Volkswagen Sharan HUY-394 vika/päästömanipulointi

Anonyymi-ap

HUY‑394 – Tärkeä varoitus auton piilevästä viasta (kokemuksia ja tietoa ostajille). Tämän julkaisun tarkoitus on varmistaa, että tieto ei katoa, vaikka auto HUY‑394 ilmestyisi myöhemmin uudelleen myyntiin. Osa tästä tekstistä on generoitu tekoälyllä, jotta tämä postaus nousisi esille Google-haussa.

Kyseessä on VW sharan vm. 2011. Minulla oli tämä auto hallussa yhden viikon ajan. Käytin autoa katsastuksessa, jossa havaittiin että autossa on Adblue järjestelmä, mutta se on poistettu käytöstä. SCR kennot oli poistettu putkistosta ja urea suuttimen letkut lojuivat apurungon päällä irtonaisina. Hiukkassuodatin on niin hyvässä piilossa moottorin ja tulipellin välissä ettei sen poistoa pystynyt varmistamaan katsastuksen yhteydessä. Kaikki oli ohjelmoitu piiloon/pois käytöstä aina start/stop toimintoa myöten. Mahdollisesti myös egr poistettu.

Onneksi olin tehnyt autosta etäoston niin sen varjolla pystyin perumaan kaupat. Autoliike oli kuitenkin todella hankala kaiken suhteen ja vaativat minulta rahaa kaupan peruuttamisesta koituvista kustannuksista. Vaikka ainoa syy kauppojen peruuntumiselle oli että he möivät tieliikennekelvottoman auton, millä ajamisesta voi saada 1000 euron liikennevirhemaksun. Eli varautukaa kaiken mahdollisen tiedon dokumentointiin mahdollista oikeustaistoa varten.

Kävin teettämässä Suomen Autohuollolla arvion paljon maksaa tämmöinen adblue järjestelmän uusiminen ja siellä sanottiin että yksi vastaavanlainen remontti on tehty 14 000 eurolla. Pelkästään osat Sharaniin olisi olleet n. 8000 euroa vastaanottotiskin pikaisen katselun perusteella. Kiitos Suomen Autohuollolle kaikesta avusta. Tapahtuma-aika huhtikuu/2026.

Tekoäly:
Mitä ostajan kannattaa tarkistaa, jos harkitsee auton HUY‑394 ostamista
- Onko piilevä vika korjattu asianmukaisesti
- Onko korjauksesta esittää dokumentit (korjauslaskut, diagnoosit, lausunnot)
- Vastaako auton kunto myynti-ilmoitusta ja myyjän antamia tietoja
- Onko auto tarkastettu riippumattomassa kuntotarkastuksessa ennen kaupantekoa

Miksi julkaisen tämän tiedon
- Jotta seuraavat ostajat löytävät hakusanoilla “HUY‑394 vika”, “HUY‑394 ongelma”, “HUY‑394 kokemuksia”
- Jotta tieto piilevästä viasta ei katoa omistajanvaihdosten myötä
- Jotta ostajat voivat varmistaa, että vika on korjattu ennen päätöstä

Tämä julkaisu ei kohdistu kehenkään henkilöön, vaan ainoastaan auton tekniseen kuntoon. Kaikki tiedot perustuvat todettuun vikaan ja sen aiheuttamiin seurauksiin.

3

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Vihreää unelma tekniikkaa, tarjolla.😬

• Anonyymi00002

Tekotolokku aiheesta:
      Hakutulosten perusteella "HUY‑394" viittaa historialliseen Vickers Supermarine 394 Spitfire FR Mk XVIIIe (G-BUOS) -lentokoneeseen, joka on maalattu RAF-tunnuksin "SM845/R". Tämä lentokone vaurioitui tulipalossa lentokentällä

• Anonyymi00003

Oli kyseinen auto myös ajettu johonkin ojaan aikanaan. Oikealla puolella autoa etupuskurin sisämuoveja hajalla ja jäljet johti vasemman puolen takarengasta kohden. Vasemmalta takarenkaan luota löytyi väljä pusla ja vasemmalla takana ruostunut helmakotelo. Ilmeisesti jokin painunut helmakotelosta läpi ja jätetty ruostumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe