Toimiiko Jumalan armolahja.
https://youtube.com/shorts/L8_XhMU6KbI?is=n9IdlAYM6Tfem4yR
U p o t u s r i t u a a l i
24
145
Vastaukset
- Anonyymi00001
Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
- Anonyymi00002
Matteus 17:19-20
[19] Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat: "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?" [20] Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta". - Anonyymi00003
Siinä kohtaa Raamatussa, missä puhutaan vedessä kastamisesta, käytettään sanaa, joka tarkoittaa kastamista upottamalla.
Baptismi-sana juontaa juurensa Uuden testamentin kreikankieliseen sanaan baptizo (tai baptisma), joka tarkoittaa kastamista tai upottamista.- Anonyymi00004
Onko luterilaisilla vesikauhu, kun vettä saa olla korkeintaan desin verran %
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Onko luterilaisilla vesikauhu, kun vettä saa olla korkeintaan desin verran %
Ei mutta helluntailaisilla on kun hokevan koko ajan "siihen ei tarvita vettä"
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Ei mutta helluntailaisilla on kun hokevan koko ajan "siihen ei tarvita vettä"
Oletuksellisesti sitä arvelisin että jokainen aikuinen ja kuusvuotiaskin tajuaa ettei mikään synnin käsitteeseen kuuluva lähde ihmisestä suihkussa käymisellä ja vielä vähemmän vesitipalla !
Vai mitä? - Anonyymi00007
Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.
Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo' , antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto'
Kastelussa vettä tuodaan kasteltavaan kohteeseen, esim. kukkien kastelu. Kasteessa kasteen kohde viedään veteen ja upotetaan veteen.
Luterilainen kaste on päälaen kastelua. - Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
Oletuksellisesti sitä arvelisin että jokainen aikuinen ja kuusvuotiaskin tajuaa ettei mikään synnin käsitteeseen kuuluva lähde ihmisestä suihkussa käymisellä ja vielä vähemmän vesitipalla !
Vai mitä?Jos syntikokkare olisi selän puolella, sekin lähtisi pitkävartisella pesuvälineellä ja vielä helpommin vaikka mahan päältä.
Mutta jos synti asuu sydämessä, sekö lähtisi vesitipalla ulkoisesti! - Anonyymi00010
Anonyymi00006 kirjoitti:
Vai mitä?Jumala pesee vedellä Sanan kautta!
Onko epäselvää? - Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Jos syntikokkare olisi selän puolella, sekin lähtisi pitkävartisella pesuvälineellä ja vielä helpommin vaikka mahan päältä.
Mutta jos synti asuu sydämessä, sekö lähtisi vesitipalla ulkoisesti!Ei vesitipalla vaan Kristuksen verellä johon kaste liittää
- Anonyymi00012
Anonyymi00007 kirjoitti:
Sana antaa tarkan kuvauksen kasteesta: koko Juudean maa ja kaikki jerusalemilaiset vaelsivat hänen tykönsä, ja hän kastoi heidät Jordanin virrassa, kun he tunnustivat syntinsä. Kastoi heidät virrassa. "Heidät" tarkoittaa koko ihmistä, ei vain päälakea, "Virrassa" tarkoittaa ihminen käveli veteen ja hänet upotettiin veteen. Jos vettä olisi otettu Jordanista ja valutettu päähän, niin kyseessä olisi ollut kastelu.
Paavali kirjoitti kastelusta käyttäen sanaa: 'potizo' , antaa juotavaa. Mutta kasteesta sanassa Paavali käytti sanaa: 'baptizo', upottaa veteen. Samaa sanaa käyttävät myös evankeliumien kirjoittajat. Dippaamisesta käytetään sanaa: 'bapto'
Kastelussa vettä tuodaan kasteltavaan kohteeseen, esim. kukkien kastelu. Kasteessa kasteen kohde viedään veteen ja upotetaan veteen.
Luterilainen kaste on päälaen kastelua.Se on samakaste kuin apostoleilla
- Anonyymi00017
Anonyymi00012 kirjoitti:
Se on samakaste kuin apostoleilla
Näin on, eikä kasteessa ole kysymys vedestä kuten ei Jumalan sanassa ole kysymys musteesta ja paperista
- Anonyymi00009
......... : )) -.----- aloittajan linkistä ajatus.
Pitäisi kysyä, onko vauvana--- kastettu--- siis se pääpuoli.
Silloinhan riittää- että kastetaan se loppuun, eli ei päätä vaan keho.
Mutta, itse asiaan. kohteessa- mitä siinä halutaan kuvatakin, mene ja tiedä-
voi käyttää Jumalallista viisautta ja tehdä niin.
ja myös ajatella niin, ettei lähde huomaamatta pilkkaamaan itse Sanan opetussuuntaa-
opista Nooan sanomallisuudesta- Arkista- ihmisistä, jotka sielustaan oli tulleet täyteen väkivaltaa- ja vedenpaisumuksesta- missä kohteen Jumala otti tuomiolle, sekä päätti elämän heidänkohtalta. viitaten viimeiseen tuomioon Helvetin- tulen merkityksestä.
Eli tämä "matemaattinen" Hengen sanoman yhtälöähän meille sieluumme opetetaan Sanasta. Siis vedestä tuli hauta- elämä päättyi, ja kun elämä---päättyi- päättyi siinä se väkivaltainenn sielun toimintamalli, josta elälmä otettiin pois.
ja elämiset menivät tuomiolle- ja tuomio kertoo- että kuolemasta- elämä päättyy.
No- Nooa saarnasi- kahdenksan-- sielua pelastui- eli menivät arkkiin...
ja nyt tullaan siihen yhtälön opetukseen kasteen----haudasta---
Usko tulee kuulemisesta- kuuleminen Jumalan Sanan kautta- sijaisuhrista- Jeesuksesta- täytetystä työstä- armosta- ja uskosta siihen- on hyvän omantunnon LIITTO- jonka Jumala työnään saa sielussa aikaiseksi.
Ja aivankuin Jeesuksen kasteessa- lapsena ympärileikattu- kolmikymppisenä kasteelle- upostukaste- nousu- kyyhkysen sanomallisuus ja ääni taivaasta-
Katso Jumalan Karitsa- eli Karitsaan viitataan jo Eednissä, kun Jumala tappoi karitsan, teurasti- sen veriseen nahkaan peitti- Aadamin ja Eevan kehon, peittäen langenneen sielun alastomuuden. Jumalan työ.
å
ja tästähän opitaan. Jumala pelastaa- seurataan kasteen jälkeen Karitsaa- eli uskotaan, Hän vie perille, armoriittää- jokapäivä on uusi armo- ja Veri pesee meidän verirusekeat synnitkin- verivelkaisen synnit- villan valkoiseksi.
ja kasteen haudasta noustaan ylös- pelastuksen ARKKiin_ JEESUS ON OPETUKSEN YDIN. JA on tärkeä, ettei ymmärtämättömyyttä pyöri alkeisopin äärellä ja pyöritä jahkaamis myllyä --- kohdistaen pilkkaa itse Sanan oppiin.
Sanna vie Pyhän Hengen kautta Golgatalle ja siinähän me näemme hyvän ja pahanvälisen taistelun merkityksen. ja kun muistamme ---Nooan- ajalta, maa tuli täyteen väkivaltaa-
pitääkö meidän olla Kaini- uskonnollisia lyhteenheiluttajia- ja hyljätä Aabelin veriuhrin sanomallisuutta.... Kain- mieii mustuu- ja omasta lyhteistähän on kyse.
Ollaanko ME Kainilaisia- omalyhteisiä ja unohdetaan Raamatullisuus- kasteen HAUDASTA--- MIKÄ PÄÄTTÄÄ elämän- ja ainut pelastus on usko sijaiseen ja seuraaminen häntä - hyvällä omallatunnolla.
Taistelemmeko lisää- Getsemanen ja kirkkoisien huudon perässä ---ristiinnaulitse HÄNET ----- Hänen ristinsä ja minun.
Kummalla puolen Häntä olemme- pilkkaajana vai sanommeko- muista minua?- Anonyymi00014
Hieman lisään rahtua- sielusta- ---- slelu- joka on tekojen moottori- ja mittapaikalla tuomiollaan.
Siispä tämä maa tuli täyteen väkivaltaa- on itse- tehtyä- itsetietoisuutta, minä teen ja minä toteutan elämääni- saan tyydytystä ja nautintoa- kun MINÄ teen ja täytän halujani.
Siinä juuri riisutaan se PYHÄ minuudesta. Minä tyydyttäjä- ja minä pahattaja- koska se MINÄ ja sielu tekemisillään rikkoo rakkauden-- pyhintä päämäärää.
ja tämä johtaa - käytetäänpä nyt Raamatullista kieltä- laveatie- omanlyhteisyyden tie.
jopa uskonnollisesti- se - että heilutetaan lyhdettä, on "MINUN" kylvämää...
Se sielu- joka syntiä tekee sen on kuoltava- ja tämä oli se henkilökohtaisen nautinnan merkitys- joka tuo sodat- murhat-- jne.
Vikaisuus- viattomuus- Vikaisuus juopuu- omasta lyhteestä- omasta viinistä, ja siksi hapan on synnin kuva....
Jeesus ja Hänen verensä ei ollut hapan-- otetaan näin sivulauseena. kertoen sovintoverestä.
Siis vapauden itsetietoisuus- on valintaa.. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Hieman lisään rahtua- sielusta- ---- slelu- joka on tekojen moottori- ja mittapaikalla tuomiollaan.
Siispä tämä maa tuli täyteen väkivaltaa- on itse- tehtyä- itsetietoisuutta, minä teen ja minä toteutan elämääni- saan tyydytystä ja nautintoa- kun MINÄ teen ja täytän halujani.
Siinä juuri riisutaan se PYHÄ minuudesta. Minä tyydyttäjä- ja minä pahattaja- koska se MINÄ ja sielu tekemisillään rikkoo rakkauden-- pyhintä päämäärää.
ja tämä johtaa - käytetäänpä nyt Raamatullista kieltä- laveatie- omanlyhteisyyden tie.
jopa uskonnollisesti- se - että heilutetaan lyhdettä, on "MINUN" kylvämää...
Se sielu- joka syntiä tekee sen on kuoltava- ja tämä oli se henkilökohtaisen nautinnan merkitys- joka tuo sodat- murhat-- jne.
Vikaisuus- viattomuus- Vikaisuus juopuu- omasta lyhteestä- omasta viinistä, ja siksi hapan on synnin kuva....
Jeesus ja Hänen verensä ei ollut hapan-- otetaan näin sivulauseena. kertoen sovintoverestä.
Siis vapauden itsetietoisuus- on valintaa..Tästä vielä lisää--- sielusta--- joka meissä on.
Meidän aikayksikkö on meissä luomus. Se on tätä--- aikaa-- tässä ja nyt-- aikaa..
ja tämä aika on iänkaikkisuus aikaa- ja kuoleman jälkeen iankaikkisuus---aika.
Siis luomus... Luotu elämään. Sitä ei toisteta- elät tässä ajassa- ja valitset- oletko armon kautta iankaikkisen ELÄMÄN- perillinen.
Eilinen on mennyt- huomistsa ei ole, -- siis ei tiedä- onko sitä.
on tämäpäivä. mennään aikayksikössä--- tässä ja nyt hetkeen.
Millä ruokit sielusi aikaa?
sanotko- että nautin ja nautin, nautin kätteni hedelmistä ja riistääkö nautinto lähimmäsisesi elämää---- jonka Jumala on lähimmäsiellesi aikaan luonut- tällainen ajatus- sinulle ja minulle.
Onko jokainen hetki Aabraham- uskovaisuutta- siis asenteemme.
Mikä on elämäsi hyötypiste- jos tällaista ilmaisua saa käyttää.
Raitis- sielu- on Jumalan Pyhän Hengen aikaansaama --hyvän uskon kilvoitus- päämääräinen elämä- joka seuraa Vapahtajaa.
Ehtoollisella Jeesus pesi opetuslasten jalat- ja antoi esimerkin.
Hän ei sanojen mukaan tullut-- palveltavaksi- vaan palvelemaan...
ts. elämälle meilläkin palvelija- luonne- Kristuksessa- on tietoista lahjaa, tämä päivä- jota ei toisteta- on armonpäivä.
tässä ja nyt- eilinen on mennyt- huomista ei ole.
ja tästäpäivästä se sielu vastaa elämän päämääristä
- Anonyymi00013
Pakkovauvakastettujen omaatuntoa kaivertaa heidän oma ei raamatullinen kaste.
Sen tähden he yrittävät saada hyväksyntää tääältä!- Anonyymi00016
Useamman kerran kylvetty jatkaa uskovien vainoamista. Hänellä ei ole omatuntoa eikä hän usko Raamattua
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Useamman kerran kylvetty jatkaa uskovien vainoamista. Hänellä ei ole omatuntoa eikä hän usko Raamattua
Useamman kerran kylvettyjen kaste on tosiaan epäraamatullinen
- Anonyymi00019
Jassoo,
helluntaikaste on puhdistanut kaikki synnit.
Hellarit muuttuneet synnittöniksi.
Kyse kuitenkin lahkopastoreiden propagandasta- Anonyymi00020
Ei ole puhdistanut ainakaan vihaa joka hellarilla on kristittyjä kohtaan
- Anonyymi00021UUSI
Jumala valtakunta kuuluu Jumalan lapsille, näin ollen kastekin kuuluu vain Jeesuksen seuraajille. Kaste on vanhan testamentin esikuvan mukaisesti erottautumista ja synnin taakse jättämistä ja astumista kohti Jumalan lupauksia.
Pietari kirjoitti: Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;
Israelin kansa oli pelastunut tuhoojalla karitsan veren turvin. He saivat kasteen Moosekseen pilvessä, kuva Pyhästä Hengestä, ja meressä. Punaisen meren ylitys katkaisi Israelin kansan yhteyden Epyptin orjuuteen. Mooses, esikuva Jeesuksesta, ja kansa oli lähtenyt Mooseksen johdolla Egyptistä. Kansa, joka jo seurasi Moosesta sai kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä, toisin sanoen heidän uskonsa ja luottamuksensa vahvistui Moosekseen.
Samoin Jeesuksen seuraajat käyvät kohti Jumalan lupauksia kasteen haudan kautta. Kasteessa vanha elämä synnin orjuudessa jää taakse ja kasteessa vahvistetaan jo tapahtunut sisäinen muutos ja usko Jeesukseen. Kaste on hyvän omantunnon vastaus Jumalalle.
Lurerilaiset, uskosta osattomat, ovat Jumalan valtakunnan ulkopuolella. - Anonyymi00022UUSI
On olemassa villitseviä henkiä ja suurin osa niistä helluntailaisuudessa.
"Noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja ". - Anonyymi00023UUSI
PääLaen kastelu eikä kaste vedessä EI OLE PORTTI JUMALAN VALTUNTAAN!
Putin on kastettu ja elävässä uskossa.
😊😊😊😊😊
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka892523- 671465
Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww841413EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje131208- 81933
Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19910Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta105804Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe36800- 54783
- 30716