Joudunko kuntouttavaan?

Anonyymi-ap

"Olet saanut kutsun tapaamiseen työnhakuun keskusteluun 26.5.2026 kello 13– 14. Jos et vastaa saapuvaan puheluun edellä mainittuna ajankohtana on seurauksena työnhaun voimassaolon päättyminen. "

Jäin työttömäksi maaliskuun lopussa. Sitä ennen olin raskaissa rakennustöissä 6 kk jota ennen työttömänä 7 kk.
Joko tulee passitus kuntouttavaan tai muuhun vastaavaan pajatoimintaan?
Ikää jo 56 vuotta.

12

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

      Voipi olla että pääset/joudut hommiin 9e päivä

      • Anonyymi00003

        Missä niitä 9 euron touhuja nykyisin tehdään. Eikös se kuntouttava jo lopetettu?


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Missä niitä 9 euron touhuja nykyisin tehdään. Eikös se kuntouttava jo lopetettu?

        Se on korvattu "työharjoittelulla"


    • Anonyymi00005

      Pitäisikö työttömille olla oma TES jonka mukaan palkkaa maksettaisiin?

      • Anonyymi00007

        Kokoomuksen uneima on että työntekijä maksaa työnantajalle siitä että voi käydä töissä


    • Anonyymi00006

      Minkäänlaista työtä ei tehdä ilman sellaista palkkaa että tulee toimeen ilman yhteiskunnan tukia

    • Anonyymi00008

      Ei tapahdu mitään ihmeellistä, siellä käydään läpi vaan sun tilanne, koulutus, omat toiveet ym pikkujutskat, annetaan työnhakuvelvollisuu 0-4 paikkaa / kk ja kolmen kuukauden päästä ollaan taas yhteyksissä jos ehditään.

      • Anonyymi00009

        Kannattaa valita haku 0 paikkaa kuukaudessa


    • Anonyymi00010

      tuollainen on ärsyttävää jos oma äirikin on esränyt työn rwkwmiaw3n JA NYT OLEN LWIKKAUSJONOSSA... JOTEN PIPPELI JA AIVOT TOIMIVART.

      Tuli viesti, uusin työnhakuilmoitukseni... digitaalisella- henkilökortilla tietysti.

    • Anonyymi00012

      entisaikaan rakennustyö oli oikeasti raskasta ja kuluttavaa ja usein vaaraliistakin . Nyt on koneet ja laitteet ja hyvät telineet ja suojavaatteet ja suojavälineet. Rakennustyö on toki fyysistä mutta työn raskaus on nykyään keskiraskasta fyysistä työtä.

    • Anonyymi00013

      Voi olla että laittavat työkokeiluun. Tärkeintä kuitenkin on se mitä siinä keskustelussa sanot.

      Ei kannata kertoa mitään ylimääräistä. Vain se, että olet valmis vastaanottamaan kokoaikatyötä. Mistään harrastuksista tai muista asioista ei kannata puhua ollenkaan.

      Siellä toimistossa niiden työtehtävänä on etsiä sinun sanomisista ja tekemisistä joku syy jolla voivat kiusata sinua tai ottaa rahat pois.

      On 2 eri asiaa: elämä josta te toimisto luulee tietävänsä ja sitten on se elämä jota oikeasti elät.

    • Anonyymi00014

      Mitä vähempi niille puhuu, sen parempi. Älä osoita mitään kiinnostusta mihinkään kursseihin tms. Ja kerro hakevasi kokoaikatyötä aktiivisesti.
      Mitään kuntouttavaa ei enää ole ja työkokeilut on niille joilla on vuosien yhtäjaksoinen työttömyys takana. Pitää olla vajaakuntoinen jotta joutuu kokeiluun.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe