Talousnerot Orpo ja Purra ottaa lisää velkaa 65 miljardia euroa.

Anonyymi-ap

15

127

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan noin paljon tämä hallitus ei taida sentään ottaa uutta velkaa, vaan velanoton enimmäisrajaa halutaan vain siirtää, jotta velanotto lain sallimissa rajoissa mahdollistuisi.

      Velkatavoitteessaan - joka oli hallituksen päätavoiten - Purra-Orpo on epäonnistunut totaalisesti. Velkaa otetaan nyt runsaammin kuin Marinin hallituksen aikana, jolloin uuden velan määrä kasvoi lähinnä koronavuoden ja Venäjän hyökkäyssodan aiheuttamana. Nyt hallitus ottaa surutta velkaa joka vuosi eikä ole merkkäkään mistään velkaantumisen taittumisesta. Tämä hallitus on epäonnistut kaikissa tavoitteissaan eli umpisurkeasti on mennyt. Tuskin siitä tulee suurta kiitosta seuraavissa vaaleissa.

      • Anonyymi00001

        Älä nyt, onko velalla saatu tuettua varakkaiten veronkevennyksiä ja yksityistä terveysalan toimioita.


      • Anonyymi00002
        Anonyymi00001 kirjoitti:

        Älä nyt, onko velalla saatu tuettua varakkaiten veronkevennyksiä ja yksityistä terveysalan toimioita.

        Onhan.


      • Anonyymi00003

        JA TAAS pelkkää PUPPUA äärivihervassudemu-Trollilta:
        "Velkaa otetaan nyt runsaammin kuin Marinin hallituksen aikana, jolloin uuden velan määrä kasvoi lähinnä koronavuoden ja Venäjän hyökkäyssodan aiheuttamana. Nyt hallitus ottaa surutta velkaa..."

        Velkaa otettiin 2019-2023 noin 50Miljardia, vaikka ei ollut mitään ERITYISIÄ KRIISEJÄ ja oli hyvä työllisyys perintönä edelliseltä hallitukselta (työttömyys vain 6,2% vuonna 2019 mutta oli jo 7,5% vuonna 2023 kun hallitus vaihtui ja rajussa kasvussa yhdessä konkurssien määrän kanssa)!!!

        2023-2026 velkaa otettu 36Miljardia,vaikka sus-sotekulut ovat nousseet 5miljardia ja sotilasliiton kulut 8miljardia!!!! Korona jatkui, sota jatkui, tuli taantuma, jenkkien tullit, uusi sota, jne....


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        JA TAAS pelkkää PUPPUA äärivihervassudemu-Trollilta:
        "Velkaa otetaan nyt runsaammin kuin Marinin hallituksen aikana, jolloin uuden velan määrä kasvoi lähinnä koronavuoden ja Venäjän hyökkäyssodan aiheuttamana. Nyt hallitus ottaa surutta velkaa..."

        Velkaa otettiin 2019-2023 noin 50Miljardia, vaikka ei ollut mitään ERITYISIÄ KRIISEJÄ ja oli hyvä työllisyys perintönä edelliseltä hallitukselta (työttömyys vain 6,2% vuonna 2019 mutta oli jo 7,5% vuonna 2023 kun hallitus vaihtui ja rajussa kasvussa yhdessä konkurssien määrän kanssa)!!!

        2023-2026 velkaa otettu 36Miljardia,vaikka sus-sotekulut ovat nousseet 5miljardia ja sotilasliiton kulut 8miljardia!!!! Korona jatkui, sota jatkui, tuli taantuma, jenkkien tullit, uusi sota, jne....

        Taas kerrottiin vain kannattavia lukuja, miksi jäti mainitsematta tuo 65 luvun. Sehän ei ole mikään oletus luku vaan todellinen.

        Jos kirjoitat noin pitkänkin, oli suotavaa että siihen mahtuisi kokototuus.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Taas kerrottiin vain kannattavia lukuja, miksi jäti mainitsematta tuo 65 luvun. Sehän ei ole mikään oletus luku vaan todellinen.

        Jos kirjoitat noin pitkänkin, oli suotavaa että siihen mahtuisi kokototuus.

        https://www.valtionvelka.fi/

        Valtionvelka nyt 196,6 miljardia euroa. Perskokkareiden saldo 40 miljardia euroa vajaassa 3 vuodessa ja vielä on vuosi aikaa lisätä velkaa.


      • Anonyymi00006
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        JA TAAS pelkkää PUPPUA äärivihervassudemu-Trollilta:
        "Velkaa otetaan nyt runsaammin kuin Marinin hallituksen aikana, jolloin uuden velan määrä kasvoi lähinnä koronavuoden ja Venäjän hyökkäyssodan aiheuttamana. Nyt hallitus ottaa surutta velkaa..."

        Velkaa otettiin 2019-2023 noin 50Miljardia, vaikka ei ollut mitään ERITYISIÄ KRIISEJÄ ja oli hyvä työllisyys perintönä edelliseltä hallitukselta (työttömyys vain 6,2% vuonna 2019 mutta oli jo 7,5% vuonna 2023 kun hallitus vaihtui ja rajussa kasvussa yhdessä konkurssien määrän kanssa)!!!

        2023-2026 velkaa otettu 36Miljardia,vaikka sus-sotekulut ovat nousseet 5miljardia ja sotilasliiton kulut 8miljardia!!!! Korona jatkui, sota jatkui, tuli taantuma, jenkkien tullit, uusi sota, jne....

        Miksikäs Tyhjänpyörittäjäpersu levittää samoja valheitaan täällä kuin omankin puolueensa palstalla? Vai onko kyseessä sama trolli, joka täällä muutenkin riehuu?


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00001 kirjoitti:

        Älä nyt, onko velalla saatu tuettua varakkaiten veronkevennyksiä ja yksityistä terveysalan toimioita.

        Ei velalla, veroja on kohtuullistettu suurimmille maksajille. Kepun aluepolitiikassa ja turhissa maataloustuissa olisi paljon leikattavaa.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Ei velalla, veroja on kohtuullistettu suurimmille maksajille. Kepun aluepolitiikassa ja turhissa maataloustuissa olisi paljon leikattavaa.

        Veroja "kohtuullistettu" maksukykyisimmille.

        Oligarkismin lemu löyhkää.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00001 kirjoitti:

        Älä nyt, onko velalla saatu tuettua varakkaiten veronkevennyksiä ja yksityistä terveysalan toimioita.

        .


    • Anonyymi00007

      🍑🍑🍑🍑☝️

    • Anonyymi00008

      Täähän nyt ei oikeastaan liity aiheeseen.

      Liekö ollut ironiaa tämä, että "edellisen hallituksen aikana ei ollut kriisejä", ei persuputini sotaa, ei koronaa, ei mitään.

      Tällä kaudellahan nämä vasta ovat tulleet.

      Vasta nykyhallituksen aloitettua, venäjä hyökkäsi Ukrainaan, ei ennen.

      Natoon liityyttiin vasta purran johtaessa hallitusta.

      • Anonyymi00011

        Ihan maalaisjärjellä.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Ihan maalaisjärjellä.

        Vain tolloimpien ja vedätettävimpien päissä. Edellisllä hallituksella oli huomattavasti haastellisemmat ajat ja siitä huolimatta se sai aikaan ihan päinvastaista kehitystä, mitä nykyinen istuva hallitus saa aikaan.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Vain tolloimpien ja vedätettävimpien päissä. Edellisllä hallituksella oli huomattavasti haastellisemmat ajat ja siitä huolimatta se sai aikaan ihan päinvastaista kehitystä, mitä nykyinen istuva hallitus saa aikaan.

        Tuo on totta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe