Kaikille kuntien ja valtion työntekijöille kymmenkertaiset palkat !

Anonyymi-ap

Kylläpä tulisi tervetullut verotsunami valtion kassaan.

14

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mistä arvelet sen rahan tulevan sinne kassaan palkanmaksua varten?

      • Anonyymi00001

        Hehe, et sitten tajunnut...no eipä ihme, virkamiespuolueen kannattajana aivan normi...


      • Anonyymi00001 kirjoitti:

        Hehe, et sitten tajunnut...no eipä ihme, virkamiespuolueen kannattajana aivan normi...

        Tuo suunnitelma on surkea ainakin virkamiesten kohdalla, heillehän maksetaan verorahoista ja harva heistäkään maksaa veroja enempää kuin saa palkkaa. Se menee siis totaalisti tappiolle jos vaikka tuo korotettu palkka olisi 20'000€/kk ja siitä veroa noin 8'000 jolloin vielä senkin jälkeen jäisi tappion puolelle se verokassa 12'000€ verran. Kannattaa siis miettiä uudelleen verojen kertymisestä!

        Paremmin tuo suunnitelmasi menestyisi jos puolitetaan kaikki palkat virkamiehiltä!


      • Anonyymi00002
        Extyökkäri kirjoitti:

        Tuo suunnitelma on surkea ainakin virkamiesten kohdalla, heillehän maksetaan verorahoista ja harva heistäkään maksaa veroja enempää kuin saa palkkaa. Se menee siis totaalisti tappiolle jos vaikka tuo korotettu palkka olisi 20'000€/kk ja siitä veroa noin 8'000 jolloin vielä senkin jälkeen jäisi tappion puolelle se verokassa 12'000€ verran. Kannattaa siis miettiä uudelleen verojen kertymisestä!

        Paremmin tuo suunnitelmasi menestyisi jos puolitetaan kaikki palkat virkamiehiltä!

        HEH. Aloitusta myöten näyttää että kyse on hauskapidosta sinun kustannuksella.


      • Anonyymi00002 kirjoitti:

        HEH. Aloitusta myöten näyttää että kyse on hauskapidosta sinun kustannuksella.

        Aloitus osoitti aloittajan todellisen ymmärtämättömyyden eli tyhmyyden!


      • Anonyymi00003
        Extyökkäri kirjoitti:

        Aloitus osoitti aloittajan todellisen ymmärtämättömyyden eli tyhmyyden!

        Siis sinun tyhmyyden.


      • Anonyymi00003 kirjoitti:

        Siis sinun tyhmyyden.

        Kyllä tyhmyys on aloittajalla. Hän ehdottaa julkisten palkkojen kymmenkertaistamista jotta saadaan enemmän veroja!

        Nuo palkathan maksetaan juuri verovaroista ja kun kaikesta huolimatta verojen määrä tuppaa olemaan pienempi kuin palkan määrä niin siitähän tulisi suunnaton tappio sille verokassalle. Jos lopputulosta vain arvioidaan, niin parempi tulos tulisi kun julkisen palkat puolitettaisiin!


      • Extyökkäri kirjoitti:

        Tuo suunnitelma on surkea ainakin virkamiesten kohdalla, heillehän maksetaan verorahoista ja harva heistäkään maksaa veroja enempää kuin saa palkkaa. Se menee siis totaalisti tappiolle jos vaikka tuo korotettu palkka olisi 20'000€/kk ja siitä veroa noin 8'000 jolloin vielä senkin jälkeen jäisi tappion puolelle se verokassa 12'000€ verran. Kannattaa siis miettiä uudelleen verojen kertymisestä!

        Paremmin tuo suunnitelmasi menestyisi jos puolitetaan kaikki palkat virkamiehiltä!

        Itse asiassa valtion virkamiesten palkkojen kaksinkertaistamista ehdotti aikoinaan VM:n kansliapäällikkö Bror Arne Napoleon "Buntta" Wahlroos muistaakseni joskus 1970- tai 80-luvulla. Hänen ehdotuksensa oli säästöehdotus, sillä siihen sisältyi 2/3 osan irtisanominen ja 1/3 palkkojen kaksinkertaistaminen. Buntta on Björn "Nalle" Wahlroosin isä. Aikalaiset muistavat hänet vähintään yhtä värikkäänä persoonallisuutena kuin poikansakin. Wahlroosin kaudella valtionvarainministerinä ollut tiesi aina olevansa helisemässä, koska Wahlroos tuntui olleen yleensä aina se, joka päätti VM:n asioista ohi ministerinkin. Wahlroosia vaikutusvaltaisempaa kansaliapäällikköä ei ole varmaan Suomessa koskaan ollut. Lähimmäs pääsee Raimo Sailas samasta ministeriöstä Wahlroosin kauden jälkeen.

        Buntta ei taatusti ollut vasuri, vaikka hänen poikansa jonkun aikaa sellainen olikin.


      • Extyökkäri kirjoitti:

        Kyllä tyhmyys on aloittajalla. Hän ehdottaa julkisten palkkojen kymmenkertaistamista jotta saadaan enemmän veroja!

        Nuo palkathan maksetaan juuri verovaroista ja kun kaikesta huolimatta verojen määrä tuppaa olemaan pienempi kuin palkan määrä niin siitähän tulisi suunnaton tappio sille verokassalle. Jos lopputulosta vain arvioidaan, niin parempi tulos tulisi kun julkisen palkat puolitettaisiin!

        Tässä tyhmyys on jälleen kerran sinun päässäsi. Tietysti on niin, ettei palkkoja kannata nostaa sen vuoksi, että veroja tulisi enemmän. Avauksen tekijä lienee vain härnännyt sinua ja kaltaisia, joilla on putkinäkö.

        Julkisen sektorin palkkojen nostaminen voi olla viisastakin, jos sillä saavutetaan suurempi tuotto kuin mikä on palkannoston määrä. Tätä on kyllä maailmalla harrastettu suuressakin määrin ja tulokset ovat olleet hyviä. Tämä näkyy erityisesti yipistojen professorien ja muiden asiantuntijoiden palkoissa. Ne ovat voineet olla moninkertaisia joissain muissa maissa Suomeen verrattuna. Suurilla palkoilla on houkuteltu parhaat älylliset voimat omaan yliopistoon. Näiden huippuylipistojen tutkimustoiminnalla on sitten saavutettu sellaisia tutkimustuloksia, jotka ovat johtaneet mm. tietotekniikan läpimurtoon ja laajenevaan käyttöön. Satsaukset ovat maksaneet itsensä vähintään tuhatkertaisesti takaisin. Ylipäätään koulutukseen pannut rahat ovat olleet loistavaa taloustoimintaa. Tämän julkisen sektorin tuottavuus on huippuluokkaa. Koko länsimainen hyvinvointi perustuu olennaiselta osin koulutettuun väestöön ja koulutuksen kasvuun. Se on ehkä kaikkien aikojen tuottavin innovaatio.


      • mielipidepankki kirjoitti:

        Tässä tyhmyys on jälleen kerran sinun päässäsi. Tietysti on niin, ettei palkkoja kannata nostaa sen vuoksi, että veroja tulisi enemmän. Avauksen tekijä lienee vain härnännyt sinua ja kaltaisia, joilla on putkinäkö.

        Julkisen sektorin palkkojen nostaminen voi olla viisastakin, jos sillä saavutetaan suurempi tuotto kuin mikä on palkannoston määrä. Tätä on kyllä maailmalla harrastettu suuressakin määrin ja tulokset ovat olleet hyviä. Tämä näkyy erityisesti yipistojen professorien ja muiden asiantuntijoiden palkoissa. Ne ovat voineet olla moninkertaisia joissain muissa maissa Suomeen verrattuna. Suurilla palkoilla on houkuteltu parhaat älylliset voimat omaan yliopistoon. Näiden huippuylipistojen tutkimustoiminnalla on sitten saavutettu sellaisia tutkimustuloksia, jotka ovat johtaneet mm. tietotekniikan läpimurtoon ja laajenevaan käyttöön. Satsaukset ovat maksaneet itsensä vähintään tuhatkertaisesti takaisin. Ylipäätään koulutukseen pannut rahat ovat olleet loistavaa taloustoimintaa. Tämän julkisen sektorin tuottavuus on huippuluokkaa. Koko länsimainen hyvinvointi perustuu olennaiselta osin koulutettuun väestöön ja koulutuksen kasvuun. Se on ehkä kaikkien aikojen tuottavin innovaatio.

        Koulutus on hyvästä jos oppi menee perille. Mutta jos koulutettu henkilö koulutuksen jälkeen vielä liittyy ay mafian orjajoukkoon niin voidaan todeta koulutuksen pahasti epäonnistuneen. Houkuttelivathan ne minuakin viimeisenä opintovuotena vaan en kl langennut ja se oli perin positiivinen päätös ja tuotti minulle vain plussaa!


    • Anonyymi00004

      Tuota tuota julkisen sektorin työntekiöistä lopputili kolmelle neljäsosalle , suomessa ylityökorotukset pois ja ylityöt verottomana tilille ja irtisanomisaika yksi viikko sekä kaksi ensimmäistä sairaslomapäivää ilman korvauksia.

      Tuommoinen shokkihoito aivan aluksi, kertakaikkinen virkistävä kasvojenpesu.
      Sitten katsotaan että mitä vittua ja vieläkö jotakin pitää tehdä.

    • Anonyymi00005

      Käänteentekevä ehdotus, sama periaate kuin ikiliikkujalla.
      Toinen kummallinen idea että maksettais heille oikea palkka josta ei perittäisi veroja lainkaan, miksi verovaroista maksettavasta palkasta muka sitten peritään veroja ?
      Muistuttaa ikiliikkujaa tuokin.

      • Anonyymi00006

        Tässä ollaan jonkin suuren äärellä .


    • Anonyymi00007

      Siitä seuraisi valtava verotsunami , valtionvelat olisi kohta hoidettu.
      Säätiöiden johtokuntia ja palkallista henkilökuntaa koskisi tietenkin myös tuo palkankorotus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe