Onko palkkojen alennus uuditusta Onko eikkaiden veroale uudistuta on suuret yritystuet uudistusta

Anonyymi-ap

Onko palkkojen alennus uuditusta

Onko rikkaiden veroale uudistuta on suuret yritystuet uudistusta

Onko laman teko ja kansan ostovoiman lasku uudistamista vai kansan köyhyttämistä

Jota kokoomus harjoitaa

10

145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palkkojenhan pitää vastata kulloisenkin tekijänsä tuottavuutta. Jos tuottavuutesi laskee niin pitää palkkasikin laskea muutoin sinulle maksetaan jonkun muun tuottavuuden perusteelle ja se olisi väärin!

      Yritystukia on maksettu todella pitkään, myös esim. Sannan hallituksen aikana. Ne lienevät osoittautuneet hyviksi keinoiksi pitää yllä niin kilpailukykyä kuin myös työpaikkoja!

      Laman yksi suurimmista syyllisistä on ay liike joka ei osaa laatia työsopimuksiaan joustaviksi jolloin ei tarvittaisi niin suurta joukkoa sanoa irti kun palkat ja työn tulokset paremmin vastaisivat toisiaan.

      Se auttaisi tilanteessa kun yritykset saisivat suuremman vallan omiin toimiinsa ja ay toimien valtaa rajoitettaisiin. AY:hän ei ole koskaan vastannut siitä mitä on saanut aikaan, vaan sälyttää omat aikaansaannoksensa aina vain yritysten niskaan!

      • Olet jälleen kerran totaalisen väärässä, mikä ei ole yllätys. Kovakalloisuutesi vuoksi et kykene edes oppimaan sinulle tuoduista faktoista etkä niistä, jotka ovat esim. talousasiantuntijoiden toimesta asetettu koko ajan nähtäville.

        Toisessa yhteydessä väität, että yritys tekee sen tuloksen, eivät sen työntekijät, jotka mielestäsi tekevät vain sen, mikä heiltä palkkaa vastaan vaaditaan. Yrityksen innovaatiot ovat sen mukaan yrityksen ja sen omistajien käsissä. Nyt sitten väitätkin, että kyse on palkansaajien eri aikoina saavuttamasta tuottavuudesta. Ikään kuin he yhtenä vuonna saisivat vähemmän aikaan kuin edellsinä vuosina. Ei palkansaajien tuottavuus laske mihinkään. He kykenevät tekemään vähintään sen saman tavaramäärän tänä vuonna kuin edellisenäkin vuonna. Tuottavuuden lasku johtuu ihan muista syistä kuin pakansaajien työn hekentymisestä. Se johtuu ennen muuta yrityksen ja sen johdon epäonnistunisesta vastata muuttuneisiin olosuhteisiin taikka sitten muiden kustannustekijöiden kuten energian ja raaka-aineiden hinnan nousuun. Esim. metsäteollisyys painii näiden kummankin kanssa, muttei palkansaajien tuottavuuden tai heidän ansioidensa nousun vuoksi. Palkansaajista riippumatta työn tuottavuuden heikentymistä ei voida eikä tulekaan korjata palkansaajien ansioita vähentämällä. Kipulääke ei paranna murtunutta jalkaa. Ongelmat ovat tuotteissa, niiden marrkinoinnissa ja yritysten osaamisessa.

        Heikosti kannattavien yritysten tukeminen on suuri kirous Suomelle. Pitäisi suosia luovaa tuhoa eli antaa heikkojen yritysten kuolla ja parempien vahvistua niitä tarvittaessa tukemalla. Pitää siis tukea kannattavuutta ei kannattamattomuutta sinun tyyliisi.


      • mielipidepankki kirjoitti:

        Olet jälleen kerran totaalisen väärässä, mikä ei ole yllätys. Kovakalloisuutesi vuoksi et kykene edes oppimaan sinulle tuoduista faktoista etkä niistä, jotka ovat esim. talousasiantuntijoiden toimesta asetettu koko ajan nähtäville.

        Toisessa yhteydessä väität, että yritys tekee sen tuloksen, eivät sen työntekijät, jotka mielestäsi tekevät vain sen, mikä heiltä palkkaa vastaan vaaditaan. Yrityksen innovaatiot ovat sen mukaan yrityksen ja sen omistajien käsissä. Nyt sitten väitätkin, että kyse on palkansaajien eri aikoina saavuttamasta tuottavuudesta. Ikään kuin he yhtenä vuonna saisivat vähemmän aikaan kuin edellsinä vuosina. Ei palkansaajien tuottavuus laske mihinkään. He kykenevät tekemään vähintään sen saman tavaramäärän tänä vuonna kuin edellisenäkin vuonna. Tuottavuuden lasku johtuu ihan muista syistä kuin pakansaajien työn hekentymisestä. Se johtuu ennen muuta yrityksen ja sen johdon epäonnistunisesta vastata muuttuneisiin olosuhteisiin taikka sitten muiden kustannustekijöiden kuten energian ja raaka-aineiden hinnan nousuun. Esim. metsäteollisyys painii näiden kummankin kanssa, muttei palkansaajien tuottavuuden tai heidän ansioidensa nousun vuoksi. Palkansaajista riippumatta työn tuottavuuden heikentymistä ei voida eikä tulekaan korjata palkansaajien ansioita vähentämällä. Kipulääke ei paranna murtunutta jalkaa. Ongelmat ovat tuotteissa, niiden marrkinoinnissa ja yritysten osaamisessa.

        Heikosti kannattavien yritysten tukeminen on suuri kirous Suomelle. Pitäisi suosia luovaa tuhoa eli antaa heikkojen yritysten kuolla ja parempien vahvistua niitä tarvittaessa tukemalla. Pitää siis tukea kannattavuutta ei kannattamattomuutta sinun tyyliisi.

        Talousasiantuntijoita voi kuunnella mutta eivät ne mitään varsinaisia tietäjiä ole. Onhan niitä varmasti olliút Hitlerin Saksassa, Stalinin Neuvostoliitossa, Ugandassakin on varmasti kuten jenkeissäkin ja oletko sitä mieltä, että nuo kaikki ovat joka asiassa samaa mieltä? Jos ovat niin alan kunnioittamaan noitakin asiantuntijoita mutta nyt jokainen kartoo asiat omalta kannaltaan!

        Ei edes ole työntekijöitä ilman yritystä joka heidät palkkaa. Yrityshän teettää omia töitään palkkaamillaan työntekijöillä. Siihen työhön jota työntekijät tekevät liittyy paljon muutakin kuin se työntekijän osa. Siinä on firman taloudella oma osansa, firman johdolla ja markkinoinnilla, siinä on oma osansa varasto toiminnalla ja tuotesuunnittelulla ynnä muilla firman toiminnan osilla. Se työntekijän osa on vain pieni osa siinä ruljanssissa vaikka se ei siltä aina siitä työntekijästä näytäkkään. Tulos on siis koko projektin aikaansaamaa, ei yhden yksilön ellet sitten perusta yhden henkilön yritystä!

        Tuotettava tavaramäärä pitkälti riippuu markkinoista, jos myynti vetää hyvin niin koneet saavat kuten kädetkin toimia koko ajan täydellä vauhdilla mutta kuten tänään niin markkinat eivät oikein vedä jolloin ei pidä tehdäkään niin suurella vauhdilla kuin tiettyyn rajaan asti. Nyt tuo raja saa aikaan irtisanomisia mutta parempi olisi vaikka palkan lasku tai työajan vähentäminen. Palkansaajien tuottavuus vaihtelee, se on jollain yksilöllä huomattavasti erilainen kuin toisella, olen seurannut tuota vuosikymmeniä ja nähnyt miten ihmiset työhönsä suhtautuvat. Vapaat työläiset ovat yleensä tuottavampia kuin ay orjat joilla suhtautuminen työhön on innottomampaa. Sitä kun varotaan olemasta pomojen perseennuolijoita!

        Siinä olet oikeassa, jotta raaka-aineiden ja energian hinnatkin vaikuttavat. Joissain tuotannoissa ne vaikuttavat enemmän ja toisissa vähemmän. Palkan pitäisi olla sidottuna tuloksiin, ei työaikaan!


      • Anonyymi00001
        YXKAXEX kirjoitti:

        Talousasiantuntijoita voi kuunnella mutta eivät ne mitään varsinaisia tietäjiä ole. Onhan niitä varmasti olliút Hitlerin Saksassa, Stalinin Neuvostoliitossa, Ugandassakin on varmasti kuten jenkeissäkin ja oletko sitä mieltä, että nuo kaikki ovat joka asiassa samaa mieltä? Jos ovat niin alan kunnioittamaan noitakin asiantuntijoita mutta nyt jokainen kartoo asiat omalta kannaltaan!

        Ei edes ole työntekijöitä ilman yritystä joka heidät palkkaa. Yrityshän teettää omia töitään palkkaamillaan työntekijöillä. Siihen työhön jota työntekijät tekevät liittyy paljon muutakin kuin se työntekijän osa. Siinä on firman taloudella oma osansa, firman johdolla ja markkinoinnilla, siinä on oma osansa varasto toiminnalla ja tuotesuunnittelulla ynnä muilla firman toiminnan osilla. Se työntekijän osa on vain pieni osa siinä ruljanssissa vaikka se ei siltä aina siitä työntekijästä näytäkkään. Tulos on siis koko projektin aikaansaamaa, ei yhden yksilön ellet sitten perusta yhden henkilön yritystä!

        Tuotettava tavaramäärä pitkälti riippuu markkinoista, jos myynti vetää hyvin niin koneet saavat kuten kädetkin toimia koko ajan täydellä vauhdilla mutta kuten tänään niin markkinat eivät oikein vedä jolloin ei pidä tehdäkään niin suurella vauhdilla kuin tiettyyn rajaan asti. Nyt tuo raja saa aikaan irtisanomisia mutta parempi olisi vaikka palkan lasku tai työajan vähentäminen. Palkansaajien tuottavuus vaihtelee, se on jollain yksilöllä huomattavasti erilainen kuin toisella, olen seurannut tuota vuosikymmeniä ja nähnyt miten ihmiset työhönsä suhtautuvat. Vapaat työläiset ovat yleensä tuottavampia kuin ay orjat joilla suhtautuminen työhön on innottomampaa. Sitä kun varotaan olemasta pomojen perseennuolijoita!

        Siinä olet oikeassa, jotta raaka-aineiden ja energian hinnatkin vaikuttavat. Joissain tuotannoissa ne vaikuttavat enemmän ja toisissa vähemmän. Palkan pitäisi olla sidottuna tuloksiin, ei työaikaan!

        "Siihen työhön jota työntekijät tekevät liittyy paljon muutakin kuin se työntekijän osa. Siinä on firman taloudella oma osansa, firman johdolla ja markkinoinnilla, siinä on oma osansa varasto toiminnalla ja tuotesuunnittelulla ynnä muilla firman toiminnan osilla"

        Ja tuo kaikki toiminta siis tulee ilman työntekijöitä.
        Kerros nyt jos firma joutuu palkkamaa tuloksentekijöitä niin minkä lasket työntekijäksi ja mikä homma vaan hoituu ilman tekijää.


      • Anonyymi00001 kirjoitti:

        "Siihen työhön jota työntekijät tekevät liittyy paljon muutakin kuin se työntekijän osa. Siinä on firman taloudella oma osansa, firman johdolla ja markkinoinnilla, siinä on oma osansa varasto toiminnalla ja tuotesuunnittelulla ynnä muilla firman toiminnan osilla"

        Ja tuo kaikki toiminta siis tulee ilman työntekijöitä.
        Kerros nyt jos firma joutuu palkkamaa tuloksentekijöitä niin minkä lasket työntekijäksi ja mikä homma vaan hoituu ilman tekijää.

        Ne jotka suunnittelevat sen mitä tehdään ovat ne varsinaiset tuloksentekijät, sillä ilman heitä ei kellään olisi mitään tekemistä! Käytä nyt Anaali järkeäsi tässäkin hommassa ettet näytä nikkisi arvoiselta!


      • Anonyymi00002
        YXKAXEX kirjoitti:

        Ne jotka suunnittelevat sen mitä tehdään ovat ne varsinaiset tuloksentekijät, sillä ilman heitä ei kellään olisi mitään tekemistä! Käytä nyt Anaali järkeäsi tässäkin hommassa ettet näytä nikkisi arvoiselta!

        Itse olin suuressa yrityksessä töissä ja useamminkin sinne hankittiin noita jotka suunnittelevat tiettyjä asioita voiko ne tehdä paremmin. Lopulta melkein aina kävi niin että me jotka homma osattiin niin se asia lopulta hoidettiin hyväksi. Paikalliset johtajatkin tuon myönsi ja taisi yksi saada siirronkin kun liika uskoi noihin ulkopuolisiin "asiantuntijoihin".

        Aika ulkona olet oikeasta työelämästä ja miten yritykset toimii. Sinun mielestä ehkä tietyllä uskonnolla jota sinäkin kannatat ja äänestät.


      • Anonyymi00003
        YXKAXEX kirjoitti:

        Ne jotka suunnittelevat sen mitä tehdään ovat ne varsinaiset tuloksentekijät, sillä ilman heitä ei kellään olisi mitään tekemistä! Käytä nyt Anaali järkeäsi tässäkin hommassa ettet näytä nikkisi arvoiselta!

        Etpä tajua ketkä lopullisen tuloksen tekee ja lopullisen onnistumisen. Suunnittelijoita riittää ja usein ne jotka on yrityksen ulkopuolelta on mitä on.

        Aika outoja kirjoittelet. No kerro nyt mikä siis mielestä yrityksessä on työntekijä ja mikä ei.


      • Anonyymi00002 kirjoitti:

        Itse olin suuressa yrityksessä töissä ja useamminkin sinne hankittiin noita jotka suunnittelevat tiettyjä asioita voiko ne tehdä paremmin. Lopulta melkein aina kävi niin että me jotka homma osattiin niin se asia lopulta hoidettiin hyväksi. Paikalliset johtajatkin tuon myönsi ja taisi yksi saada siirronkin kun liika uskoi noihin ulkopuolisiin "asiantuntijoihin".

        Aika ulkona olet oikeasta työelämästä ja miten yritykset toimii. Sinun mielestä ehkä tietyllä uskonnolla jota sinäkin kannatat ja äänestät.

        Ehkä joissain hommissa mutta jos kyse on vaikka elektronisista ohjauskeskuksista prosessoreineen ja muine liitäntöihin liittyvine piireineen, niin aika harva moiseen kykenee jota väität! Sama lienee vaikka traktoritehtaalla, hyväkään asentaja tuskin kykenee omasta päästään traktoria aikaan saamaan!

        Olen ollut perin sisällä työelämässä aloilla, joille ei juuri ole kasapäin taitajia löytynyt, siksi pärjäsin varsin hyvin ja sain tulostakin aikaan omaankin taskuun!


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00001 kirjoitti:

        "Siihen työhön jota työntekijät tekevät liittyy paljon muutakin kuin se työntekijän osa. Siinä on firman taloudella oma osansa, firman johdolla ja markkinoinnilla, siinä on oma osansa varasto toiminnalla ja tuotesuunnittelulla ynnä muilla firman toiminnan osilla"

        Ja tuo kaikki toiminta siis tulee ilman työntekijöitä.
        Kerros nyt jos firma joutuu palkkamaa tuloksentekijöitä niin minkä lasket työntekijäksi ja mikä homma vaan hoituu ilman tekijää.

        Yritystuki korvaa nykyään tarpeen oalkata ketään näillä mennään


      • Anonyymi00005

        AAAAAAAAAAAAyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      61
      1725
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1270
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      664
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe