ja verenkiertoelimistö: Säännöllinen kävely parantaa kestävyyskuntoa, laskee verenpainetta ja pienentää sydän- ja verisuonitautien riskiä.Tuki- ja liikuntaelimistö: Kävely vahvistaa alavartalon lihaksia (pohkeet, reidet, pakarat), parantaa tasapainoa ja huoltaa selkärankaa. Se on nivelystävällinen laji, joka voi vähentää polvi- ja lonkkanivelrikon kipuja.

Mielenterveys ja aivot: Kävely raittiissa ilmassa vähentää stressiä, parantaa mielialaa ja lisää mielihyvähormonien määrää. Se myös selkeyttää ajatuksia ja parantaa unenlaatua.Aineenvaihdunta ja painonhallinta: Reipas kävely tehostaa aineenvaihduntaa. 30–60 minuutin päivittäinen reipas kävely auttaa painonhallinnassa, ja tunnin lenkki voi kuluttaa noin 300–500 kcal.

Kokonaisvaltainen hyvinvointi: Pienikin aktiivisuuden lisääminen, kuten istumisen katkaiseminen lyhyellä kävelyllä, vähentää tulehdustekijöitä kehossa."

Voisitko jotain ottaa itsekin selvää, ennen piaraisujasi?

• Anonyymi00014

Pyöräily on monin verroin parempi VARSINKIN ylipainoiselle KOSKA polville tulee siinä huomattavasti vähemmän kuormitusta.
        Se on paras laji myös laihoille ja lievästi ylipainoisilla
        Hyvin harvalla kestää jalat juoksemista.

• Anonyymi00002

Paljonko sinulla on ylipainoa?

• Anonyymi00006

Noin 6 kiloa,mutta lihon erittäin nopeasti jos en harrasta pyöräilyä.Toistaiseksi olen harrastanut vain sen verran että en päässyt vähään aikaan lihomaan.Nyt pitää aloittaa kovempi reeni.
        Lihonut olen kyllä pitkällä aikavälillä 6 kiloa ,mutta lihomista olisi tullut ainakin 20 kiloa jos en olisi aina välillä laihduttanut.

Pyöräilyn ero on aivan huomattavan suuri verrattuna kävelyyn.Tuon eron olen huomannut jo monta kymmentä vuotta sitten,mutta se on päässyt vähän unohtumaan.
        Pyöräilyssä palaa kaloreita puolet enempi kuin kävelyssä ja kohottaa kuntoa aivan eri tavalla.
        Reippaassa pyöräilyssä kulutus on noin 400 tunnissa ja kävelyssä vain alle 200 voi olla todellisuudessa vain 100

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Noin 6 kiloa,mutta lihon erittäin nopeasti jos en harrasta pyöräilyä.Toistaiseksi olen harrastanut vain sen verran että en päässyt vähään aikaan lihomaan.Nyt pitää aloittaa kovempi reeni.
        Lihonut olen kyllä pitkällä aikavälillä 6 kiloa ,mutta lihomista olisi tullut ainakin 20 kiloa jos en olisi aina välillä laihduttanut.

Pyöräilyn ero on aivan huomattavan suuri verrattuna kävelyyn.Tuon eron olen huomannut jo monta kymmentä vuotta sitten,mutta se on päässyt vähän unohtumaan.
        Pyöräilyssä palaa kaloreita puolet enempi kuin kävelyssä ja kohottaa kuntoa aivan eri tavalla.
        Reippaassa pyöräilyssä kulutus on noin 400 tunnissa ja kävelyssä vain alle 200 voi olla todellisuudessa vain 100

Lihot erittäin nopeasti koska et hallitse makean syömistäsi.

Oletko ylipäätään miettinyt koskaan miksi sinulla on niin kova tarve syödä 90% ravinnostasi makeana ja sokerina?

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Sinä lihot siksi kun syöt niin paljon. Vähennä syömistä niin ei ole pakko yrittää kuluttaa niitä ahmittuja kaloreita.

• Anonyymi00003

Pyöräily ja kävely on liikuntamuotoja. Mutta miten ketodieetti siihen vertautuu?

• Anonyymi00004

Olen vähän sitäkin ajatellut,mutta voisin käyttää sitä vasta sitten jos en muuten laihdu.
        Kyllä sekin dietti on herkullinen jos osaa sen oikein suunnitella.Esim Tammisen jauhelihapihvit sinapilla ja ketsupilla salaatin kera.

• Anonyymi00005

Kyllä se nousee kävellessäkin.

• Anonyymi00009

"Getodietti on varmin tapa jolla sohvaperuna laihtuu nopeasti.Sitäkään en tiedä miten tuo dietti vaikuttaa kuntoon kun en ole sitä koskaan käyttänyt"

Muistan kyllä kun olet kertonut että olet sitäkin yrittänyt ja liian vaikeaksi kokenut luopua sokeriherkuista. Sinulla taitaa muisti pätkiä aika lailla....

Kunto-ohjelma ei ketodieetti tietenkään ole, sen enempää kuin pyöräilykään mikään ruokavalio. Kuntoilu sujuu, mutta sitä ei tarvitse harjoittaa laihdutus mielessä vaan ihan terveys ja hyvä olo, hyvin matalalla sykkeellä ja hyötyliikunnalla vain. Laihtuminen sujuu aivan siinä sivussa. 🌞

• Anonyymi00010

"Samoilla kaloreilla syötynä kun vain kävelin 3000 kal päivässä aloin turpoamaan,maha alkoi kasvamaan"

Se on vain D-vitamiinin puutosta ja aliravitsemuksen merkki.

• Anonyymi00012

Sama kuormitustekijä kuormittaa eri ihmisiä eri tasoisesti.
      Olkoon kuormitus minkä laatuista tahansa niin sen ajallinen kesto ja syketaso suhteessa omaan todelliseen maksimiin kertoo vaikutuksen.
      Olen kahdesti ollut valvotussa rasituskokeessa.
      52v ikäisenä automatkalla Belgiassa, minulla oli sydärin tapainen. En silloin tunnistanut itä vaikka heräsin aamuyöstä rinnan ahdistukseen ja hikoiluun joka kuitenkin helpotti. Kotiuduttuani näkyi sydänfilmissä sepelvaltimoissa kohtauksen jämiä minut määrättiin rasituskokeeseen. Hoitsun ja lääkärin valvomassa testissä, anturit kiinni ainakin rinnassa, poljin 198 / min.
      Naiset kysyivät menisikö 200 niin vastasin, että jos menee niin mennään illalla soittoravintolaan sairaalan kustannuksella. Jos en tavoita 200 niin minä kustannan meidän ravintolailtamme. Naiset menivät jotenkin häpsingilleen joten sanoin, etten viitsi odottaa heidän päätöstään ja lopetan.
      Lähempänä 7- kymppiä kokeilin muutaman kerran omatoimisesti.
      Tankoon kohtuullisen vähän rautaa ja 10:n sarjoja maksiminopeudella lavasta rinnalle ja välitön vauhtipunnerus ylös, nopea lasku olkapäiden kautta lavaan ja sama uudestaan tippaakaan tauottamatta.
      10:n sarjan jälkeen minuutin palautus ja uusi sarja jne.
      Viides sarja oli tuskaa ja sykkeeni oli 180 / min. Ainakin se oli hiivatin lähellä todellista maksimia.
      Toisessa yhteydessä erehdyin maitsemaan lekurille nuo muutamat kokeiluni. Ukko mulkaisi ja antoi lähetteen sydänalueen kuvaukseen.
      Jämät tietenkin näkyivät ja uutta oli aortan läpän vuotaminen ei toimenpiteitä vaativassa määrin.
      Tuon jälkeen olen esimerkiksi punttitreenien palautukset määrittänyt sykkeen perusteella. Palautuminen aerobisen alueen puolivälin tuntumaan ja uutta sarjaa.
      Nyt, 82v ukkona, 97:n rapun rappunousu asuntoon ostosreppu selässä, vetää sykkeen anaerobisella alueella jonka tuntee reisissä ja läähätyksessä.
      Selvä merkki, että jatka ukko samaan malliin!
      2-rappujuoksu on kaukana muinaisuudessa.

• Anonyymi00015

Kyllä se liikunta pitää tosiaan olla vähän raskaampaa niin vasta sillä kohoaa kunto ja aineenvaihdunta kasvaa.Kokemukseni mukaan kevyt kävely on pelkkää ajan tuhlausta,mitä voi kyllä tehdä lisäliikuntana,mutta ei sitä kannata käyttää minään pääliikunnan lähteenä.

Ruokailussa mitään ei tarvitse lopettaa kokonaan,pelkkä vähentäminen riittää,esim itselläni oli nyt juuston syöminen jonka meinasin ensin lopettaa,mutta siinäkin TOIMII vähentäminen eli entisen 50 gramman sijasta syön 25 grammaa päivässä ja sitä kun tekee monessa muussakin niin kalorit pienentyy eikä liho.

• Anonyymi00013

Tärkeä ohjelma joutui pannaan Ari Miettinen on hyvä kansan lääkäri!

Julkista tietoa Fazer.
      Yrittävät suitsia että yksi sairas totuus on oikea heidän lisäaine patukat.

Kyllä pitää kestää totuuden kertominen tuotteista ,että ihmiset niitä syömällä
      saa terveyden menetyksen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      178
      2638
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2397
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      103
      1090
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      911
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      869
    6. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      770
    7. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      761
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      276
      747
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      87
      734
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      688
    Aihe