Minä olen vammaisena syntynyt ja se on syy, että minua kiusataan edelleen! Minusta ei ikinä tule normaalia.
Kiusaaminen alkoi päiväkodissa ja on jatkunut
Koko elämäni. Minä en ollut yhtä vahva henkisesti kuin muut ihmiset ovat. Kiusaajat ovat vieneet kaiken ilon elämästäni. En halua nykyään enää uusia ihmisiä nähdä tai missään muualla käydä kuin töissä. Kiusaamisen takia olen monet kerrat itkenyt ja särkynyt täysin sirpaleeksi! Joutunut kokoamaan itseni. Itsetuntoni on lähes täysin tuhottu!
Minun
Kiusaaminen alkoi jo päiväkodissa. Syy kiusaajille on se, että olen vammainen!!!
Minut olisi pitänyt kuulemma hirttää, koska olen vammainen. Yritetty kaulaliinalla kuristaa. Puolustauduin, mutta minä kuulemma ylireagoin, kun tönäsin kumoon ja hän, joka yritti kaulaliinalla kuristaa ei saanut mitään seuraamuksia. Jätetty porukan ulkopuolelle. Haukuttu loiseksi. Yhteiskunnan kulueräksi. Käsketty myymään itseäni. Käsketty ottamaan kenen tahansa, että saan puolison. Kiusattu henkisesti.
Koko elämäni aikana vain lapsuuden perhe on puuttunut asiaan! Muita ei kiinnostanut. Minusta osa kiusaamisesta pitäisi kuulua rikosoikeuden piiriin ja tekijän pitäisi saada siitä rangaistuksen! Eikä vaan ilman mitään seuraamuksia.
Edelleen mietin, että miksi muitten mielestä oli oikein sulkea täysin silmät. Eikä henkilökunta puuttunut asiaan mitenkään??? Tai kukaan joka näki puuttunut? Tai kuuli mitä minulle huudeltiin. Vain lapsuuden perheeni yritti muuttaa asiat ja saamaan kiusaaminen loppumaan, muttei se riittänyt, kun heillä ei ollut oikeutta antaa kiusaajille mitään seuraamuksia. He vain pystyivät minua tukemaan ja lohduttamaan ja sanomaan, että minulla on oikeus elää!!
En luota itseeni. Ajattelen vaan, että miksi minun piti syntyä vammaisena ja enkä ikinä voi olla normaali.
Minua ei oltaisi ikinä kiusattu, jos olisin normaalina syntynyt.
Kiusaamisen syy OLEN vammainen
13
130
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Joten vielä kerran kysyn miksei kukaan muu puuttunut asiaan kuin minun lapsuuden perheeni?
Entä, jos teidän lapsi tai läheinen tai sukulainen tai ystävä joutuisi kokemaan kiusaamista?? Haluaisitko te oikeasti? Ettei kukaan puutu asiaan ja muuteta tilannetta niin, ettei kiusaata!!!
Vai onko kiusaajat oikeassa, kun kiusaa minua, koska olen vammainen?- Anonyymi00003UUSI
Minun tyttöni kiusattiin ala-asteella viidennestä luokasta lähtien yläasteen loppuun! Hän on lievästi autistinen ja siksi hänelle eläimet ovat olleet aina tärkeitä. Hänen paras kaverinsa ja muut tytöt kehittyivät aikaisemmin ja minun tyttöni hitaammin ja siitä kiusaminen alkoi! Hän oli lapsenomaisempi kuin muut ja aiheutti kiusaamista!
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Minun tyttöni kiusattiin ala-asteella viidennestä luokasta lähtien yläasteen loppuun! Hän on lievästi autistinen ja siksi hänelle eläimet ovat olleet aina tärkeitä. Hänen paras kaverinsa ja muut tytöt kehittyivät aikaisemmin ja minun tyttöni hitaammin ja siitä kiusaminen alkoi! Hän oli lapsenomaisempi kuin muut ja aiheutti kiusaamista!
Ketjun aloittaja ja vastaan sinun viestiin. Kurja tilanne sinun tytölläsi. Onneksi hänellä oli teidät, jotka aina rakastaa häntä ja puolustaa häntä.
- Anonyymi00002UUSI
Onko sinun nimi erkki
Haha. No arvaapas mitä. Minä olen ihan kunnolla ja oikeasti kliinisesti mielisairas. Lisäksi olin hyvin kitukasvuinen lapsi ja lapsuuteni oli täyttä kärsimystä sekä kipua. Vieläkin on terveysongelmia joita ei olla saatu kuntoon. Sitten minulla on vielä Asperger. Ja minuakin on kiusattu todella rankasti. Haukuttu, jätetty ulkopuolelle, lyöty, kivitetty yms.
Mantrani on, että kenenkään elämä ei ole helppoa. Ite ajattelen, että niin kauan kuin henki pihisee, niin hyvin menee. Mikään ei enää yllätä minua. Pitää vaan yrittää nauttia jokaisesta päivästä mitä Luoja suo ja niillä eväillä ja voimavaroilla mitä tässä hetkessä on. Välillä menee huonommin, mutta silloin koitan miettiä että huomenna on parempi päivä.- Anonyymi00006UUSI
No, nyt on asenne kohdillaan.
- Anonyymi00007UUSI
Ketjun aloittaja. Oletko sitä mieltä, että on oikein, kun kaulaliinalla yritetään kuristaa?
Minua yritetty kaulaliinalla kuristaa. Puolustauduin, mutta minä kuulemma ylireagoin, kun tönäsin kumoon ja hän, joka yritti kaulaliinalla kuristaa ei saanut mitään seuraamuksia! Onko oikein? Onko oikein ketään kuristaa?
Koska hän ei saanut mitään, kun yritti kaulaliinalla minua kuristaa ja minä puolustaudun ja tönäsin kumoon ja kuulemma ylireagoin. Näin sanoi henkilökunta! He olisivat voineet viedä asian eteenpäin ja hän, joka yritti kaulaliinalla kuristaa minua olisi saanut seuraamuksia ja rangaistuksen.
Minä en voinut viedä asiaa eteenpäin eikä minun lapsuuden perheeni.
Minusta ainakin tämän pitäisi olla rikos eikä vain kiusaamista ja asia olisi pitänyt tuoda hänelle seuraamuksia ja rangaistuksen.
Ton jälkeen en enää uskaltanut ja enkä uskalla itse saada kiusaamista loppumaan... - Anonyymi00012UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ketjun aloittaja. Oletko sitä mieltä, että on oikein, kun kaulaliinalla yritetään kuristaa?
Minua yritetty kaulaliinalla kuristaa. Puolustauduin, mutta minä kuulemma ylireagoin, kun tönäsin kumoon ja hän, joka yritti kaulaliinalla kuristaa ei saanut mitään seuraamuksia! Onko oikein? Onko oikein ketään kuristaa?
Koska hän ei saanut mitään, kun yritti kaulaliinalla minua kuristaa ja minä puolustaudun ja tönäsin kumoon ja kuulemma ylireagoin. Näin sanoi henkilökunta! He olisivat voineet viedä asian eteenpäin ja hän, joka yritti kaulaliinalla kuristaa minua olisi saanut seuraamuksia ja rangaistuksen.
Minusta ainakin tämän pitäisi olla rikos eikä vain kiusaamista ja asia olisi pitänyt tuoda hänelle seuraamuksia ja rangaistuksen.
Ton jälkeen en enää uskaltanut ja enkä uskalla itse saada kiusaamista loppumaan...Ihminen on eläin, laumassa elävä eläin. Poikkeavat yksilöt halutaan karkottaa laumasta, tai jos ne eivät lähde niin ne halutaan lopettaa. Sen takia opettajat sekä ohjaajat vain hiljaa hyväksyvät kiusaamisen, tai jopa hymyilevät sitä nähdessään. Tai jopa osallistuvat siihen itse. Se on laumakäyttäytymistä.
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ton jälkeen en enää uskaltanut ja enkä uskalla itse saada kiusaamista loppumaan...No varmaan sitten olen, jos viestistäni sellaisen kuvan sait.
- Anonyymi00004UUSI
❤️ tsemppiä kiusatuille!
- Anonyymi00008UUSI
Ketjun aloittaja. Minua yritettiin kaulaliinalla kuristaa. Minä puolustauduin ja tönäsin kumoon. Minä kuulemma ylireagoin. Näin sanoi henkilökunta.
Hän ei saanut mitään seuraamuksia tai rangaistuksen!
Ei mitään....
Mitä muuta olisin voinut enää tehdä? Siinä tilanteessa.
En voinut viedä asiaa eteenpäin. Eikä minun lapsuuden perheeni. - Anonyymi00009UUSI
Ketjun aloittaja, mutta jos olisikin ollut tarpeeksi ihmisiä vaatimaan ja painostaneet henkilökuntaa, siitä, että minua yritettiin kuristaa kaulalinalla ja henkilökunnan oma työpaikka olisi ollut vaarassa. Asia olisi mennyt eteenpäin ja hän olisi saanut seuraamuksia tai rangaistuksen. Eikä olisi päässyt pälkähästä.
- Anonyymi00011UUSI
Olen pahoillani kokemuksistasi. Kiusaaminen on yksiselitteisesti väärin ja siihen olisi pitänyt puuttua muidenkin kuin perheesi taholta jo ollessasi lapsi. On varhaiskasvattajien, opettajien ja muiden lasten ja nuorten kanssa töitä tekevien velvollisuus puuttua kiusaamiseen ja kuulostaa siltä, että kohdallasi on tässä epäonnistuttu.
Kokemuksesi takuulla ovat jättäneet jälkensä sinuun, ja on ikävää kuulla, että kiusaaminen on jatkunut vielä lapsuuden jälkeenkin. Kenelläkään ei ole oikeutta kiusata sinua, ei minkään syyn takia. Sinulla on oikeus puolustautua ja laittaa stoppi sille. Äläkä ajattele, ettet ole yhtä vahva kuin muut. Todellisuudessa kiusaajat ovat niitä heikkoja. Se, että joku kiusaa, kertoo vain ja ainoastaan kiusaajan mielenlaadusta, ei kiusatusta. Sinä et ole tehnyt mitään ansaitaksesi tulla kiusatuksi.
Elämä on joskus kovin epäreilua. Joskus jo syntymässä joku meistä saa vaikeamman polun kuljettavaksi kuin muut. Tämä ei silti tee kenestäkään epänormaalia. Olemme jokainen arvokkaita omina itsenämme, vaikka olisimme sattuneet syntymään jonkin vamman kanssa.
Kehottaisin keskittymään siihen, mikä elämässäsi ja itsessäsi on hyvää. Yritä jättää menneisyyden kokemukset taakse ja panosta niihin asioihin, jotka ovat sinulle mielekkäitä. Muista myös, että kaikesta ei tarvitse selvitä yksin. Jos kiusaamiskokemukset haittaavat elämääsi merkittävästi, olisi järkevää mennä juttelemaan asiasta ammattilaisen luokse ja pohtia yhdessä keinoja selvitä vaikeista kokemuksista ja löytää tapoja lisätä iloa elämääsi.
Aletheias
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621117Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661077- 481031
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373999Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153912Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717847- 89827
Martina ja jalkapalloilija2
Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?182800Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka51703Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu105699