”poroa ei enää erota lehmästä sillä se ruokitaa samalla tavalla , mutta porolle se rehu ei sovi ja muuttaa poron ulkonäkö dramaattisesti ja aiheuttaa paljon poro kuolemia porro rehun sopimattomuuden takai . sillä poro ei yksikertaiseti vois sulattaa rhua ja aiheuttaa täten poron lihan maun muuttumisen kitkeräksi ja hajultaa hirveäksi keitettäess, kuin virtsan haju ummehtunee lehmän hajuista lihaa se nykyään on ”
Esitimme Paliskuntain yhdistyksen toiminnanjohtajalle Hanna Nurmelle kymmenen ajankohtaista kysymystä porotaloudesta.
Petomkorvauset pitäisi lopettaa kaikkihan sen jo tietää ei niitä edes tarkasteta , huuto äänestyksellä annetaan petokorvaukset ei tutkintaa ja ne jotka kuollee ovat kuollee rehunuun ja rehun mukana tuomiin tauteihin ja komplikaatioihin , täten peto korvauksen ov at täysin aiheettomia eikä niitä tulisi maksaa ,kenellkkään.
nythän on tullut ilma tuhansi poro kuolemia jotka ovat laitettu petojen , tappamiksi mutta todellisuudessa kuollee rheu aiheuttamiin kompilkaatioihin ja siten tautehin ,
poliis tutkii koko ajan ja rikolliset tleee saattaa oikeutee ,, harrastaja pporomistajilta porot kokonaa pois ,kiellettävä pitämästä poroja kun eivä osaa .. pitää poroja
porot verolle ja maksamaan autokolarit ja sakot jos porot ajetaa teitten varsille vakuiutus korvauksen , saanni innoittaman sillä poro mies saa paremman krovauksen kun poro jää auton alle.. eli rikollista toimintaa. Poroisännä irtisanottav aja maksumiehiksi takaisin perittävä kaikki laittomasto saadut petomkorvaukse valtioille maksettava korkoineen .. porot vähennettävä nykyisestä määräst prosentilla sillä lappi maasto ei kestä ylilaiduntamista , ja rehujen levittäminen maastoon kiellettävä sillä levitetää tuholaisia.tauteja ja lappiin sopimattomia ksveja yms..myrkkujä..vesitöt pilaantuu ,pohja vedet saatuu satoja tyuhansi poro rehua levitetään soille ja vesistöö, aiheuttaa kala kuolemia lohen kyty kuolee yms..
poroa ei enää erota lehmästä sillä se ruokitaa samalla tavalla
7
257
Vastaukset
- Anonyymi00001
sdff
- Anonyymi00002
Kommunisti kirjoittelee
- Anonyymi00003
dfsdsf
- Anonyymi00004
dsfdfs
- Anonyymi00005
dsf
- Anonyymi00006
vxc
- Anonyymi00007
Hyvä, että POLIISI sentään tutkii vaikka minusta kunniattomasta Holosta se on syrjintää, että minä en saa EU-TUKEA vaikka minä syön myös REHUJA MONESSA ERI MUODOSSA!
FB KUNNIALLISTEN MIELESTÄ PORO KUVATKIN JOITA OLIN OTTANUT SEKÄ JULKAISSUT FB:SSÄ LOUKKASIVAT HEIDÄN KUNNIOITA, mutta olin julkaissut kuvia myös kissoista, koirista, linnuista, lehmistä, lampaista, hirvistä, kauriista ja muista elollista joihin kuuluu perhoset, kärpäset, kimalaiset, ampiaiset, muurahaiset sekä kastemadot.
Minun tyttäreni Holo oli itse halunnut, että minä laitan hänestä kuvia ja videoita FB:hen minun käyttäjätilille joka oli KUNNIAN LOUKKAUS FB KUNNIALLISTEN MIELESTÄ!
Mieheni Holo ei ollut samaa mieltä, koska kyseessä oli ERO LAPSEN OIKEUS PÄÄTTÄÄ OMISTA ASIOISTAAN.
Hänellä ei ollut muuta oikeutta joten minä annoin hänelle ÄITINÄ OIKEUDEN PÄÄTTÄÄ ELI JULKAISTAANKO HÄNESTÄ KUVIA JA VIDEOITA MINUN HENKILÖKOHTAISELLA FB-TILILLÄ!
Tuo koski myös kuvia joissa hän oli vauvana.
Tyttäreni Holo oli yli 10vuotias ja minä olin saanut vanhemman panostajan kuulustelun suoritettua.
Hän oli isänsä vastuulla IG:ssä somettamassa, mutta minä sanoin hänelle, että : Paikka merkinnät äidin kanssa pois käytöstä, koska me käydä paikoissa joissa upeat maisemat ja nämä ovat SALAISUUKSIA joita EI SAA KERTOA KENELLEKKÄÄN!
Me oltiin Ukonjärven lomakylässä silloin, kun minä huomasin, että hän otti kuvia ja laittoi niitä IG:hen sekä näytti minulle julkaisun jossa näkyi missä me ollaan.
Minä olin tuolloin töissä ja tyttäreni oli äitinsä kaverina, koska hänet on KASTETTU UKONJÄRVEN LOMAKYLÄN RESPASSA, mutta EI OLE PELKOA, että ME HOLOT OLLAAN LAPPALAISTEN LOMAKYLIIN MENOSSA, KOSKA FB KUNNIALLISTEN MIELESTÄ UKONJÄRVEN LOMAKYLÄKIN ON KUNNIAN LOUKKAUS niin, kuin KAUNISPÄÄN HUIPUN RAVINTOLA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt414648Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532524Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391034Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611005Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh70906- 117888
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70854- 137805
- 48790
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48746