metsässä on töitä. Joten kävin siellä, olin siellä yksin ja juttelin muutaman männyn ja kuusen kanssa, he eivät sanoneet mitään. Tulin ilman töitä kotiin ja nyt olen taas sohvalla.
Minulle sanottiin että
12
327
Vastaukset
- Anonyymi00001
Varmaan metsissä oliskin töitä, mutta ei ole ketään joka maksaisi siitä palkkaa!
Senhän huomaa jo siitä, että kun harrastan fribeegolffia, että on paljon ratoja joita ei ketään kiinnosta hoittaa tai ylläpitää.- Anonyymi00002
Työttömille tulisi järjestää ohjattua työtoimintaa metsissä
- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Työttömille tulisi järjestää ohjattua työtoimintaa metsissä
Mitään työtä ei tehdä ilman sellaista palkkaa että pärjää taloudellisesti ilman yhteiskunnan tukia
- Anonyymi00005
Hoitamisesta pitää maksaa sellainen palkka että riittää elämiseen ilman yhteiskunnan tukia
- Anonyymi00012
Anonyymi00004 kirjoitti:
Mitään työtä ei tehdä ilman sellaista palkkaa että pärjää taloudellisesti ilman yhteiskunnan tukia
Itse kyllä tekisin opintojen ohessa sellaisiakin töitä, joissa palkka on surkea. Valitettavasti valinta ei kohdistunut minuun.
- Anonyymi00003
Ei kannata mennä metsään tässäkään asiassa. Jos menee metsään, on syytä olla palkanmaksaja, muuten katsovat työllusyyspalveluissa sinut yrittäjäksi, metsästäjäksu tai ammattimainen risujen kerääjä.
- Anonyymi00006
Metsänomistajilla voikin välillä kausittain olla työn tekijöille tarvetta. Harvennukseen, taimen istutukseen, vesontaan.
Mutta ei metsänomistajat istuskele metsissä, eli sieltä ei heitä löydä. Heillä on yleensä muutakin, kuten oma leipätyö tai sijoittelevat metsätuottojaan. Senvwrran harvoin saavat metsästä tuloa, että ehkä kerran elinaikanaan. Kaikki muu metsästä onkin menoja, joten metsänomistajat pyrkivät minimoimaan menot.
Se siis ei ole niin, että metsä tuottaa joka vuosi. Esimerkiksi männyn kasvamiseen tukiksi menee 90-150 vuotta, jos olosuhteet ovat hyvät.
Koivusta saa myytävää jo 20-30 v kuluttua. Kuusesta ehkä 80 v kuluttua.
Että mitään syytä kateuteen metsänomistajia kohtaan ei ole. Heidän tulonsa jää välillä saamatta(harvennystulot), ja pitää odottaa yksi sukupolvi eteenpäin, jos tukkipuuta tahtoo.
Voihan siellä kenen tahansa metsissä, kuka tahansa kerätä marjoja itselleen, jopa myyntiin. Ja sieniä, esim kantarelleja, mustatorvisieniä, haaparouskuja. Ja herkkutatteja. Itsekin tuota takavuosina tein työttöminä aikoina. Ei olleet helppoja euroja. - Anonyymi00007
jotkut etevät keksii itsellensä työn. Lähtevät silloin yrittäjiksi. Yritykset onnistuvat tai epäonnistuvat. Monet yritykset myös kaatuvat jos asiakkaita ei osaa hankkia tai on kykenemätön tekemään kannattavasti liiketoimintaa tai luulevat itsestänsä liikoja. Kehittämänsä mestarillinen liikeidea olikin tuulentupa. Oman pään höttöinen tuotos.
- Anonyymi00008
Mikäli on Kokoomuksen kannattaja niin saa automaattisesti massiiviset yhteiskunnan maksamat yritystuet
- Anonyymi00009
Kertoo sinusta kaiken tarvittavan ja siihen ei auta mikään kuntouttava vaan laitoshoito on sopiva. Sellainen osasto jossa ei ole ovenkahvoja sisäpuolella...
- Anonyymi00010
käytweiawn eahan puuter esdyää työllistymisen
- Anonyymi00011
No näinpä. Siellä metsässä piti porvareiden mukaan olla töitä.
Menin metsään ja aloin keräämään risuja ja roskia yhteen kasaan. Sain metsän siivottua, mutta rahaa työstä ei näkynyt missään. Sitten ajattelin, että ehkä ne metsässä olevat työt liittyy metsurihommiin. Kaadoin siis kirveellä pari puuta ja nyt joudun maksamaan metsän omistajalle korvauksia. Tätäkö ne metsässä olevat työt nyt on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt263949Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.442019Kun kohtaat jotain ainutlaatuista
ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö421283- 771155
Mua ahdistaa
Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi361097Ei tämä enää tervettä oo
Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.251096Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista
Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä491007Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!
Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os173861Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin140853- 56833