Lain määräämä velkaraja ylittyy pian.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/31466dfc-c422-4fb5-b071-e4f5afc3501f
Talousnerot Orpo ja Purra ottaa lisää velkaa 65 miljardia euroa.
15
127
Vastaukset
Ihan noin paljon tämä hallitus ei taida sentään ottaa uutta velkaa, vaan velanoton enimmäisrajaa halutaan vain siirtää, jotta velanotto lain sallimissa rajoissa mahdollistuisi.
Velkatavoitteessaan - joka oli hallituksen päätavoiten - Purra-Orpo on epäonnistunut totaalisesti. Velkaa otetaan nyt runsaammin kuin Marinin hallituksen aikana, jolloin uuden velan määrä kasvoi lähinnä koronavuoden ja Venäjän hyökkäyssodan aiheuttamana. Nyt hallitus ottaa surutta velkaa joka vuosi eikä ole merkkäkään mistään velkaantumisen taittumisesta. Tämä hallitus on epäonnistut kaikissa tavoitteissaan eli umpisurkeasti on mennyt. Tuskin siitä tulee suurta kiitosta seuraavissa vaaleissa.- Anonyymi00001
Älä nyt, onko velalla saatu tuettua varakkaiten veronkevennyksiä ja yksityistä terveysalan toimioita.
- Anonyymi00002
Anonyymi00001 kirjoitti:
Älä nyt, onko velalla saatu tuettua varakkaiten veronkevennyksiä ja yksityistä terveysalan toimioita.
Onhan.
- Anonyymi00003
JA TAAS pelkkää PUPPUA äärivihervassudemu-Trollilta:
"Velkaa otetaan nyt runsaammin kuin Marinin hallituksen aikana, jolloin uuden velan määrä kasvoi lähinnä koronavuoden ja Venäjän hyökkäyssodan aiheuttamana. Nyt hallitus ottaa surutta velkaa..."
Velkaa otettiin 2019-2023 noin 50Miljardia, vaikka ei ollut mitään ERITYISIÄ KRIISEJÄ ja oli hyvä työllisyys perintönä edelliseltä hallitukselta (työttömyys vain 6,2% vuonna 2019 mutta oli jo 7,5% vuonna 2023 kun hallitus vaihtui ja rajussa kasvussa yhdessä konkurssien määrän kanssa)!!!
2023-2026 velkaa otettu 36Miljardia,vaikka sus-sotekulut ovat nousseet 5miljardia ja sotilasliiton kulut 8miljardia!!!! Korona jatkui, sota jatkui, tuli taantuma, jenkkien tullit, uusi sota, jne.... - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
JA TAAS pelkkää PUPPUA äärivihervassudemu-Trollilta:
"Velkaa otetaan nyt runsaammin kuin Marinin hallituksen aikana, jolloin uuden velan määrä kasvoi lähinnä koronavuoden ja Venäjän hyökkäyssodan aiheuttamana. Nyt hallitus ottaa surutta velkaa..."
Velkaa otettiin 2019-2023 noin 50Miljardia, vaikka ei ollut mitään ERITYISIÄ KRIISEJÄ ja oli hyvä työllisyys perintönä edelliseltä hallitukselta (työttömyys vain 6,2% vuonna 2019 mutta oli jo 7,5% vuonna 2023 kun hallitus vaihtui ja rajussa kasvussa yhdessä konkurssien määrän kanssa)!!!
2023-2026 velkaa otettu 36Miljardia,vaikka sus-sotekulut ovat nousseet 5miljardia ja sotilasliiton kulut 8miljardia!!!! Korona jatkui, sota jatkui, tuli taantuma, jenkkien tullit, uusi sota, jne....Taas kerrottiin vain kannattavia lukuja, miksi jäti mainitsematta tuo 65 luvun. Sehän ei ole mikään oletus luku vaan todellinen.
Jos kirjoitat noin pitkänkin, oli suotavaa että siihen mahtuisi kokototuus. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Taas kerrottiin vain kannattavia lukuja, miksi jäti mainitsematta tuo 65 luvun. Sehän ei ole mikään oletus luku vaan todellinen.
Jos kirjoitat noin pitkänkin, oli suotavaa että siihen mahtuisi kokototuus.https://www.valtionvelka.fi/
Valtionvelka nyt 196,6 miljardia euroa. Perskokkareiden saldo 40 miljardia euroa vajaassa 3 vuodessa ja vielä on vuosi aikaa lisätä velkaa. - Anonyymi00006
Anonyymi00003 kirjoitti:
JA TAAS pelkkää PUPPUA äärivihervassudemu-Trollilta:
"Velkaa otetaan nyt runsaammin kuin Marinin hallituksen aikana, jolloin uuden velan määrä kasvoi lähinnä koronavuoden ja Venäjän hyökkäyssodan aiheuttamana. Nyt hallitus ottaa surutta velkaa..."
Velkaa otettiin 2019-2023 noin 50Miljardia, vaikka ei ollut mitään ERITYISIÄ KRIISEJÄ ja oli hyvä työllisyys perintönä edelliseltä hallitukselta (työttömyys vain 6,2% vuonna 2019 mutta oli jo 7,5% vuonna 2023 kun hallitus vaihtui ja rajussa kasvussa yhdessä konkurssien määrän kanssa)!!!
2023-2026 velkaa otettu 36Miljardia,vaikka sus-sotekulut ovat nousseet 5miljardia ja sotilasliiton kulut 8miljardia!!!! Korona jatkui, sota jatkui, tuli taantuma, jenkkien tullit, uusi sota, jne....Miksikäs Tyhjänpyörittäjäpersu levittää samoja valheitaan täällä kuin omankin puolueensa palstalla? Vai onko kyseessä sama trolli, joka täällä muutenkin riehuu?
- Anonyymi00010
Anonyymi00001 kirjoitti:
Älä nyt, onko velalla saatu tuettua varakkaiten veronkevennyksiä ja yksityistä terveysalan toimioita.
Ei velalla, veroja on kohtuullistettu suurimmille maksajille. Kepun aluepolitiikassa ja turhissa maataloustuissa olisi paljon leikattavaa.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
Ei velalla, veroja on kohtuullistettu suurimmille maksajille. Kepun aluepolitiikassa ja turhissa maataloustuissa olisi paljon leikattavaa.
Veroja "kohtuullistettu" maksukykyisimmille.
Oligarkismin lemu löyhkää. - Anonyymi00015
Anonyymi00001 kirjoitti:
Älä nyt, onko velalla saatu tuettua varakkaiten veronkevennyksiä ja yksityistä terveysalan toimioita.
.
- Anonyymi00007
🍑🍑🍑🍑☝️
- Anonyymi00008
Täähän nyt ei oikeastaan liity aiheeseen.
Liekö ollut ironiaa tämä, että "edellisen hallituksen aikana ei ollut kriisejä", ei persuputini sotaa, ei koronaa, ei mitään.
Tällä kaudellahan nämä vasta ovat tulleet.
Vasta nykyhallituksen aloitettua, venäjä hyökkäsi Ukrainaan, ei ennen.
Natoon liityyttiin vasta purran johtaessa hallitusta.- Anonyymi00011
Ihan maalaisjärjellä.
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ihan maalaisjärjellä.
Vain tolloimpien ja vedätettävimpien päissä. Edellisllä hallituksella oli huomattavasti haastellisemmat ajat ja siitä huolimatta se sai aikaan ihan päinvastaista kehitystä, mitä nykyinen istuva hallitus saa aikaan.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Vain tolloimpien ja vedätettävimpien päissä. Edellisllä hallituksella oli huomattavasti haastellisemmat ajat ja siitä huolimatta se sai aikaan ihan päinvastaista kehitystä, mitä nykyinen istuva hallitus saa aikaan.
Tuo on totta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792322Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1371481- 1331452
- 1541193
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373927Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67684Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683