Siis voitteko kuvitella, espanjan kielessä sana 'oikealle' on kirjaimellisesti 'a la darecha' ja vastaavasti sana 'vasemmalle' on ' a la izquierda'!
Miten voi olla niin pejakkaan vaikeita sanoja? Jo se, että niiden sanominen itsessään on tooosi hankalaa, mutta että niiden muistaminen sinällään on vielä vaikeampaa! Ja sitten kun sekään ei vielä riitä, kun pitäisi muistaa kumpi nyt on taas kumpi, siis oikea tai vasen niin...ahhhh..Mulla menee hermo!
Miten ihmeessä ne vauva espanjalaiset oppii pienenä noi kaikki ja puhuu ja ymmärtää jo kolme vuotiaana paremmin espanjaa kuin minä koskaan? Mistä saa sellaisen pillerin, että voi palata kielellisen oppimisen osalta lapsen tasolle?
Siis voitteko mitenkään kuvitella, miten ärsyttävää?
Anonyymi-ap
2
126
Vastaukset
- Anonyymi00001
donda es biblioteca? :)
Kyllä mä voin kuvitella. Mutta mun mielestä espanjaa on helpompi lausua kun englanttia. Tosin mulla jäi espanjan opinnot vaiheeseen. Samoin italia, ranska ja saksa. Venäjästä tuli alkeiskurssi suoritettua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka722449- 671435
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww811291EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje111182- 79895
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19890- 54763
Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta98736Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe28722- 30686