Yksinkertainen rehellinen kyssäri

Anonyymi-ap

Kuinka moni aikoo edelleen äänestää kokoomusta ensimvaaleissa.


Ex runkkari ei tarvii vaivautuu vastaamaan ohi kysymyksen

39

295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Ikinä ei saa enää päästää Kokoomusta valtaan Suomessa

      • Anonyymi00017

        Vain ex-runkesterit äänestää kokoomusta ja sahaa omaan jalkaansa


    • Anonyymi00002

      Täsmälleen samaa mieltä, tätä maata myydään kuin hevosenpaskaa vähiten tarjoavalle.

      • Anonyymi00018

        Se oli Häkäpönttö-kokoomuslaisen suurinta viisautta myydään kansallisomaisuus MAX halvalla ulkomaille ettei valtiolle vain jää mitään tuottavaa toimintaa


    • Anonyymi00003

      En aio äänestää kokoomusta koska en ole koskaan kokkareita edes äänestänyt. Ikää jo mulla reilusti. Se paskasakki on tunnettu tuhotöistään. Hävitettävää ainesta

    • Anonyymi00004

      Kaikki jotka kaipaavat tulevaisuudessa todellista hyvinvointia velkahyvinvoinnin sijaan. Kaikki he äänestävät Kokoomusta!

    • Ne jotka kaipaavat kestävää hyvinvointia äänestävät Kokoomusta! Vasemmistolla ei siihen ole keinoja käytettävissä!

      • Anonyymi00005

        Röh röh ainoa minkä pitää kestää, ovat minun kestovaipat KRUIIIIK !!!


      • Anonyymi00008

        Ex runkkari ei tarvii vaivautui vastaamaan ohi kysymyksen


      • Anonyymi00009

        Millä toimenpiteellä?

        Koskaan et ole mitään konkretiaa tuonut esille.


      • Anonyymi00009 kirjoitti:

        Millä toimenpiteellä?

        Koskaan et ole mitään konkretiaa tuonut esille.

        Ainoa tapahan saada hyvinvointia kasvamaan on työ eli Tee Yyy Ööö yhteen kirjoitettuna TYÖ. Sillä on se ainoa mahdollisuus päästä käsiin hyvinvointiin. Velkahyvinvointi ei vetele vaan sen pitää olla itse ansaittua jolloin se on kestävää.

        Tuottavien yritysten aikaansaama työtulo on se joka ratkaisee ja siksi niiden toiminta on se kaikkein tärkein asia hyvinvointiin tähdättäessä. Siinä pitää voida ajaa ay mafian yli tarpeen mukaan sillä ay mafia ei tuota kuin lakkoja, enkä nyt tarkoita niitä herkkuja suomailla!


      • Extyökkäri kirjoitti:

        Ainoa tapahan saada hyvinvointia kasvamaan on työ eli Tee Yyy Ööö yhteen kirjoitettuna TYÖ. Sillä on se ainoa mahdollisuus päästä käsiin hyvinvointiin. Velkahyvinvointi ei vetele vaan sen pitää olla itse ansaittua jolloin se on kestävää.

        Tuottavien yritysten aikaansaama työtulo on se joka ratkaisee ja siksi niiden toiminta on se kaikkein tärkein asia hyvinvointiin tähdättäessä. Siinä pitää voida ajaa ay mafian yli tarpeen mukaan sillä ay mafia ei tuota kuin lakkoja, enkä nyt tarkoita niitä herkkuja suomailla!

        Ei työ ole ainoa tapa kasvattaa hyvinvointia. Itse asiassa työn merkitys vähenee koko ajan. Ensin koneet alkoivat korvata fyysisen työn, sitten digitalisaatio hallinnollista massatyötä ja nyt sitten älyteknologia mullistaa koko tuotantoelämän. Se saattaa korvata hyvin paljon ihmistyövoimaa. Työ jää tietysti jäljelle, mutta ihmistyön osuus vähenee. Se vähenee erityisesti demokraattisissa maissa, mutta voi lisääntyä diktatuureissa ja kehitysmaissa, koska niissä ihmiset pakotetaan tarjoamaan työpanostaan paljon halvemmalla kuin mitä esim. matalapalkkatyöstä Suomessa nykyisin maksetaan. Tätä mallia ujutetaan yleiseksi ns. kevytyrittäjämallilla, missä todellinen palkka työstä voi olla tunnilta muutamia euroja lähentyen nollaa. Sinä elelet edelleen lähes sadan vuoden takaisessa maailmassa ymmärtämättä työelämän muutoksia.

        Suomessa digitalisaatio tappoi esim. pankkitoimihenkilöiden työn. Nyt tekoäly ja sen sovellutuksena rovbotisaatio voivat viedä kymmenien tuhansien ihmisten työt eri maissa. Yksin maailman suurin verkkokauppayrotys Amazon suunnittelee pääsevänsä eroon näiden avulla lähes kaikesta ihmistyövoimastaan. Robotit tekevät työtä vuorotta, tuskin liittyvät ay-liikkeeseen eivätkä lakkoile, jos sähköenergiaa ja voiteluöljyä riittää.

        Uskon aika vakaasti, että lakot tulevat vähitellen loppumaan, mutta ihan toisesta syystä kuin sinä arvaisit. Lakkoilun loppuminen johtuu sellaisen työvoiman työtehtävien loppumisesta, jotka ovat tähän saakka onnistuneet huolehtimaan eduistaan järjestäytymällä. Nyt olemme siirtymässä automatisaation täysaikakauteen ja työtä tulee riittämään jatkossa erilaisissa matalapalkkaisissa palveluammatteissa, missä ei ehkä ole taloudellisesti järkevää korvata halpaa työvoimaa robotiikalla. Eli partureita, kahvilatyöntekijöitä, ostosten keräilijöitä, siivoojia, vanhusten ulkoiluttajia, alkolijuomien tarkoilijoita jne. tulee vielä jatkossakin olemaan, jos nämä suostuvat alittamaan nykyiset minimipalkat eli työehtosopimuksia ei enää solmita. Palkkoja pyritään tästäkin alentamaan alustatalouden ja kevytyrittämisen malleilla, jotka jo nyt ovat osoittaneet tehonsa.

        Jos kehityksen annetaan vapaasti pudota tähän suuntaan, hyötyjien joukko pienenee hurjasti. itse olen havainnut tämän kehityksen jo kauan sitten ja siirtynyt sen vuoksi sijoittajaksi. Yriitysten omistajat ovat hyötyjä ja suuria hyötyjä niin pitkään, kun ostovoimaa riittää. Dilemma onkin siinä. ostovoimaa hiipuu valtavasti sen seurauksena, että tämä kehitys jatkuu. Eli lopulta myös niiden yritysten tulovirrat alkavat ehtyä, kun maksajien asiakkaiden määrä hupenee. Tuloerojen kasvu tulee olemaan lopulta se myrkkypilleri myös yrityksille ja niiden omistajille. Eli minunkaan mallini ei tule toimimaan ikuisesti. Jotta tämä voisi jatkua tarvitaan jokin demokraattinen jakomalli, missä kansalaiset hyötyvät yritysten menestyksestä ilman, että he panevat rikkaa ristiin yrityksen tuloksen saavuttamiseksi. Heidän ainoa panoksensa siinä on se, että heillä säilyisi edes kohtuullinen ostovoima.


      • Extyökkäri kirjoitti:

        Ainoa tapahan saada hyvinvointia kasvamaan on työ eli Tee Yyy Ööö yhteen kirjoitettuna TYÖ. Sillä on se ainoa mahdollisuus päästä käsiin hyvinvointiin. Velkahyvinvointi ei vetele vaan sen pitää olla itse ansaittua jolloin se on kestävää.

        Tuottavien yritysten aikaansaama työtulo on se joka ratkaisee ja siksi niiden toiminta on se kaikkein tärkein asia hyvinvointiin tähdättäessä. Siinä pitää voida ajaa ay mafian yli tarpeen mukaan sillä ay mafia ei tuota kuin lakkoja, enkä nyt tarkoita niitä herkkuja suomailla!

        Työn orjat Zorron yöstä nouskaa
        Maan ääriin kuuluu Kostamus!🇻🇳🎖🎈🧨✊️


      • mielipidepankki kirjoitti:

        Ei työ ole ainoa tapa kasvattaa hyvinvointia. Itse asiassa työn merkitys vähenee koko ajan. Ensin koneet alkoivat korvata fyysisen työn, sitten digitalisaatio hallinnollista massatyötä ja nyt sitten älyteknologia mullistaa koko tuotantoelämän. Se saattaa korvata hyvin paljon ihmistyövoimaa. Työ jää tietysti jäljelle, mutta ihmistyön osuus vähenee. Se vähenee erityisesti demokraattisissa maissa, mutta voi lisääntyä diktatuureissa ja kehitysmaissa, koska niissä ihmiset pakotetaan tarjoamaan työpanostaan paljon halvemmalla kuin mitä esim. matalapalkkatyöstä Suomessa nykyisin maksetaan. Tätä mallia ujutetaan yleiseksi ns. kevytyrittäjämallilla, missä todellinen palkka työstä voi olla tunnilta muutamia euroja lähentyen nollaa. Sinä elelet edelleen lähes sadan vuoden takaisessa maailmassa ymmärtämättä työelämän muutoksia.

        Suomessa digitalisaatio tappoi esim. pankkitoimihenkilöiden työn. Nyt tekoäly ja sen sovellutuksena rovbotisaatio voivat viedä kymmenien tuhansien ihmisten työt eri maissa. Yksin maailman suurin verkkokauppayrotys Amazon suunnittelee pääsevänsä eroon näiden avulla lähes kaikesta ihmistyövoimastaan. Robotit tekevät työtä vuorotta, tuskin liittyvät ay-liikkeeseen eivätkä lakkoile, jos sähköenergiaa ja voiteluöljyä riittää.

        Uskon aika vakaasti, että lakot tulevat vähitellen loppumaan, mutta ihan toisesta syystä kuin sinä arvaisit. Lakkoilun loppuminen johtuu sellaisen työvoiman työtehtävien loppumisesta, jotka ovat tähän saakka onnistuneet huolehtimaan eduistaan järjestäytymällä. Nyt olemme siirtymässä automatisaation täysaikakauteen ja työtä tulee riittämään jatkossa erilaisissa matalapalkkaisissa palveluammatteissa, missä ei ehkä ole taloudellisesti järkevää korvata halpaa työvoimaa robotiikalla. Eli partureita, kahvilatyöntekijöitä, ostosten keräilijöitä, siivoojia, vanhusten ulkoiluttajia, alkolijuomien tarkoilijoita jne. tulee vielä jatkossakin olemaan, jos nämä suostuvat alittamaan nykyiset minimipalkat eli työehtosopimuksia ei enää solmita. Palkkoja pyritään tästäkin alentamaan alustatalouden ja kevytyrittämisen malleilla, jotka jo nyt ovat osoittaneet tehonsa.

        Jos kehityksen annetaan vapaasti pudota tähän suuntaan, hyötyjien joukko pienenee hurjasti. itse olen havainnut tämän kehityksen jo kauan sitten ja siirtynyt sen vuoksi sijoittajaksi. Yriitysten omistajat ovat hyötyjä ja suuria hyötyjä niin pitkään, kun ostovoimaa riittää. Dilemma onkin siinä. ostovoimaa hiipuu valtavasti sen seurauksena, että tämä kehitys jatkuu. Eli lopulta myös niiden yritysten tulovirrat alkavat ehtyä, kun maksajien asiakkaiden määrä hupenee. Tuloerojen kasvu tulee olemaan lopulta se myrkkypilleri myös yrityksille ja niiden omistajille. Eli minunkaan mallini ei tule toimimaan ikuisesti. Jotta tämä voisi jatkua tarvitaan jokin demokraattinen jakomalli, missä kansalaiset hyötyvät yritysten menestyksestä ilman, että he panevat rikkaa ristiin yrityksen tuloksen saavuttamiseksi. Heidän ainoa panoksensa siinä on se, että heillä säilyisi edes kohtuullinen ostovoima.

        Työ on muutakin kuin lapion tai vasaran varressa heilumista. Siksi onkin tärkeää jotta jokainen pysyy maailman ja sen kehittymisen mukana. Kun itse aikoinaan opiskelin TEKU:lla elektroniikkaa niin prosessorit eivät juurikaan kuuluneet ohjelmaan mutta silti viimeisten vuosikymmenten suunnitelmissani ne olivat oleellisena osana tekniikkaa. Ihmisen pitää olla ajan mukana ja kyllä sitä kykenee oppimaan vaikka ei luokassa istuisikaan. Pitää käyttää päätään!

        Ideallasi jossa vaan jaetaan rahaa ilman vastinetta ei ole menestystä. Demokratia taas tarkoittaa sitä, että jokainen vastaa omista ansioistaan. Sinun ehdotuksesi on perin sosialistinen ja se ajatus ei tuo hyvinvointia, kuten Suuri ja Mahtava meille opetti, jos vaan osaamme katsoa!


      • Anonyymi00010
        Extyökkäri kirjoitti:

        Työ on muutakin kuin lapion tai vasaran varressa heilumista. Siksi onkin tärkeää jotta jokainen pysyy maailman ja sen kehittymisen mukana. Kun itse aikoinaan opiskelin TEKU:lla elektroniikkaa niin prosessorit eivät juurikaan kuuluneet ohjelmaan mutta silti viimeisten vuosikymmenten suunnitelmissani ne olivat oleellisena osana tekniikkaa. Ihmisen pitää olla ajan mukana ja kyllä sitä kykenee oppimaan vaikka ei luokassa istuisikaan. Pitää käyttää päätään!

        Ideallasi jossa vaan jaetaan rahaa ilman vastinetta ei ole menestystä. Demokratia taas tarkoittaa sitä, että jokainen vastaa omista ansioistaan. Sinun ehdotuksesi on perin sosialistinen ja se ajatus ei tuo hyvinvointia, kuten Suuri ja Mahtava meille opetti, jos vaan osaamme katsoa!

        "Demokratia taas tarkoittaa sitä, että jokainen vastaa omista ansioistaan."

        Ei tarkoita.

        Demokratia tarkoittaa kansanhallintoa tai kansanvaltaa. Yksi demokratian perusajatuksista on, että jokaisella, joka on maan kansalainen tai asuu maassa, pitäisi olla mahdollisuus osallistua päättämään siitä, miten maata tulisi hallita. Tämä tapahtuu yleensä säännöllisten vaalien kautta.


      • Extyökkäri kirjoitti:

        Työ on muutakin kuin lapion tai vasaran varressa heilumista. Siksi onkin tärkeää jotta jokainen pysyy maailman ja sen kehittymisen mukana. Kun itse aikoinaan opiskelin TEKU:lla elektroniikkaa niin prosessorit eivät juurikaan kuuluneet ohjelmaan mutta silti viimeisten vuosikymmenten suunnitelmissani ne olivat oleellisena osana tekniikkaa. Ihmisen pitää olla ajan mukana ja kyllä sitä kykenee oppimaan vaikka ei luokassa istuisikaan. Pitää käyttää päätään!

        Ideallasi jossa vaan jaetaan rahaa ilman vastinetta ei ole menestystä. Demokratia taas tarkoittaa sitä, että jokainen vastaa omista ansioistaan. Sinun ehdotuksesi on perin sosialistinen ja se ajatus ei tuo hyvinvointia, kuten Suuri ja Mahtava meille opetti, jos vaan osaamme katsoa!

        Minulla ei ole tilanteeseen mitään varsinaista ehdotusta vaan pikemminkin visio sen varalta, että työt loppuvat. Kyse ei ole AI-aikakaudella siitä, että työn sisältö muuttuu. Kyse on siitä, että ihmistyö alkaa monin paikoin käydä tarpeettomaksi ja sen kysyntä vähenee. Paitsi silloin, kun ihmiset ovat valmiit tekemään jotain työtä alle sen kustannustason, millä robotit sen tekevät. Varmaan esim. vanhusten ja lasten hoitoon tarvitaan aina myös ihmistyövoimaa, mutta hyvin monet työt ovat siirrettävissä roboteille tulevaiisuudessa. On ajateltu, että myös sellaiset luovat prosessit kuin kirjojen kirjoittaminen, taideteosten tekeminen ja elokuvien teko voitaisiin siirtää AI-teknologian tehtäväksi.

        Jos siis ihmiset jäävät työtä vaille sen vuoksi, ettei sitä ole tarjolla, niin miten ajattelet asiat järjestää. Jos ei tehdä jonkinlaista kansalaispalkka- tai vastaavaa järjestelmää, ihmisillä ei ole ostovoimaa ostaa niitä tuotteita ja palveluja, joita AI-teklogian avulla tuotetaan. Minulla itselläni on esim. robottiruohonleikkuri. Se on vapauttanut minut jo monet vuoden leikkaamasta pihani nurmikkoaluetta. Jos näin tapahtuu laajassa mitassa koko yhteiskunnassa, työtä ei vaan enää ole. Voimme tietysti puuhastella vaikka mitä, mutta ei ihmisillä liene ostaa katseluaikaa siihen. Aiemmin kirjoitin, että pankkitoiminnasta ovat kadonneet pankkivirkailijat ja että osasta heistä on tehty sijoitusneuvojia. Nyt sijoitusneuvojatkin käyvän tarpeettomiksi, kun tekoäly on ottamassa senkin hoitaakseen. Jo nyt jokaisella on mahdollisuus palkata tekoäly suorittamaan puolestaan sijoituspäätöksiä.

        Voi olla, että ratkaisutavat ovat luonteeltaan sosialistisia. Itse olen avoin kaikenlaisille malleille, mutten itse keksi muita kuin sosialistisia ratkaisumalleja. Kerro ihmeesä, jos sinä tiedät jonkun paremman mallin siihen tilanteeseen, että palkkatyö loppuu kokonaan tai vähenee olennaisesti vaikkapa viidesosaan nykyisestä tarpeesta. Demokratia ei todellakaan tarkoita sitä, että jokainen vastaisi omista ansioistaan. Mistä ole saanut sellaista päähäsi? Demokratia tarkoittaa esim. sitä, että kansa voi demokraattisesti päättää muuttaa yhteiskunta sinun inhoamaksesi sosialistiseksi. Ei siihen vielä ole halua, mutta kun muutokset etenevät, sen tyyppinen muutos voidaan alkaa nähdä vaihtoehdottomaksi. Sinun ymmärryksesi ei tähän varmaan riitä, mutta ehkä muut lukijat tajuavat tämän. Kyse ei siis ole mistään halusta sosialismiin vaan välttämättömyydestä, koska tilanne voi muuten riistäytyä käsistä.


      • Anonyymi00016
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ainoa tapahan saada hyvinvointia kasvamaan on työ eli Tee Yyy Ööö yhteen kirjoitettuna TYÖ. Sillä on se ainoa mahdollisuus päästä käsiin hyvinvointiin. Velkahyvinvointi ei vetele vaan sen pitää olla itse ansaittua jolloin se on kestävää.

        Tuottavien yritysten aikaansaama työtulo on se joka ratkaisee ja siksi niiden toiminta on se kaikkein tärkein asia hyvinvointiin tähdättäessä. Siinä pitää voida ajaa ay mafian yli tarpeen mukaan sillä ay mafia ei tuota kuin lakkoja, enkä nyt tarkoita niitä herkkuja suomailla!

        AAAAaaaaaaaaaaaaaaaayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYYYYYYYYYYYYYYYYYY


      • Anonyymi00021
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ainoa tapahan saada hyvinvointia kasvamaan on työ eli Tee Yyy Ööö yhteen kirjoitettuna TYÖ. Sillä on se ainoa mahdollisuus päästä käsiin hyvinvointiin. Velkahyvinvointi ei vetele vaan sen pitää olla itse ansaittua jolloin se on kestävää.

        Tuottavien yritysten aikaansaama työtulo on se joka ratkaisee ja siksi niiden toiminta on se kaikkein tärkein asia hyvinvointiin tähdättäessä. Siinä pitää voida ajaa ay mafian yli tarpeen mukaan sillä ay mafia ei tuota kuin lakkoja, enkä nyt tarkoita niitä herkkuja suomailla!

        Sinun suureksi harmiksi juuri vasemmisto yhdessä ay-liikkeen kanssa ovat aikoinaan luoneet tämän hyvinvointivaltion nimeltä Suomi.

        Nyt sitten vain oikeisto onkin valitettavasti jo tuhonnut todella paljon hyvinvointivaltiota nimeltä Suomi.Sinun suureksi harmiksi juuri vasemmisto yhdessä ay-liikkeen kanssa ovat aikoinaan luoneet tämän hyvinvointivaltion nimeltä Suomi.

        Nyt sitten vain oikeisto onkin valitettavasti jo tuhonnut todella paljon hyvinvointivaltiota nimeltä Suomi.🎩🎩🎩👺👺👺👺👺
        Demarien älykkyydestä on vahvoja näyttöjä. Kaikkein paras näyttö on ollut vaatimus koko kansan kouluttamisesta, jotta työelämme saisi mahdollisimman parhaita osaajia. Tätähän oikeisto ensi alkunn vastusti, mutta kun tulokset puhuivat puolestaan, kääntyi myös kannattamaan sitä. Tuottavia yrityksiä ei olisi ilman osaavaa henkilöstöä. Nokia kasvu globaaliksi suuryrotykseksi oli selvä esimerkki tästä. Sinun koultusta vähättelevillä keinoillasia se olisi jäänyt totetumatta. Koko kansan koulutus on ollut ylivoimaisesti paras talouspoltiinen innovaatio, mitä Suomessa ja monessa muussakin maassa on tehty. Suomessa se on ollut erittäin demarijohtoista kuten muissakin pohjoismaissa. Ilman tätä koulutusbuumia, meillä olisi vientiin kykenämättöniä snägariytyksiä ja se olisi siinä. Ennen sota meillä oli ulkomaalaisen pääoman siivittämää teollisuutta, joka ei vielä tarvinnut erityisen koulutettua väestöä. Ilman koko kansan koulutusta, olisimme kehitysmaa, jota EU-jäsenenenä verrattaisiin Romaniaan ja Bulgariaan.Sinun suureksi harmiksi juuri vasemmisto yhdessä ay-liikkeen kanssa ovat aikoinaan luoneet tämän hyvinvointivaltion nimeltä Suomi.

        Nyt sitten vain oikeisto onkin valitettavasti jo tuhonnut todella paljon hyvinvointivaltiota nimeltä Suomi.Sinun suureksi harmiksi juuri vasemmisto yhdessä ay-liikkeen kanssa ovat aikoinaan luoneet tämän hyvinvointivaltion nimeltä Suomi.

        Nyt sitten vain oikeisto onkin valitettavasti jo tuhonnut todella paljon hyvinvointivaltiota nimeltä Suomi.Hyvä muistaa ja tajuta että kaikki hallituksen toimet ovat vaan nostaneet kansalaisten kuluja

        Esim alv joka kohdistuu täysimääräisesti vaan duunareille ei ollenkaan yrityksiin

        Ruuan hinta ja kaikki asumisen ja kulut
        Itsellä menee tililtä noin 2000 ekk kaikenlaisiin maksuihin sähkö, vesi ruoka ja ne

        Alv korotus jo pelkästään nostaa kuluja n, 600e vuodessa.

        Sitten muut kulut

        Kuitenkin yritusten kuluja ei ole nostettu yhtään ja luvataan lisää sosialietuutta ja ilmaisrahan valtiolta jonka maksaa vaan duunarit


        Siksi Paljakan korotus 10 pros on ajan kohtainen ja minimi

        Ja hyvin perusteltu

        Satonen ajamaan turkkia


        Äänestä💩💩💩💩💩💩💩
        Kokoomus lisännyt huomattavasti köyhyyttä suomessa
        Luvauttsuureellisilla vaalipuheilaqn 100 000 uutta työpaikkaa

        Mutta tehnyt yli 100 000 työtöntä toimikaan lisää

        Mitä hyvää kokoomus on koskaan saanut aikaiseksi suomen kansalle

        Sen verran minäkin tajuun

        Ei koskaa mitäänMitä hyvää kokoomus on koskaan saanut aikaiseksi suomen kansalle

        Sen verran minäkin tajuun

        Ei koskaa mitään👺👺👺👺
        Moni ihmettelee miksi hallitus ja urpo ei tee mitään huonon suomen kansan tilanteen eteen

        Suomessa kansalla kaikki huonosti miksi urpo ei tee mitään siksi kun hallituksen Urpon mukaan Suomessa kansalla kaikki on hyvin eit tarvii tehdä mitään

        Kansa tosin eri mieltä💩💩💩💩💩
        Mihin urpo laittoi varastamansa kansan eläke rahat työeläke kassasta oliko kansan lupa


        ÄänestäVeroja maksetaan että saadaan sosiaalietuutta

        Siis terveyden huoltoa edullisesti ja jos joutuu työttömäksi niin saa toimeen tulon
        Näin toimii SDP

        Mutta kokookoomusken mukaan verovarat kuuluukin suuryrityksille ja niille jaetaan ne raha jotta saavat enenmän voittoja


      • Anonyymi00021 kirjoitti:

        Sinun suureksi harmiksi juuri vasemmisto yhdessä ay-liikkeen kanssa ovat aikoinaan luoneet tämän hyvinvointivaltion nimeltä Suomi.

        Nyt sitten vain oikeisto onkin valitettavasti jo tuhonnut todella paljon hyvinvointivaltiota nimeltä Suomi.Sinun suureksi harmiksi juuri vasemmisto yhdessä ay-liikkeen kanssa ovat aikoinaan luoneet tämän hyvinvointivaltion nimeltä Suomi.

        Nyt sitten vain oikeisto onkin valitettavasti jo tuhonnut todella paljon hyvinvointivaltiota nimeltä Suomi.🎩🎩🎩👺👺👺👺👺
        Demarien älykkyydestä on vahvoja näyttöjä. Kaikkein paras näyttö on ollut vaatimus koko kansan kouluttamisesta, jotta työelämme saisi mahdollisimman parhaita osaajia. Tätähän oikeisto ensi alkunn vastusti, mutta kun tulokset puhuivat puolestaan, kääntyi myös kannattamaan sitä. Tuottavia yrityksiä ei olisi ilman osaavaa henkilöstöä. Nokia kasvu globaaliksi suuryrotykseksi oli selvä esimerkki tästä. Sinun koultusta vähättelevillä keinoillasia se olisi jäänyt totetumatta. Koko kansan koulutus on ollut ylivoimaisesti paras talouspoltiinen innovaatio, mitä Suomessa ja monessa muussakin maassa on tehty. Suomessa se on ollut erittäin demarijohtoista kuten muissakin pohjoismaissa. Ilman tätä koulutusbuumia, meillä olisi vientiin kykenämättöniä snägariytyksiä ja se olisi siinä. Ennen sota meillä oli ulkomaalaisen pääoman siivittämää teollisuutta, joka ei vielä tarvinnut erityisen koulutettua väestöä. Ilman koko kansan koulutusta, olisimme kehitysmaa, jota EU-jäsenenenä verrattaisiin Romaniaan ja Bulgariaan.Sinun suureksi harmiksi juuri vasemmisto yhdessä ay-liikkeen kanssa ovat aikoinaan luoneet tämän hyvinvointivaltion nimeltä Suomi.

        Nyt sitten vain oikeisto onkin valitettavasti jo tuhonnut todella paljon hyvinvointivaltiota nimeltä Suomi.Sinun suureksi harmiksi juuri vasemmisto yhdessä ay-liikkeen kanssa ovat aikoinaan luoneet tämän hyvinvointivaltion nimeltä Suomi.

        Nyt sitten vain oikeisto onkin valitettavasti jo tuhonnut todella paljon hyvinvointivaltiota nimeltä Suomi.Hyvä muistaa ja tajuta että kaikki hallituksen toimet ovat vaan nostaneet kansalaisten kuluja

        Esim alv joka kohdistuu täysimääräisesti vaan duunareille ei ollenkaan yrityksiin

        Ruuan hinta ja kaikki asumisen ja kulut
        Itsellä menee tililtä noin 2000 ekk kaikenlaisiin maksuihin sähkö, vesi ruoka ja ne

        Alv korotus jo pelkästään nostaa kuluja n, 600e vuodessa.

        Sitten muut kulut

        Kuitenkin yritusten kuluja ei ole nostettu yhtään ja luvataan lisää sosialietuutta ja ilmaisrahan valtiolta jonka maksaa vaan duunarit


        Siksi Paljakan korotus 10 pros on ajan kohtainen ja minimi

        Ja hyvin perusteltu

        Satonen ajamaan turkkia


        Äänestä💩💩💩💩💩💩💩
        Kokoomus lisännyt huomattavasti köyhyyttä suomessa
        Luvauttsuureellisilla vaalipuheilaqn 100 000 uutta työpaikkaa

        Mutta tehnyt yli 100 000 työtöntä toimikaan lisää

        Mitä hyvää kokoomus on koskaan saanut aikaiseksi suomen kansalle

        Sen verran minäkin tajuun

        Ei koskaa mitäänMitä hyvää kokoomus on koskaan saanut aikaiseksi suomen kansalle

        Sen verran minäkin tajuun

        Ei koskaa mitään👺👺👺👺
        Moni ihmettelee miksi hallitus ja urpo ei tee mitään huonon suomen kansan tilanteen eteen

        Suomessa kansalla kaikki huonosti miksi urpo ei tee mitään siksi kun hallituksen Urpon mukaan Suomessa kansalla kaikki on hyvin eit tarvii tehdä mitään

        Kansa tosin eri mieltä💩💩💩💩💩
        Mihin urpo laittoi varastamansa kansan eläke rahat työeläke kassasta oliko kansan lupa


        ÄänestäVeroja maksetaan että saadaan sosiaalietuutta

        Siis terveyden huoltoa edullisesti ja jos joutuu työttömäksi niin saa toimeen tulon
        Näin toimii SDP

        Mutta kokookoomusken mukaan verovarat kuuluukin suuryrityksille ja niille jaetaan ne raha jotta saavat enenmän voittoja

        Vasemmisto ja ay mafia ovat ainoastaan luoneet sen velkahelvetin jossa nyt makaamme. Kumpikaan mainituista ei ole tuottanut sentin senttiä vaan se tuotto on aina jäänyt yritysten eli oikeiston harteille!

        Se mitä työelämädiktaattori ay mafian pitäisi ihan ensin tehdä on työsopimusten muuttaminen joustaviksi, jolloin ne seuraisivat kulujen osalta markkinoiden tilanteita jolloin työttömien määrä ei nousisi kuten nyt on käynyt huippulukemiin!


      • Anonyymi00023
        Extyökkäri kirjoitti:

        Työ on muutakin kuin lapion tai vasaran varressa heilumista. Siksi onkin tärkeää jotta jokainen pysyy maailman ja sen kehittymisen mukana. Kun itse aikoinaan opiskelin TEKU:lla elektroniikkaa niin prosessorit eivät juurikaan kuuluneet ohjelmaan mutta silti viimeisten vuosikymmenten suunnitelmissani ne olivat oleellisena osana tekniikkaa. Ihmisen pitää olla ajan mukana ja kyllä sitä kykenee oppimaan vaikka ei luokassa istuisikaan. Pitää käyttää päätään!

        Ideallasi jossa vaan jaetaan rahaa ilman vastinetta ei ole menestystä. Demokratia taas tarkoittaa sitä, että jokainen vastaa omista ansioistaan. Sinun ehdotuksesi on perin sosialistinen ja se ajatus ei tuo hyvinvointia, kuten Suuri ja Mahtava meille opetti, jos vaan osaamme katsoa!

        Exöykkäri unohtaa aina mainita että yritystukiin valuu vastikkeetonta rahaa miljardeja euroja per vuosi. Myös valtion ja kuntien turhakevirkamiehet ja naiset nielevät vastikkeetonta rahaa runsaasti. Jo näillä kahdella menorahoilla on saatu valtion talous polvilleen


      • Anonyymi00023 kirjoitti:

        Exöykkäri unohtaa aina mainita että yritystukiin valuu vastikkeetonta rahaa miljardeja euroja per vuosi. Myös valtion ja kuntien turhakevirkamiehet ja naiset nielevät vastikkeetonta rahaa runsaasti. Jo näillä kahdella menorahoilla on saatu valtion talous polvilleen

        Enpä oikein usko sinun yritystukivastikkeettomuuteesi. Tuet menevät toimiville yrityksille joten niiden tuotantoa saadaan paremmin toimimaan jolloin on enemmän työpaikkoja kuten myös verotuloja!

        Yhteiskunnan hallinnossa sen sijaan varmuudella on karsittavaa ehkä runsaastikin!


      • Anonyymi00026
        Extyökkäri kirjoitti:

        Ainoa tapahan saada hyvinvointia kasvamaan on työ eli Tee Yyy Ööö yhteen kirjoitettuna TYÖ. Sillä on se ainoa mahdollisuus päästä käsiin hyvinvointiin. Velkahyvinvointi ei vetele vaan sen pitää olla itse ansaittua jolloin se on kestävää.

        Tuottavien yritysten aikaansaama työtulo on se joka ratkaisee ja siksi niiden toiminta on se kaikkein tärkein asia hyvinvointiin tähdättäessä. Siinä pitää voida ajaa ay mafian yli tarpeen mukaan sillä ay mafia ei tuota kuin lakkoja, enkä nyt tarkoita niitä herkkuja suomailla!

        Suuri osa kansasta tienaa niin vähän palkkaa, ettei hyvinvoinnista edes voi puhua. Yhteiskunnan verokertymät, tulovero, kunnallisvero ja alvit ovat jo pienentäneet julkista kassaa kokoomuksen ja ek tekemien toimien takia. Ja meno senkun jatkuu


      • Anonyymi00027
        Extyökkäri kirjoitti:

        Vasemmisto ja ay mafia ovat ainoastaan luoneet sen velkahelvetin jossa nyt makaamme. Kumpikaan mainituista ei ole tuottanut sentin senttiä vaan se tuotto on aina jäänyt yritysten eli oikeiston harteille!

        Se mitä työelämädiktaattori ay mafian pitäisi ihan ensin tehdä on työsopimusten muuttaminen joustaviksi, jolloin ne seuraisivat kulujen osalta markkinoiden tilanteita jolloin työttömien määrä ei nousisi kuten nyt on käynyt huippulukemiin!

        AAAAAAAAAyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYaaaAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAyyyyyyyyyyyyyyyyyyy


    • Anonyymi00006

      Ei ikinä eikä koskaan kokoomudta hallituksen apupuole

    • Anonyymi00007

      Aika harva kehtaa vastaamalla tunnustaa olleensa niin pöljä, että äänesti Sekoomusta viime vaaleissa! ;=))

      • Äänestin Kokoomusta viime vaaleissa ja äänestänen seuraavíssakin koska Kokoomuksen tapa toimia on paras, jos halutaan ylös sosialistien kaivamasta talouden kuopasta!


      • Anonyymi00012
        Extyökkäri kirjoitti:

        Äänestin Kokoomusta viime vaaleissa ja äänestänen seuraavíssakin koska Kokoomuksen tapa toimia on paras, jos halutaan ylös sosialistien kaivamasta talouden kuopasta!

        Älä dementikko höpise. Vapisevilla käsilläsi kirjoittama numero hylätään koska siitä ei saa mitään selvää.


      • Anonyymi00013
        Extyökkäri kirjoitti:

        Äänestin Kokoomusta viime vaaleissa ja äänestänen seuraavíssakin koska Kokoomuksen tapa toimia on paras, jos halutaan ylös sosialistien kaivamasta talouden kuopasta!

        Äänestit ja äänestät Kokoomusta? Mutta silti et osaa perustella miksi, muuten kun luuloillasi ja uskomuksillasi. Tietysti jo ihailet kaiken tuhoamista niin onhan sekin perustelu.


      • Anonyymi00015
        Extyökkäri kirjoitti:

        Äänestin Kokoomusta viime vaaleissa ja äänestänen seuraavíssakin koska Kokoomuksen tapa toimia on paras, jos halutaan ylös sosialistien kaivamasta talouden kuopasta!

        Toistaiseksi Suomessa saa olla vapaasti pöljä, mutta jos persukoijarivalta jatkuu, siihen voi tulla pakottava lainsäädäntö!


      • Anonyymi00020
        Extyökkäri kirjoitti:

        Äänestin Kokoomusta viime vaaleissa ja äänestänen seuraavíssakin koska Kokoomuksen tapa toimia on paras, jos halutaan ylös sosialistien kaivamasta talouden kuopasta!

        Sinäkin vain nimimerkin takaa kehtaat tunnustaa ja et sittenkään osaa asiallisesti tuotakaan perustella faktoin.


    • Semmosta wanhanajan kyrpäpappi Kokkoomusta vois ehkä kyllä äänestää mutta ei näitä nykyajan liipparia kauppakamarinulikoita.🟦⬛🇪🇺💼💩☠️🏴‍☠️👎

    • Anonyymi00011

      Minä edes tunne sellaista sairautta kuin kokoomus, perussuomalaisista puhumattakaan.

    • Anonyymi00014

      Viimeisen kerran äänestin koijareita, kun oli Kataisen hallitus :)

      Noo, olin nuori ja kokematon, mutta nopea oppimaan, joten sen jälkeen päätin, ettei ikinä enää ;))

    • Anonyymi00019

      55 vuoden ikään mennessä olen äänestänyt kokoomusta tai kokoomuslaista presidenttiehdokasta lähes kaikissa vaaleissa, mutta.
      Viime vuosina Kokoomus on antanut ideologiansa ohjata päätöksiä liiaksi. Kyllä se saa taustalla vaikuttaa, mutta kun päätöksiä runnotaan läpi ja yritetään sementoida vuosiksi eteenpäin, niin homma ei ole enää kunnossa. Heikennyksiä sosiaaliturvaan, työttömyysturvaan ja myös työsuhdeturvaan pitäisi tehdä tilanteessa, jossa ollaan noususuhdanteessa. Nyt toimet tehtiin laskusuhdanteessa ja kansa palkitsi toimet lopettamalla kulutuksen ja siten syvensi ja pidensi lamaa.

      Ideologian on annettu ottaa ohjat ilman mitään turvamekanismeja, Kokoomuksesta on tullut fundamentalistipuolue joka toimillaan on onnistunut lukitsemaan Suomen lamaan ja ennätysmäisiin budjetin alijäämiin. Selityksiä haetaan milloin mistäkin kriisistä, mutta todellisuus on se, että Suomella menee huonommin kuin millään verrokkimaalla tai edes epäverrokilla, joitain aivan maailman persereikiä lukuun ottamatta.

      Kokoomus on aina kehunut itseään "tarkan markan"-politiikastaan, mutta nyt siitä on siirrytty ihan vain EK:n ämmäksi. Muutos Kokoomuksen politiikassa on ilmiselvä, eikä se ole ollut hyväksi Suomelle. Oma ääneni menee seuraavissa vaaleissa todennäköisesti demareille tai ehkä RKP:lle...Demareille se saattaa mennä, jos Demarit saavat siivottua oman vasemmistosiipensä ensin ulos puolueesta...siis Matias Mäkysen tapaiset tyypit, jotka ovat olleet viemässä puoluetta aivan Vasemmistoliiton tontille.

      • Näkemyksesi on hyvä ja olen aika lailla samaa mieltä. Erityisesti olen samaa mieltä siitä, että Orpon johdolla Kokoomuksen politiikassa on tapahtunut rajuhko muutos aikaisempaan. Se on paluuta vanhanmalliseen kokoomuslaiseen ajatteluun, jollaista edusti vaikkapa Raimo Ilaskivi aikoinaan puolueessa. Kokoomuksen muutos alkoi Harri Holkerin kaudella. Holkeria pidettiin tiukkana oikean linjan kulkijana, mutta joko arvio oli väärä tai sitten Holkeri muuttui yhteistyöhaluisen politiikan toteuttajaksi ja ymmärsi yhteiskunnan monimuotoisuuden.

        Pertti Salolainen ohjasi Kokoomusta yhä liberaalimpaan ja yhteistyöhaluisempaan suuntaan. Sauli Niinistö leimautui Lipposen yhteistyökaveriksi. Jyrki Katainen jatkoi tällä linjalla ja lanseerisi ajatuksen sosiaalisesti vastuunalaiisesta markkinataloudesta. Tämä lähensi Kokoomusta poliittiseen keskustaan ja vasemmistoon, mikä mahdollisti mm. six-pack -hallituksen. Stubb ei muuttanut liberaalia linjaa. Muutos alkoi Orpon kaudella. Orpo on lapasena tunnettu politiikolla eli hän kuuntelee lobbaajiaan liiankin tarkoin. EK näki tässä Häkämiehen johdolla tilaisuuden irrottautua neuvottelupolitiikasta. Persut taas mahdollistivat sen, että voitiin siirtyä sanelupolitiikkaan. Kokoomus siirtyi monta piirua oikealle hylätessään kompromissipolitiikan vasemmisto-keskustan kanssa. Kokoomus saattaa nyt jumittua laidemmaksi oikeistoon persujen jatkeeksi, jolloin sinipunahallitusten vaihtoehto saattaa kadota. Tämä nähdään ehkä seuraavien vaalien jälkeen. Kokoomuksen linjan palautuminen on vielä mahdollista, mutta edellyttäis Orpon potkaisemista toispuolel jokkee.

        Itse kannatin sitä Kokoomuksen suunnanmuutosta, missä korostettiin sosiaalisesti vastuunalaista markkinataloutta. Olin siinä siis Kataisen linjalla ja Kokoomus nousi silloin ilman muuta yhdeksi vaihtoehdoksi, jolle voin antaa ääneni. Laitaoikeistolaistuminen jakaa kansaa väkevästi kahtia ja pidän Orpon poliittista suunnanmuutosta jopa järkyttävänä virhearviona häneltä. Veikkaan, ettei hän itse ymmärrä tämän merkitystä. Orpohan ei ole tullut tunnetuksi miksikään oikean laidan kokoomuslaisena, mutta hänen lapasmaisuutensa lienee johtanut siihen. Yhden hyvän asian Orpo on saanut aikaan. Ottamalla persut hallitukseen, hän onnistui romahduttamaan persujen kannatuksen. Se onkin ainoa saavutus, joka häneltä on mennyt koko lailla putkee.


    • Anonyymi00022

      Mikis kukaan ei osta, kun kansalla ei ole varaa kokoomus kerännyt kansan rahat ja verovarat omille kavereilleen ja jakaa niitä myös,veroalessa rikkaille

      Orpo toteuttaa normaalia kokoomuspolitiikkaa, jonka seurauksena valtion ahdinko syvenee, mutta kokoomuksen rahoittajat ja eturyhmät porskuttavat.


      Äänestä

    • Äänestän Putinia kuten viime eduskuntavaaleissa.

      😊😊😊😊😊

    • Anonyymi00024

      🎗Äänestäkää liberaalia viskipuoluetta

    • Anonyymi00025

      Olen köyhä ja valmis kuolemaan jos tällä saadaan hallitus kaadettua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe