Intj, tää rosmariiniöljy tuoksuu aivan huumaavalle eukalyptukselle. Kai se on sit sen luontainen aromi. Todella miellyttävä tuoksahdus. En oo vielä kokeillut päähäni. Pitänee sekoittaa johonkin muuhun öljyyn tai edes veteen. Kattelin putelin suuaukkoa. En yhtään tiedä millä voimalla niitä tippoja tulee sieltä. -💊-.
Vastaukset 21
- Anonyymi00001
Ostitko netistä sitä?
- Anonyymi00002
Mulla on keinoni. En sentään varastanut (vai varastinko 😅)? P*tos räppää - "Mä räppään, r*yppään, v*rastan." 😎🚬. Oon huomannut että silloin kun kirjoittelen elämämkoulusettejä nii mun viestit likvidoidaan. Nää samat kamat tehoo tosiaan punkkeihin ja ehkä muihinkin nilviäisiin. Luin netistä että sipuli toimii sekä hiuksiin että punkkeihin. Netissä luki että jos ruokavalio sisältää sipulia niin punkit mahollisesti ei tykkää hyökätä niin innokkaasti sellaisten ihmisten kimppuun.
Testasin öljyjä päähäni. Ei varsinaisesti kutise mutta sellainen lievästi polttelevan ja hyvin raikkaan, melkeinpä jäisen tuntuinen ja tietysti myös hyväntuoksuinen yhdistelmä tää kyllä on. Annan tän ihan suosiolla olla päässäni yön yli. On hiukset ja sitten on päänahka.
Mä en oo mikään heviletti joten einekset löytävät helpommin päänahkaani eli hiukseni eivät blokkaa hoitoaineita vaan ne pääsevät päänahkaan asti. Shampoiden kanssa on keskityttävä siihen että hieroo kunnolla ja antaa niiden vaikuttaa muutaman minuutin jotta hiusten lisäksi päänahka saa mitä se tarvitsee. Pitäs vielä joku leffakin kattoa ja mennä vasta sitten nukkumaan. -💊-. - Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Mulla on keinoni. En sentään varastanut (vai varastinko 😅)? P*tos räppää - "Mä räppään, r*yppään, v*rastan." 😎🚬. Oon huomannut että silloin kun kirjoittelen elämämkoulusettejä nii mun viestit likvidoidaan. Nää samat kamat tehoo tosiaan punkkeihin ja ehkä muihinkin nilviäisiin. Luin netistä että sipuli toimii sekä hiuksiin että punkkeihin. Netissä luki että jos ruokavalio sisältää sipulia niin punkit mahollisesti ei tykkää hyökätä niin innokkaasti sellaisten ihmisten kimppuun.
Testasin öljyjä päähäni. Ei varsinaisesti kutise mutta sellainen lievästi polttelevan ja hyvin raikkaan, melkeinpä jäisen tuntuinen ja tietysti myös hyväntuoksuinen yhdistelmä tää kyllä on. Annan tän ihan suosiolla olla päässäni yön yli. On hiukset ja sitten on päänahka.
Mä en oo mikään heviletti joten einekset löytävät helpommin päänahkaani eli hiukseni eivät blokkaa hoitoaineita vaan ne pääsevät päänahkaan asti. Shampoiden kanssa on keskityttävä siihen että hieroo kunnolla ja antaa niiden vaikuttaa muutaman minuutin jotta hiusten lisäksi päänahka saa mitä se tarvitsee. Pitäs vielä joku leffakin kattoa ja mennä vasta sitten nukkumaan. -💊-.No tietysti epäilin että teit sen itse! Saa sitä tuoreena ruokakaupastakin. Tyrkkää vaan tupsut oliiviöljyyn ja odottelee sen uutumisen...
Mut miten vain. Ja nyt sitten mies tuoksuu pizzalta tai kreikkalaiselta jumalalta? 😛 - Anonyymi00009
Anonyymi00003 kirjoitti:
No tietysti epäilin että teit sen itse! Saa sitä tuoreena ruokakaupastakin. Tyrkkää vaan tupsut oliiviöljyyn ja odottelee sen uutumisen...
Mut miten vain. Ja nyt sitten mies tuoksuu pizzalta tai kreikkalaiselta jumalalta? 😛Draculaelokuvassa oli jokin mystinen tuoksu millä sai naisten päät sekaisin. Koko naisten narraaminen perustuu lähinnä bakteeritason toimintoihin sekä feromoneihin (mukaan lukien tuoksut), perusgenetiikkaa unohtamatta ☝️. Naisten narraaminen on vähän kuin kalaan tai metsästysreissulle lähtisi. Viimeksi mainitun aktin terminologiaan sisältyy osuvasti termi "kaato" 😅. Miehet on tyhmiä. Naiselle riittää että t*ssejä vilauttaa niin se on sit siinä 😅. -💊-.
- Anonyymi00004
Siis oikeesti? Kaluatte paikkän misdä kuolleisuun on 70%
Näillä eteerisillä öljyillä on ominaistuoksunsa, ja ne ovat hyödyllisiä myös sen vuoksi että ovat antimikrobisia. Erityisesti pidän oreganoöljystä, se on tutkimustenkin perusteella tehokas antimikrobiaali. Rosmariiniöljy voi kuitenkin nostaa verenpainetta, sillä se toimii kuten stimulantti.
Effects of Inhaled Rosemary Oil on Subjective Feelings and Activities of the Nervous System
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3700080/- Anonyymi00005
Tekoälyn mukaan oikeastaan jokaisella öljyllä on erityishyötynsä. Kahvia juon kerran päivässä ja energiajuomia en käytä eli verenpaine ei ole ongelma, kunhan pidän yleiskunnostani huolta.
Tekoäly on sitä mieltä että käsittely on tehtävä 1-3 x viikossa. Voisin pulahtaa sipulialtaaseen. Kidutusta = Jäävesiallas jäähileineen mikä löyhkää voimakkaalle sipulille 🧄🧅. -💊-. Anonyymi00005 kirjoitti:
Tekoälyn mukaan oikeastaan jokaisella öljyllä on erityishyötynsä. Kahvia juon kerran päivässä ja energiajuomia en käytä eli verenpaine ei ole ongelma, kunhan pidän yleiskunnostani huolta.
Tekoäly on sitä mieltä että käsittely on tehtävä 1-3 x viikossa. Voisin pulahtaa sipulialtaaseen. Kidutusta = Jäävesiallas jäähileineen mikä löyhkää voimakkaalle sipulille 🧄🧅. -💊-.Niin, tästä pitäisi varmaan tehdä jokin yhteenveto, mitkä ovat ne hyödyllisimmät eteeriset öljyt, vähän kuin top-3 karotenoidit. Tekoälyn mukaan ne olisivat laventeli, piparminttu, teepuu, sitruuna, ja eukalyptus, mutta tuossahan jäi pois oreganoöljy ja rosmariiniöljy, joita pidän hyvinä. Pitää varmaan itse tutkia näitä enemmän ja testata. Luulisin että piparminttuöljy saattaisi olla myös hyödyllinen, sitä suositellaan esim. ärtyvän suolen oireyhtymään. Turistiripuliin jotkut käyttävät mieluummin oreganoöljyä kuin antibiootteja (sain tämän vinkin yhdeltä lisäravinnekaupan myyjältä).
- Anonyymi00014
m36-intj kirjoitti:
Niin, tästä pitäisi varmaan tehdä jokin yhteenveto, mitkä ovat ne hyödyllisimmät eteeriset öljyt, vähän kuin top-3 karotenoidit. Tekoälyn mukaan ne olisivat laventeli, piparminttu, teepuu, sitruuna, ja eukalyptus, mutta tuossahan jäi pois oreganoöljy ja rosmariiniöljy, joita pidän hyvinä. Pitää varmaan itse tutkia näitä enemmän ja testata. Luulisin että piparminttuöljy saattaisi olla myös hyödyllinen, sitä suositellaan esim. ärtyvän suolen oireyhtymään. Turistiripuliin jotkut käyttävät mieluummin oreganoöljyä kuin antibiootteja (sain tämän vinkin yhdeltä lisäravinnekaupan myyjältä).
Mä hieroin äsken sipulia päähäni! Ruokasoodaa? Ruokasoodaa pitäis varmaan lantrata koska se on emäs. Punkkiteoriaa vois testata siten että kaappaisi punkin pieneen purkkiin ja tiputtaisi sen tykö pari kolme tippaa eteeristä öljyä. Kidutusta mutta niistä on vaikeaa osata pitää. Jotkut ovat tulleet allergisiksi punaiselle lihalle etenkin P-Amerikassa punkin pureman vuoksi. On eri laji kuin meillä täällä Suomessa. Gatesia epäillään. -💊-.
Anonyymi00014 kirjoitti:
Mä hieroin äsken sipulia päähäni! Ruokasoodaa? Ruokasoodaa pitäis varmaan lantrata koska se on emäs. Punkkiteoriaa vois testata siten että kaappaisi punkin pieneen purkkiin ja tiputtaisi sen tykö pari kolme tippaa eteeristä öljyä. Kidutusta mutta niistä on vaikeaa osata pitää. Jotkut ovat tulleet allergisiksi punaiselle lihalle etenkin P-Amerikassa punkin pureman vuoksi. On eri laji kuin meillä täällä Suomessa. Gatesia epäillään. -💊-.
Näissä hiusten kasvussa tai harmaantumisessa liittyvissä asioissa pitää tietää ne biokemialliset prosessit ja reitit mitkä vaikuttavat. Kirjoitin tuosta vähän aikaisemmassa rosmariiniöljykirjoituksessani. Mutta en usko että sipuli tai ruokasooda vaikuttavat näihin suotuisasti.
- Anonyymi00006
Aika jännä, jos se tuoksuu jonkun nenään eukalyptukselle. Minusta rosmariinissa ja eukalyptyksessa ei ole mitään samaa. Oletko varma, että se on rosmariinia?
- Anonyymi00007
Ja siis rosmaarinin ei pitäisi viilentää. Eukalyptuksen sen sijaan kyllä.
- Anonyymi00008
Putelit ja niiden sisältö ovat menneet sekaisin 🤔? Mietin sitä vaihtoehtoa. En oo kylläkään haistellut eukalyptusta oikeastaan ikinä, mitä nyt karkkeja olen syönyt. Havaintoni perustuu siis lähinnä oletuksiin. Hyvä että mulla on ylimääräinen pipetti ja puteli millä saan perusöljyä ekstraktoitua kyytipojaksi vahvojen öljyjen sekaan. En edes pessyt päätäni. Sanoisin että mikstuura tuoksuu vieläkin päässäni. -💊-.
- Anonyymi00010
Rosmariinissa ja eukalyptuksessa on itseasiassa samoja tuoksukomponentteja, joten niissä voi hyvinkin tunnistaa samankaltaisuutta. Myös minun nenääni ne kuuluvat samaan "tuoksuperheeseen", vaikka ovatkin täysin eri kasveja. Kummassakin on kuitenkin tietynlaista havumaisuutta ja yrttisyyttä.
Aletheias - Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Rosmariinissa ja eukalyptuksessa on itseasiassa samoja tuoksukomponentteja, joten niissä voi hyvinkin tunnistaa samankaltaisuutta. Myös minun nenääni ne kuuluvat samaan "tuoksuperheeseen", vaikka ovatkin täysin eri kasveja. Kummassakin on kuitenkin tietynlaista havumaisuutta ja yrttisyyttä.
AletheiasRosmariini on havupuun tuoksu. Ennemmin mänty tai kuusi kuin eukalyptus. Täysin erilainen tuoksu siis.
- Anonyymi00012
Anonyymi00010 kirjoitti:
AletheiasJa kun vielä oli tuo viilentävä vaikutus, niin ei taatusti ollut rosmariinista kyse.
- Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Rosmariini on havupuun tuoksu. Ennemmin mänty tai kuusi kuin eukalyptus. Täysin erilainen tuoksu siis.
Ovat tietenkin eri tuoksuja, mutta niissä on samoja tuoksukomponentteja. Alla tarkemmin:
Eukalyptoli (1,8-sineoli) on eukalyptusöljyn pääasiallinen ainesosa (usein yli 70 %), mutta sitä esiintyy merkittäviä määriä myös tietyissä rosmariinin kemotyypeissä (noin 10–20 %). Molemmat kasvit sisältävät myös alfa-pineeniä ja kamferia, jotka tuovat tuoksuun havumaisuutta, puumaisuutta ja yrttistä lääkinnällisyyttä.
Aletheias - Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ovat tietenkin eri tuoksuja, mutta niissä on samoja tuoksukomponentteja. Alla tarkemmin:
Eukalyptoli (1,8-sineoli) on eukalyptusöljyn pääasiallinen ainesosa (usein yli 70 %), mutta sitä esiintyy merkittäviä määriä myös tietyissä rosmariinin kemotyypeissä (noin 10–20 %). Molemmat kasvit sisältävät myös alfa-pineeniä ja kamferia, jotka tuovat tuoksuun havumaisuutta, puumaisuutta ja yrttistä lääkinnällisyyttä.
AletheiasÖljyn aromi otti hieman silmiini vaikkei ainetta itseään joutunut silmiini. Raikkaus ja polttelu mitä kuvailin aiemmin ovat vähän niinkuin sama asia. Oikein jäätävä kokemus irl tuntuu omalla tavallaan polttavalta iholla. Ehkä yhteisvaikutuksella oli väliä kun pistin päähän eri tököttejä keskenään. Rypsiöljy toimi sidosaineena. -💊-.
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Öljyn aromi otti hieman silmiini vaikkei ainetta itseään joutunut silmiini. Raikkaus ja polttelu mitä kuvailin aiemmin ovat vähän niinkuin sama asia. Oikein jäätävä kokemus irl tuntuu omalla tavallaan polttavalta iholla. Ehkä yhteisvaikutuksella oli väliä kun pistin päähän eri tököttejä keskenään. Rypsiöljy toimi sidosaineena. -💊-.
Aromaattiset öljyt ovat tuhtia tavaraa ja niitä kannattaa käyttää maltilla. Suoraan iholle laitettuna ne voivat olla liian voimakkaita, joten ne kannattaa aina laimentaa suhteessa 1-2 tippaa ruokalusikalliseen pohjaöljyä (juuri esim rypsiöljyä).
Itse pidän aromaattisista öljyistä eniten diffuuserin kautta tai esim saunassa. Silloin tuoksusta voi nauttia turvallisesti eikä tarvitse miettiä ärsyyntyykö iho.
Aletheias
- Anonyymi00016
KEKKONEN jääökiekkonen, kqakkanrn alkaa oytyrlu kohtya miyen kÿ moukkueelle
kekkonwn kui8n kAKKAQN4N,K VAIPPAmiw3a. - Anonyymi00018
Kyrmyniskaisen tatuoidun jännämies kainaloissa tuoksuu miehinen aito hiki, josta naisen hurmaantuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten yksi ihminen
Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,721430- 811345
Olet lihonut kuin pullataikina
Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?771243Kyllä on ihmisillä paha olla
Harmi, kun se pitää kipata toisten niskaan. Noh, huhuhan kertoo, että koko palsta on menossa kiinni. Pitäneekö paikkan163876- 52814
Festivaaliko?
Ei kunnon valoja tai mitään rakenteita, amatöörien puuhastelua äänentoistoa myöten.Yksi soittotaitonen bändi! Luisia kyl38765- 58740
Mustikanpoimintaa
Raskasta ja hidasta hommaa on vaikka kyllä pääsisi ihan hyville tuntipalkoille jos ämpärin tunnissa ehtisi hyvältä paika84702Mies viimeinen viestisi..
Minkä verran panostit? Oliko jotain kokreettista. Pyysitkö treffeille? Ilmoititko halusta tavata? Epämääräisiin ei mon130662Ammoniakkivuoto
Oliko tämä Kiantaman tehtaalla? Ei heitä huonot uutiset Kiantamaa kiertämästä. Pitäsikkö jo laittaa lappu luukulle ja mu18628