Kertokaa tänne teidän joitain lemppari albumeita miltä ajalta tahansa, tarviis vähän uutta kuunneltavaa kiitos, voitte toki kertoa muutakin musiikkiin liittyvää, konsertti kokemukset jne.
Kertokaa kaikki musiikista
3
62
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
1.Don huonot-silmänkääntötemppu
Levy on vuosimallia 1990 muistaakseni. Ostin sen aikoinaan noin 120 eurolla huutonetistä. Levy on niin hyvä että sen jaksaa usein kuunnella alusta loppuun ja tyylilajit vaihtelee mut kokonaisuus pysyy linjakkaana silti kuitenni. Lisäksi jännitys on koko ajan mukana ettei tylsyys iske kun viihdyttävyystasoakin on. Levyn kansikuva on suomen ja ehkä koko maailman fiksuin ja hauskin. Levyn kansikuvassa kuvastuu kaikki mistä levyllä kyse. Upea oivallus kansikuvakin! Aholan kallen groove-kitara tekkee ison vaikutuksen että melko funk-kitarajuttua viljelee
2.CMX-Veljeskunta
melko goottimenoa jossa hc-punk kaahauksiakin mukana ja aika-ajoin törmää myös proggressiiviseen kitarajuttuihinkin. Levy on jännittävä ja sen jaksaa myös alusta loppuhun usein kuunnella . Ei kyllästy! Sen takaa rumpali Kanniaisen upea kosketus rumpuihin tai Halkmronan aika-ajoin progetyylinen kitarointi jotka pittää mielenkiintoa yllä ja myös itse kappaleet parhainta CMX:ää tarjoaa.
Kari peitsamo-Gulliverin retket
kari on luonut kitarataidetta . Eeppisiä riffejä pullollaan. Huippubiisit ei jää yhteen hetkeen vaan melkeinpä kaikki kestää vertailun huippubiisiin. Tämäkin niitä levyjä jonka jaksaa kuunnella läpi usein alusta loppuun joka kertoo minulle paljon. Upeaa filosofointia ja psykologiaa .
Juice leskinen-lahtikaupungin rullaluistelijat
jännittävä ja mielenkiintoisin juice-levy. Eipä tähänkään kyllästy koskaan. he päätti tehdä epäkaupallisemman levyn jonka tuotoksia on sitten mitä mainiointa kuunnella. Runt och runt, im woman youre woman, mitä minä egyptissä teen, Lahti, murha avenuella tai vaikkapa erkkae reggae. bändi on myös iskussa! Makeet soundit.
popeda-hullut koirat
parasta popedaa kun päätti panostaa kunnianhimoon enemmän . Kunnianhimoisin ja hyvinmietitty kokonaisuus ja levyn teema myös pyörii hyvin aiheiden ympärillä . Eipä tääkään levy kerää pölyä .
kolmas nainen-hikiset siivut
kunnianhimoisiakin kappaleita löytyy ja sitten sitä tyypillistä kolmatta naista jossa rokataan kovvaa. Kuitenki pääosin akateemisenoloista rokkia. Oma lemppari kappale puhuva apina. Kunnianhimoisimmillaan kappaleessa vuoret tuuli pois puhaltaa ja tuo puhuva apina. Kunnianhimoa löytyy myös hittibiisi äiti pojastaan pappia toivoi. Ei tuu tylsiä hetkiä kun tätä mestarilevyä kuunteloo!
Maj karman kauniit kuvat-Ääri
upeata raastoa soitossa. Bassoa jää kaipaamaan tosin. Muuten ei moitittavaa. Upea kokonaisuus. Mieluisa muistokin kun ekan kerran törmäsin jyrki-musaohjelmassa joskus 90-luvun lopulla valaiden lauluun josta oli myös musavideo. Legendaarinen jyrki! Äärilevystä pian tuli mulle tärkeä levy = kotimaista parasta alternative rokkia metallihöystein.
hausmylly-Schysteemi
noin vuonna 1990 julkaistu hip housea ja huumoriräppiä sisältävä hauska pikkutuhma julkaisu jossa siis pikkutuhmaa lyriikkaosastoa. Isäni pomo antoi kasetin meille ilmaiseksi tuolloin joskus 91 syksyllä. Kasetti meni rikki pian , ilmeisesti kovan käytön vuoksi haha. Naapurin likalta sain sitten myöhemmin kasetin. Aina ollu mieluisa minulle tää kun tähän esim liittyy muistoja ja hausmylly jotenki tässä luovimmillaan että ei voi kuin ihailla tuota luovuutta.
Raptori-Ja tulivat tänne sotkemaan meidän ajopuuteorian
vuonna 91 julkaistu. Mulla on tästä CD-versio. En tiiä painettiinko muita versioita. Jopa petrasivat esikoisjulkaisusta yhdellä pykälällä. Tyyris tyllerö, SKAh ime mun sitä tai vaikkapa tehtaan kvanttimetzurit on semmosia teoksia että ei voi kuin ihailla. Skah ime mun sitä kappaleen sanoitus ei ole tosin niin fiksu.
Yö-Myrskyn jälkeen
noin kasarin puolivälissä julkaistu . Mulla on tästä CD-versio. Jo hyvin nuorena aloin tätä kuunteleen ja edelleenkin mieluisa yö-levy. Jotenki tuntuu että hakulisen lähtö oli monien mielestä huono asia mut toisaalta ne sai soittoon enemmän rikkautta. mulle lemppareita kappaleet vain vuoksi toisten, kalpea ratsastaja, onnellinen perhe ja poika.
Pertti neumann-Albion
noin vuonna 86 tehty soolokiekko jossa neumanni halus tehdä epäkaupallisen levyn. Minusta se kannatti koska mie tykkään tästä kunnianhimosta ja rohkeudesta. Melko irlantilaistyylistä folkkia koko julkaisu täynnä. Täysosuma.
Hullu ukko&kotiteollisuus levy
ostin tämän huutonetistä jokunen vuos sitten ja pulitin siitä noin 129 euroa. Kokeilevampaa kotiteollisuutta että niil oli tässä uran alussa kokeilevampi vaihe. TYkkään enemmän tämän vaiheen musasta. Kiitos kitaristi virtasen joka tuo sen kokeilevuuden ja se pittääkin yllä koko ajan mielenkiintoa. Aika progea minulle.
Anton vivaldi-La oratorio oro
kokoelma CD jonka ostin noin 10 vuotta sitten kirpparilta. En tiiä enkä usko että levyn nimen kirjoitin oikein. Sisältää viulu-klassista. Vivaldi on taitava. Sielu leppää . tämä on niitä levyjä kun haluaa jos sielulle rauhaa kaikesta hälinästä ni tässä sielu leppää tosiaankin. Nukahtaa melkein onnellisuutee. Tärkeä minulle tietyssä mielentilassa. - Anonyymi00002UUSI
eppu normaali-Aku ja köyhät pojat
Panamo Rayon julkaisu
cmx-Aurinko
CMX-Aura
Yö-Äänet
Ulf lundell-Ripp rapp
Ulf lundell-Törst
Torssonin esikoisjulkaisu
Strindbergsin esikoisjulkaisu ja toinen julkaisu
MEtallica-justice for all
Vivaldi-kootut hitit kokoelma(nimeä en muista!)
Klamydia-Masturbaatio ilman käsiä
Suurlähettiläät-No niin
Samuli putro-Elämä on juhla
samuli Putro-Älä sammu aurinko
edu kettunen-Rodeo
mikko Alatalo-Yhdentoista virran maa
mikko Alatalo-Hasardihommia
juice Leskinen-Tauko I
Juice leskinen-Minä
Hector-Hotelli hannikainen
hector-hyvää yötä bambi
Dingo-Pyhä klaani C-kasetti
Apulanta-plastik
Apulanta-Heinola
Abban eräs singlejulkaisu(nimeä en muista muttei ole abban tunnetuin)
Mamba-Mamba
Mamba-Pitkä vapaa
Maj karman kauniit kuvat.-Kaukana puhelimista(erittäin vaikeastilöydettävä!!!!)
puukko -allun eräs julkaisu
Maija vilkkumaa-Kun joet muuttaa suuntaa
maija vilkkumaa-Meikit, ketjut ja vyöt
Kristina Fialovan esikoisjulkaisu(sielu leppää!)
Popeda-mustat enkelit
Aknestik-Ojat on rajat
eppu normaali-Rupisia riimejä &karmeita tarinoita
eppu normaali-Imperiumin vastaisku
CMX-rautakantele
Klamydia-Pää kii painajainen
Klamydia-Lahjamattomat
CMX-Kolmikärki
Kotiteollisuus-Kuolleen kukan nimi
kotiteollisuus-Helvetistä itään
Lyijykomppania-Uimakoulu
Lyijykomppania-Synkkää jytkytystä(lähinnä ainoastaan löytyy vain LP:nä)
Stonen toinen julkaisu
Santa lucian esikoisjulkaisu
Raptori-Moe
kolmas nainen-Elämän tarkoitus
Kolmas nainen-Tiheän sisään
Liisa tavin esikoisjulkaisu
Aki sirkesalo-Aika
Liisa akimof-Alkava pimeä vuodenaika
Aija puurtisen esikoisjulkaisu
Kaija saariahon levy(tuolta se löytyy hyllystäni mutta empä muista nimeä)
Beethoven C-kasetti(pianolle)
charles ives CD(nimeä en muista)
Gloria Coates-In autumn
edu kettunen-Eräänä yönä
edu kettunen-Lentäjän poika
Cry barin esikoisjulkaisu
pari sellaista emo -rockia sisältävää mutta en muista esittäjän nimeä enkä julkaisujen nimiä mutta mainioo emo-rockkia johon yhdistyy post-hardcore juttujakin ja slowcorea (molemmat ulkomaalaisia) - Anonyymi00003UUSI
Kauko röyhkä-kaksi koiraa (91)
kauko Röyhkä-Mikki-hiiren myöhemmät vaiheet
Kauko Röyhkä-Lauralle
Pelle miljoona-Kaikki muuttuu
Pelle miljoona-Rauhan aika
Liisa tavin toinen studiolevyjulkaisu
kaisa kulmala trio-Tribut(jazzia)
jukka Kuoppamäki-Wounded knee
Pharaon esikois-studiolevyjulkaisu
Se-Pahaa unta
Se-Banaaniconga
Riki sorsa-Roomanpunaista
monica törnellin kolmas studiolevy(hänen rokkaavin)
Queen-jazz
Queenin toinen studiolevy
Deep purplen livejulkaisu 2013 en muista paikkaa
Mamba-Lauantai-iltana
monica Zetterlundin kolmas studiolevy(vokaalijatsia)
abban kokoelma (nimeä en muista muttei ole abban tunnetuin kokoelma)
Yö-pirstaleet
Zen cafe-Ua ua
zen cafe-Laiska, tyhmä ja saamaton
Kinga glykin studiolevy(nimeä en muista)
tuxedomoon-Cabin in the sky(italian reissulla tehty levy= italian sävykin löytyy)
monica ebyn esikoisstudiolevy
Erica ray-Home grown
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1782638Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482397Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1031090- 64911
- 65869
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20770Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait228761Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka276747Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies87734Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22688