Poronhoito yhteiskuntakelpoiseksi, hyvä aloite joka kannattaa käydä allekirjoittamassa
Kansalaisaloite
16
553
Vastaukset
- Anonyymi00001
Poronkasvatus yhteiskuntakelpoiseksi
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/17274- Anonyymi00002
Allekirjoitettu
- Anonyymi00003
Ei ikinä!
- Anonyymi00004
Poronhoitolaki pitäisi uudistaa ja vastaamaan nykyaikaa.
- Anonyymi00005
poron hoito lopetettava se ei ole hoitoa vaan poron rääkkäämistä syötetää väärää sapuskaa poroille jokka sitten kuolevat ja niistä peritään petokorvauksia valheellisesti väitetään milloin mikäkin tappoi
tässä esimerkkejä
hirvi tappaa poroja
kuuma kesä tappaa poroja
lumimyyrsky tappaa poroja ja vie ne venäjälle
ukranina sota tappaa poroja ne häiriintyy
lento melu tappaa proja ne häiriin tyy
tuulimyllyt tappaa poroja ne häiriintyy
sääsket tappaa poroja ne häiriintyy
turistit häiritsee poroja ja ne kuolee stressiin
tunturikeskuskset häiritsee poroja ja ne kuolee stressiin yms.
autot tappaa poroja vaikka itse asiassa poro miehet ajavat porot tahallaan teitten varsille ja autojen alle saavat paremmat korvaukset poroita jokka jo ovat puolikuolleita niille syötetyistä rehuista,
voiko ahneempaa olla kuin poromies yhteiskunnan elätti ei tee töitä elää petokorvauksilla ja niiden väärentämisellä. satoja tapsusilla ollut jo vuoden sisällä kymmeniä miljoonia varastaneet veron maksajien rahaa yms.. rehuilla pilaneet lapin maastot ja phjavedet ei ihme että siellä ripulidaan yms..saastuvvat rehuill kaikka maat ,,ympäristö rikolliset ..
- Anonyymi00007
Allekirjoitettu
- Anonyymi00008
porotalous perustuu rehellisyyteen
- Anonyymi00010
rehelliseen RoSvoamiseen
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
rehelliseen RoSvoamiseen
Jotkut voi jäädä rysän päältä kiinni, suurin osa ei koskaan
- Anonyymi00009
Allekirjoitettu
- Anonyymi00013
Jokaikinen poro pitää ssiruttaa ja korvaan lipukeet. Ei mene porot sekaisin. Voi gps kontrolloida missä kulkevat........on monia asioita joita olisi pitänyt kehittää jo ajat sitten. Päässeet toimimaan kuin villissä lännessä.
Lisäksi pitää meillä kaikilla lappilaisilla olla samat oikeudet kalastukseen, metsästykseen, rakentamiseen, liikkumiseen.......purkamalla rasismi meitä lappilaisia kohtaan. - Anonyymi00014
Poronhoito pitäisi uudistaa ja saattaa ajan tasalle 2000-luvulle
- Anonyymi00015
Kyllä ja itte kukanenki harrastakoon mitä harrastaa
- Anonyymi00016
Piti jatkaman, harrastakoon omistamillaan tiluksilla. Niinhän kaikkien muidenki kansalaisten pitää saada vähintäänki lupa tilusten haltioilta, ennenkuin voi alkaa jotain touhuamaan toisten mailla. Poronomistajat on tähän asti saaneet tehdä mitä lystäävät toisten mailla ja veronmaksajien rahoilla. Eikö siihen olis jo aika sanoa 'stop'?
- Anonyymi00017
Kannatettu! Porohenkilötkin vois tehä jotain, mikä kestää 'päivävalon', eli käykää kannattamassa tätä aloitetta ja kiireen vilkkaa, hop,hop!
- Anonyymi00018
Porotalous nykyaikaan !!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa109878"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483