TAAS ON POISTETTU HELLUNTAILAISUUTEEN KIINTEÄSTI LIITTYVÄ ALOITUS !

Anonyymi-ap

Monet helluntailaiset ovat kehuneet käyneensä helvetissä ja kuvailleet, miten hirveätä siellä on, mutta kukaan ei ole kertonut näistä helvetin/manalan asukeista yhtään mitään. Ei edes Selef.

Miksi eivät ole ?

Kun Jeesus varoitti Gehennasta/Ben-Hinnomin laaksosta, josta kerrotaan Vanhassa testamentissakin, niin hän itse asiassa tarkoittikin ja kuvaili sillä manalaa eli helvettiä, jota hallitsee manalan Jumalatar Hell.

Hänet kirkkoisätkin ovat jättäneet täysin unholaan, mutta kai tämä tuntematon naispuolinen Jumalakin ansaitsisi sentään saada edes jonkin verran huomiota, jonka nimeä niin moni toistelee riippumatta siitä, onko edes uskovainen.

HELLillä on myös sukulaisia, kuten vanhemmat Lok ja Angrboða-jättiläinen sekä sisarukset Fenris-susi ja käärme Jörmungandr. Näistäkin olisi mielenkiintoista saada enemmän tietoa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hel
"Hel (myös Hell tai Hella) on skandinaavisessa mytologiassa alamaailman eli Helheimin jumalatar. Hän on Lokin ja Angrboða-jättiläisen nuorin lapsi sekä Fenris-suden ja käärme Jörmungandrin sisar[1]. Hel on vastuussa kulkutaudeista, sairauksista ja katastrofeista.

Kun Odin sai tietää, että Lokilla on lapsia, hän karkotti heidät syrjäisiin paikkoihin. Helin Odin syöksi manalaan ja antoi hänelle tehtäväksi huolehtia kaikista vainajista, jotka olivat kuolleet tauteihin tai vanhuuteen [2]. Helheimin alapuolella sijaitsi Niflheim.

Kristinuskon levitessä Skandinaviaan kristinuskon tuonpuoleinen alamaailma nimettiin Helin mukaan pohjoismaisissa kielissä (ruotsiksi ja norjaksi helvete, tanskaksi helvede, islanniksi helvíti ja suomeksi helvetti)."

35

379

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Vahvassa uskossa voi piipahtaa taivaassa ja helvetissä.

• Anonyymi00019

Ruotsin ev. lut. kirkon piispat jyrähtivät: nyt ei enää hyväksytä sitä, että jotkut papit kieltäytyvät vihkimästä homopareja, lesbopareja yms. Tästä lähtien se on pakko tehdä kun pyydetään.

Indoktrinointi uuteen toimintamalliin aloitetaan jo teologian opiskelijoista, joita kuulustellaan heidän käsityksistään, pakotetaan ottamaan vastaan homomyönteistä opetusta ja laitetaan terapeuttien asiakkaiksi eheytymään homomyönteisiksi. Jos sitten joku pappina vielä kieltäytyy, hänet erotetaan virastaan.

Asiasta kertovat Ruotsin kirkon nettisivut:
        https://www.svenskakyrkan.se/nyheter/vagar-framat--om-vigsel-och-samkonade-relationer

• Anonyymi00024
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Ruotsin ev. lut. kirkon piispat jyrähtivät: nyt ei enää hyväksytä sitä, että jotkut papit kieltäytyvät vihkimästä homopareja, lesbopareja yms. Tästä lähtien se on pakko tehdä kun pyydetään.

Indoktrinointi uuteen toimintamalliin aloitetaan jo teologian opiskelijoista, joita kuulustellaan heidän käsityksistään, pakotetaan ottamaan vastaan homomyönteistä opetusta ja laitetaan terapeuttien asiakkaiksi eheytymään homomyönteisiksi. Jos sitten joku pappina vielä kieltäytyy, hänet erotetaan virastaan.

Asiasta kertovat Ruotsin kirkon nettisivut:
        https://www.svenskakyrkan.se/nyheter/vagar-framat--om-vigsel-och-samkonade-relationer

Vahvassa uskossa voi rakastaa myös miestä kuin naista.

• Anonyymi00002

Helvetin juuret ovat Babyloniassa, Egyptissä ja Kreikassa.

• Anonyymi00003

Helvetti-käynnit ovat unia, eivät todellisuutta.

• HELL'S ANGELS 🔥☠️👹🔥

• Anonyymi00007

Onneksi kukaan helluntailaisista ei joudu helvettiin vaan kaikki pelastuvat.

• Anonyymi00008

Moikkaus!

Olen kahjesti käänyt helvetissä unennävyksisyyvessä. En muista nähneeni siellä kuin yhjen ihmishahmon toisella kertaa. Hän oli naispuolinen ihminen. Hän kiersi minut kaukaa kun kohtasimme helvetissä.

Hänellä oli sama pelko kuin minullakin kohtaamisestamme. Koskaan ei tiennyt kuka/mikä tulee vastaan, aina ei pääse yhtä helpolla kuin me pääsimme siinä esimerkki tilanteessa, kohtaamisessamme. Emme halunneet kumpikaan olla missään tekemisisissä keskenämme. Olimme täysin tuntemattomat toisillemme entuudestaan.

Hänestäkin huokui halu päästä pois helvetistä heti, mutta siellä sitä vaan "rinkii kävellään " ikuisesti, läheltä kuuluu hirvittävii tuskanhuutoja, haju on paljon pahenpaa koko ajan kuin Bangkokissa on pahimmassa pahanhajuisessa paikkakohjassa. Pahassa hajussa on ainakin rikkiä mukana, se jo itsessään tekee helvetissäolosta piinaavaa, sillä siihen hajuun ei totu ja se haju ei lopu haisemoimasta.

Siellä oli ainakin mulla jatkuva pelkotila että kuka tulee vastaan helvetissä kun eteenpäin kävelee niin joku sieltä tulee seuraavaksi vastaan kun aikansa käveltää.En ynmärrä mistä syystä sitä pelkoa tunsin, mutta jokin hyvä syy siihen on , se pelkokkin oli senmoista ettei sitä pystynyt siellä voittamaan, ei pystynyt psyykkaamaan itteään rohkeenmaksi.

Ja tosijaankin, ihan päällimmäisenä oli hirveen kova haluisuus päästä pois helvetistä IHAN HETI, millaista siis on "ellää" ikuisuus helvetissä, kussa joka hetki ykköstoiveena on pääsy pois helvetistä HETI NYT.

En voi kuvitella pahenpaa ikuisuutta kuin sen viettäminen helvetissä.

Muistellen,

Selef Urge

• Anonyymi00012

>>>>>Olen kahjesti käänyt helvetissä unennävyksisyyvessä<<<<<<
        ------------------
        Ehkä olisi tarpeen käydä terapeutinkin luona?

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

>>>>>Olen kahjesti käänyt helvetissä unennävyksisyyvessä<<<<<<
        ------------------
        Ehkä olisi tarpeen käydä terapeutinkin luona?

Moni terapeutti varmankin käy helvetinportista yhjen ja viimeisen kerran sisään kun hoitavat riivattuja ihmisiä lääkkeillä, jotka eivät aja ihmmisestä riivaajahenkiä ulos?

Mä elän Terapautin kanssa 24h vrk, joten ei ole siihen mulla mitään tarvetta, elän Hänen täyvellisessä hoitamuksessaan hyväksikkääs tasapainokkuuves kokonaisuusihmistyyveksisyyjeksellisyyjen kontaktikstisis ulottuvuuksis fyysiksiseekkees ruumis, psyykkises sielun, ytimensä henken kolmiynpyröinnilliksisyyves kietoutumuuksis.

Tietoisesti sielun, toimivasti ruumiin,tuntevasti henken kokonaistisesti,

Selef "Voittoisa" Urge

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Moni terapeutti varmankin käy helvetinportista yhjen ja viimeisen kerran sisään kun hoitavat riivattuja ihmisiä lääkkeillä, jotka eivät aja ihmmisestä riivaajahenkiä ulos?

Mä elän Terapautin kanssa 24h vrk, joten ei ole siihen mulla mitään tarvetta, elän Hänen täyvellisessä hoitamuksessaan hyväksikkääs tasapainokkuuves kokonaisuusihmistyyveksisyyjeksellisyyjen kontaktikstisis ulottuvuuksis fyysiksiseekkees ruumis, psyykkises sielun, ytimensä henken kolmiynpyröinnilliksisyyves kietoutumuuksis.

Selef "Voittoisa" Urge

AI-yhteenveto

Sairaudentunnottomuus (ananosognosia) tarkoittaa tilannetta, jossa henkilö ei itse tiedosta tai ymmärrä sairastavansa mielenterveyden häiriötä tai tarvitsevansa hoitoa. Se on keskeinen haaste erityisesti vakavissa psykoosisairauksissa, kuten skitsofreniassa, sekä vaikeissa mielialahäiriöissä, joissa todellisuudentaju vääristyy.

Sairaudentunnottomuus eri häiriöissä

Psykoosit ja skitsofrenia: Noin 50–80 % skitsofreniaa sairastavista kärsii sairaudentunnottomuudesta. Aivojen toimintahäiriö estää potilasta tunnistamasta omia oireitaan, kuten aistiharhoja tai harhaluuloja, todeksi. Hän kokee ympäristön reaktiot tai lääkityksen aiheettomiksi ja saattaa kieltäytyä hoidosta täysin.

Kaksisuuntainen mielialahäiriö (Bipolar disorder): Maniavaiheessa henkilö voi kokea olevansa poikkeuksellisen toimintakykyinen tai luova, jolloin hän ei tunnista oireitaan tai sairaudeksi luokiteltavaa tilaa, vaikka se aiheuttaisi vakavia seurauksia.

Persoonallisuushäiriöt: Potilas ei välttämättä tunnista toimintaansa tai ajatteluaan sairaalloiseksi tai poikkeavaksi, vaan kokee ongelmien johtuvan muista ihmisistä tai ympäristöstä. Hoitoon hakeudutaan usein vasta liitännäisoireiden, kuten masennuksen tai päihteidenkäytön, vuoksi.

Oireen taustat ja hoito
        Sairaudentunnottomuus ei ole potilaan tahdonalaista "vastarintaa" tai huonoa käytöstä, vaan sairauden orgaaninen oire, joka liittyy aivojen tiedonkäsittelyn ja itsetietoisuuden häiriöihin. Se vaikeuttaa merkittävästi hoitoon sitoutumista ja pitkittää toipumisprosessia.

Hoito ja lääkitys: Hoito tapahtuu usein avo- tai sairaalahoidossa yksilöllisen hoitosuunnitelman mukaisesti. Lääkehoidolla pyritään palauttamaan todellisuudentaju ja sitä kautta sairaudentunto.

Läheisen rooli: Läheisten tuki on ensiarvoisen tärkeää. Läheisen tulisi rohkaista potilasta hoitoon, mutta välttää väittelyä harhaluuloista tai ottaa niitä henkilökohtaisesti.

Voit tutustua sairaudentunnon merkitykseen ja hoitomenetelmiin tarkemmin Duodecim-lehden artikkelissa tai löytää tietoa ja tukea läheisille Mielenterveystalon psykoosisivuilta.

• Anonyymi00015

"Olen kahjesti käänyt helvetissä unennävyksisyyvessä. En muista nähneeni siellä kuin yhjen ihmishahmon toisella kertaa. Hän oli naispuolinen ihminen. Hän kiersi minut kaukaa kun kohtasimme helvetissä.

Hänellä oli sama pelko kuin minullakin kohtaamisestamme. Koskaan ei tiennyt kuka/mikä tulee vastaan, aina ei pääse yhtä helpolla kuin me pääsimme siinä esimerkki tilanteessa, kohtaamisessamme. Emme halunneet kumpikaan olla missään tekemisisissä keskenämme. Olimme täysin tuntemattomat toisillemme entuudestaan."

Tämähän on psykologisesti oiva kuvaus ***sinun "helvetistäsi"***, sillä tuollainen on varmaan erakkoelämää viettävän "helvetti". Koska omassa elämässäsikään et ole paljon tekemisissä ihmisten kanssa, niin oma mielikuvitus ei kykene luomaan helvettiä, jossa olisi paljon ihmisiä.

Ja jos se helvetti olisi todellakin olemassa, niin siellähän pitäisi olla aivan valtavasti ihmisiä, mutta sinulle aiheutti ahdistusta jo tuon yhden - naispuolisen - näkeminen. Siitäkin voi jo päätellä jotain suhteestasi vastakkaiseen sukupuoleen.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

"Olen kahjesti käänyt helvetissä unennävyksisyyvessä. En muista nähneeni siellä kuin yhjen ihmishahmon toisella kertaa. Hän oli naispuolinen ihminen. Hän kiersi minut kaukaa kun kohtasimme helvetissä.

Hänellä oli sama pelko kuin minullakin kohtaamisestamme. Koskaan ei tiennyt kuka/mikä tulee vastaan, aina ei pääse yhtä helpolla kuin me pääsimme siinä esimerkki tilanteessa, kohtaamisessamme. Emme halunneet kumpikaan olla missään tekemisisissä keskenämme. Olimme täysin tuntemattomat toisillemme entuudestaan."

Tämähän on psykologisesti oiva kuvaus ***sinun "helvetistäsi"***, sillä tuollainen on varmaan erakkoelämää viettävän "helvetti". Koska omassa elämässäsikään et ole paljon tekemisissä ihmisten kanssa, niin oma mielikuvitus ei kykene luomaan helvettiä, jossa olisi paljon ihmisiä.

Ja jos se helvetti olisi todellakin olemassa, niin siellähän pitäisi olla aivan valtavasti ihmisiä, mutta sinulle aiheutti ahdistusta jo tuon yhden - naispuolisen - näkeminen. Siitäkin voi jo päätellä jotain suhteestasi vastakkaiseen sukupuoleen.

Jokaisella meistä on oma ymmärryksemme ja suuntamme.

"Ja jos se helvetti olisi todellakin olemassa, niin siellähän pitäisi olla aivan valtavasti ihmisiä, mutta sinulle aiheutti ahdistusta jo tuon yhden - naispuolisen - näkeminen. Siitäkin voi jo päätellä jotain suhteestasi vastakkaiseen sukupuoleen."

Tässä ihan mykistyy kohjatessaan tällaista unestani tehtyä voi jollansteista jotainstista päättelyä suhteestani vastakkaiseen sukupuoleen ja sekin linee totta että helvetti on suurlaajallinen alue, jossa populaatijotiheys vaihtelee etenkin kun siellä on mahjollisuus vankilan sisäpuoliseellisesti pysyä liikkeellä, joissain helvetin paikoissa. Pahaa hajua siellä ei varmaankaan pääse pakoon koskaan. Se haju on itsessään niin pahaa haistimoija, että se vie viihtymisyyven kokonaan pois ihmiseltä. Ainakin ne olivat mun unikokemukseni helvetistä. En ole muuten koskaan missään elämäni satoissa tai tuhansikkaissa uneksennävyissäni haistanut mitään, mutta kahjessa helvettiunessa haistoin ne pahat hajukset siel kummallakin kerral.

Aika erikoista tuo uneliuuven hajuaistillisuus, eikö olekkeelinenkin?

Helvettiinkö olet menossa? Kuljetko ilman Jeesusta? Käytätkö peukkua tai muita huumeita?

Selef Urge

• Anonyymi00020
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Jokaisella meistä on oma ymmärryksemme ja suuntamme.

"Ja jos se helvetti olisi todellakin olemassa, niin siellähän pitäisi olla aivan valtavasti ihmisiä, mutta sinulle aiheutti ahdistusta jo tuon yhden - naispuolisen - näkeminen. Siitäkin voi jo päätellä jotain suhteestasi vastakkaiseen sukupuoleen."

Tässä ihan mykistyy kohjatessaan tällaista unestani tehtyä voi jollansteista jotainstista päättelyä suhteestani vastakkaiseen sukupuoleen ja sekin linee totta että helvetti on suurlaajallinen alue, jossa populaatijotiheys vaihtelee etenkin kun siellä on mahjollisuus vankilan sisäpuoliseellisesti pysyä liikkeellä, joissain helvetin paikoissa. Pahaa hajua siellä ei varmaankaan pääse pakoon koskaan. Se haju on itsessään niin pahaa haistimoija, että se vie viihtymisyyven kokonaan pois ihmiseltä. Ainakin ne olivat mun unikokemukseni helvetistä. En ole muuten koskaan missään elämäni satoissa tai tuhansikkaissa uneksennävyissäni haistanut mitään, mutta kahjessa helvettiunessa haistoin ne pahat hajukset siel kummallakin kerral.

Aika erikoista tuo uneliuuven hajuaistillisuus, eikö olekkeelinenkin?

Helvettiinkö olet menossa? Kuljetko ilman Jeesusta? Käytätkö peukkua tai muita huumeita?

Selef Urge

"Helvettiinkö olet menossa?"

Minä en usko kirkkoisiin, enkä heidän keksimiinsä mielikuvitustarinoihin.

"Kuljetko ilman Jeesusta?"

Yritän kovasti tuoda esiin tälläkin palstalla Jeesuksen opetuksia, mutta kirkkoisien aivopesu sekä siionistien propaganda on tehnyt tehtävänsä helluntailaisten ja ylipäänsä karismaattisten joukossa, niin että useimpien kohdalla on sama kuin puhuisi seinille.

" Käytätkö peukkua tai muita huumeita?"

Typerä kysymys.

• Anonyymi00013 kirjoitti:

Selef "Voittoisa" Urge

Useimmat niistä joilla oikein pahasti viipottaa eivät ymmärrä olevansa mielisairaita. Heidän mielestään muut eivät ole ihan kunnossa kun ehdottelevat päälääkärikäyntiä.

Kannattaa selefinkin ottaa telefooni käteen ja veivata siitä hälytys keskukseen joka yhdistää mielenterveystoimistoon.

• Anonyymi00030
        he-ma kirjoitti:

Useimmat niistä joilla oikein pahasti viipottaa eivät ymmärrä olevansa mielisairaita. Heidän mielestään muut eivät ole ihan kunnossa kun ehdottelevat päälääkärikäyntiä.

Kannattaa selefinkin ottaa telefooni käteen ja veivata siitä hälytys keskukseen joka yhdistää mielenterveystoimistoon.

Sukulaiseni on lääkäri eikä hän ole mulle suositellut lähetettä hoitoonohjaavaisiin tutkimuksiin, poonuksena on siis se että hän tuntee mut keskiverto potilasta huomattavasti pitkäajallisemmin.

Sairauventunnottomuus on myös sairauvettomilla.

Minulla on tasapainoisuuven yleisolotila suurella ilotasapainotuksellisuuvella.

Kun olin jumalaton niin silloin olin olotilaltani levoton, vailla mielekään tavoitteen suuntaa oleva, aivan kuten sinullakin on elämäsi laita, kun kuolet, muistosi katoaa, eikä maailma enää sinua muista, oletko tämän verran ymmärtänyt hautajaisista, kuissa vainajaksijoitunut tuhkallisoijaan tai arkkuhauvataan. Sinullekin on oma vuorosi ja kun käyt yli virran tuonelaan niin käyt sinne yksiksesi ja tulet huomaamaan monekset asijakset vääräkkäiksi, tärkein on ynmmmärryksesi ja asenteesi Jeesukseen, olen rukoillut uuvestisyntymäs puolesta ja ollut ihan aijosti huolissani sinusta, siitä missä vietät ikuisuutesi, mutta sinä valittet itte.

Saon sinulle nyt totuuden: Raamattu on totta, Jumala on olemassa ja sinä olet Jumalan luomallisuuven alkuperästä, sinäkin olet olemassa ikuisesti, ja on olemassa vain helvetti tai uusi maa elää se.

Joku kaunis ilta sinä vielä sen sanot sytänmesäsi: Selef Urge oli oikeassa, mutta en kuunnellut häntä tai sitten sanot että onneksi kuuntelin häntä, mutta ainakin just nyt olet väärässä omassa valinnaksessasi vaikka kuinka luulet olevasi oikein valinnut.

Selef Urge

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Sukulaiseni on lääkäri eikä hän ole mulle suositellut lähetettä hoitoonohjaavaisiin tutkimuksiin, poonuksena on siis se että hän tuntee mut keskiverto potilasta huomattavasti pitkäajallisemmin.

Kun olin jumalaton niin silloin olin olotilaltani levoton, vailla mielekään tavoitteen suuntaa oleva, aivan kuten sinullakin on elämäsi laita, kun kuolet, muistosi katoaa, eikä maailma enää sinua muista, oletko tämän verran ymmärtänyt hautajaisista, kuissa vainajaksijoitunut tuhkallisoijaan tai arkkuhauvataan. Sinullekin on oma vuorosi ja kun käyt yli virran tuonelaan niin käyt sinne yksiksesi ja tulet huomaamaan monekset asijakset vääräkkäiksi, tärkein on ynmmmärryksesi ja asenteesi Jeesukseen, olen rukoillut uuvestisyntymäs puolesta ja ollut ihan aijosti huolissani sinusta, siitä missä vietät ikuisuutesi, mutta sinä valittet itte.

Saon sinulle nyt totuuden: Raamattu on totta, Jumala on olemassa ja sinä olet Jumalan luomallisuuven alkuperästä, sinäkin olet olemassa ikuisesti, ja on olemassa vain helvetti tai uusi maa elää se.

Joku kaunis ilta sinä vielä sen sanot sytänmesäsi: Selef Urge oli oikeassa, mutta en kuunnellut häntä tai sitten sanot että onneksi kuuntelin häntä, mutta ainakin just nyt olet väärässä omassa valinnaksessasi vaikka kuinka luulet olevasi oikein valinnut.

Selef Urge

"ja on olemassa vain helvetti tai uusi maa elää se."

Jos olet terve, niin lopeta sitten valehtelemisesi, sillä Raamatun alkukirjoituksissa ei esiinny helvettiä, joka on kirkkoisien tekemä väärennös.

"Hel (myös Hell tai Hella) on skandinaavisessa mytologiassa alamaailman eli Helheimin jumalatar. Hän on Lokin ja Angrboða-jättiläisen nuorin lapsi sekä Fenris-suden ja käärme Jörmungandrin sisar[1]. Hel on vastuussa kulkutaudeista, sairauksista ja katastrofeista.

Kun Odin sai tietää, että Lokilla on lapsia, hän karkotti heidät syrjäisiin paikkoihin. Helin Odin syöksi manalaan ja antoi hänelle tehtäväksi huolehtia kaikista vainajista, jotka olivat kuolleet tauteihin tai vanhuuteen [2]. Helheimin alapuolella sijaitsi Niflheim.

Kristinuskon levitessä Skandinaviaan kristinuskon tuonpuoleinen alamaailma nimettiin Helin mukaan pohjoismaisissa kielissä (ruotsiksi ja norjaksi helvete, tanskaksi helvede, islanniksi helvíti ja suomeksi helvetti)."

Raamatussa puhutaan Gehennasta/Ben-Hinnomin laaksosta, joka sijaitsi Jerusalemin muurien ulkopuolella. Se toimi kaupungin jatkuvasti palavana kaatopaikkana, jonne heitettiin roskia, eläinten raatoja ja hylättyjen rikollisten ruumiita. Tuli tuhosi kaiken epäpuhtaan.

Kaatopaikalla ei ollut mitään "alamaailmaa" eli manalaa, jonka Jumalatar Hell on.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

"ja on olemassa vain helvetti tai uusi maa elää se."

Jos olet terve, niin lopeta sitten valehtelemisesi, sillä Raamatun alkukirjoituksissa ei esiinny helvettiä, joka on kirkkoisien tekemä väärennös.

Raamatussa puhutaan Gehennasta/Ben-Hinnomin laaksosta, joka sijaitsi Jerusalemin muurien ulkopuolella. Se toimi kaupungin jatkuvasti palavana kaatopaikkana, jonne heitettiin roskia, eläinten raatoja ja hylättyjen rikollisten ruumiita. Tuli tuhosi kaiken epäpuhtaan.

Kaatopaikalla ei ollut mitään "alamaailmaa" eli manalaa, jonka Jumalatar Hell on.

Ootko pihalla kuin lumiukko helvetissä?

Selef Urge

• Anonyymi00034
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Ootko pihalla kuin lumiukko helvetissä?

Selef Urge

Mitä mieltä olet tästä Jeesuksen varoituksesta Ilmestyskirjan väärentäjille eli koskeeko se myös muuta Raamattua ?

Ilm.22
        18 Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku PANEE NIIHIN JOTAKIN LISÄÄ, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;
        19 ja jos joku OTTAA POIS JOTAKIN tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

Eli voiko mielestäsi Raamatusta poistaa alkuperäisen sanan eli OLEMASSA OLEVAN PAIKAN NIMEN
        - jossa ei siis edes ole mitään tulkittavaa
        - jota Jeesus käytti
        - josta kerrotaan muuallakin Raamatussa ?

Ja vaihtaa tilalle sanan
        - jota ei esiinny koko Raamatussa
        - jolla on aivan eri merkitys kuin sillä sanalla, jota Jeesus käytti
        - joka kuvaa mielikuvituspaikkaa ?

• Anonyymi00036
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Selef Urge

"Sukulaiseni on lääkäri eikä hän ole mulle suositellut lähetettä hoitoonohjaavaisiin tutkimuksiin, poonuksena on siis se että hän tuntee mut keskiverto potilasta huomattavasti pitkäajallisemmin."

Oletko hakeutunut hänen potilaakseen ?

Ei lähetteitä tehdä muille kuin omille potilaille.

• Anonyymi00009

Uskovien joukossa on on niitä jotka joutuvat helvettiin.
      Raamatussa ei ole helvettiin tyhjiinraukeamisoppia.

Johannes 6:70
      Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele."

• Anonyymi00016

Juudas siis on perkele.

Tästä lähtien kun perkele mainitaan, niin tiedämme, että kyseessä on Juudas, joka on kuollut ja kuopattu.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Juudas siis on perkele.

Tästä lähtien kun perkele mainitaan, niin tiedämme, että kyseessä on Juudas, joka on kuollut ja kuopattu.

Juutaakseen meni perkele eli saatana, henkiolento luokitukseltaan kuuluu enkeleihin. Juutas oli ihminen, mutta Jeesus näki Juutaksen lisäksi saatanankin Jumalan silmillään. Juu taas oli yks kahestatoista Jeesuksen opetuksessa olleesta lapsesta.

Selef Urge

• Anonyymi00022

"Uskovien joukossa on on niitä jotka joutuvat helvettiin.
        Raamatussa ei ole helvettiin tyhjiinraukeamisoppia."

No ei tietenkään ole, koska Raamatussa ei puhuta sanaakaan helvetistä.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Juutaakseen meni perkele eli saatana, henkiolento luokitukseltaan kuuluu enkeleihin. Juutas oli ihminen, mutta Jeesus näki Juutaksen lisäksi saatanankin Jumalan silmillään. Juu taas oli yks kahestatoista Jeesuksen opetuksessa olleesta lapsesta.

Selef Urge

"Juutas oli ihminen, mutta Jeesus näki Juutaksen lisäksi saatanankin Jumalan silmillään."

Jeesus siis näki Jumalan silmillään juutalaisissakin saatanan, kyykäärmeitten sikiöitä, valehtelijoita sekä murhaajia.

Kuinka te ette näe ?

• Anonyymi00035
        Anonyymi00023 kirjoitti:

"Juutas oli ihminen, mutta Jeesus näki Juutaksen lisäksi saatanankin Jumalan silmillään."

Jeesus siis näki Jumalan silmillään juutalaisissakin saatanan, kyykäärmeitten sikiöitä, valehtelijoita sekä murhaajia.

Kuinka te ette näe ?

"Kuinka te ette näe ?"

Aivopestyt hörhöt ei näe, koska he "ostavat" pelastuksensa Babylonin kauppiailta ja toistelevat näiltä ulkoa oppimiaan mantroja, vaikka heidän pitäisi "tehdä kauppaa" Jeesuksen kanssa ja olla Hänen seuraajiaan sekä ajatella omilla aivoillaan.

Ilm.3
        23 ei loista sinussa (=suuri Babylon) enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä SINUN KAUPPIAASI (=kirkkoisät, piispat, papit, Trump, Netanjahu jne..) olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;
        24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.

Ilm.3
        18 Minä (=Jeesus) neuvon sinua OSTAMAAN MINULTA ***kultaa***, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja ***valkeat vaatteet***, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja ***silmävoidetta*** voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
        19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

• Anonyymi00010

Ladies and Gentlemen!

Testissä jotain sellaista mitä saattaa olla myösuuves maas, mutta tuskinpa koskaan helvetissä.

Jymy vaniljakermaisuusjäätelöisyys, kussa 1 luomupanaani paloina, hieman vatelmija, hieman punaviinimarjoija.

Avaan suuni ja laitan suuhun jäätelömössöisyyttä suuhukseeni.

Ja?

Hyvää on, voimakasmakukiintiöinen punaviinimarjahan sopii jäätelöön kuin nenä päähän, eikä sitä paljon tarvii jäätelömäärään nähjen. Juu, mikäpä iinä, hywweehä tää on, 5/5, vaikkei nyt ookkaan kermavaahtoo, kok se on loppuneellisoitunut jääkaapiksesta.

Oi auvoo , mikä suussain nyt onkaan.

Ylösottoonpääsytoivon ilos ja jäätelöisen suuteloisuuves,

Selef Urge

• Anonyymi00037

"Testissä jotain sellaista mitä saattaa olla myösuuves maas, mutta tuskinpa koskaan helvetissä."

No helvetissä ei ole mitään, kun ei koko helvettiäkään ole olemassa muualla kuin joidenkin korvien välissä ja uudessa maassakin on vaan hedelmiä ja lehtiä.

Voit siis unohtaa kaikki eläinrasvaa sisältävät herkut.

Ilm. 22:2
        Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.

Sikapaistitkin voit unohtaa, koska eläimiäkään ei enää tapeta.

Ilm. 21:4
        ...eikä kuolemaa ole enää oleva...sillä kaikki entinen on mennyt."

Toisaalta eipä sinne pääse epäjumalien palvojat, kuten te manalan jumalattaren HELLin sekä Israelin palvojat.

Ilm.22
        14 Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!
        15 Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja ***epäjumalanpalvelijat*** ja kaikki, jotka ***valhetta rakastavat ja tekevät***.

• Anonyymi00011

>>>>>>>>suomeksi helvetti.,<<<<<<<<
      -----------------------------

”Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan: vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule.”
      ‭‭Jesaja‬ ‭59‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬

"..... teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne..." Ei tuo ero lopu ihmsen kuollessakaan .
      --------------------------------
      ”Herra, varhain sinä kuulet minun ääneni, varhain minä valmistan sinulle uhrin ja odotan. Sillä sinä et ole se Jumala, jolle jumalattomuus kelpaa. Paha ei saa asua sinun tykönäsi. Ylvästelijät eivät kestä sinun silmiesi edessä; sinä vihaat kaikkia väärintekijöitä. Sinä hukutat valheen puhujat; murhamiehet ja viekkaat ovat Herralle kauhistus.”
      ‭‭Psalmit‬ ‭5‬:‭4‬-‭7‬ ‭
      -------------------------------
      ”Synti sanoo jumalattomalle: minun sydämessäni ei ole Jumalan pelkoa hänen silmäinsä edessä. Sillä se tekee kaiken sileäksi hänen silmissään, että hänen pahuutensa havaittaisiin ja häntä vihattaisiin. Hänen suunsa sanat ovat vääryyttä ja petosta; hän on lakannut tekemästä sitä, mikä taidollista ja hyvää on. Hän miettii turmiota vuoteessansa, hän pysyy tiellä, joka ei ole hyvä, hän ei kammo pahaa.”
      ‭‭Psalmit‬ ‭36‬:‭2‬-‭5‬ ‭FB38‬‬
      ----------------------------
      Kukaan ei joudu vasten tahtoisesti taivaaseen , eikä sinne pääsekään., kun synti erottaa ihmisen Jumalasta

.

• Anonyymi00021

Ikuista helvettiä ei ole.
      Tämän sanan anglosaksinen rotu on ilmeisesti johtanut skandinavisen jumalattaren Helan nimestä, samoin kuin a d venäjänkielisestä, ja muissa, slaavilaisissa kielissä, samaa käsitettä tarkoittavana, on johtanut kreikanlisestä haades -sanasta; skandinaavien kylmän helvetin ja kristittyjen kuuman helvetin ainoa ero on niiden erilaisissa lämpötiloissa.
      Mutta edes näiden ylikuumennettujen seutujen ajatus ole alkuaan eurooppalaisten keksimä, sillä useat kansat ovat ajatelleet mielessään sen yhteydessä alamaailman ilmastoa; ja niinhän mekin saatamme, jos me paikallistamme helvettimme maapallon keskustaan?

Kaikki eksoteeriset uskonnot, brahmiinien, buddhalaisten, zoroasterilaisten, muhamettilaisten, juutalaisten ym. uskomukset tekivät heidän helvettinsä kuumaksi ja pimeäksi, vaikka monet olivatkin pikemminkin puoleensa vetäviä kuin pelottavia.
      Käsitys , että helvetti on kuuma, on syntynyt jälkeen päin, tähtitieteellisen vertauskuvan väärinkäsittämisestä.
      Egyptiläisissä käsitys sellaisesta helvetistä, jossa rangaistaan tulella, ei syntynyt aikaisemmin kuin 17:nnen tai 18:nnen dynastian aikana, jolloin Tyfon muutettiin jumalasta paholaiseksi.
      Mutta huolimatta siitä, milloin hyvänsä he istuttivat tämän kauhean ja taikauskoisen käsityksen tietämättömien ihmisparkojen mieliin, niin palavan helvetin ja siinä kidutettavien sielujen luonnos on puhtaasti egyptiläinen.

• Anonyymi00026

Jospa ei keskityttäisi vain sanoihin, vaan itse asiaan !

2. Tim. 2:14 Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat.

Eli lopetetaan sanoista ja niiden merkityksistä saivarteleminen, kuten Sana kehoittaa ja tutkitaan itse asiaa ja mitä siitä sanotaan !

Mistä näissä Raamatunpaikoissa siis puhutaan ?

9 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.

!!!
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
        !!!

29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
        30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
        43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.

45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.

47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
        48 jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.

22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
        23 Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
        24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

Ilm. 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Näitä on lisääkin, mutta eiköhän itse asia selvinne jo näistä parista Raamatunkohdasta ?

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

2. Tim. 2:14 Muistuta tästä, ja teroita heille Jumalan edessä, etteivät kiistelisi sanoista, mikä ei ole miksikään hyödyksi, vaan niiden turmioksi, jotka kuulevat.

Eli lopetetaan sanoista ja niiden merkityksistä saivarteleminen, kuten Sana kehoittaa ja tutkitaan itse asiaa ja mitä siitä sanotaan !

9 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
        20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
        21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.

!!!
        22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
        23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
        !!!

30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
        31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."

42 Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen.
        43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.

45 Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.

47 Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,

22 Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne.
        23 Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra.
        24 Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle.

Ilm. 21:8 Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Näitä on lisääkin, mutta eiköhän itse asia selvinne jo näistä parista Raamatunkohdasta ?

"Eli lopetetaan sanoista ja niiden merkityksistä saivarteleminen, kuten Sana kehoittaa ja tutkitaan itse asiaa ja mitä siitä sanotaan !"

Sanoilla on merkityksiä ja jos jokin käännös antaa sanalle "ylimääräisiä merkityksiä" tai vääristää sanan alkuperäistä merkitystä, niin niistä keskusteleminen ei ole saivartelua.

Esim kun kirkkoisät ovat kääntäneet seurakunnan "kirkoksi", niin siihen liitetään automaattisesti sellainen ylimääräinen merkitys, että seurakunta olisi myös jokin rakennus/organisaatio, vaikka Raamatun/UTn seurakunnalla ei ole tällaista merkitystä.

Päin vastoin.

Joh.2
        17 Silloin hänen opetuslapsensa muistivat, että on kirjoitettu: "Kiivaus ***sinun huoneesi puolesta*** kuluttaa minut".
        18 Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "***Minkä merkin*** sinä näytät meille, koska näitä teet?"
        19 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Hajottakaa maahan ***tämä temppeli***, niin minä pystytän sen kolmessa päivässä".
        20 Niin juutalaiset sanoivat: "Neljäkymmentä kuusi vuotta on ***tätä temppeliä*** rakennettu, ja sinäkö pystytät sen kolmessa päivässä?"
        21 Mutta hän puhui ***ruumiinsa temppelistä***.

2.Kor.6
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä ***ME olemme elävän Jumalan temppeli***, niin kuin Jumala on sanonut: "Minä olen HEISSÄ asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

1.Piet.2
        4 Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,
        5 ja ***RAKENTUKAA ITSEKIN ELÄVINÄ KIVINÄ HENGELLISEKSI HUONEEKSI***, pyhäksi papistoksi, uhraamaan hengellisiä uhreja, jotka Jeesuksen Kristuksen kautta ovat Jumalalle mieluisia.
        6 Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin VALITUN KIVEN, KALLIIN ***KULMAKIVEN***; ja joka ***häneen uskoo***, ei ole häpeään joutuva".
        7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
        8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.

Samoin Jeesuksen käyttämän alkuperäisen sanan Gehennan/Ben-Hinnomin laakson kääntäminen jumaltarustojen mielikuvitushelvetiksi antaa sanalle ylimääräisiä merkityksiä, kuten että "helvetissä olisi jotakin maan alaista elämää", eikä suurin osa uskovista ole edes tietoinen Jeesuksen käyttämästä alkuperäisestä sanasta ja sen merkityksestä, vaikka siitä kerrotaan Vanhassa testamentissa, toisin kuin "helvetistä".

Ja nyt sitten kaiken maailman huuhaapellet, jotka "vierailevat" kirkkoisien keksimässä mielikuvitushelvetissä, ovat "asiantuntijoita", jotka välittävät siitä "luotettavaa tietoa", jota helvettiin uskovat eivät aseta kyseenalaiseksi, eivätkä välitä miettiä yhtään, miksi Jeesus puhui Gehennasta eli Jerusalemin eteläpuolella sijaitsevasta laaksosta, jota käytettiin Molok-epäjumalan palvontapaikkana sekä kaatopaikkana, jossa paloi jatkuvasti tuli.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Gehenna
        "Gehenna eli Hinnomin laakso (kreik. Γέεννα, Geenna; hepr. גֵּי בֶן־הִנֹּם, gei ben-Hinnom; aram. ܓܝܗܢܐ, Gēhannā; Mishna גהנום / גהנם, Gehinnam) on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla sijaitseva pienimuotoinen laakso, jossa Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana uhrattiin lapsia Moolokille.[1] Raamatussa mainitaan miten Juudaan kuninkaat laittoivat poikiaan ja tyttäriään kulkemaan tulen läpi, mutta ei ole varmuutta, toimittiinko näin. Myöhemmin sen katsottiin olevan kirottu paikka (Jer. 7:31, 19: 2–6).[2]"

"Kristillisessä tulkinnassa Gehenna merkitsee tuomittujen kuolemantakaista rangaistusta tai rangaistuspaikkaa, helvettiä (Matt. 5:22, Jaak. 3:6). Uudessa testamentissa Jeesus mainitsee Gehennan useamman kerran."

Jer.7
        30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat **asettaneet iljetyksensä temppeliin**, joka on otettu minun nimiini, ja **saastuttaneet sen**.
        31 Ja he ovat rakentaneet Toofet-uhrikukkulat Ben-Hinnomin laaksoon, polttaakseen tulessa poikiansa ja tyttäriänsä, ***MITÄ MINÄ EN OLE KÄSKENYT JA MIKÄ EI OLE MINUN MIELEENI TULLUT***.

Nykyajan kristityt taas ovat saastuttaneet omat temppelinsä palvomalla Manalan epäjumalatarta HELLiä, sillä Raamatussa sanotaan, että synnin palkka on ***KUOLEMA***, ei siis mikään iankaikkinen elämä jossakin kirkkoisien keksimässä piinahelvetissä".

Room. 6:23
        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

!!!
        !!!

"Mistä näissä Raamatunpaikoissa siis puhutaan ?"

22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja ***hänet haudattiin***.
        23 Ja kun hän **'nosti SILMÄNSÄ tuonelassa***, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen **helmassaan**.
        24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus **kastamaan SORMENSA pää veteen** ja ***jäähdyttämään minun KIELTÄNI***, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

Rikas mies siis haudattiin *hautaan/tuonelaan*, jossa hänellä oli kaikki ruumiin jäsenet tallella ja haudassa ne - ihme ja kumma - alkoivat taas toimiakin, toisin kuin ennen hautaamista ?

Merkille pantavaa on myös se, että juuri rikkaan miehen KIELI oli se ruumiin jäsen, jossa oli kova tuska ja jonka jäähdyttelemiseen auttoi "märkä sormen pää"...
        Itse taas kuvittelisin, ettei märästä sormen päästä olisi juurikaan mitään apua, jos kieli olisi tulessa...esim lasillinen vettä auttaisi varmaan paljon enemmän...

No kyseessä onkin vertaus, sillä rikas mies oli eläessään puhunut niin paljon p*skaa, että tietenkin kieli oli se ruumiinjäsen, jota haudassa/tuonelassa korvennettiin erityisesti.

Jaak. 3:5
        Samoin myös KIELI on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka ***pieni tuli***, ja kuinka suuren metsän ***se sytyttää***!

Jaak. 3:6
        Myös KIELI on ***tuli***, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, ***sytyttää tuleen elämän pyörän***, itse syttyen helvetistä.

Matt. 13:34
        Tämän kaiken Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja ILMAN VERTAUSTA HÄN EI PUHUNUT HEILLE MITÄÄN

Mark. 4:13
        Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää KAIKKI MUUT VERTAUKSET ?

Mark. 4:30
        Ja hän sanoi: "Mihin vertaamme ***Jumalan valtakunnan***, eli MITÄ VERTAUSTA SIITÄ käytämme?

"43 Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen."

Gehenna eli Ben-Hinnomin laakso toimi kaatopaikkana, jossa poltettiin kaupungin jätteitä, sekä myös rikollisten ruumiita ja muutakin saastaista, kuten itsestään kuolleita eläimiä. Paikasta tuli siksi iankaikkisen rangaistuksen vertauskuva

Platon (427-347ekr) länsimaalaiseen filosofiaan vaikuttavin filosofi kirjoitti "Vergiluksen manalasta" joka olisi kuolleiden olinpaikka maan alla. "Vergiluksen manalassa" Platonin mukaan koston ja rangaistuksen henget kiduttaisivat ja piinaisivat epävanhurskaita. Syntyi oppi jossa saatana ja saatanan enkelit panevat toimeen ikuisia rangaistuksia. Syntyi oppi sielun kuolemattomuudesta.
        Platonilta kreikkalaisesta filosofiasta on luonnollisesti vaikuttimia juutalaisuuteen ja 300 luvun kirkkoon ensin ja sitä kautta oppi ikuisesta kidutuksesta on pesiytynyt kristinuskoon.

Uudessa Testamentissa Gehenna/("helvetti") sana esiintyy kaksitoista kertaa
        Matt 5:22, 29, 30, 10:28, 18:9, 23:15, 33, Mark 9:43, 45, 47, Luuk 12:5, Jaak 3:6.

Raamatun tulkinta käännöksissä "aina ja ikuisesti, iankaikkisesti" on harhaanjohtava, koska suomenkielestä puuttuu vastike alkukielen "aion, aioonios" sanalle, joka kuvaa ***määräaikaa ja aikakautta***. "Iankaikkinen" johtuu sanoista ikä + kausi.

Kreikankielen "aion, aioonios" kuvaa elinikää ja aikakautta eli aikaa jonka olevainen elää ja aikaa, jonka asia tai esine on olemassa.

Sammumaton tuli kuvaa sitä, että tuhoutuminen on lopullista eikä sitä voi pysäyttää. Tuli polttaa niin kauan kuin on palamista ja madot syövät niin kauan kuin on syötävää.

Sodoman ja Gomorrankin kaupungit hävitettiin "ikuisella tulella" mutta Kuolleenmeren rannoilta, jossa kaupungit sijaitsivat, eivät enää liekit nouse eikä savuakaan enää näy. (Juud 7)

Mal 3:19
        19 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, ***niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa***.

• Anonyymi00025

Kuuluminen lahkolaisiin helluntalasiin on oleminen maanpäällisessä helvetissä ajattelukykyisille.

• Anonyymi00033

Uskonto on ajatusvirhe mihin monet ajattelevatkin ihmiset jäävät porukan paineessa jumiin kuin täi tervaan.

Varmaan se käy ajattelevan ihmisen psyykkeen päälle kun kuuntelee seurakunnan tilaisuuksissa ja pakottavilla kotikäynneillä näiden taivaassa ja helvetissä vierailevien uskon veljien ja siskojen todistuksia.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      594
      2094
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      104
      1049
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      987
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      4
      857
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      845
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      78
      778
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      749
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      87
      727
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65