Kannabiksen lailistamisen romahdutti laittoman kaupan ja siihen liittyvän rikollisuuden murto-osaan.

Anonyymi-ap

Saksassa kannabiksen katukauppa on supistunut huomattavasti laillistamisen jälkeen. Apteekeista on tullut suosittu ja edullinen hankintakanava, sillä helpottuneet lääkereseptit ja verkkoapteekit ovat syrjäyttäneet laittomia katudiilereitä.

Perinteisen rikollisuuden ja katukaupan ongelmat ovat merkittävästi vähentyneet.

Ostajien ei tarvitse asioida rikollisympäristöissä, jolloin riski päätyä tekemisiin vahvempien ja vaarallisempien huumausaineiden kanssa on pienentynyt

54

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Miksi huumeista pitäisi maksaa vielä veroja!

      • Anonyymi00002

        #

        - Aloittaja - on selvästi - HUUME-HÖRHÖ - eli ;

        SDP:n ja LaitaVasemmiston ja MYRKYN-Vihreät - ON - - HUUME-HÖRHÖJÄ - !

        #


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        #

        - Aloittaja - on selvästi - HUUME-HÖRHÖ - eli ;

        SDP:n ja LaitaVasemmiston ja MYRKYN-Vihreät - ON - - HUUME-HÖRHÖJÄ - !

        #

        Kukaan ei olettanut että persut osaisivat keskustella.


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        #

        - Aloittaja - on selvästi - HUUME-HÖRHÖ - eli ;

        SDP:n ja LaitaVasemmiston ja MYRKYN-Vihreät - ON - - HUUME-HÖRHÖJÄ - !

        #

        PS, Jani Mikael Perkonmäki meni vankilaan huumeiden myynnistä.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        #

        - Aloittaja - on selvästi - HUUME-HÖRHÖ - eli ;

        SDP:n ja LaitaVasemmiston ja MYRKYN-Vihreät - ON - - HUUME-HÖRHÖJÄ - !

        #

        Retorinen kysymys: Kumpikohan teistä on kirjoitustyylistään päätellen huumehörhö?


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        #

        - Aloittaja - on selvästi - HUUME-HÖRHÖ - eli ;

        SDP:n ja LaitaVasemmiston ja MYRKYN-Vihreät - ON - - HUUME-HÖRHÖJÄ - !

        #

        Persuaktiiveissa on edelleen huumeenkäytön kokemusasiantuntijoita.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        #

        - Aloittaja - on selvästi - HUUME-HÖRHÖ - eli ;

        SDP:n ja LaitaVasemmiston ja MYRKYN-Vihreät - ON - - HUUME-HÖRHÖJÄ - !

        #

        ”Vapautuminen huumeista vaati anteeksiantoa”
        Kaisa Garedew jäi nuorena amfetamiinikoukkuun ensimmäisestä pistosta.

        ja loput hienosta tarinasta voit lukea Eevasta, https://www.eeva.fi/jutut/vapautuminen-huumeista-vaati-anteeksiantoa


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        ”Vapautuminen huumeista vaati anteeksiantoa”
        Kaisa Garedew jäi nuorena amfetamiinikoukkuun ensimmäisestä pistosta.

        ja loput hienosta tarinasta voit lukea Eevasta, https://www.eeva.fi/jutut/vapautuminen-huumeista-vaati-anteeksiantoa

        Lehtiartikkelien massapostauksen (sääntöjen vastaista) juhlaa kuten aina ennenkin 24/7-365vrk vuodessa. Kaikissa viestiketjuissa poikkeuksetta ja yksi ja sama s24 palstat persujen maalittamiselle valjastanut trolli aina asialla. Ja KAIKKI sitä häiritsevät viestit poistoon..


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Retorinen kysymys: Kumpikohan teistä on kirjoitustyylistään päätellen huumehörhö?

        Sinä Soinia fanittava ja Hallapersuja maalittava antipersutrolli toistat 365vrk vuodessa 18-22h/vrk yhden ja saman kaavan jokaisella palstalla joissa trollaat. Kirjoittaen avauksia joiden viestiketjuihin tuot vastakkaisia leirejä edustavat mielikuvituskaverisi väittelyn aikaansaamiseksi niiden välillä. Turvautuen sensuuriin  kun yksinpuhelujasi häiritään vastaamalla sinun viestien kalasteluviesteihin joilla niitä vastauksia kalastelet.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Sinä Soinia fanittava ja Hallapersuja maalittava antipersutrolli toistat 365vrk vuodessa 18-22h/vrk yhden ja saman kaavan jokaisella palstalla joissa trollaat. Kirjoittaen avauksia joiden viestiketjuihin tuot vastakkaisia leirejä edustavat mielikuvituskaverisi väittelyn aikaansaamiseksi niiden välillä. Turvautuen sensuuriin  kun yksinpuhelujasi häiritään vastaamalla sinun viestien kalasteluviesteihin joilla niitä vastauksia kalastelet.

        Etkö Kopiopersu tänäänkään saanut mustaa "makkaraa", kun olet noin raivoissasi?


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Lehtiartikkelien massapostauksen (sääntöjen vastaista) juhlaa kuten aina ennenkin 24/7-365vrk vuodessa. Kaikissa viestiketjuissa poikkeuksetta ja yksi ja sama s24 palstat persujen maalittamiselle valjastanut trolli aina asialla. Ja KAIKKI sitä häiritsevät viestit poistoon..

        Ei tuossa ole postattu lehtiartikkelia vaan noin otsikko nettiartikkelista. Huomaatko eron?


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Lehtiartikkelien massapostauksen (sääntöjen vastaista) juhlaa kuten aina ennenkin 24/7-365vrk vuodessa. Kaikissa viestiketjuissa poikkeuksetta ja yksi ja sama s24 palstat persujen maalittamiselle valjastanut trolli aina asialla. Ja KAIKKI sitä häiritsevät viestit poistoon..

        Näytätkö sen kohdan säännöistä joissa on kielletty linkittämästä artikkeleihin.


      • Anonyymi00034

        "Miksi huumeista pitäisi maksaa vielä veroja!"

        Näinpä alkoholivero on poistettava!
        Keskushermostoon vaikuttavat huumaavat aineet vapaaseen myyntiin ja verot pois.


    • Rikollisuuden väheneminen eli huumemarkkinamaton vetäminen rikollisten alta on kannabiksen myynnin laillistaminen Alko- ja apteekkitoimijoiden tehtäväksi on näiden uudistusten päätavoite sen ohella, että ongelmakäyttäjien hoitoonohjaus ja tunnistettavuus helpottuvat. Käyttäjät pääsevät tällä tavoin irti myös myyjien velkavankeudelta ja väkivaltaisilta velkojen takaisinperinnöiltä. Kannabiksen käytön ja myynnin salliminen kontrolloidusti on tavoitteeltaan sama kuin millä aikoinaan Suomessakin perusteltiin kieltolain kumoamista. Silloinkin rikollisuus väheni hurjasti ja alkoholin aiheuttamat ongelmat alkoivat vähetä.

      Näissä täytyy tietysti seurata käytön ja ongelmien kehittymistä. Tavanomaisesti tämä vaikutus on vastaavissa tapauksissa ollut ymmärtääkseni aika neutraali eli kulutus on pysynyt suunnilleen ennallaan ainakin lyhyellä aikaperiodilla. Huumeiden osalta ongelmana on muut vahvemmat huumeet, joiden myyntiä ei ole niiden ongelmallisuuden vuoksi mahdollista vapauttaa. Vaikea kysymys on siinä, katkaiseeko kannabiksen käytön salliminen yhteyden muihin pahempiin huumeisiin vai ei. Yksi etu tässä voi olla se, että poliisi voi suunnata resurssejaan enemmän vakavien huumeiden torjumiseen. Tällainen uudistus ei ratkaise päihdeongelmia kuten ei ratkaissut kieltolainkaan lopettaminen. Mutta se voi parantaa tilannetta olennaisesti em. tavoilla, mikä sinällään on saavutus.

      Suomessa suhtaudutaan huumeisiin hyvin tunneperäisesti toisin kuin alkoholiin, joka on esim. kannabista haitallisempi huume ainakin väkevien juomien osalta. Puhutaan huumehörhöistä, mutta ei viinahörhöistä. Kaikkea päihteiden käyttöä on syytä vastustaa niiden haittojen vuoksi, mutta vastustamisen tavat kannattaa mitoittaa niin, että toiminnan siirtämisellä laittomaksi ei lisätä haittoja enemmän kuin niitä muutenkin on.

    • Anonyymi00009
    • Ei kylläkään reaalielämässä - vain politiikkojen kertomuksissa. Saksa on tuhottu narkkarien maa - sekin. Kuten kaikki jossa huumeet on vapautettu. Suosittelen vierailemaan kyseisissä narkkarimaissa ja perehtymään asiaan itse, eikä poliittsen paskan kautta.

      • Ei huumeita ole Saksassa vapautettu. Eikä muuallakaan. Ns. vapautukset eli vähäisen hallussapidon ja käytön laillistaminen täysikäisten ostajien osalta sekä rajoitettu myynti koskevat ainoastaan kannabista. Muut huumeet ovat edelleen laittomia ja ne ovat niitä, joista suurimmat ongelmat syntyvät. Saksassa kannabiksen käyttö on ollut laillista vasta vähän aikaa, joten johtopäätöksesi ovat täysin vääriä. Huumetilanne ei suinkaan ole pahentunut miksikään näin lyhyessä ajassa.

        Saksan toimintamalli sisältää varmasti haittoja, jotka on tiedostettu. Järkevää on ryhtyä tietysti korjaamaan havaittuja haittoja. Yksi haitta on se, että sallittuja myyntipisteitä on liian vähän ja laitonta kauppaa ei ole sen vuoksi saatu kitkettyä kokonaan. Myynti alaikäsille jää myös laittomaksi samaan tapaan kuin meilläkin alkoholin osalta, mikä aiheuttaa laitonta välittämistä.

        Huumeongelmia ei ole saatu ratkaistua missään huumeiden kieltopolitiikalla ja sen valvonnalla. Markkinan arvo on niin valtava, että houkuttelee aina rikolliseen toimintaan niitä, jotka haluavat päästä käsiksi suuriin rahoihin. Huumeiden ongelmakäyttäjät ovat tämän rikollisuuden uhreja. Kun olet koukuttunut aineisiin, niistä on vaikea päästä irti. Myyntiorganisaatiot pyrkivät koukuttamaan käyttäjiä, jotta tulovirrat pysyisivät suurina. Joissain maissa huumekauppaan liittyvä rikollisuus on paljon vakavampi ongelma kuin itse huumeiden käyttö. Tyypillinen tällainen rikollisten paratiisi on Meksiko.

        Paras keino torjua huume- ja muuta päihderikollisuutta on syrjäytymisen ehkäiseminen kaikin mahdollisin keinoin. Huumeiden käyttö elää ja kukoistaa syrjäytyneiden moniongelmaisten keskuudessa. Myös ns. muotihuumeiden bilekäyttöön tulee puuttua voimakkaasti, koska sen avulla rahoitetaan merkittävästi laitonta huumebisnestä.


      • mielipidepankki kirjoitti:

        Ei huumeita ole Saksassa vapautettu. Eikä muuallakaan. Ns. vapautukset eli vähäisen hallussapidon ja käytön laillistaminen täysikäisten ostajien osalta sekä rajoitettu myynti koskevat ainoastaan kannabista. Muut huumeet ovat edelleen laittomia ja ne ovat niitä, joista suurimmat ongelmat syntyvät. Saksassa kannabiksen käyttö on ollut laillista vasta vähän aikaa, joten johtopäätöksesi ovat täysin vääriä. Huumetilanne ei suinkaan ole pahentunut miksikään näin lyhyessä ajassa.

        Saksan toimintamalli sisältää varmasti haittoja, jotka on tiedostettu. Järkevää on ryhtyä tietysti korjaamaan havaittuja haittoja. Yksi haitta on se, että sallittuja myyntipisteitä on liian vähän ja laitonta kauppaa ei ole sen vuoksi saatu kitkettyä kokonaan. Myynti alaikäsille jää myös laittomaksi samaan tapaan kuin meilläkin alkoholin osalta, mikä aiheuttaa laitonta välittämistä.

        Huumeongelmia ei ole saatu ratkaistua missään huumeiden kieltopolitiikalla ja sen valvonnalla. Markkinan arvo on niin valtava, että houkuttelee aina rikolliseen toimintaan niitä, jotka haluavat päästä käsiksi suuriin rahoihin. Huumeiden ongelmakäyttäjät ovat tämän rikollisuuden uhreja. Kun olet koukuttunut aineisiin, niistä on vaikea päästä irti. Myyntiorganisaatiot pyrkivät koukuttamaan käyttäjiä, jotta tulovirrat pysyisivät suurina. Joissain maissa huumekauppaan liittyvä rikollisuus on paljon vakavampi ongelma kuin itse huumeiden käyttö. Tyypillinen tällainen rikollisten paratiisi on Meksiko.

        Paras keino torjua huume- ja muuta päihderikollisuutta on syrjäytymisen ehkäiseminen kaikin mahdollisin keinoin. Huumeiden käyttö elää ja kukoistaa syrjäytyneiden moniongelmaisten keskuudessa. Myös ns. muotihuumeiden bilekäyttöön tulee puuttua voimakkaasti, koska sen avulla rahoitetaan merkittävästi laitonta huumebisnestä.

        Leikitään ja saivarrellaan niin, joka tapauksessa asiaan ei ole todellakaan tullut parannusta - päinvastoi, Ongelmat rajahtävät silmille ja kokonaisia kaupunginosia tuhooutuu ja on jäänut narkomaanien jalkoihin.


      • Anonyymi00010

        Ole4ko seurannut muutosta ja mitä osaat kertoa muutoksesta meille?


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Ole4ko seurannut muutosta ja mitä osaat kertoa muutoksesta meille?

        Hoh hoijjaa...Äärettömän puuduttavia nämä sinun sääntöjen vastaiset palstan aiheeseen kuulumattomat avaukset kaiken maailman lehtijutuista jotka kopioit suoIi24 palstoille jotta sinulla on jokin aihe, mistä jauhaa p..skaa sivupersooniesi kanssa väitellen. 🥱


      • Anonyymi00019

        Anonyymi00014
        2026-05-20 11:44:41
        huumeiden bilekäytöstä tulee aina mieleen Marinin jauhojengi.
        000000000000000000

        Oho Marinin mainitseminen oli vasta sijalla 15?
        Mutta tulihan se sieltä.
        Marinhan kävi huumetestissä ja tulos oli 0.

        Mitä tulee Kannabiksen käytön "vapauttamiseen" niin
        Kannabis on "portti-huume" ja sellaisena myös pysyy.


      • Anonyymi00031
        toppolino kirjoitti:

        Leikitään ja saivarrellaan niin, joka tapauksessa asiaan ei ole todellakaan tullut parannusta - päinvastoi, Ongelmat rajahtävät silmille ja kokonaisia kaupunginosia tuhooutuu ja on jäänut narkomaanien jalkoihin.

        Miksi pitää valehdella? Oletko edes seurannut miten esimerkiksi saksassa on käynyt juuri päin vastoin?


      • Anonyymi00031 kirjoitti:

        Miksi pitää valehdella? Oletko edes seurannut miten esimerkiksi saksassa on käynyt juuri päin vastoin?

        Ei todellakaan ole - suosittelen tutustumiskäynti paikan päälle. Saksa on tuhottu.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Anonyymi00014
        2026-05-20 11:44:41
        huumeiden bilekäytöstä tulee aina mieleen Marinin jauhojengi.
        000000000000000000

        Oho Marinin mainitseminen oli vasta sijalla 15?
        Mutta tulihan se sieltä.
        Marinhan kävi huumetestissä ja tulos oli 0.

        Mitä tulee Kannabiksen käytön "vapauttamiseen" niin
        Kannabis on "portti-huume" ja sellaisena myös pysyy.

        Porttiteoria, maanantaina tuprutellaan, torstaina tykitetään hepoa suoneen :))))

        Ammuttu alas kymmeniä kertoja.


      • Anonyymi00040

        Lässynlässyn :))))))))))))

        Kannabis näkyy virtsassa yleensä 3 päivästä 30 päivään käytön tiheydestä ja aineenvaihdunnasta riippuen.

        Aikaikkuna on laaja, sillä elimistö varastoi ja vapauttaa THC:tä hitaasti.

        Tarkat näkyvyysajat vaihtelevat käyttötottumuksen mukaan seuraavasti:

        Satunnaiskäyttö: 1–8 päivää.
        Säännöllinen käyttö (muutaman kerran viikossa): 1–3 viikkoa.
        Runsas, päivittäinen käyttö: Jopa 3–6 viikkoa.


      • Anonyymi00044

        Tony halme


      • Anonyymi00050
        toppolino kirjoitti:

        Ei todellakaan ole - suosittelen tutustumiskäynti paikan päälle. Saksa on tuhottu.

        No kun se ny ton melkein kuin minun toienn kotimaa, niin tiedän tasantarkkaan että sinä valehtelet.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Anonyymi00014
        2026-05-20 11:44:41
        huumeiden bilekäytöstä tulee aina mieleen Marinin jauhojengi.
        000000000000000000

        Oho Marinin mainitseminen oli vasta sijalla 15?
        Mutta tulihan se sieltä.
        Marinhan kävi huumetestissä ja tulos oli 0.

        Mitä tulee Kannabiksen käytön "vapauttamiseen" niin
        Kannabis on "portti-huume" ja sellaisena myös pysyy.

        Koska Purra, Rydman ja Keskisarja käyvät huumetesteissä.


    • Anonyymi00011

      Onko ollut jaossa tilastoja verotulojen osalta?

      • Anonyymi00021

        Persujen fakta-allergia ilmenee peppukipuna.


      • Anonyymi00023

        Saksassa on kyse miljardeista ja Suomeen suhteutettuna kyse olisi noin 0,5 miljardista.

        Saksan malli (Cannabisgesetz tai CanG) ei perustu esimerkiksi Kanadan tai joidenkin Yhdysvaltain osavaltioiden kaltaiseen kaupalliseen vähittäismyyntiin ja verotettaviin kannabismarkkinoihin. Yhdistyneiden kansakuntien (YK) kansainvälisten sopimusten ja EU-lainsäädännön rajoitusten vuoksi Saksa joutui luopumaan alkuperäisestä suunnitelmastaan perustaa kaupallisia "kannabiskauppoja".

        Sen sijaan Saksan laillistamismalli nojaa kahteen asiaan:
        Oma kasvatus: Aikuiset saavat kasvattaa kotonaan korkeintaan kolmea kasvia omaan käyttöön.

        Kannabisklubit (Cannabis Social Clubs): Heinäkuusta 2024 alkaen maassa on voinut toimia voittoa tavoittelemattomia yhdistyksiä, jotka saavat kasvattaa ja jakaa kannabista jäsenilleen (enintään 500 jäsentä per klubi). Koska klubit ovat voittoa tavoittelemattomia (non-profit), niiden toimintaan ei kohdistu erillistä kannabis- tai valmisteveroa, vaan homma pyörii jäsenmaksuilla.

        Vaikka suoria verotuloja myynnistä ei synny, uudistuksella on muita merkittäviä talousvaikutuksia:
        Säästöt oikeuslaitoksessa ja poliisissa: Ennen laillistamista Düsseldorfin yliopiston (DICE) tutkimuksessa arvioitiin, että laillistaminen voisi säästää Saksan poliisilta ja oikeusjärjestelmältä noin 1,3 miljardia euroa vuodessa, kun pienten määrien perässä juokseminen lopetetaan. Saksan tuomariliitto (NRV) onkin varoittanut lakimuutoksen perumisesta juuri oikeuslaitoksen kuormituksen vuoksi.
        Lääkekannabismarkkinoiden kasvu: Uudessa laissa kannabis poistettiin Saksan huumausainelistalta (Betäubungsmittelgesetz). Tämä teki lääkekannabiksen määräämisestä ja ostamisesta tavallisen reseptilääkkeen kaltaista ja vähensi apteekkien byrokratiaa. Lääkekannabiksen kysyntä ja myynti ovat kasvaneet räjähdysmäisesti, mikä tuo normaalia arvonlisäveroa ja yritystuloja valtiolle.

        Saksalla on suunnitelmissa laillistamisen "toinen vaihe", jossa rajatuilla alueilla ja kunnissa kokeiltaisiin tieteellisesti valvottuja, kaupallisia toimitusketjuja ja myyntipisteitä. Jos nämä alueelliset kokeilut laajenevat tulevaisuudessa pysyviksi kaupallisiksi markkinoiksi, Saksa voisi päästä käsiksi niihin miljardiluokan verotuloihin (arvioiden mukaan jopa 3,4 miljardia euroa vuodessa), joita maahan alun perin kaavailtiin.


      • Anonyymi00057

        Tämänitsensä kansaa kinastelu näyttää jakomieliiseltä.


      • Anonyymi00066

        Tällä palstalla pitäisi puhua persuista eikä sinun mielenterveysongelmista.


    • Anonyymi00027

      Anonyymi00026
      2026-05-20 13:12:47

      Anonyymi00020 kirjoitti:
      Etkö Kopiopersu tänäänkään saanut mustaa "makkaraa", kun olet noin raivoissasi?

      Lue lisää
      Oliko sinulla ***** ******** muutakin annettavaa tälle viestiketjulle kuin ihmisten kimppuun hyökkääminen jotka keskustelee avauksen aiheesta? Ilman että itse otit tälläkään kertaa millään tavalla kantaa itse keskustelun aiheeseen.

      • Anonyymi00035

        Keskusteliko Mari-Nisti avauksen aiheesta?


    • Anonyymi00036

      Aloitus hakee vertaistaan ja kertoo Persuista paljon.
      Sama jos murhat laillistetaan niin ei tule laittomia murhia.

      • Anonyymi00038

        Kertoo Persuista ? Ei tuo ole mikään Persualoitus. Antipersun sekoilua.


    • Anonyymi00037

      Paljonko huumehörhöjen kolarit lisäänty??
      Englannissa likenteessä jo riesana!

      • Anonyymi00041

        Ihanko totta ??

        Näin uutisoitiin 2023....

        ''Huumeen vaikutuksen alaisena ajaneiden kuljettajien kasvu taittui vuonna 2020.
        Täysin vastaava kehitys on tapahtunut myös Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen jätevesitutkimuksissa, eli huumeita on ollut myös vähemmän markkinoilla.''


      • Anonyymi00042

        Suomessa kaikista kuolemaan johtaneista liikenneonnettomuuksista rattijuopot aiheuttavat n.30%

        Selvät aiheuttavat 70%........


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00042 kirjoitti:

        Suomessa kaikista kuolemaan johtaneista liikenneonnettomuuksista rattijuopot aiheuttavat n.30%

        Selvät aiheuttavat 70%........

        Persulogiikalla selvänä ajaminen pitää kieltää laissa koska se aiheuttaa enemmän kolareita. :D


    • Anonyymi00043

      Kopiopersu pukeutuu mesimäyräksi ja saa isältään mettä naamalle.

    • Anonyymi00052
    • Anonyymi00053

      En tiedä kannabiksesta mutta perussuomalaiset haluavat kyllä vapauttaa alkoholin myynnin kokonaan. Pitäähän nyt kossua saada maitokaupastakin.

    • Anonyymi00054

      Tätähän tässä : "Vasemmistolaiset ideologiassaan" yritetään. Kun valtion kontrollin alle tulee huumeet ja sen kauppa niin sille käy niin kuin kieltolaille. Parempi se on että valtio kontrolloi tätä kuin yksilö. Tämä pätee myös kaikkeen muuhun.

    • Anonyymi00055

      Liian vaikea asia persuille ymmärtää

      • Anonyymi00058

        Huumeet ? Kyllä, Narkkarit ? Kyllä, ja se että joku saatanan tollo vihervasuri kannustaa nuorioa sellaiseen.


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Huumeet ? Kyllä, Narkkarit ? Kyllä, ja se että joku saatanan tollo vihervasuri kannustaa nuorioa sellaiseen.

        Mitä se sulle kuuluu jos kiskaisen opiumia ja vedän 9mm buranan omaan ohimoon. Ei oo sulta pois. Et sä sitä näe tai kuule.


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Mitä se sulle kuuluu jos kiskaisen opiumia ja vedän 9mm buranan omaan ohimoon. Ei oo sulta pois. Et sä sitä näe tai kuule.

        Mutta minä maksan viulut, kun sinua hoidetaan ja hyysätää, jopa ne saatanan huumeesi joudun minä maksamaan. Olet hyödytön yksilö, ja sellaisena sinua tulee kohdella.


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Mutta minä maksan viulut, kun sinua hoidetaan ja hyysätää, jopa ne saatanan huumeesi joudun minä maksamaan. Olet hyödytön yksilö, ja sellaisena sinua tulee kohdella.

        Tuo oli vain esimerkki. Sinä voit huonosti. Nauran sun pahalle ololle ja oireilulle. Mulla on kivaa ja hyvin menee :)


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Huumeet ? Kyllä, Narkkarit ? Kyllä, ja se että joku saatanan tollo vihervasuri kannustaa nuorioa sellaiseen.

        Persuista löytyy kokemusasiantuntiioita.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00061 kirjoitti:

        Tuo oli vain esimerkki. Sinä voit huonosti. Nauran sun pahalle ololle ja oireilulle. Mulla on kivaa ja hyvin menee :)

        Niinhän teillä hörhöillä menee, todellakin hienosti. Muiden piikkiin. Siitähän kyse juuri onkin narkkarien kanssa, Hyödyttömiä loisia.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Mutta minä maksan viulut, kun sinua hoidetaan ja hyysätää, jopa ne saatanan huumeesi joudun minä maksamaan. Olet hyödytön yksilö, ja sellaisena sinua tulee kohdella.

        Valtio katta8si edes osan kustannuksista kannabiksesta perittävillä veroilla.


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

        Valtio katta8si edes osan kustannuksista kannabiksesta perittävillä veroilla.

        Ei verollisena kukaan osta heikkolaatuisempaa tavaraa - kuin ne joille vihervasemmistolainen yhteiskunta tarjoaa sen. Eli tappiollista on touhu pahasti reaali-elämässä. Juuri verojen yms. vuoksi, systeemi ei pysty kilpailemaan katutuotteiden kanssa.


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe