Täälläkin palstalla on noussut esiin lyhennetermi "MGTOW-mies". Se termi tulee sanoista: Men Going Their Own Way. Eli miehet menevät heidän omia teitään.
Se on netissä levinnyt provokatiivinen idea, jossa miehet mainostaa tekevänsä elämässään kaikkea, riippumatta siitä, mitä muut (lue: naiset) haluaisi.
Mutta näinhän pitäisi oikeasti ollakin. Miehen sukupuolisena yksilönä pitäisi ottaa oma elämä haltuun ja muista riippumatta rakentaa siitä omsnlaisensa. Ei miettiä stereotyyppisesti kulttuurin tai minkään muunkaan suppeaksi ideoimaa mieskuvaa, vaan olla se mitä on.
Henkilökohtaisesti en ole aina tehnyt niin... elin elämääni noin 40+ vuotta niin, kuten oletin, että minun pitäisi. Mutta nyt oikeastaan p.skat välitän mitä mun muka pitäisi olla...
Tosin edellisestä tavasta elää, mulla on lapset ja yhtä sun toista.. että osittain olen jäävi nuoria miehiä kohtaan sanomaan mitään. 🤔
Mutta tällä elämänkokemuksella väittäisin, että olisin voinut saada jopa jossainmäärin parempaakin elämääni, jos en olisi elänyt sitä "miesroolia" 40 vuotta mitä elin.
Ja vielä tämä: Se rooli ei tullut naisilta. Enimmäkseen se tuli vanhemmilta miehiltä ja jonkinverran yleisestä kulttuurista.
Mutta jokaisen miehen pitäisi "elää omia teitään." Se ei olisi yhtään huono juttu kellekkään. 🙂
Itseellinen mies.
100
506
Vastaukset
- Anonyymi00001
Minä olen aina elänyt juuri niin kuin olen halunnut.
Mutta minut kasvatettiin sellaiseksi.
🦄- Anonyymi00002
Aivan...
Mutta olettaisin, että aloitus ei sinäällään sinua koske, kun olet ainakin minun tietääkseni ilmoittanut olevasi nainen. 🤔
Naiset ei ole niin selkeästi ole muovanneet sukupuolestaan stereotyyppisen tiukkaa roolitusta, varsinkaan Suomessa. - Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Aivan...
Mutta olettaisin, että aloitus ei sinäällään sinua koske, kun olet ainakin minun tietääkseni ilmoittanut olevasi nainen. 🤔
Naiset ei ole niin selkeästi ole muovanneet sukupuolestaan stereotyyppisen tiukkaa roolitusta, varsinkaan Suomessa.Jaa. En ole kyllä huomannut miehilläkään mitään tiukkaa roolitusta. Tai sitten en ole viihtynyt sellaisissa ympyröissä.
🦄 - Anonyymi00006
Anonyymi00002 kirjoitti:
Aivan...
Naiset ei ole niin selkeästi ole muovanneet sukupuolestaan stereotyyppisen tiukkaa roolitusta, varsinkaan Suomessa.Mietin tätä vielä hetken.
Millä perusteella väität, että miehiä kohtaan olisi tiukempi roolituspaine kuin naisia kohtaan?
Naisten stereotyyppinen roolitus koskee usein ammatinvalintaa, valta-asemaa, perhemuotoa, roolia uskonnossa, ulkonäköä ja käyttäytymistä. Myös Suomessa.
🦄 - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Mietin tätä vielä hetken.
Millä perusteella väität, että miehiä kohtaan olisi tiukempi roolituspaine kuin naisia kohtaan?
Naisten stereotyyppinen roolitus koskee usein ammatinvalintaa, valta-asemaa, perhemuotoa, roolia uskonnossa, ulkonäköä ja käyttäytymistä. Myös Suomessa.
🦄En kai ole ilmaissut mitään naisten roolituksesta tai verranut siihen?
Tämä aloitus koskee ny vaan miehiä...
Tee oma aloitus naisista...tms.. - Anonyymi00010
Anonyymi00008 kirjoitti:
En kai ole ilmaissut mitään naisten roolituksesta tai verranut siihen?
Tämä aloitus koskee ny vaan miehiä...
Tee oma aloitus naisista...tms..Kiitos. En koe tarvetta omaan aloitukseen.
Huomasin että tarkastelet ilmiötä lähtökohtaisesti sukupuolitettuna ilman, että olet miettinyt sukupuolittamisen perusteita. Tai et ainakaan halua tuoda niitä julki.
Valitettavasti en ole kiinnostunut sellaisesta keskustelusta, koska se osoittaa kriittisen ajattelun puutetta.
🦄 - Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kiitos. En koe tarvetta omaan aloitukseen.
Huomasin että tarkastelet ilmiötä lähtökohtaisesti sukupuolitettuna ilman, että olet miettinyt sukupuolittamisen perusteita. Tai et ainakaan halua tuoda niitä julki.
Valitettavasti en ole kiinnostunut sellaisesta keskustelusta, koska se osoittaa kriittisen ajattelun puutetta.
🦄Saatan pärjätä asian kanssa. Mutta tässä aloituksessa sukupuolitus on osa asiaa.
- Anonyymi00020
No sinä oletkin tosimies.
- Anonyymi00027
Anonyymi00014 kirjoitti:
Saatan pärjätä asian kanssa. Mutta tässä aloituksessa sukupuolitus on osa asiaa.
Sukupuolitusta ei ole perusteltu.
🦄 - Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Sukupuolitusta ei ole perusteltu.
🦄Puhun aloituksen otsikossakin "itseellisestä miehestä".
Minua toisaalla pyydettiin tekemään aloitus, liittyen termiin: MGTOW, joten näiden perustella kyse on selkeästi mieheen liittyvistä teemoista.
Naiset saa kommentoida toki jne... mutta aihe on ja pysyy sukupuolittuneena mieheen ja piste.
Jos se sinua ahdistaa/vaivaa, voin tässä ilmoittaa syvät pahoitteluni: Olen pahoillani, että tämä ei koske sinua ja/tai naisia.🙄
Mutta tämä nyt vaan sattuu koskemaan miehiä. Deal with that. - Anonyymi00032
Anonyymi00006 kirjoitti:
Mietin tätä vielä hetken.
🦄Tälleen sivusta totean, ettei Suomessa tosiaan yhteiskunnan taholta ole miehillekään sen riukemoia roolituksia (poislukien suuri epäkohta, eli varusmiespalvelus). Sen sijaan miesten keskinäisessa nokittelussa ja miesten toisilleen esittämien vaateiden osalta noita kyllä riittää. Ongelma tuossa on se, että tuolle asialle ei pysty kukaan muu tekemään mitään, paitsi nuo miehet itse. Niin kauan kun miehillä itsellään on hirveän rajoittunut mielikuva vaikkapa siitä miltä mies saa näyttää, ei tuo lokeroiminen muutu mihinkään. Rohkeiden iesten täytyy vain jatkaa stereotypioiden rikkomista ja meidän muiden sen mahdollistamista ja tuokin tilanne pikkuhiljaa parantuu.
- Anonyymi00047
Anonyymi00032 kirjoitti:
Tälleen sivusta totean, ettei Suomessa tosiaan yhteiskunnan taholta ole miehillekään sen riukemoia roolituksia (poislukien suuri epäkohta, eli varusmiespalvelus). Sen sijaan miesten keskinäisessa nokittelussa ja miesten toisilleen esittämien vaateiden osalta noita kyllä riittää. Ongelma tuossa on se, että tuolle asialle ei pysty kukaan muu tekemään mitään, paitsi nuo miehet itse. Niin kauan kun miehillä itsellään on hirveän rajoittunut mielikuva vaikkapa siitä miltä mies saa näyttää, ei tuo lokeroiminen muutu mihinkään. Rohkeiden iesten täytyy vain jatkaa stereotypioiden rikkomista ja meidän muiden sen mahdollistamista ja tuokin tilanne pikkuhiljaa parantuu.
Upea kommentti. Ei lisättävää...
T: ap
- Anonyymi00003
Oman tien kulkija on mielestäni ihminen, joka toimii omin ehdoin, on sitten mies tai nainen.
Ei sekoitu massaan. Ei tyydy keskinkertsisuuksiin.
Persoona edellä, olematta itsekäs, itsekeskeinen tms.
Vilma- Anonyymi00005
Ja silti olet määrittelemässä tässä oman tien kulkijaa. Jos sellainen poikkeaa sinun määritelmästäsi, silloin se ei ole oman tien kulkija.
Mutta kerron sinulle salaisuuden. Oman tien kulkijaa ei voisi vähempää kiinnostaa sinun määritelmät. - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ja silti olet määrittelemässä tässä oman tien kulkijaa. Jos sellainen poikkeaa sinun määritelmästäsi, silloin se ei ole oman tien kulkija.
Mutta kerron sinulle salaisuuden. Oman tien kulkijaa ei voisi vähempää kiinnostaa sinun määritelmät.Tietenkin voi määritellä.
Ihminen i t s e ei voi määritellä.
Otetaan esimerkki.
X väittää olevansa rehellinen.
Sitten osoittautuu pikkuasioissa, isommissakin keplottelijaksi keinoja kaihtamatta ja lopulta huijariksi.
Väittääkö x edelleen olevansa rehellinen.
Vilma
Minua taas ei kiinnosta oman tien kulkija määritelmät, koska olen itse sellainen.
Kaikki kulkevat omaa tietään, kunnes R.I.P.
Mikä ylistyslaulu tälle n y t pitäisi tehdä. Höh. - Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mutta kerron sinulle salaisuuden. Oman tien kulkijaa ei voisi vähempää kiinnostaa sinun määritelmät.Veit jalat suusta.
Ap - Anonyymi00011
Anonyymi00007 kirjoitti:
Tietenkin voi määritellä.
Ihminen i t s e ei voi määritellä.
Otetaan esimerkki.
X väittää olevansa rehellinen.
Sitten osoittautuu pikkuasioissa, isommissakin keplottelijaksi keinoja kaihtamatta ja lopulta huijariksi.
Väittääkö x edelleen olevansa rehellinen.
Vilma
Minua taas ei kiinnosta oman tien kulkija määritelmät, koska olen itse sellainen.
Kaikki kulkevat omaa tietään, kunnes R.I.P.
Mikä ylistyslaulu tälle n y t pitäisi tehdä. Höh.Ihminen itse on ainoa joka voi määritellä, jos määrittelyä kaipaa. Toisaalta määrittely asettaa ihmisen raameihin ja se oman tien kulkeminen on sen jälkeen vähän niin ja näin.
Mutta kerro minulle, miksi naisilla on niin valtava tarve määritellä kaikkea? Jopa omaa tietään kulkeva mies? - Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ihminen itse on ainoa joka voi määritellä, jos määrittelyä kaipaa. Toisaalta määrittely asettaa ihmisen raameihin ja se oman tien kulkeminen on sen jälkeen vähän niin ja näin.
Mutta kerro minulle, miksi naisilla on niin valtava tarve määritellä kaikkea? Jopa omaa tietään kulkeva mies?Minä voin vastata vain omasta puolestani:
Jäin odottamaan selvitystä siitä, miten omaa tietään kulkeva mies eroaa omaa tietään kulkevasta IHMISESTÄ.
🦄 - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Minä voin vastata vain omasta puolestani:
Jäin odottamaan selvitystä siitä, miten omaa tietään kulkeva mies eroaa omaa tietään kulkevasta IHMISESTÄ.
🦄Eroaa sillä, että se on mies. Naisista ei siihen ole.
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Eroaa sillä, että se on mies. Naisista ei siihen ole.
Mainiota argumentointia. 🙄
🦄 - Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Mainiota argumentointia. 🙄
🦄Mitä vikaa argumentoinnissa?
Esimerkiksi sinä. Sinä olet aika vahvasti riippuvainen saamastasi huomiosta ja silti väität olevasi oman tien kulkija. Olet argumentoinut asiasta minun puolestani. Minun ei tarvitse. - Anonyymi00021
Anonyymi00012 kirjoitti:
Minä voin vastata vain omasta puolestani:
🦄Vaikka kuinka kovasti haluaisitkin, nainen ei koskaan pysty olemaan mies. Ei se vaan pysty tekemään niitä asioita mitä mies pystyy.
- Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Vaikka kuinka kovasti haluaisitkin, nainen ei koskaan pysty olemaan mies. Ei se vaan pysty tekemään niitä asioita mitä mies pystyy.
Esimerkiksi kusemaan hangelle ääretön-merkkiä. 🤣
Minusta sukupuolien väliset erot lopulta on aika vähäisiä. 😁
Ne on lähinnä fyysisien ominaisuuksien eroja. 🤔
Uskoisin, että voisin elää suhtsamanlaista elämää naisvartalolla. Ehkä joutuisin voimatasoissa vähän etsimään enempi jotain niksejä raskaammissa hommissa, mutta toisaalta naisen keho voisi olla näppärämpi jossain muussa...
Ja oishan se vähän hienoa jos ois omat tissit ja pimpsa.... 😜
Vähän olisin kyllä huolissaan, että huonontuisiko mun auton ja kärri-yhdistelmän peruutustaidot, mutta ei sentään kai? Naisia on ajamassa rekkojakin. 😁 - Anonyymi00024
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ihminen itse on ainoa joka voi määritellä, jos määrittelyä kaipaa. Toisaalta määrittely asettaa ihmisen raameihin ja se oman tien kulkeminen on sen jälkeen vähän niin ja näin.
Mutta kerro minulle, miksi naisilla on niin valtava tarve määritellä kaikkea? Jopa omaa tietään kulkeva mies?No. Ei voi. Koska se ei ole totta.
Voi määritellä, mihin pyrkii, muttei sitä, mitä on.
Vilma - Anonyymi00028
Anonyymi00018 kirjoitti:
Mitä vikaa argumentoinnissa?
Esimerkiksi sinä. Sinä olet aika vahvasti riippuvainen saamastasi huomiosta ja silti väität olevasi oman tien kulkija. Olet argumentoinut asiasta minun puolestani. Minun ei tarvitse.Huomautin kestämättömästä väitteestä.
🦄 - Anonyymi00033
Anonyymi00023 kirjoitti:
Esimerkiksi kusemaan hangelle ääretön-merkkiä. 🤣
Minusta sukupuolien väliset erot lopulta on aika vähäisiä. 😁
Ne on lähinnä fyysisien ominaisuuksien eroja. 🤔
Uskoisin, että voisin elää suhtsamanlaista elämää naisvartalolla. Ehkä joutuisin voimatasoissa vähän etsimään enempi jotain niksejä raskaammissa hommissa, mutta toisaalta naisen keho voisi olla näppärämpi jossain muussa...
Ja oishan se vähän hienoa jos ois omat tissit ja pimpsa.... 😜
Vähän olisin kyllä huolissaan, että huonontuisiko mun auton ja kärri-yhdistelmän peruutustaidot, mutta ei sentään kai? Naisia on ajamassa rekkojakin. 😁On fyysisen kestävyyden eroja toki, mutta suurimmat erot sijaitsevat aivoissa ja niiden toiminnassa. Nainen ei pysty ajattelemaan samalla tavalla kuin mies pystyy.
- Anonyymi00040
Anonyymi00033 kirjoitti:
On fyysisen kestävyyden eroja toki, mutta suurimmat erot sijaitsevat aivoissa ja niiden toiminnassa. Nainen ei pysty ajattelemaan samalla tavalla kuin mies pystyy.
Tjaa? En kyllä ole erikoisemmin tuota missään huomannut, niin että voisin sanoa noin...
Aivotoiminta on minusta juurikin täysin riippumatonta sukupuolesta. 🤔 - Anonyymi00052
Anonyymi00040 kirjoitti:
Tjaa? En kyllä ole erikoisemmin tuota missään huomannut, niin että voisin sanoa noin...
Aivotoiminta on minusta juurikin täysin riippumatonta sukupuolesta. 🤔"Aivotoiminta on minusta juurikin täysin riippumatonta sukupuolesta. 🤔"
Niin sen pitäisi olla, mutta ei ole. Eikä naiset sille mitään voi. Kun ei pysty, niin ei pysty.
-sivusta - Anonyymi00053
Anonyymi00052 kirjoitti:
"Aivotoiminta on minusta juurikin täysin riippumatonta sukupuolesta. 🤔"
Niin sen pitäisi olla, mutta ei ole. Eikä naiset sille mitään voi. Kun ei pysty, niin ei pysty.
-sivustaOnpa kummaa... ehkä törmäät jostain syystä erikoisiin naisiin...🤔
- Anonyymi00054
Anonyymi00053 kirjoitti:
Onpa kummaa... ehkä törmäät jostain syystä erikoisiin naisiin...🤔
Erikoisia ovat ne harvinaiset naiset joilla on jonkinlaista loogista aivotoimintaa. Suurimmalla osalla ei ole.
- Anonyymi00059
Anonyymi00054 kirjoitti:
Erikoisia ovat ne harvinaiset naiset joilla on jonkinlaista loogista aivotoimintaa. Suurimmalla osalla ei ole.
Minä tiedän montakin...
Tässä ketjussakin on heitä. - Anonyymi00063
Anonyymi00059 kirjoitti:
Minä tiedän montakin...
Tässä ketjussakin on heitä.Ei ensimmäistäkään. Ei ainakaan viestien perusteella.
- Anonyymi00068
Anonyymi00063 kirjoitti:
Ei ensimmäistäkään. Ei ainakaan viestien perusteella.
No ehkä se kertoo jotain sinusta?
- Anonyymi00015
Kai se johtuu siitä että nykyaikana näin voi tehdä. Ennen piti tehdä lapsia työvoimaksi pelloille ja perheellä oli oleellinen merkitys pärjäämiseen.
- Anonyymi00017
No luultavasti mahdollisuuden tullen olisin lapsiakin tehnyt, vaikka olisin elänyt näin. 🤔
Edelleen jo täysikäiset lapseni on tärkeitä minulle.
En näkisi tuossakaan ongelmaa... - Anonyymi00026
Tämä lisääntymiseen liittyvä huolestuminen itseellisessä maailmankuvassa on joillekin ylitsepääsemätön ajatus.
Mutta kun miettii asiaa luontoon, mihin jopa täällä usein viitataan, niin eläimethän on itseellisiä....pakko olla. Mutta silti ne lisääntyy.
Itse miehenä/isänä pidän tärkeänä osallistua omien jälkeläisten elämään. Ja jos miettii sitä vähän ulkoapäin biologisesti, niin siinähän minä varmistan omien geenieni tulevaisuutta menestyä mahdollisimman hyvin.
Kaikrlld löytyy kyllä ihan järkevä selitys. 🙂
- Anonyymi00019
Aa, no nyt selviää tuo asia. Siis olet sellainen kuin miehen olisi aina pitänytkin olla. Tuollainen minäkin olen, en välitä naisten kotkotuksista yhtään enkä siitä vihreästä soopasta ja woke ideologiasta. Siis tuotahan voisi lyhyesti kuvailla lyhenteellä että MIES!.
Itse ajattelin enemmänkin että kyse olisi käytännön asioista, kuten ruuanlaitosta, kauppajutuista, pyykinpesusta, lattiansiivoamisesta jne. ja muista tyypillisistä asioista mihin naista normaalisti tarvitaan. Kuinka selviät kaikesta tuosta yksin?- Anonyymi00022
No mikä on vihreää soopaa? Minulle kävisi hyvin, ettei ihmiset päästelis mitään p.skaa luontoon tai ilmaan, mutta sellaista ei ole keksitty vielä. Mm. Sähköauton akut ja sen tarvitsema energiansiirto ei toimi vielä lähellekkään egologisesti, niin en sellaista osta. Bfnsanissani hoitaa siirtymät ja tavarankuljetuksen siksi nyt.
Mainitsemasi asist hoituu ihan tälleen miehenkin tekemänä. Vaatii vain viitseliäisyyttä, siinä missä lämmitykseen käytettävän polttopuun jalostaminen. Tai renkaidenvaihto ja Nissanin huolto.
Itseellinen mies hoitaa itseellisesti kaikki...mitä ei osaa, tai jaksa/pysty, ostaa ulkopuolisilta. Niin itseelliset naisetkin tekee, eivätkä valita.
Tämä on valintakysymys. 😁 - Anonyymi00025
Hän on THE lonely cowboy.
Vilma
13:54 olet muuten to-del-la vanhoillinen. Ugh. - Anonyymi00034
Anonyymi00022 kirjoitti:
No mikä on vihreää soopaa? Minulle kävisi hyvin, ettei ihmiset päästelis mitään p.skaa luontoon tai ilmaan, mutta sellaista ei ole keksitty vielä. Mm. Sähköauton akut ja sen tarvitsema energiansiirto ei toimi vielä lähellekkään egologisesti, niin en sellaista osta. Bfnsanissani hoitaa siirtymät ja tavarankuljetuksen siksi nyt.
Mainitsemasi asist hoituu ihan tälleen miehenkin tekemänä. Vaatii vain viitseliäisyyttä, siinä missä lämmitykseen käytettävän polttopuun jalostaminen. Tai renkaidenvaihto ja Nissanin huolto.
Itseellinen mies hoitaa itseellisesti kaikki...mitä ei osaa, tai jaksa/pysty, ostaa ulkopuolisilta. Niin itseelliset naisetkin tekee, eivätkä valita.
Tämä on valintakysymys. 😁"Itseellinen mies hoitaa itseellisesti kaikki...mitä ei osaa, tai jaksa/pysty, ostaa ulkopuolisilta. Niin itseelliset naisetkin tekee, eivätkä valita."
Ahaa ok, en tuota tullut edes ajatelleeksi, mies kun olen niin ajattelen että teen vaan itse. Voi olla että minun pitäisi laajentaa ajatteluani tuon suhteen. Mutta sitten tulee taas se rahakysymys, esim siivooja maksaa 50-100e tunti. - Anonyymi00046
Anonyymi00034 kirjoitti:
"Itseellinen mies hoitaa itseellisesti kaikki...mitä ei osaa, tai jaksa/pysty, ostaa ulkopuolisilta. Niin itseelliset naisetkin tekee, eivätkä valita."
Ahaa ok, en tuota tullut edes ajatelleeksi, mies kun olen niin ajattelen että teen vaan itse. Voi olla että minun pitäisi laajentaa ajatteluani tuon suhteen. Mutta sitten tulee taas se rahakysymys, esim siivooja maksaa 50-100e tunti.Mistä ihmeestä tilaat siivoajia! 😁
- Anonyymi00070
Anonyymi00046 kirjoitti:
Mistä ihmeestä tilaat siivoajia! 😁
No, siivousrobotti hoitaa tietty ne hommat halvemmalla.
Mutta laadukas sängynlämmittäjä maksaa 300e tunti. Mistäs ne rahat otat jos on köyhä mies. - Anonyymi00072
Anonyymi00070 kirjoitti:
No, siivousrobotti hoitaa tietty ne hommat halvemmalla.
Mutta laadukas sängynlämmittäjä maksaa 300e tunti. Mistäs ne rahat otat jos on köyhä mies.Vai niin... No ala keräämään tölkkejä tai jaa mainoksia.
- Anonyymi00091
Anonyymi00072 kirjoitti:
Vai niin... No ala keräämään tölkkejä tai jaa mainoksia.
Ei huvita.
- Anonyymi00029
Hyviä ajatuksia aloituksessa. Yhteiskunnan paine on valtava miehiä kohtaan (myös naisia, mutta minusta vielä enemmän miehiä). Miesten muka "kuuluu" vain kärsiä eikä kyseenalaistaa TODELLA kapeaa rooliaan yhteiskunnassa - feminismi on saanut naiset kyseenalaistamaan omat roolinsa jo vuosikymmeniä sitten ja naisilla on siten nykyään laajemmat mahdollisuudet olla nainen eri tavoin. Miesten pitää ehdottomasti tehdä samoin, ja feminismin periaatteet toimivat ihan yhtä hyvin myös miesten ja miehisyyden vapauttamiseen (ks. esim men's liberation movement).
- Anonyymi00037
Tuossa on taas idea ja uuden keskustelun aihe, feminismin aatteet käännettynä miehille, että miten mies voi toteuttaa vastaavia ajatuksia omassa elämässään. Pitäisi tosin ensin tietää mistä siinä feminismissä on kysymys... minulle ei ole selvinnyt muuta kuin loputonta vihaa ja huutamista... mitään järkevää se ei näyttäisi sisältävän.
- Anonyymi00039
Aamen! 🙏
Ei minusta feminismi ole vain naisten oikeuksien puolesta puhuva aate. Se pitää sisällään ihmisen tasa-arvoisen kohtelun. Sen vastavoimaa ei ole... ainakaan lanseerattu. Se ei ole muuten sovinismi...
Malenismi voisi olla, mutta se ei juuri feminismistä erilaisempi idea olisi. 🙂 - Anonyymi00041
Anonyymi00039 kirjoitti:
Aamen! 🙏
Ei minusta feminismi ole vain naisten oikeuksien puolesta puhuva aate. Se pitää sisällään ihmisen tasa-arvoisen kohtelun. Sen vastavoimaa ei ole... ainakaan lanseerattu. Se ei ole muuten sovinismi...
Malenismi voisi olla, mutta se ei juuri feminismistä erilaisempi idea olisi. 🙂Sen aatteen nimen voisi keksiä myöhemmin, kunhan ensin listaisi selkokielellä niitä sääntöjä miehille käännettynä. En edes yhtään aavista mitä ne voisivat olla. Pitäisi kait löytää joku naismainen mies lukemaan niistä ja tulkitsemaan niitä miehille....
- Anonyymi00043
Anonyymi00041 kirjoitti:
Sen aatteen nimen voisi keksiä myöhemmin, kunhan ensin listaisi selkokielellä niitä sääntöjä miehille käännettynä. En edes yhtään aavista mitä ne voisivat olla. Pitäisi kait löytää joku naismainen mies lukemaan niistä ja tulkitsemaan niitä miehille....
Ensimmäisenä heität romukoppaan ajatuksen siitä, että miehet eivät kykenisi ymmärtämään feminististä teoriaa. Miehet pystyvät siihen ihan yhtä hyvin kuin naisetkin.
Ja samalla saa romukoppaan mennä ajatus siitä, että tulkintaan tarvitaan "naismaisia miehiä". Tuo on juuri sitä miehisyyden rajaamista, jossa aloituksessa puhutaan. Älä tuomitse miestä sen mukaan miten hyvin hän mukautuu yhteiskunnan määrittämään kuvaan "oikeanlaisesta miehisyydestä", anna miesten olla sellaisia kuin ovat, ihan jokaisen. Kyllä maailmaan erilaisia miehiä mahtuu ja kukaan ei ole sen parempi arvoltaan kuin toinen riippuen siitä miten "hyvin" miestä esittää! - Anonyymi00050
Anonyymi00043 kirjoitti:
Ensimmäisenä heität romukoppaan ajatuksen siitä, että miehet eivät kykenisi ymmärtämään feminististä teoriaa. Miehet pystyvät siihen ihan yhtä hyvin kuin naisetkin.
Ja samalla saa romukoppaan mennä ajatus siitä, että tulkintaan tarvitaan "naismaisia miehiä". Tuo on juuri sitä miehisyyden rajaamista, jossa aloituksessa puhutaan. Älä tuomitse miestä sen mukaan miten hyvin hän mukautuu yhteiskunnan määrittämään kuvaan "oikeanlaisesta miehisyydestä", anna miesten olla sellaisia kuin ovat, ihan jokaisen. Kyllä maailmaan erilaisia miehiä mahtuu ja kukaan ei ole sen parempi arvoltaan kuin toinen riippuen siitä miten "hyvin" miestä esittää!Itsestä tietyssä viittauksessa naisekkaaksi viittaaminen on kyllä positiivista..
Esimerkiksi tasa-arvoisuuden toteuttamisessa mielellään tulen naisten messiin... niistä moni tiedostaa, miten tärkeää se on. 😃 - Anonyymi00071
Anonyymi00043 kirjoitti:
Ja samalla saa romukoppaan mennä ajatus siitä, että tulkintaan tarvitaan "naismaisia miehiä". Tuo on juuri sitä miehisyyden rajaamista, jossa aloituksessa puhutaan. Älä tuomitse miestä sen mukaan miten hyvin hän mukautuu yhteiskunnan määrittämään kuvaan "oikeanlaisesta miehisyydestä", anna miesten olla sellaisia kuin ovat, ihan jokaisen. Kyllä maailmaan erilaisia miehiä mahtuu ja kukaan ei ole sen parempi arvoltaan kuin toinen riippuen siitä miten "hyvin" miestä esittää!Siis ensimmäinen sääntö on se että ei saa luokitella miehiä naismaisiin ja miehekkäisiin?
Kuule, nämä kannattaisi nyt laitta muistiin, ja kirjata ylös samantien. Tiedä vaikka tulisi uusi uskonto tai aate taj jotain.. - Anonyymi00080
Anonyymi00043 kirjoitti:
Ja samalla saa romukoppaan mennä ajatus siitä, että tulkintaan tarvitaan "naismaisia miehiä". Tuo on juuri sitä miehisyyden rajaamista, jossa aloituksessa puhutaan. Älä tuomitse miestä sen mukaan miten hyvin hän mukautuu yhteiskunnan määrittämään kuvaan "oikeanlaisesta miehisyydestä", anna miesten olla sellaisia kuin ovat, ihan jokaisen. Kyllä maailmaan erilaisia miehiä mahtuu ja kukaan ei ole sen parempi arvoltaan kuin toinen riippuen siitä miten "hyvin" miestä esittää!No ehkä se naismaisuus on jotenkin loukkaava termi? Mutta kyllä kaikki tietää että on eritasoisia miehiä olemassa, tai erillaisia miehiä. Ja mikäli kaikki nämä eri miestyypit puhaltaisivat yhteen hiileen yhteisymmärryksessä niin saataisiin isoja asioita aikaan helposti. Mutta just tälläisen miehekkään miestyypin ja hintelän naismaisen miehen on vaikea tulla toimeen keskenään, ehkä siihen tarvittaisiin joku välittäjä väliin, kolmas miestyyppi.
- Anonyymi00081
Anonyymi00080 kirjoitti:
No ehkä se naismaisuus on jotenkin loukkaava termi? Mutta kyllä kaikki tietää että on eritasoisia miehiä olemassa, tai erillaisia miehiä. Ja mikäli kaikki nämä eri miestyypit puhaltaisivat yhteen hiileen yhteisymmärryksessä niin saataisiin isoja asioita aikaan helposti. Mutta just tälläisen miehekkään miestyypin ja hintelän naismaisen miehen on vaikea tulla toimeen keskenään, ehkä siihen tarvittaisiin joku välittäjä väliin, kolmas miestyyppi.
No ehkä pitäisi kysellä siltä tyypiltä, jota naismaisuus loukkaa, että mikä siinä loukkaa?
Tuliko se kommentti tms. missä yhteydessä?
Usein tuollaiset loukkaantumiset johtuu siitä, että niillä kommentoijilla on tarkoituskin loukata. Se mitä ne sanoo, sillä ei ole mitään merkitystä... yhtä hyvin voisivat sanoa homoksi, idiootiksi, r.nkkariksi..
Mutta olisiko naismaisuus nyt oikeasti edes viimeisenpäälle fiksukaan loukkaaminen lopulta? Voisiko loukkaajalta kysyä, että mikä lie seksuaalisuus hänellä? Saako hän kenties touhutipan elimelle vai mistä hän päättelee naismaisuuden? 😁 - Anonyymi00083
Anonyymi00081 kirjoitti:
No ehkä pitäisi kysellä siltä tyypiltä, jota naismaisuus loukkaa, että mikä siinä loukkaa?
Tuliko se kommentti tms. missä yhteydessä?
Usein tuollaiset loukkaantumiset johtuu siitä, että niillä kommentoijilla on tarkoituskin loukata. Se mitä ne sanoo, sillä ei ole mitään merkitystä... yhtä hyvin voisivat sanoa homoksi, idiootiksi, r.nkkariksi..
Mutta olisiko naismaisuus nyt oikeasti edes viimeisenpäälle fiksukaan loukkaaminen lopulta? Voisiko loukkaajalta kysyä, että mikä lie seksuaalisuus hänellä? Saako hän kenties touhutipan elimelle vai mistä hän päättelee naismaisuuden? 😁Siis jos joku mies sanoo, että joku mies on naismainen, niin aina voi kysyä, että mikä on miehen seksuaalisuus? Bi? Ei voi olla heterokaan jos mies vaikuttaa naismaiselle. 😃
- Anonyymi00031
Niinpä. En ymmärrä mikä tuossa on se uutuus ja erillisen kirjainlyhenteen arvoinen juttu. Tuota kutsutaan ihan normaaliksi elämäksi ja elämäksi.
- Anonyymi00035
No tässä on se, että kipuillaan jostain "miehen roolista". Ja ehkä kipuiluun osallistuu sellaiset, jotka roolittaa muutenkin ihmiset. 🤔
- Anonyymi00038
Anonyymi00035 kirjoitti:
No tässä on se, että kipuillaan jostain "miehen roolista". Ja ehkä kipuiluun osallistuu sellaiset, jotka roolittaa muutenkin ihmiset. 🤔
Eli nuo kipuilevat miehet pyrkivät tuon termin avulla siihen mitä tavalliset miehet ovat aina tehneet?
- Anonyymi00044
Anonyymi00038 kirjoitti:
Eli nuo kipuilevat miehet pyrkivät tuon termin avulla siihen mitä tavalliset miehet ovat aina tehneet?
Ehkä? Tuossa alapuolella näyttää olevsn sellainen aktivisti äänessä. 🙂
- Anonyymi00066
Anonyymi00044 kirjoitti:
Ehkä? Tuossa alapuolella näyttää olevsn sellainen aktivisti äänessä. 🙂
Paha sanoa. Itse en ole koskaan tuntenutkaan muunlaisia miehiä kuin sellaisia, jotka aina loppupeleissä tekevät mitä itse tahtovat. Naisetkin kyllä ihan samalla tavalla. En tosiaan tajua mitä mainitsemisen arvoista tuossa edes on. Normaalia tavallisen ihmisen käytöstä.
- Anonyymi00067
Anonyymi00066 kirjoitti:
Paha sanoa. Itse en ole koskaan tuntenutkaan muunlaisia miehiä kuin sellaisia, jotka aina loppupeleissä tekevät mitä itse tahtovat. Naisetkin kyllä ihan samalla tavalla. En tosiaan tajua mitä mainitsemisen arvoista tuossa edes on. Normaalia tavallisen ihmisen käytöstä.
Kyllä, kyllä...
Mä teinkin tästä aloituksen peilatakseni palstan juttuihin. Ja pikkuisen siksikin kun pyydettiin. - Anonyymi00073
Anonyymi00067 kirjoitti:
Kyllä, kyllä...
Mä teinkin tästä aloituksen peilatakseni palstan juttuihin. Ja pikkuisen siksikin kun pyydettiin.Mutta silloinhan teet mitä muut pyytää! Eikö sinun pitänyt toimia vain itsellisesti??
- Anonyymi00075
Anonyymi00073 kirjoitti:
Mutta silloinhan teet mitä muut pyytää! Eikö sinun pitänyt toimia vain itsellisesti??
Niin... en tarvinnut tämän kirjoittamiseen ketään muuta. Ihan itse kirjoitin aloituksen. 🙂
- Anonyymi00076
Anonyymi00073 kirjoitti:
Mutta silloinhan teet mitä muut pyytää! Eikö sinun pitänyt toimia vain itsellisesti??
Ja vielä... miksi en voisi tehdä jotain mitä muut pyytää? En tehnyt sitä koska olisi pakko, vaan koska halusin. Idea tuli toiselta.,
- Anonyymi00079
Anonyymi00073 kirjoitti:
Eiväthän nuo mitenkään sodi toisiaan vastaan. Se, jos tekisi aina itseään vastaan ja olisi joo joo joo, vaikka ei yhtään, niin se olisi.
- Anonyymi00036
Kun naiset olivat riippuvaisia miehistä, he olivat riippuvaisia myös miehen varallisuudesta. On siis täysin luonnollista, että kun naisilla on omat tulot, mies on silloin ylimääräinen välikäsi, jota nainen ei enää tarvitsekaan. Avioerot on yleisimpiä, kun nainen tienaa enemmän kuin mies. Miehet sitä vastoin ovat edelleen jumissa elättäjän roolissaan. Nykyisessä hegemoniallisessa feminismissä nimenomaan miesten tulee antaa itselleen vapautus tästä elättäjän roolista.
Hegemoniallinen feminismi on miesvihaa. Mainoksissa ja tv-sarjoissa isät esitetään vajaaälyisinä typeryksinä, joille nauretaan. Katuhaastatteluissa naiset sanovat ettei miehiä tarvita mihinkään. Vastaava kuva naisista tyrmättäisiin välittömästi naisvihana. Sukupolvi nuoria miehiä on tuhottu opettamalla lapsille koulussa, että miehet ovat toksisia ja poikasikiöt pitäisi abortoida.
Tindereiden myötä 6-6-6 vaatimukset ovat todellisia. Kun miestä ei tarvita elättäjäksi, suhteet ovat luksusta ja elintasoshoppailua kenellä on halutuin kumppani, mistä muut ovat kateellisia. 80% miehistä on naisista rumia. Tavismies ei pysty tarjoamaan mitään, mitä yhdenillan juttu komistuksen kanssa ei voittaisi. Yhä useampi mies kokee kantapään kautta, että tyhjän saa pyytämättäkin. Iso ero oman elämän kannalta on siinä, pystyykö luopumisen tekemään ilman katkeruutta.
Maailma tarvitsee MGTOW-ajatelua, missä miehet määrittelevät itsenä kysymättä lupaa naisilta, feministeiltä ja heidän hallitsemalta yhteiskunnalta. Yksäreillä ei ole mitään osaa tähän keskusteluun, vaikka he eniten siihen ovat tunkemassakin. He pelkäävät vain valtansa puolesta. Vielä muutama vuosi sitten MGTOW määriteltiin tiedotusvälineissä Incelismiksi, vaikka kyse on täysin päinvastaisesta ilmiöstä. Tämä todistaa miesvihan. Hegemoniallinen feminismi pyrkii tuhoamaan kaiken miesten omatoimisuuden pahuutena ja kieltämään meiltä itsemäärittelyn. Se on vallan väärinkäyttöä.- Anonyymi00042
Wau, tosi hyvin sanottu. Ei mitään lisättävää tuohon. Ei muuta kun ajamaan asiaa. Itse kuulen tälläisestä ensimmäistä kertaa nyt, joten ei ole kovin hyvin tiedossa nämä asiat.
- Anonyymi00048
"Yksäreillä ei ole mitään osaa tähän keskusteluun, vaikka he eniten siihen ovat tunkemassakin. He pelkäävät vain valtansa puolesta."
En pelkää valtani enkä minkään muunkaan puolesta. Tällainen keskustelu ei ole horjuttanut maailmaani millään tavalla, eikä horjuta.
Päin vastoin: kannustan kaikkia kulkemaan omia teitään! 💃 Niin minäkin olen tehnyt.
🦄 - Anonyymi00049
Muutama huomio.
Feminismi nimenomaan ajaa miesten vapautumista sukupuoliroolistaan ja myös tuosta elättäjän roolista. On feminististä ajatella, että miehen pitää saada olla muutakin kuin elättäjä - tietysti huomioiden se, että jotkut miehet haluavat olla elättäjiä ja heille se sallittakoon, mutta sen ei pidä olla normi, jota vasten kaikkia miehiä mitataan. Kyseessä ei siis ole missään nimessä miesviha vaan nimenomaan tasa-arvo: molempien sukupuolten vapauttaminen yhteiskunnallisesti rakennettujen ja keinotekoisten rooliensa kahleista. Naisten kohdalla tuo vapautuminen on tällä hetkellä pidemmällä kuin miesten kohdalla, ja miesten miehuuden ja miehisyyden kirjoa rajoitetaan vieläkin ihan liikaa mm. siinä, että tunteitaan näyttäviä miehiä pidetään "naismaisina" tai heille naureskellaan.
Abortoimisessa historiallisesti tilanne on itse asiassa ollut päinvastainen: tyttösikiöitä on abortoitu ja tyttövauvoja surmattu, mm. Kiinassa. Poikalapsia on kautta historian pidetty arvokkaampina kuin tyttölapsia. Oma isoisänikin tuhahti äidilleni (miniälleen) tämän tullessa ensimmäisen lapsensa eli minun kanssa synnytyslaitokselta, että "olisi pitänyt tulla poika". En kuitenkaan syntynyt pojaksi, ja tuon naisvihamielisen kommentin kanssa olen joutunut elämään koko elämäni, kun syntymästäni asti en vain ole riittänyt mihinkään tuolla mittapuulla mitattuna.
Kolmas kappale on mutua eikä pohjaa todellisuuteen. Näissä yhteyksissä on hyvä kuunnella naisia ja heidän mielipiteitään rakkaudesta ja parisuhteista, eikä esim. manosfäärin miehiä, joilla ei ole kokemusta rakastavista ja terveistä parisuhteista, ja jotka vain yrittävät myydä hylätyiksi itsensä kokeville miehille kursseja tai lisäravinteita.
Neljännessä kappaleessa vinksallaan on se, että MGTOW on nimenomaan *feministinen* tapa ajatella ihmisenä (miehenä) olemista. Ja se on hyvä asia. Jokainen feministi varmasti kannustaa miehiä avartamaan miehenä olemisen rajoja ja elämään sellaisena kuin aidosti on, eikä vain räsynukkena, jota yhteiskunnan kapeat määritelmät paiskovat nurkasta toiseen. Se, että mies saa olla aito oma itsensä ja toteuttaa omaa henkilökohtaista ihmisyyttään ja miehisyyttään on terveellistä ja siitä hyötyvät miehen itsensä lisäksi myös muut hänen ympärillään, sillä epäaito elämä on todella kuluttavaa. - Anonyymi00051
En vieläkään ymmärrä mitä tuo termi "yksäri" tarkoittaa.
00036: "Yksäreillä ei ole mitään osaa tähän keskusteluun, vaikka he eniten siihen ovat tunkemassakin."
Tuntuu suorastaan huvittavalta, että Yksäri, jonka maailma koostuu naisvihasta, ei malta olla osallistumatta keskusteluun, joka ei hänelle millään tavoin kuulu. Kertoo vielä SUKUPUOLITTAMISESTA moittivaan sävyyn, vaikka on itse taatusti palstan sukupuolittaja #1. -exKynis.mi
P.S. Tämä oli ensimmäinen kerta, kun sanoin jonkun lausumaa huvittavaksi. Se oli kaikessa ristiriitaisuudessaan oikeasti huvittava, mitä piirrettä en muilla ole nähnyt.- Anonyymi00057
Anonyymi00049 kirjoitti:
Muutama huomio.
Feminismi nimenomaan ajaa miesten vapautumista sukupuoliroolistaan ja myös tuosta elättäjän roolista. On feminististä ajatella, että miehen pitää saada olla muutakin kuin elättäjä - tietysti huomioiden se, että jotkut miehet haluavat olla elättäjiä ja heille se sallittakoon, mutta sen ei pidä olla normi, jota vasten kaikkia miehiä mitataan. Kyseessä ei siis ole missään nimessä miesviha vaan nimenomaan tasa-arvo: molempien sukupuolten vapauttaminen yhteiskunnallisesti rakennettujen ja keinotekoisten rooliensa kahleista. Naisten kohdalla tuo vapautuminen on tällä hetkellä pidemmällä kuin miesten kohdalla, ja miesten miehuuden ja miehisyyden kirjoa rajoitetaan vieläkin ihan liikaa mm. siinä, että tunteitaan näyttäviä miehiä pidetään "naismaisina" tai heille naureskellaan.
Abortoimisessa historiallisesti tilanne on itse asiassa ollut päinvastainen: tyttösikiöitä on abortoitu ja tyttövauvoja surmattu, mm. Kiinassa. Poikalapsia on kautta historian pidetty arvokkaampina kuin tyttölapsia. Oma isoisänikin tuhahti äidilleni (miniälleen) tämän tullessa ensimmäisen lapsensa eli minun kanssa synnytyslaitokselta, että "olisi pitänyt tulla poika". En kuitenkaan syntynyt pojaksi, ja tuon naisvihamielisen kommentin kanssa olen joutunut elämään koko elämäni, kun syntymästäni asti en vain ole riittänyt mihinkään tuolla mittapuulla mitattuna.
Kolmas kappale on mutua eikä pohjaa todellisuuteen. Näissä yhteyksissä on hyvä kuunnella naisia ja heidän mielipiteitään rakkaudesta ja parisuhteista, eikä esim. manosfäärin miehiä, joilla ei ole kokemusta rakastavista ja terveistä parisuhteista, ja jotka vain yrittävät myydä hylätyiksi itsensä kokeville miehille kursseja tai lisäravinteita.
Neljännessä kappaleessa vinksallaan on se, että MGTOW on nimenomaan *feministinen* tapa ajatella ihmisenä (miehenä) olemista. Ja se on hyvä asia. Jokainen feministi varmasti kannustaa miehiä avartamaan miehenä olemisen rajoja ja elämään sellaisena kuin aidosti on, eikä vain räsynukkena, jota yhteiskunnan kapeat määritelmät paiskovat nurkasta toiseen. Se, että mies saa olla aito oma itsensä ja toteuttaa omaa henkilökohtaista ihmisyyttään ja miehisyyttään on terveellistä ja siitä hyötyvät miehen itsensä lisäksi myös muut hänen ympärillään, sillä epäaito elämä on todella kuluttavaa.Henkeä salpaava kommentti.
Huhhuh...
Olen sanaton tämän edessä...ehkä kerrankin.
Ap. - Anonyymi00060
Anonyymi00057 kirjoitti:
Henkeä salpaava kommentti.
Huhhuh...
Ap.Kiva, että löysit siitä jotain itsellesi. Etsin omaa paikkaani tässä maailmassa vielä itsekin. En minä "osaa" olla nainen tai edes ihminen. En minä tiedä mitä sillä edes tarkoitetaan. Enkä minä tiedä oikeasti kuka minä olen, kun en ole päässyt koskaan elämään oikeasti ja aidosti itseni näköistä elämää. Olen tehnyt elämässäni ja urallani asioita usein autopilotilla, "koska niin vain kuuluu tehdä" ja se on tehnyt minusta lopulta onnettoman. Nyt yritän opetella kuuntelemaan itseäni ja löytämään sen sävelen, mikä minussa soi. Sen omimman itsensä löytäminen on ihan hlvetin vaikeaa, mutta olen varma, että sen kautta löytyy myös tyytyväisyys elämään. Jokaisen on se oma polkunsa jollakin ihmeen keinolla täällä raivattava.
- Anonyymi00061
Anonyymi00057 kirjoitti:
Henkeä salpaava kommentti.
Huhhuh...
Ap.Se oli hyvä kommentti!
Minäkin ajattelen, että MGTOW on tasa- arvoa ajava ajattelutapa.
Kyseenalaistin vain sen, miksi se liittyisi vain miehiin.
🦄 - Anonyymi00062
Anonyymi00061 kirjoitti:
Se oli hyvä kommentti!
🦄"Jokainen feministi varmasti kannustaa miehiä avartamaan miehenä olemisen rajoja ja elämään sellaisena kuin aidosti on, eikä vain räsynukkena, jota yhteiskunnan kapeat määritelmät paiskovat nurkasta toiseen."
Tämä siis on minunkin näkemykseni. 👍
🦄 - Anonyymi00064
Anonyymi00061 kirjoitti:
Se oli hyvä kommentti!
🦄Ei toi kommentti koskenut MGTOW-ideaa, vaan feminismiä tai jotain...
Tää MGTOW-juttu netissä on lähinnä vitsi.
Ja se liittyy vain miehiin nimensä perusteella... - Anonyymi00065
Anonyymi00060 kirjoitti:
Kiva, että löysit siitä jotain itsellesi. Etsin omaa paikkaani tässä maailmassa vielä itsekin. En minä "osaa" olla nainen tai edes ihminen. En minä tiedä mitä sillä edes tarkoitetaan. Enkä minä tiedä oikeasti kuka minä olen, kun en ole päässyt koskaan elämään oikeasti ja aidosti itseni näköistä elämää. Olen tehnyt elämässäni ja urallani asioita usein autopilotilla, "koska niin vain kuuluu tehdä" ja se on tehnyt minusta lopulta onnettoman. Nyt yritän opetella kuuntelemaan itseäni ja löytämään sen sävelen, mikä minussa soi. Sen omimman itsensä löytäminen on ihan hlvetin vaikeaa, mutta olen varma, että sen kautta löytyy myös tyytyväisyys elämään. Jokaisen on se oma polkunsa jollakin ihmeen keinolla täällä raivattava.
No ei kai kukaan osaa olla täydellinen ja vähiten itselleen. 🙂
Mutta on sinulla ainakin vahvat jäsennellyt ajatukset, mitä osaat mainiosti sanoittaa. 🙂
Kertakaikkisesti upea nainen olet ja ihminen. 😍
Ihan takuulla selätät kaikki mitä on nyt ja tulee vielä tulemaan. Kyllä jo näin luettuna tulee vaikutelma, että voimakas ja peräänantamaton persoona olet. 🙃
Kun tuossa puita tehdessä kuuntelin "kaljucorner"-podcastia, niin se innoittamana mä annan sulle "viikon myskääjä"-palkinnon. 🏆 (tietäisköhän google tai tekoäly kertoa mikä se on?) 😁 - Anonyymi00074
Anonyymi00048 kirjoitti:
"Yksäreillä ei ole mitään osaa tähän keskusteluun, vaikka he eniten siihen ovat tunkemassakin. He pelkäävät vain valtansa puolesta."
En pelkää valtani enkä minkään muunkaan puolesta. Tällainen keskustelu ei ole horjuttanut maailmaani millään tavalla, eikä horjuta.
Päin vastoin: kannustan kaikkia kulkemaan omia teitään! 💃 Niin minäkin olen tehnyt.
🦄Mutta yksäri ei nyt ota huomioon sitä että kaikki miehet ei ole yhtä voimakkaita ja miehekkäitä kuin hän on....
- Anonyymi00101
Maailma ei tarvitse yhden yhtäkään ideologiaa, ideologiat ovat juuri se osa ajattelusta mikä mädättää kaiken muunkin ympäriltään.
Moniko ongelma ratkeaa sillä että tyhjään nuppiin tungetaan täytteeksi sontaa, kuulostaako tutulta ? 😂
- Anonyymi00055
Minä olen ollut aina tuollainen omia polkujani kulkeva mies 😌. Muitten rutinoita ei kannata kuunnella. Nekin tekis jos uskaltaisivat.
xLiner- Anonyymi00058
Hitto. Ei täällä voi edes piruilla..
Noh sä oot vaan kissanviskelijä.
Joko tää nyt pysyy. 😁 - Anonyymi00077
Ja minä taas olen aina ollut ihan varma että xliner on nainen. Täysin varma siitä.
- Anonyymi00078
Anonyymi00077 kirjoitti:
Ja minä taas olen aina ollut ihan varma että xliner on nainen. Täysin varma siitä.
On se... joko vitsaili tai oli jonkun muun kirjoitus...
Omituinen aika jos oli oikea lineri... aamulls nähdään oliko oikea. 😁 - Anonyymi00088
Anonyymi00078 kirjoitti:
Omituinen aika jos oli oikea lineri... aamulls nähdään oliko oikea. 😁Huva jos joku on warma tuon muunsukupuolisen todellisesta olemuksesta. Hän itse vaihtaa puolta kuin ilotyttö alushousuja.
- Anonyymi00089
Anonyymi00088 kirjoitti:
Huva jos joku on warma tuon muunsukupuolisen todellisesta olemuksesta. Hän itse vaihtaa puolta kuin ilotyttö alushousuja.
Hänellä on "munaa" enemmän kuin monella täällä vinkuvalla miehellä. Mutta ei se tee hänestä miestä...
Tosin hänelle yksi lysti täällä...pidä vaikka simpanssina. Höhelö. 😃 - Anonyymi00092
Anonyymi00078 kirjoitti:
Omituinen aika jos oli oikea lineri... aamulls nähdään oliko oikea. 😁Huomenta! 😁
Älä yhtään epäile. Mullahan on palstan suurimmat mun@t.
xLiner - Anonyymi00093
Anonyymi00088 kirjoitti:
Huva jos joku on warma tuon muunsukupuolisen todellisesta olemuksesta. Hän itse vaihtaa puolta kuin ilotyttö alushousuja.
Mitä vtun väliä täällä edes on kenenkään sukupuolella? Vaikka oltais alasti palstailemassa, kukaan ei sitä tietäis eikä siitä häiriintyisi. Nyt voit tietty kuvitella kaikki kirjoittajat nakuilemassa laitteidensa takana ja paheksua näkymiäsi...
xLiner - Anonyymi00094
Anonyymi00093 kirjoitti:
Mitä vtun väliä täällä edes on kenenkään sukupuolella? Vaikka oltais alasti palstailemassa, kukaan ei sitä tietäis eikä siitä häiriintyisi. Nyt voit tietty kuvitella kaikki kirjoittajat nakuilemassa laitteidensa takana ja paheksua näkymiäsi...
xLiner(Arvaas muuten mikä on mun tavallinen kotiasuni?) ...😳
xLiner - Anonyymi00095
Anonyymi00092 kirjoitti:
Huomenta! 😁
Älä yhtään epäile. Mullahan on palstan suurimmat mun@t.
xLinerKatsohan, munieni huikea koko on ehkä päässyt poistolistalta! Ennen joku hieman vaatimattomammin varusteltu pahoitti siitä niin mielensä, että oli ihan automaattipoistolle laitettu 😄
xLiner - Anonyymi00097
Anonyymi00095 kirjoitti:
Katsohan, munieni huikea koko on ehkä päässyt poistolistalta! Ennen joku hieman vaatimattomammin varusteltu pahoitti siitä niin mielensä, että oli ihan automaattipoistolle laitettu 😄
xLinerEi munat vielä höyhenasusi alla sinusta miestä tee. Kanallakin on munat kunnes ne kerätään pois. Tosin kanamaiseen mieheen saattaa joskus törmätä.
- Anonyymi00098
Anonyymi00097 kirjoitti:
Ei munat vielä höyhenasusi alla sinusta miestä tee. Kanallakin on munat kunnes ne kerätään pois. Tosin kanamaiseen mieheen saattaa joskus törmätä.
Haluatko määritellä miehen jotenkin, vai ollaanko me kuitenkin samoilla linjoilla?
xLiner
- Anonyymi00069
Mä olen ikäni eläny elämäni niin kuin itse haluan äidkä oppi jo kun olin koulu ikäinen että parempi olla sanomatta mitä haluaa mun tekevän totes et sustahan tulee pappi kun oli ysin uskonnon numero tippu jo seuraavaan totariin kutoseks eikä mua ole vielä tähän ikään yksikään nainen saanu tekemään niin kuin hän haluaa miksi se on vaatimus mä en alistu vaatimuksiin miksi koska ei ole pakko en ole tehnyt mitään sellaista millä mua voisi kiristää
- Anonyymi00082
Koetko itse olevasi syyllinen tuohon miesten oletettuun kapeaan rooliin?
Minusta tuntuu, että he jotka itse suorittavat tuota oletettua perinteistä roolia (niin kuin sinäkin kerrot nuorempana suorittaneesi) ovat juuri heitä, jotka olettavat/odottavat toistenkin suorittavan. Että sieltä se paine tulee ja heikommat sortuu paineen alla :)
-keinovaginamies-- Anonyymi00085
En. En ole kokenut tarvetta määritellä vaikka mieheyttä... se on jokaisen oma subjektiivinen kokemus.
Mutta täällä palstalla koen, että miehestä pistetään TODELLA toksinen ja kapea kuva. - Anonyymi00086
No jos minäkin vastaan tuohon, niin en koe itse olevani siihen syyllinen, vaan se rooli on minulle tullut muilta, ulkopuolelta pakotettu. Ihan ala-asteelta asti pakotettu väkisten.
Ilman sitä miehen roolia olisin varmaan joku ihan muu. Olin joskus lapsena luova ja taiteellinen, vahvasti musikaalinen. Olen toki vieläkin, mutta heikommin, kun se miehen rooli on päällimmäisenä mielessä koko ajan.
Varmasti maailma olisi aika erillainen jos ihmisiä ei pakotettaisi niihin rooleihin väkisten, olisi paljon enemmän vaihtelua ja erilaisuutta ihmisten kesken. Erillaisia ajatuksia ja näkökulmia. - Anonyymi00096
Anonyymi00085 kirjoitti:
En. En ole kokenut tarvetta määritellä vaikka mieheyttä... se on jokaisen oma subjektiivinen kokemus.
Mutta täällä palstalla koen, että miehestä pistetään TODELLA toksinen ja kapea kuva.Tällaisessa ympäristössä jo pelkästään se, että jaetaan ihmiset sukupuolen mukaan on toksista. Jos kysyt pelkästään yhdeltä sukupuolelta, vahvistat itse lokerosi rajoja.
xLiner
- Anonyymi00084
Man voi olla ihan ihminen tuossa sitaatissa, ei vain mies.
Vilma- Anonyymi00099
Lisäys ja monikossa men voi olla ihmiset.
Vilma
- Anonyymi00087
Jotenkin mietin niitä miehiä, jotka ovat vihsisia koko maailmalle ja etsivät, syyttävät kaikkea muuta, kun katsoisivat itseensä.
Tuli tämä biisi vastaan ja...
https://youtu.be/rcEkL6OJoEA?is=Bk8ls3pW3YMMFFBR
Jotenkin surullinen, mutta todellinen biisi... ei voi mitään...- Anonyymi00090
Alkuperäinen Elegia tähän perään...
https://youtu.be/m5_fiVnuAh4?is=APKzmm2NJ1SurX7e
Jos ihminen syyttää muita ja elää jossain hirvittävässä mustassa itseä syyttävässä suossa, voi hukkua sinne, eikä kukaan voi mitään...
- Anonyymi00100
Näyttää siltä että tämä on joku ideologia minkä tarkoitus on saada miehet olemaan omapäisempiä ja hankalampia muita kohtaan. Samoin kun on tarkoitus feminismillä. Nämä aatteet saavat eri sukupuolet kulkemaan poispäin toisistaan, yhä vaan kauemmas toisistaan. Kunnes minkäänlainen yhteistyö on täysin mahdotonta.
50 vuotta sitten molemmat sukupuolet toimivat hyvin yhteen ja täydensivät toisiaan, ja niitä sukupuolia oli tasan kaksi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1722631- 1612422
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182057Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee552023Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31709"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591414Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu1971335Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2171088Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää821074Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3501007